quote:* Smots zet zijn 'geleerde' bril op en begint te prevelen..
Op vrijdag 21 december 2001 08:55 schreef Gellarboy het volgende:
Smots, welk land heeft de beste Memento DVD? Canada?
Wel, dat ligt eraan...
De Canadese regio 1-DVD heeft maar 1 extra feature, maar dat is dan meteen ook wel een HELE coole feature, namelijk de mogelijkheid om de film in chronologische volgorde te bekijken. Ik heb deze disc bij de RAF gekocht, maar 'm teruggebracht toen ik erachter kwam dat de 'chronologische' kijkoptie de enige extra feature was.
Ik heb 'm omgeruild voor:
De Amerikaanse Regio 1-DVD heeft daarentegen een aantal leuke features, waarvan de Website en het 25-minuten durende interview met de regisseur toch wel de highlights zijn.
De Belgische Regio 2-editie heeft dan wel geyl© DTS-geluid, maar een incorrecte beeldverhouding. Erg jammer, want met een correcte verhouding van 2.35:1 zou dit de winnaar zijn geworden.
Review
En dan hebben we ook nog de Franse Regio 2-editie, die met een dual PAL layer-transfer (waarschijnlijk) de beste beeldkwaliteit biedt, maar qua extra's een beetje teleur stelt. Op deze disc kun je de film wel in omgekeerde volgorde bekijken, maar wat heb je daaraan?
Review
Tja, of je wacht tot er een gewone Nederlandse editie te koop is......
quote:Ik heb hem een tijdje geleden voor een tweede keer gezien (eerste keer was in de sneak) en toen had ik ook door hoe het zat. Ik ben eigenlijk best benieuwd of mijn ideeën overeenkomen met die van jou...
Op vrijdag 21 december 2001 09:54 schreef Betse het volgende:Ga hem nog maar eens heeeeeeeel goed kijken dan...
Ik heb hem 3 keer gezien, na de 2e keer snapte ik hem helemaal, ook wie zijn vrouw 'vermoordt' had.
En na 3 keer zie je gewoon hoe geweldig hij in elkaar zit.Maar zoals ik hier merk heeft dus niemand het door hoe deze film werkelijk in elkaar zit.
Ga nog maar es kijken en bedenk dan nog een keer wie zijn vrouw 'vermoordt' heeft. Gewoon erg goed opletten aan het end van e film.
quote:Dankje. Ik heb al even gekeken en zag dat ik zelf ook al eens een bijdrage heb geleverd (vlak boven die van jou).
Op vrijdag 21 december 2001 11:22 schreef Betse het volgende:
Check de spoiler topic...
Spoiler Alert: bespreek plotwendingen en eindes
quote:Loop gewoon effe bij de Rodisc of de RAF binnen.
Op vrijdag 21 december 2001 15:22 schreef K-Leke het volgende:
heeft iemand Memento DVD al ergens in NL in de winkel zien liggen? hij is al te huur.. maar wil m toch graag kopen.
KLAAR
quote:Heb je enig idee of de nederlandse regio 2 versie, die 4 april officieel als koopdvd uitkomt (tenminste dat is mij verteld), die optie van de film in chronologische volgorde bekijken ook heeft?
Op vrijdag 21 december 2001 15:41 schreef Smots het volgende:[..]
Loop gewoon effe bij de Rodisc of de RAF binnen.
KLAAR
quote:Sorry, dat weet ik niet.
Op maandag 24 december 2001 23:57 schreef Swordfish het volgende:[..]
Heb je enig idee of de nederlandse regio 2 versie, die 4 april officieel als koopdvd uitkomt (tenminste dat is mij verteld), die optie van de film in chronologische volgorde bekijken ook heeft?
quote:Ok bedankt, ik merk het vanzelf.
Op donderdag 27 december 2001 14:36 schreef Smots het volgende:[..]
Sorry, dat weet ik niet.
De film van het jaar, wat mij betreft!
quote:Nog bedankt, Smots!
Op donderdag 27 december 2001 14:36 schreef Smots het volgende:
Sorry, dat weet ik niet.
quote:das nog wel iets om over na te denken ja... hmmm....
Op vrijdag 28 december 2001 03:29 schreef SunChaser het volgende:
Met wie belt Lenny nu eigenlijk?
Het plot op zich vond ik wat zwakjes (*** SPOILER: aan het eind iemand het hele plot laten uitleggen is een zwaktebod SPOILER ***) maar ja, als het een ingewikkeld plot was geweest dan had je er helemaal de ballen van gesnapt
Ook volgens IMDB reviews blijken er nogal wat gaten hier en daar in het plot te zitten. Maar voor een B-film is het natuurlijk een geweldige film!
Ik hoop dat ze over een jaar of 10 een soortgelijke film maken met topacteurs, een A budget en een beter plot.
Maar ondanks mijn kritiek staat hij hoog -erg hoog- op mijn lijstje van "aparte" films die je absoluut gezien moet hebben...
quote:[SPOILER]
Op vrijdag 28 december 2001 03:29 schreef SunChaser het volgende:
Met wie belt Lenny nu eigenlijk?
quote:Ik verbaas me een beetje over deze post Vamos.
Op vrijdag 28 december 2001 16:54 schreef Vamos het volgende:
Heb hem vorige week gehuurd en het is inderdaad een bijzonder originele film.Het plot op zich vond ik wat zwakjes (*** SPOILER: aan het eind iemand het hele plot laten uitleggen is een zwaktebod SPOILER ***) maar ja, als het een ingewikkeld plot was geweest dan had je er helemaal de ballen van gesnapt
[1a] Ook volgens IMDB reviews blijken er nogal wat gaten hier en daar in het plot te zitten. [2] Maar voor een B-film is het natuurlijk een geweldige film!
Ik hoop dat ze over een jaar of 10 een soortgelijke film maken met [3] topacteurs, een [4] A budget en een [1b] beter plot.
Maar ondanks mijn kritiek staat hij hoog -erg hoog- op mijn lijstje van "aparte" films die je absoluut gezien moet hebben...
1 a/b Ik ben van mening dat er minder gaten in het plot zitten dan de gemiddelde Hollywood blockbuster. In tegenstelling tot deze films gaat het om een inteligent verhaal wat niet alleen ruimte openlaat voor discussie (eindelijk wordt niet alles voor gekauwd), maar ook hier toe aanzet (zie dit topic).
2 Wat is volgens jou een B film? Is een A film een overhypte 100> miljoen dollar film die met een grote marketing campagne door je strot wordt gedouwd door Yorin en MTV.
3 Top acteurs zoals Leonardo di Caprio, Silvester Stalone, Eddy Murphy, Robin Wiliams of een Tom Hanks? Dit soort acteurs kan ik niet meer serieus nemen als ik ze aan het werk zie. Ik denk dat iemand als Guy Pearce met deze film en zijn rol in LA Confidential zeker heeft bewezen een top acteur te zijn. Een top acteur/actrice is iemand die zijn rol geloofwaardig neer kan zetten en daarbij ook nogeens een bepaalde meerwaarde weet toe te voegen.
4 zie 2 voor A budget (100 miljoen> dollar?). Lowbudget is tussen de 5 en 10 miljoen en ik weet zeker dat Memento meer dan 10 heeft gekost.
Een beetje vage argumenten vind ik dus.
[Dit bericht is gewijzigd door raampie1 op 29-12-2001 23:47]
quote:Het ZW/W gedeelte speelt zich af voordat hij die drugsdealer vermoordt en zijn kleren + auto steelt. Teddy gebruikt Lenny dus als beul. Teddy heeft die foto van Lenny en de eerste vermoorde J.G. gemaakt en onder zijn deur geschoven. Dus het zal idd Teddy kunnen zijn.
Op zaterdag 29 december 2001 09:02 schreef BJB het volgende:[..]
[SPOILER]
*
*
*
*
*
*
*
Teddy, toch?
quote:Dat kan wel zo zijn, maar als je een dergelijk origineel concept omzet in een film vind ik dat je meer aandacht aan het plot mag besteden en je niet tevreden stellen met het 'idee' van de film op zich. Er zitten te veel loose ends. Kijk, alles is te verklaren, kijk maar op www.nitpickers.com. Daar worden de grootste plotgaten door bezoekers verklaard. Maar zo ken ik het ook wel. De kunst is om alles in de film zelf goed dicht te metselen. Dat als je jezelf iets afvraagt, dat iemand kan zeggen: nou in dat en dat fragment wordt het verklaard.
Op zaterdag 29 december 2001 23:42 schreef raampie1 het volgende:[..]
Ik verbaas me een beetje over deze post Vamos.
1 a/b Ik ben van mening dat er minder gaten in het plot zitten dan de gemiddelde Hollywood blockbuster. In tegenstelling tot deze films gaat het om een inteligent verhaal wat niet alleen ruimte openlaat voor discussie (eindelijk wordt niet alles voor gekauwd), maar ook hier toe aanzet (zie dit topic).
quote:Voor mij is een b-film een film met een beperkt budget, niet veel gehyped en relatief onbekende acteurs (of een enkele ster).
2 Wat is volgens jou een B film?
Ik vond de hoofdpersoon echt niet super acteren; een beetje vlak. Maar dat is persoonlijke smaak. Memento heeft maar $5mln gekost (source: imdb). Duidelijk een B-budget.
Nogmaals: ik vond het een zeer goede film, maar het gegeven had beter uitgewerkt kunnen worden.
Maar om er toch nog een laatste keer op terug te komen, het budget van low en medium budget films ligt tussen de 500 duizend en 2 miljoen Euro. Dus daar zat ik een beetje naast, en ik dacht dat de Memento duurder was. Afgezien daarvan bepaald een budget niet of een film een A of een B-film is. Een B-film (de officiële definitie heb ik even niet) is bijvoorbeeld de zoveelste actiefilm met Ice-T waarvan zowel hij als wij weten dat het een 13 in een dozijn onzin film is (maar ze betalen hem zo goed dat hij gek is als hij het niet doet, zegt hij er zelf over ). Vaak slecht geacteerd, een slap verhaal en uitgerangeerde acteurs. Het gevolg hiervan is dat ze ook moeilijker te financieren zijn en daardoor vaak een lager budget hebben.
Er is dus een verschil tussen B en low-budget films. Bedenk wel dat niet alle Amerikaanse films zoveel geld te besteden hebben als een film als Lord of the Rings. Het grootse deel van de producties hebben heel veel minder te besteden. Als je naar het gemiddelde kijkt, dan kom geloof ik uit tussen de 4 en 8 mln. dollar. Memento valt daar precies tussen in en is dan een medium budget film.
Ik vond het ook een zeer goede film, en zoals je begrepen hebt waren de eventuele gaten in het plot voor mij persoonlijk niet zo'n probleem.
Groeten, Raampie
Ik heb hem op video gezien en vond het ook zeker een zeer interessante en goede film.
Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar naar mijn idee is Teddy niet de moordenaar van Lenny's vrouw. Dit wordt ook uitgelegd aan het einde. Lenny's vrouw heeft nl de aanslag in de badkamer overleeft, maar Lenny heeft door de klap op de grond dat korte-termijn geheugen verlies gekregen. In zijn wanhoop om zijn geheugen te trainen haalt hij dingen door elkaar, niet Sammy's vrouw had suikerziekte (want die vrouw bestond niet), maar Lenny's eigen vrouw had suikerziekte, en hij heeft haar dus zelf vermoord door de test die zijn vrouw deed, door hem keer op keer om een injectie te vragen.
Twas alleen dat lenny tegen de spiegel aanklapte ipv de grond maar das een detail
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |