Mensen die al hebben gereageerd, lees verder na de streepjes.
Wie de eerste versie nog niet heeft gezien, hier is de link: Wat vinden jullie van metal muziek? en hier alleen mijn vragen (dan doe je het gelijk goed en hoef je minder te lezen).
Ik heb voor mijn profielwerkstuk over metal meningen over metal nodig, van mensen die NIET fans zijn van metal. Later wil ik ook een poll posten over metal fans zelf. Hier zijn de vragen:
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden. Extra: Noem een aantal metal bands.
2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren. Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt.
3 Wat vind je van metal?
4 Hoe vaak luister je ernaar?
5 Wat is je afkomst, geslacht en leeftijd? Dit om te bepalen of deze factoren wel of geen invloed hebben op de mening over metal.
6 Heb je verder nog iets toe te voegen?
NOOT: Ben je niet van plan om de hele poll in te vullen, vul hem dan helemaal niet in. Scheelt mij weer wat frustratie.
-----------------------------------------------------------
HERHALING: Ik heb dus NIET reacties nodig van mensen die metal hebben als (meest) favoriete muzieksoort.
Besef je dat je reactie de prullenbak inkan omdat je een metalfan bent, maar heb je dit nog niet aangegeven, doe dit dan alsjeblieft alsnog. Je zou misschien zeggen dat dit meestal wel duidelijk is, maar in andere gevallen weer niet en ik moet het natuurlijk wel van alle gevallen zeker weten.
Dat zoveel mensen dit over het hoofd hebben gezien is mijn fout, ik had het duidelijker moeten aangeven. Dit heb ik op andere sites ook gedaan nadat ik de fout ontdekte, maar hier ben ik lang niet meer teruggeweest omdat ik de site niet had gebookmarkt. Ja, handig
Toch iedereen bedankt voor de reacties, ook de metalfans, in ieder geval was het interessant om te lezen wat jullie te melden hadden Tsja, always look on the bright side of life..
[Dit bericht is gewijzigd door Black_Tulip op 18-10-2003 21:09]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-10-2003 09:29]
Btw is het wel slim dan om de vragen uit het oude topic naar hier te verplaatsen.
quote:Kan je ook de rest van de poll invullen?
Op zaterdag 18 oktober 2003 09:21 schreef frankthetank het volgende:
Op zich wel koel I suppose, Fear Factory bijv. vond ik altijd goed klinken maar FF maakte gebruik van techno elementen icm metal. Das best goed!Maar echte super rag metal met onverstaanbaar geschreeuw zoals Cadaver ofzo, dan haak ik af, dat vind ik echt niks
en post ook eens in onze Metalheads unite! topics
Metal = gitaren! en zang - man of vrouw - vaak over dood, wraak, verderf - of fantasy. (of telt goth niet als metal? )
Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren.
Ik heb regelmatig metal-nummers gehoord, maar ik zal er nooit voor gaan zitten om zo'n nummer te luisteren. Ik kan het wel aanhoren maar het zal me niet in vervoering gaan brengen
Wat vind je van metal?
Deze vraag is in mijn geval niet eerlijk, omdat ik aan het conservatorium studeer ben ik heel veel bezig met complexe muziek, en dat is voor mij de muziek die écht interessant is. Metal is niet interessant genoeg voor mij persoonlijk. Zoals ik al zei komt dat voornamelijk door mijn opleiding
Hoe vaak luister je ernaar?
Nooit.
Wat is je afkomst, geslacht en leeftijd? Dit om te bepalen of deze factoren wel of geen invloed hebben op de mening over metal.
Ik ben nederlands, M, 20 jaar. Kom uit Noord-Brabant als dat nog iets uitmaakt En nee, ik vier geen carnaval.
Heb je verder nog iets toe te voegen?
Ik houd er misschien niet van, maar ik vind het wel heel relaxed dat zoveel mensen het mooi vinden... het heeft in elk geval een duidelijk doel dat ik het dan niet mooi vind is niet zo belangrijk.
[Dit bericht is gewijzigd door TheChameleon op 18-10-2003 10:29]
Bedankt voor alle succeswensen
lordhelmet: Je ziet me vandaag nog terug op jullie forum
tong80: Hoi
JamesHetfield en Angel_of_Dth: De nummers die ik noemde zijn voorbeelden van NWOBHM, thrash, death en black metal. Ik wou er nog een toevoegen van power metal trouwens. Rammstein zou geen goede zijn geweest omdat veel metal fans het geen metal vinden. Gothic metal wilde ik eruit laten, omdat veel metal fans dat subgenre verwerpen. Black Sabbath zou een goed alternatief zijn geweest.
tool: Wat is DFL?
Marijnissen en anderen: Kan je de rest van de poll invullen?
Seborik:
quote:Geslacht en leeftijd gecombineerd. Hoe precies, dat weet ik nog niet, zie ik wel als ik genoeg reacties heb (of dat ooit nog gaat gebeuren is nog maar de vraag...
Met welk statistisch pakket ga je de correlaties bepalen?
quote:Ook dat nog
Jahoor, maar je mag hier de links naar die muziek niet plaatsen.
Plaguebearer:
quote:Dan moet ik je teleurstellen, een poll voor metalfans komt hier niet, wel eentje over metalfans.
Ben zelf al 17 jaar een enorme metalfan, maar ik reageer wel later in de correcte poll
quote:Dankje
btw. Leuk initiatief Els
Zander:
quote:Het betekent ethniciteit, ofwel of je wel of niet twee Nederlandse ouders hebt, maar veel mensen schijnen dat niet te begrijpen.
"Afkomst" vind ik bijvoorbeeld een beetje vaag.
Famas: Kom maar op met dat Word document, hoe meer informatie, hoe beter Katels3@hotmail.com
quote:Geeft niet, ik had er rekening mee moeten houden dat mensen makkelijk over dingen heen lezen. En het zou ook wel handig zijn geweest als ik eerder had gereageerd
Ik had dus de vorige keer dom gelezen, sorry
quote:Dat gaat niet meer... *wordt volslagen moedeloos van het aantal fouten*
maargoed, ik zou je topictitel aanpassen zodat je wat meer "niet metallers" trekt, hier reageren alleen die die hards op!
quote:
en post ook eens in onze Metalheads unite! topics
quote:Ik heb er net gepost
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:01 schreef Graveland het volgende:
Metalheads Unite!!! CLIII: Ripper the Stormrider
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden. Extra: Noem een aantal metal bands.
Ik noem het nog steeds 'hardrock', wat volgens mij van de echte fans niet eens mag. Het is een ruige vorm van rockmuziek, met vooral veel harde en snelle gitaren. Daarnaast gaan veel nummers over duistere onderwerpen en hebben veel bands een ruig imago en uiterlijk.
Iron Maiden, Motorhead, Black Sabbath, Slayer, AC/DC.
2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren. Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt.
Nummers: Aardig wat door de jaren heen
Albums: Nooit
Voor deze enquete heb ik even naar de nummers van Iron Maiden en Slayer geluisterd die je in de openingspost noemt. Verder ken ik historische klassiekers als Paranoid van Black Sabbath en Whole Lotta Rosie van AC/DC natuurlijk erg goed. Oh, en ik heb ook aardig wat versies van Beatlesnummers door metalbands gehoord.
3 Wat vind je van metal?
Die oude hits die ik noemde vind ik leuk om te horen en Whole Lotta Rosie is zelfs een oude favoriet van me. Nieuwere dingen boeien me niet echt of irriteren zelfs. Zou ik uit mezelf in ieder geval niet opzetten.
Die oude nummers: Als WinAmp ze uitzoekt (shuffle) Verder eigenlijk niet.
5 Wat is je afkomst, geslacht en leeftijd? Dit om te bepalen of deze factoren wel of geen invloed hebben op de mening over metal.
Vrouw, Nederlandse, blank, 36 jaar.
Nee
quote:Moeilijk te beschrijven, het kan overal op lijken, zolang er harde electrische gitaren in zitten valt het onder het kopje metal.
Op zaterdag 18 oktober 2003 09:13 schreef Black_Tulip het volgende:
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden.
quote:Megadeth, Metallica, Cemetary, Sonata Arctica, Mayhem, Rage, Mystic Circle, Thyrfing, Tierra Santa, Vampiria, Cannibal Corpse
Extra: Noem een aantal metal bands.
quote:Nou elke dag wel een paar nummers denk ik, en dat 20 jaar lang.
2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord?
quote:Zie boven
Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt.
quote:Meest diverse muziekstroming die er is, daarom kan je metal in z'n algemeenheid ook moeilijk beoordelen, er zitten goeie en slechte bands tussen
3 Wat vind je van metal?
quote:Meestal elke dag, maar ik luister ook veel klassiek en soms jazz
quote:M, blank, 36
quote:Rammstein is wel metal
Verder vind ik het jammer dat mensen vaak zo bevooroordeeld zijn over metal. Als je 1 zandkorrel hebt gezien weet je nog niet hoe de woestijn eruit ziet.
Ik heb bovendien eigenlijk voldoende reacties, maar ik ben vergeten het eerste bericht te wijzigen...
Metalfans zijn aardige mensen, maar een ongekend hoog percentage blijkt dyslectisch te zijn.
ontlading van aggressie voor mij! bands zoals slayer, testament, morbid angel, sepultura, ministry doen dat prima!
Dat zijn veel albums, en vond meerendeel goed, natuurlijk zit er veel bagger tussen.
3 Wat vind je van metal?
goede muziek, wat anders?
elke dag
Nederlands, man, 17 jaar
nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |