abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13947049
Ja... Heb zo'n acoustische gitaar met een fishman-pickup erin gebouwd. Maar als ik hem aansluit op de versterker vind ik dat je zo goed hoort dat die pickup erin zit. ja hoe moet je het zeggen, niet echt acoustisch klinkt het meer....

Ik ben eigenlijk op zoek naar de sound van bv. Thom Yorke op het Bridge School als hij There There of Paranoid Android speelt. Maar op de een of andere manier klinkt dat bij mij niet zo. Misschien aan de manier hoe het opgenomen is ofzo..

We all went to heaven in a little row boat....
pi_13947184
het kan ook simpelweg aan de gitaar liggen.

Toevalligerwijs heb ik dhr York meerdere keren zien spelen (van zeer dichtbij) en ik kan je verzekeren dat hij niet de meest goedkope apparatuur heeft.

Ik vrees dus dat je nooit hetzelfde effect zult bereiken...

Maargoed, het effect zou niet echt moeten uitmaken. Probeer gewoon een mooi clean accoustich geluid te krijgen. Beetje (heel klein beetje) reverb erin, en vervolgens lekker stunten met Paranoid Android.

Overigens creeert dhr Yorke ook zijn eigen effectjes door middel van dempen en het zeer aparte gebruik van de plectrum...

Hoop dat ik een heel klein beetje geholpen heb...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
pi_13947246
Pak je Gitaar onder de arm,en ga naar de Gitaarshop.
Probeer verschillende elementen uit,en maak je keuze.
Beter 10 Adjuh's in de lucht,dan 1 Adjuh op de grond
pi_13947248
Maar wat voor versterker gebruik je?
yankee charlie dinges
pi_13947303
misschien moet je wat zachter aanslaan? hard klinkt idd nergens naar...
  Moderator vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:20:43 #6
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_13947390
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:06 schreef Playah het volgende:
Ja... Heb zo'n acoustische gitaar met een fishman-pickup erin gebouwd. Maar als ik hem aansluit op de versterker vind ik dat je zo goed hoort dat die pickup erin zit. ja hoe moet je het zeggen, niet echt acoustisch klinkt het meer....

Ik ben eigenlijk op zoek naar de sound van bv. Thom Yorke op het Bridge School als hij There There of Paranoid Android speelt. Maar op de een of andere manier klinkt dat bij mij niet zo. Misschien aan de manier hoe het opgenomen is ofzo..

Ik heb mijzelf ook zo'n inbouw setje laten aansmeren en het is inderdaad bagger, je kunt beter een complete semi-acoustische gitaar kopen, daar heb je tenminste wat aan.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_13948143
Nou ik ben naar de gitaarwinkel geweest met mijn gitaar onder mijn arm. Maar die kerel zei dat over het algemeen die pickups (zo'n metalen strip onder de kam) over het algemeen zeer goed waren. Het klinkt ook wel mooi als je zeg maar tokkelt en slide enzo maar goed...

Ik heb laatst de Roland Ac-60 gekocht, ook niks mis mee... Aan mijn gitaar kan het ook niet echt liggen, is een Simon&Patrick Luthier SP-6 CW kostte toen 1500 gulden...

Dus even over die aparte manier van Plectrum gebruik... Wat is er zo speciaal aan? want in there there lijkt het alsof hij gewoon wel vet aanslaat... ennuh... hoe dichtbij is dichtbij en waar enzo wel interessant zo ff tussendoor...

We all went to heaven in a little row boat....
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 19:59:34 #8
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_13952320
Zo'n fishman-pickup is toch magnetisch, net als de elementen van een elektrische gitaar? Op akoestische gitaren met ingebouwde versterking zitten nl. piezo-elementen (niet magnetische, zetten mechanisch(trillings)-vermogen om in elektrisch vermogen).
Piezo's geven iig een veel "akoestischer" geluid dan magnetische elementen.

Edit: negeer dit bericht maar als je toch een piezo hebt

[Dit bericht is gewijzigd door Anotsu op 17-10-2003 20:14]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')