ik heb mijn auto afgelopen dinsdag verkocht (was als zijnde onderdelenauto verkocht, omdat deze niet meer door de APK heenkwam)
nu hebben de nieuwe eigenaars deel 1 en 3 meegenomen om deze over te schrijven naar hun eigen naam (deel 2 is nog in mijn bezit)
ze hebben gemaild dat ze dat hebben gedaan, alleen heb ik nog steeds geen vrijwaringsbewijs opgestuurd gekregen, terwijl ze beloofd hebben dat te doen.heb ze al verschillende keren gemaild met de vraag waar het blijft, maar ik krijg geen reply.
nu moet ik begin volgende week weer wegenbelasting betalen, en daar heb ik dus geen zin in, omdat die auto niet meer van mij is
ik denk dat het wijste is dat als ik 22 okt. a.s. nog steeds niks heb ontvangen. ik de auto opgeef als gestolen.
(dat mail ik hun natuurlijk wel van tevoren)
want waar ik bang voor ben is namelijk dat hun het kenteken helemaal nog niet hebben overgeschreven, en hun nu lekker met die auto kunnen doen en laten wat ze willen....
en ik maar dokken....
wie heeft met zo'n soortgelijke situatie te maken gehad.
of misschien weet iemand een instantie waar je kunt opvragen op welke naam een kenteken staat. ( ik wil alleen weten of ie niet meer op mijn naam staat)
http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir.pl?file=ned/01_actueel/01_faq/ned0101_0004.htm
Deze link maybe?!
[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 17-10-2003 15:49]
Tja, hoop dat ze het gewoon vergeten zijn op te sturen oid.
suc 6 verder
Dit kan je gezeik opleveren.... niet mailen, gewoon bellen naar die koper, ga langs waar die woont, ervanuitgaande dat je weet waar die woont??!
Bij verkoop van het voertuig aan een garagebedrijf, dat beschikt over een RDW-erkenning, is het garagebedrijf ook zelf in staat om het voertuig op hun naam over te schrijven. U ontvangt van het garagebedrijf als bewijs voor de overschrijving een vrijwaringsbewijs (RDW-nr 315). Controleer op dit vrijwaringsbewijs of de datum, tijd en transactienummer zijn ingevuld. Een garagebedrijf met RDW-erkenning is te herkennen aan het RDW-schild aan de buitenmuur van het bedrijf. Indien het garagebedrijf geen RDW-erkenning heeft, dan zal de overschrijving op een groot postkantoor of de bij RDW-balie in Veendam plaats moeten vinden."
------------------------------------------
bron: www.rdw.nl
ik heb 'm savonds verkocht en dan is het postkantoor niet meer open en hun woonen in heerlen.
en ik in ridderkerk. dus dat is ook niet echt bij elkaar.
dus ik heb hun de auto mee laten nemen en de overschrijvings papieren.
als ik na het weekend nog niks heb ontvangen stap ik naar de politie toe
denk dat het wijste is...
Ik het even aan de politie uitleggen en misschien dat zij de nieuwe eigenaar kunnen traceren. (als je geen adres hebt)
Zij kunnen in ieder geval kijken of de auto wel is overgeschreven.
quote:Je denkt dat ze in Heerlen wonen, waarschijnlijk komen ze gewoon uit Rotterdam.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:54 schreef shameete het volgende:
en hun woonen in heerlen.
en ik in ridderkerk. dus dat is ook niet echt bij elkaar.
Wie rijd er nu van Heerlen naar Ridderkerk voor een sloopauto
sorrie, kon het niet laten
quote:ze hadden beidde een heel erg limburgs accent
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:00 schreef noutie het volgende:[..]
Je denkt dat ze in Heerlen wonen, waarschijnlijk komen ze gewoon uit Rotterdam.
Wie rijd er nu van Heerlen naar Ridderkerk voor een sloopauto
sorrie, kon het niet laten
Met andere woorden, ik kan een auto bezitten, maar de auto kan op iemand anders zijn naam staan. Je moet dan natuurlijk wel kunnen aantonen dat jij de eigenaar bent van de auto, aankoopbewijs of iets dergelijks.
Als het vrijwaringsbewijs niet snel volgt en je hoort niets van ze/kan niet met ze in contact komen moet je zo snel mogelijk aangifte doen van verduistering en het RDW moet inlichten. Hierbij zal wel van belang zijn dat je kunt aantonen dat jij eigenaar bent van de auto
(zal ik wel doen nl)
Of bij elke flitspaal min 120 rijden....
Dat is ook wel lachen
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:24 schreef martnl het volgende:
ROOD RIJDEN(zal ik wel doen nl)
Of bij elke flitspaal min 120 rijden....
![]()
Dat is ook wel lachen
![]()
![]()
![]()
quote:SOrry ik wilde iets veranderen maar lukte niet helemaal...
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:25 schreef martnl het volgende:[..]
:
quote:je kan hem wel als gestolen opgeven, maar vertel wel je verhaal erbij. mail hun mail adres even naar mij toe. mischien ken ik er achter de namen komen van die lui (tenzij het hotmail is)
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:10 schreef shameete het volgende:[..]
ze hadden beidde een heel erg limburgs accent
plus dat ze een autoambulance bij zich hadden die uit heerlen kwam ( bedrijfssticker)
weet natuurlijk alleen de bedrijfsnaam niet meer
massel
pkortschot@planet.nl
gewoon ff de "pliesie" gebeld en situatie uitgelegd.
ze konden uiteraard de naam van de nieuwe eigenaar niet geven
maar konden wel melden dat ie sinds 18 okt. niet meer op mijn naam staat.
en dat ie is overgeschreven op het postkantoor van maastricht.
oftwel. kwestie opgelost (shameete slaakt zucht van verlichting)
dit was 1x en nooit meer.. voortaan eerst overschrijven, dan pas auto
tnx iedereen
topic mag dicht.
quote:maar dan hebben ze toch nog 5 dagen op jou naam rondgereden... hoop dat je geen onverwachte boetes krijgt...
Op zondag 19 oktober 2003 23:06 schreef shameete het volgende:
noueh.. ik ben eruit hoorgewoon ff de "pliesie" gebeld en situatie uitgelegd.
ze konden uiteraard de naam van de nieuwe eigenaar niet geven
maar konden wel melden dat ie sinds 18 okt. niet meer op mijn naam staat.
en dat ie is overgeschreven op het postkantoor van maastricht.oftwel. kwestie opgelost (shameete slaakt zucht van verlichting)
dit was 1x en nooit meer.. voortaan eerst overschrijven, dan pas autotnx iedereen
topic mag dicht.
quote:Ik heb mijn auto zo gekocht (wel een soort 'contract' gemaakt waarin stond dat ik van dan en dan af aansprakelijk was etc). Bij de verkoop ook zo gedaan. Uiteraard om een legetimatie gevraagd. Zondagmiddag verkocht dinsdagochtend vrijwaringsbewijs met de post Was maandagochtend overgeschreven toen het postkantoor openging. Volgens mij worden er best vaak auto;s op deze manier overgeschreven.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:47 schreef Viper_74 het volgende:
Ook niet zo slim, je moet nooit je kenteken spullen zomaar afgeven, ga altijd mee oid. zodat je erbij bent als ze het overschrijven, of vraag iig gelijk om het overschrijvingsbewijs. Wie zegt dat hij nu nog steeds niet op jouw naam staat.Tja, hoop dat ze het gewoon vergeten zijn op te sturen oid.
quote:dat zal best, maar no disrespect.... het is zwaar dom als je zo je wagen verkoopt. En daarbij kan je wel een contract op stellen, maar dat is nooit rechtsgeldig. Was dat wel zo geweest, dan gaat heel nederland contracten zo opstellen. Soms wil het wel werken, maar vaak doet het niets uit.
Op zondag 19 oktober 2003 23:15 schreef scollon het volgende:[..]
Ik heb mijn auto zo gekocht (wel een soort 'contract' gemaakt waarin stond dat ik van dan en dan af aansprakelijk was etc). Bij de verkoop ook zo gedaan. Uiteraard om een legetimatie gevraagd. Zondagmiddag verkocht dinsdagochtend vrijwaringsbewijs met de post Was maandagochtend overgeschreven toen het postkantoor openging. Volgens mij worden er best vaak auto;s op deze manier overgeschreven.
p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |