abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 november 2003 @ 01:18:24 #126
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14669496
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 16:58 schreef Enotris het volgende:

[..]

Welk obscuur werk mis je nog (The Family Way, Honorary Consul misschien?)


yep
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14676020
Kent/ heeft iemand deze plaat?
Wordt wel erg enthousiast over geschreven, dus graag wat info van iemand over deze bootleg
gratis en voor niet
pi_14676490
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:53 schreef TomBombadil het volgende:
Kent/ heeft iemand deze plaat?
Wordt wel erg enthousiast over geschreven, dus graag wat info van iemand over deze bootleg
Deze bootleg is in vele vormen verschenen. Is leuk om veel white album nummers in hun oerversie te horen. Het zijn een soort demo's. Een aantal van deze nummers staan ook op Anthology 3.
Het meest interessant zijn de versies van Junk, Child of nature (werd later Jealous guy), Circles en Sour milk sea omdat die pas veel later op soloplaten terecht kwamen of weggegeven zijn. Mijn bootlegs heten 'White album demos' en 'Unsurpassed demos'.
pi_14676511
quote:
Op zondag 16 november 2003 01:18 schreef Jane het volgende:

[..]

yep


Die zoek ik ook nog, vooral Honorary consul is nergens te vinden (heb m wel op MP3).
  zondag 16 november 2003 @ 15:39:29 #130
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14676924
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:15 schreef Enotris het volgende:

[..]

Die zoek ik ook nog, vooral Honorary consul is nergens te vinden (heb m wel op MP3).


Heb het niet eens op mp3, maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet goed gezocht heb.

Hehehe, een tijdje geleden was ik in een cd-winkel in Schagen (of all places) en daar viel mijn oog ineens op een cd met op de hoes vrij groot geschreven 'The Family Way'. Mijn hart sloeg even over van ongeloof! En het was dus ook niet McCartney's originele muziek. Tenminste, wel de muziek, maar nagespeeld door één of ander (ik dacht Skandinavisch) orkestje of zo, als ik me goed herinner. Niet gekocht dus.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:36:31 #131
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_14733198
Gister zag ik op Nederland 3 een stukje over dat die nieuwe versie van Let It Be zou uitkomen (of is uitgekomen). Daar lieten ze ook wat (studio)opnames zien van de Beatles...
Dat deed me beseffen dat ik best wel wat vaker van de Beatles zou willen zien. Ergo: ik moet maar eens wat dvd's van de heren kopen.

Nou loop ik al een hele tijd te twijfelen of ik de Anthology box moet kopen. 't zijn gelijk 5 dvd's, dus qua kwantiteit zit 't vast wel goed. Nou is mijn vraag: is de box ook nog wel van een goede kwaliteit?
Kijk, als ik die box koop, 'm 1 keer kijk en vervolgens in de kast zet om hem te laten verstoffen, dat vind ik een beetje zonde. Dus is ie leuk genoeg om 'm wat vaker te kijken?

  dinsdag 18 november 2003 @ 17:09:42 #132
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_14733860
De DVD is van fantastische kwaliteit! Ik heb m regelmatig bekeken. Er staat meer dan genoeg op zodat je je niet zult vervelen. Veel live concerten en complete nummers, dus er is eigenlijk weinig verknipt, zodat het om alleen al te beluisteren de moeite waard is.
Maar je moet natuurlijk wel fan zijn...
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_14734084
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:09 schreef Frozen het volgende:
De DVD is van fantastische kwaliteit! Ik heb m regelmatig bekeken. Er staat meer dan genoeg op zodat je je niet zult vervelen. Veel live concerten en complete nummers, dus er is eigenlijk weinig verknipt, zodat het om alleen al te beluisteren de moeite waard is.
Maar je moet natuurlijk wel fan zijn...
Sluit ik me geheel bij aan. Zet nog regelmatig een van dvd's op.
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:51:00 #134
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14734861
Misschien dat mijn mening in deze niet echt als objectief wordt beschouwd, maar ik ga toch even reageren.

De Anthology DVD's zijn zeer zeker de moeite waard. Veel meer dan dat zelfs! En dit in tegenstelling tot sommige (veel) andere DVD's die inmiddels over The Beatles zijn verschenen. Die zijn vaak gemaakt om ff snel wat geld in het laatje te brengen en bevatten weinig interessants of in sommige gevallen gewoon verkeerde informatie.

The Anthology is in opdracht van de Beatles zelf gemaakt. Dat betekent dat alles uit hun oogpunt (en door henzelf) wordt verteld. Sommige mensen zien dat als bezwaar, maar ik zelf eigenlijk niet. Grote voordeel is dat er heel veel bekend en onbekend materiaal in te zien is en dat uit alles blijkt dat het met zeer veel zorgvuldigheid gemaakt is. En ook dát je ze nu juist allemaal aan het woord hoort (ook Lennon).

Ik had de serie al op video, maar nadat ik de DVD box had gekocht heb ik hem weer bijna in één ruk achter elkaar gekeken. Het verveelt geen moment. Echt, als je meer van de Beatles wilt zien/weten en iets op DVD wilt aanschaffen, dan kan ik je eigenlijk alleen The Anthology aanbevelen. Al het andere in zijn soort valt er simpelweg bij in het niet.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14741296
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:51 schreef Jane het volgende:
Misschien dat mijn mening in deze niet echt als objectief wordt beschouwd, maar ik ga toch even reageren.
Ik zat al op je reactie te wachten
Heb er niets aan toe te voegen na deze superlatieven.
  woensdag 19 november 2003 @ 13:49:25 #136
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_14756794
Hej, bedankt!

't is nu wel duidelijk dat Anthology niet mag ontbreken in m'n collectie

pi_14757470
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:41 schreef Enotris het volgende:

[..]

Ik zat al op je reactie te wachten
Heb er niets aan toe te voegen na deze superlatieven.


Ik sluit me er ook bij aan .
  donderdag 20 november 2003 @ 13:06:48 #138
63772 RonB
Yabadabado?
pi_14786205
kheb gisteren eindelijk na 3-4 weken de gehele Anthology bekeken (iedere dag een beetje als ik tijd had) en ik vond het gewoon jammer toen het einde naderde. je zit er naderhand helemaal in en afscheid nemen is dan zwaar
... and the modern stone age family
  donderdag 20 november 2003 @ 22:40:54 #139
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14801928
Hé, wisten jullie dat Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band het best verkochte album in de UK is met 4,5 miljoen exemplaren? Ik niet iig. Dacht eigenlijk dat dat ook wel Thriller zou zijn of zo.

En Mull Of Kintyre (mijn eerste single) staat vermeld als de best verkochte single van de 70's.

Bron: www.everyhit.com

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14822003
Naast Let it Be ...Naked (heb Sinterklaas al een hint gegeven ) is inmiddels de cd Concert for George uit.
Het zijn 2 cd's in een een mooi hoesje. Het Boekje zit vol met foto's van het concert.
De 1e cd is geheel in oosterse sferen met de muziek van Anoushka Shankar . Indruk wekend is The Inner Light gezongen door Jeff Lynne .
Op de 2e cd worden George nummers uitgevoerd door diverse artiesten.
Something door Paul Mc Cartney is alleen de aanschaf van deze cd waard ! Andere goede nummers zijn oa :

If Needed Someone - Eric Clapton
Give Me Love (Give Me Peace On Earth) - Jeff Lynne
Here Comes The Sun - Joe Brown
Taxman - Tom Petty and the Heartbreakers
Handle with care - Tom Petty ,Jeff Lynne, Dhani Harrison
Isn't it a Pitty - Billy Preston
Photograph - Ringo Star
Something - Paul Mc Cartney
All Things must Pass - Paul Mc Cartney
While My Guitar Gently Weeps - Paul Mc Cartney , Eric Clapton
My Sweet Lord Lord - Billy Preston

Binnenkort komt de dubbel dvd uit met als extra's oa intervieuws en beelden van de repetities.Tevens een uitvoerig van Monty Pyhtons met Tom Hanks

edit: typ fout

[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 21-11-2003 17:32]

  vrijdag 21 november 2003 @ 17:31:52 #141
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14822521
Dat klinkt goed zoom, maareh... ik durf het bijna niet te vragen... zit er Copy Control op die cd?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14822581
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:31 schreef Jane het volgende:
Dat klinkt goed zoom, maareh... ik durf het bijna niet te vragen... zit er Copy Control op die cd?
Nee, gelukkig niet ! Las trouwens net dat de dvd in de winkels zou moeten liggen.
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:37:55 #143
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14822652
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:34 schreef zoom het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet !


Ah, dan ga ik er maar eens naar op zoek. Tnx!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 24 november 2003 @ 12:19:44 #144
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14884263
Hier maar ff verder over de prijzen van tweedehands Beatles-spul.
quote:
Op zondag 23 november 2003 23:17 schreef SunChaser hier het volgende:
Wat een chagerijnig wijf was dat op de vlooienmarkt. Er was ook een afgeschreven bibliotheekboek over Lennon. 10 Euro vroeg ze ervoor en afdingen was er niet bij. Dus mocht ze het lekker houden.
En het was nog het boek van Goldman ook!

Ik heb natuurlijk zelf al jaren niet meer gekeken naar de gewone Beatles-lp's op platen- en vlooienmarkten, maar ik schrok eigenlijk wel van de prijzen die ze bij dat standje vroegen. Het was het enige standje waar ze vrijwel alleen muziekspullen verkochten, platen en boeken (veel Beatles), en de prijzen lagen er gewoon veel hoger dan bij de andere stands. Daar waar de boeken bij anderen allemaal 1 tot 3 euro kostten, waren ze daar ineens 10 euro, inderdaad zonder dat er te praten viel over de prijs. Muziek is kennelijk ook Big Business in de tweedehandswereld.

Inderdaad, er zijn er miljoenen van die lp's over de toonbank gegaan en zo'n persing zoals ik ze bijvoorbeeld in de jaren 80 nieuw kocht zijn ook helemaal niet echt zeldzaam. Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat ze nu tweedehands hetzelfde blijken te kosten als destijds nieuw. Ik heb overigens niet gekeken naar de kwaliteit, maar de hoes zag er iig wel al echt tweedehands uit.

De originele Magical Mystery Tour EP hadden ze trouwens ook (dus met boekje waar 2 singles in zitten). Ik heb niet gekeken of hij compleet was en hoe de plaatjes eruit zagen, maar daar werd dus 22 euro voor gevraagd! Ok, dat is natuurlijk wel origineel jaren 60 en volgens mij is die EP niet eens overal uitgebracht(?), maar toch viel het me ook daarbij op dat de tweedehandsprijzen enorm gestegen zijn de afgelopen + 20 jaar. Ik heb er namelijk ooit 10 gulden voor betaald en nu vragen ze er dus omgerekend bijna 50 gulden voor.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14890026
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:14 schreef Jane het volgende:
Volgens mij is The White Album trouwens altijd genummerd. Mijn exemplaar tenminste wel en die is gewoon in de jaren 80 in de winkel gekocht, dus geen originele 60's uitgave of zo. (natuurlijk wél met foto's en poster )

Maar het zou kunnen dat op die latere versies altijd hetzelfde nummer staat of zo. Nooit gecheckt en het zal me ook een worst wezen.


hangt ervanaf uit welk land hij komt (kun je zien aan het serienummer)
  maandag 24 november 2003 @ 15:59:02 #146
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14890134
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:54 schreef warpozio het volgende:

[..]

hangt ervanaf uit welk land hij komt (kun je zien aan het serienummer)


Uit Duitsland dus (zie plaatjes even verderop in dit topic).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_14890222
Zag gister nog een stukje wintertijd met sir Cliff Richard die met enige weemoed terugkeek op de periode dat hij en de shadows werden weggevaagd door het jongehonden collectief (bij hun tweede hit from me to you was dat al duidelijk )
Grappig..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 24 november 2003 @ 16:07:44 #148
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_14890340
Zijn er verschillende cd-uitgaven van Sgt. Pepper's?
De Narcis van Gabon
pi_14890392
Wat geweldig!!!!! Een Beatles topic!!!! Waarom kom ik hier nu pas achter??!

*woei* The Beatles!!!!!!!!!

pi_14890612
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:07 schreef PogueMahone het volgende:
Zijn er verschillende cd-uitgaven van Sgt. Pepper's?
Ik ken er maar een.
Die is wel oké.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')