quote:Zoals bleek uit het gesprek met de deskundige criminoloog de heer Ferweda, weten kennelijk de meeste nederlanders het niet beter.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:28 schreef 001 het volgende:[..]
Ze zijn gewoon bang! Maar de meeste Nederelanders weten wel beter! Als al deze Marokkanen er niet zouden zijn dan was de criminaliteit een stuk minder. En alle beetjes helpen.
Kijk als de ouders hun kroost beter opvoeden dan heb ik geen probleem met ze. Maar nu wel.
Hij zei ook dat in verhouding de kans groter is dat een jongere allochtoon sneller in aanraking komt met de criminaliteit dan een autochtone jongere. Dat hij aangaf door middel van een onderzocht feit; van de 1000 allochtone jongeren komen er 100 in aanraking met criminaliteit.
Hij zei ook duidelijk dat dát ook kwam door een aantal factoren (leefsituatie, cultuur e.d.).
Dat het merendeel van standpunt.nl luisteraars een vorm van angst kennen voor allochtonen lijkt me ook duidelijk; getuige de reacties.
Het probleem lost zich in ieder geval niet op door hele bevolkingsgroepen te criminaliseren.
quote:Joh... dat was toch allemaal niet waar?
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:42 schreef 001 het volgende:
In het radio 1 programma straks aandacht voor het probleem dat het probleem met marokkaanse jongeren veel groter is dan tot nu toe aangenomen.
Nu ja.. NL wordt wakker. 20 jaar na dato.
quote:Volgens mij heeft de meerderheid van de Nederlanders (terecht) een angst voor allochtonen. En hoe zou dat toch komen...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:24 schreef Nyrem het volgende:[..]
Dat het merendeel van standpunt.nl luisteraars een vorm van angst kennen voor allochtonen lijkt me ook duidelijk; getuige de reacties.
quote:Domme reactie? Nou... ik denk dat de toestanden om de LPF heen wel hebben laten zien dat "veel" nederlanders nogal emotioneel kunnen reageren. En de conclusie van zijn reactie past precies in dat straatje. Dom misschien ... maar er is een te grote kans dat het gebeurt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:20 schreef Sjors_Boes het volgende:[..]
Domme reactie.
quote:
Als de overheid de criminele Marokkanen niet aanpakt is het hek van de dam!Agenten worden nu al in het vrije tijd bedreigd door Marokkanen.(uiteraard in groepsverband)
Moeten we wachten tot de eerste agent straks vermoord wordt?!
Ik denk dat het een kwestie van tijd zal zijn voordat Nederlanders het recht in eigen hand gaan nemen en zich gaan organiseren.Krijgen we Nederlandse knokploegen oid.
Wil de overheid dat dan?!
quote:Ja, kan je nagaan. Het zit gewoon in die cultuur.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:24 schreef Nyrem het volgende:
Hij zei ook dat in verhouding de kans groter is dat een jongere allochtoon sneller in aanraking komt met de criminaliteit dan een autochtone jongere. Dat hij aangaf door middel van een onderzocht feit; van de 1000 allochtone jongeren komen er 100 in aanraking met criminaliteit.Hij zei ook duidelijk dat dát ook kwam door een aantal factoren (leefsituatie, cultuur e.d.).
quote:Frustratie (die uitmondt in agressie) zit in geen enkele cultuur.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:36 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ja, kan je nagaan. Het zit gewoon in die cultuur.
even nuanceren: frustratie ansich dus.
quote:Die frustratie hebben ze aan zichzelf te danken.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:47 schreef fokje het volgende:[..]
Frustratie (die uitmondt in agressie) zit in geen enkele cultuur.
even nuanceren: frustratie ansich dus.
quote:Nou beste Nyrem ik heb altijd Groen-Links gestemd en de laatste keer op de SP maar ook ik ben dit Marokkaanse gepeupel méér dan zát!!!
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:04 schreef Nyrem het volgende:
echt luistervoer voor de fortuynisten
Voor knuppels die erover vielen, m'n post was dus sarcastisch bedoeld... (Ring a bell?)
That's all folks...
quote:Joh kom jij eens uit je dure vinex wijkje en verhuis naar Amsterdam West. Eens kijken hoe snel je anders piept.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:04 schreef Nyrem het volgende:
echt luistervoer voor de fortuynisten
Ik kan het nog simpeler maken hoor.. ga me je blonde zusje/vriendinnetje Zaterdagavond naar het Mercatorplein, eens kijken hoe lang het duurt voor je lastig gevallen wordt. Oh en je weet het hè, kijk ze vooral aan!
mensen met oogkleppen
quote:Waarom stem je dan ook op dat soort partijen?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:51 schreef MasterPeace het volgende:[..]
Nou beste Nyrem ik heb altijd Groen-Links gestemd en de laatste keer op de SP maar ook ik ben dit Marokkaanse gepeupel méér dan zát!!!
Wel dapper dat je het toe durft te geven hoor. Als er over 5 jaar een complete oorlog tussen bevolkinsgroepen is uitgebroken in dit land, zul je zien dat er niemand is die ooit op de PvDA heeft gestemd. Iedereen zal beweren dat ze altijd VVD e.d. stemden.
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 17-10-2003 15:08]
quote:Toevallig vorig weekend nog geweest met mijn kip. Nergens last van gehad.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:04 schreef StefanP het volgende:Ik kan het nog simpeler maken hoor.. ga me je blonde zusje/vriendinnetje Zaterdagavond naar het Mercatorplein, eens kijken hoe lang het duurt voor je lastig gevallen wordt.
quote:Jep altijd, dat dwingt respect af. Je denkt toch niet dat ik bang ben zoals jou?
Oh en je weet het hè, kijk ze vooral aan!
quote:IDD ,ik heb ook Sp gestemt en ik walg van die Marokkanen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:51 schreef MasterPeace het volgende:[..]
Nou beste Nyrem ik heb altijd Groen-Links gestemd en de laatste keer op de SP maar ook ik ben dit Marokkaanse gepeupel méér dan zát!!!
K*NKER MAROKKANEN met Raymtzer voorop want die loopt het verhaaltje 180 graden om te draaien
quote:Kolder. Ze, de Marokkaanse gemeenschap, wordt scheef aangekeken door de daden van een kleine minderheid. Dit is op zichzelf weer een reden tot veel meer frustraties. Maar ze hebben daar niet om gevraagd, en dus ook niet aan zichzelf te danken.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:50 schreef Tedje_van_Es het volgende:Die frustratie hebben ze aan zichzelf te danken.
Ik stel vast dat er veel generaliserende simplistische denkpatronen ingesleten zijn.
quote:Vooral doen ja. Zeker als zij hun 'respect' altijd afdwingen met 10 tegen 1.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:07 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
Jep altijd, dat dwingt respect af. Je denkt toch niet dat ik bang ben zoals jou?
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:01 schreef Mr.J het volgende:
ff offtopic aangezien onderstaand topic dicht is en dit topic er nog het dichtst bij in de buurt komt:
Jeugbendes in Amsterdam vormen groot probleem.Voor knuppels die erover vielen, m'n post was dus sarcastisch bedoeld... (Ring a bell?)
That's all folks...
quote:Goed idee!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:12 schreef Mr.J het volgende:
Kap nou eens met die Marokaan-bash-topics!Ze hebben het gewoon hartstikke moeilijk omdat ze tussen 2 culturen vallen enzo! Laten we ze nu gewoon ipv meteen te willen straffen uitnodigen voor een goed gesprek!
quote:De marrokaanse gemeenschap moet zich niet constant wentelen in zelfbeklag en alles wijten aan externe factoren. Er zijn problemen die moeten aangepakt worden en dat gebeurt iig niet vanuit de Marrokaanse gemeenschap dus moet de overheid het maar doen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:08 schreef PeterGiebels het volgende:[..]
Kolder. Ze, de Marokkaanse gemeenschap, wordt scheef aangekeken door de daden van een kleine minderheid. Dit is op zichzelf weer een reden tot veel meer frustraties. Maar ze hebben daar niet om gevraagd, en dus ook niet aan zichzelf te danken.
Ik stel vast dat er veel generaliserende simplistische denkpatronen ingesleten zijn.
quote:HET IS GEEN KLEINE MINDERHEID!
Kolder. Ze, de Marokkaanse gemeenschap, wordt scheef aangekeken door de daden van een kleine minderheid. Dit is op zichzelf weer een reden tot veel meer frustraties. Maar ze hebben daar niet om gevraagd, en dus ook niet aan zichzelf te danken.
Tsss, wordt eens wakker dude.
quote:Vreemd toch. Dat mensen niet lijken te snappen dat je respect moet geven om het terug te krijgen. Ik heb werkelijk waar zelden problemen gehad in A'dam, kom er al heel wat jaartjes met uitgaan. Maar ik loop dan ook niet met het angstzweet in mijn bilnaad langs dit soort groepen, en al helemaal niet als een opgefokt standje die zogenaamd niet bang is maar iem ntussen wel knijpt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:09 schreef StefanP het volgende:Vooral doen ja. Zeker als zij hun 'respect' altijd afdwingen met 10 tegen 1.
Ik maak liever een dolletje terug op zijn tijd als men wat speels provoceert. Een beetje lachen en respect tonen doet wonderen, maar dat kunnen er niet veel blijkbaar hier. Contactgestoord of mensenschuw?
quote:En dus zouden ze blij moeten zijn met de roep voor hardere aanpak van criminele marokkanen. Die demonstratie van laatst in A'dam van de marokkanen was echt het allerdomste wat ze voor hun volk hebben kunnen doen.
quote:Wel als een hele grote groep de dupe is van een klein groepje onverlaten door dit soort gefrustreerd geschreeuw wat je omtrent deze problematiek tegenkomt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:11 schreef FreedonNadd het volgende:[..]
De marrokaanse gemeenschap moet zich niet constant wentelen in zelfbeklag en alles wijten aan externe factoren.
quote:Alsof NL'ers zich onderling corrigeren. De criminelen activiteiten moeten aangepakt worden, en verder niks en niemand die er geen hol mee te maken heeft.
Er zijn problemen die moeten aangepakt worden en dat gebeurt iig niet vanuit de Marrokaanse gemeenschap
quote:Nee die was 100% terecht, want een goeie kundigbe agent hoeft niemand te doden.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:15 schreef fokje het volgende:[..]
En dus zouden ze blij moeten zijn met de roep voor hardere aanpak van criminele marokkanen. Die demonstratie van laatst in A'dam van de marokkanen was echt het allerdomste wat ze voor hun volk hebben kunnen doen.
quote:Het gaat ons allemaal aan, daar deze groep juist laat zien hoe het NL rechtssysteem heeft gefaalt. Het gaat idd niet alleen om de criminele Marokkanen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:17 schreef PeterGiebels het volgende:
Alsof NL'ers zich onderling corrigeren. De criminelen activiteiten moeten aangepakt worden, en verder niks en niemand die er geen hol mee te maken heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |