abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:31:45 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_13935148
WASHINGTON (ANP) - Er dreigt een nieuw dopingschandaal in de Amerikaanse sportwereld. Functionarissen van het Amerikaanse antidopingagentschap onthulden donderdag dat ze bij ,,verscheidene'' Amerikaanse atleten een nieuwe anabole steroïde hebben gevonden.

Dit middel was tot voor kort niet te ontdekken bij dopingcontroles. Het antidopingagentschap noemt het middel Tetrahydrogestrinon (THG). Inmiddels heeft het door het IOC goedgekeurde laboratorium van UCLA University van Californië een test ontwikkeld waarmee THG wél kan worden gevonden.

Het antidopingagentschap ontdekte het product toen het bloedmonsters van enkele topatleten uitgebreid onderzocht. De atleten werkten aan de tests mee onder de voorwaarde dat hun anonimiteit is gewaarborgd. De dopingcontroleurs weigerden daarom namen te noemen van betrapte sporters.

-----------------------------------------------------------

Nog even en alle Amerikaanse atleten mogen niet meer meedoen aan atletiek-wedstrijden.

Alle records uit de boeken en opnieuw beginnen?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_13935179
En Amerika had het toch onlangs zo geweldig gedaan bij het wereldkampioenschap? Dit kan nog wel eens wat worden, dus.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_13935236
Als je alleen maar onderzocht wilt worden als je anonimiteit gewaarborgd blijft, dan maak je je in mijn ogen alleen maar verdacht.

Het is jammer dat het gezonden streven om te winnen moet leiden tot doping. Het neemt het fair-play- en compititiegevoel weg, omdat niet iedereen gelijke kansen heeft.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:44:23 #4
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_13935383
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:36 schreef SlaadjeBla het volgende:
Als je alleen maar onderzocht wilt worden als je anonimiteit gewaarborgd blijft, dan maak je je in mijn ogen alleen maar verdacht.

Het is jammer dat het gezonden streven om te winnen moet leiden tot doping. Het neemt het fair-play- en compititiegevoel weg, omdat niet iedereen gelijke kansen heeft.

Dat heeft sowieso niet iedereen, een athleet in een derdewereldland heeft nooit de mogelijkheden die een athleet in west europa of de VS heeft.
Kul-argument.
Niet iedereen heeft gelijke vaardigheden, en de bedoeling van een kampioenschap is te bekijken wie het het beste kan, met doping probeer je je baggere te compenseren, en DAT is niet fair.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_13935879
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:44 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat heeft sowieso niet iedereen, een athleet in een derdewereldland heeft nooit de mogelijkheden die een athleet in west europa of de VS heeft.
Kul-argument.
Niet iedereen heeft gelijke vaardigheden, en de bedoeling van een kampioenschap is te bekijken wie het het beste kan, met doping probeer je je baggere te compenseren, en DAT is niet fair.

Gek genoeg winnen verdomd veel Afrikanen (niet het meest welvarende gebied) marathons. Dus de kansen zijn in principe gelijk. Iedereen kan trainen etc. De manieren van trainen zullen wellicht verschillen.
Je eigen lichaam op onnatuurlijke manier optimaliseren, vind ik niet fair tegenover de sporters die het wel op een eerlijke manier doen omdat ze geen doping willen gebruiken en tegenover het publiek dat een eerlijke wedstrijd verwacht.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:33:13 #6
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_13940096
Ik heb het altijd al gedacht!!!

19.32 sec. op de 200 meter, dat kan toch ook helemaal niet??

Toen Carl Lewis bekende dat hij wel eens dope heeft gebruikt viel voor mij een held van zijn sokkel. Ook diverse andere doping-gerucht-gerelateerde niuewsberichten uit de VS hebben mij aan het denken gezet. Ook het huilverhaal van CJ Hunter dat hij echt geen doping had gebruikt maar een dag later bekende van wel, dit alles wordt nu bevestigd:

Al die amerikaanse gouden medailles op wk's en olympische speles zijn behaald met doping! Het is een grote maffia!!

klootzakken

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 17:41:52 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_13949386
Iedereen slikt. Maar natuurlijk heeft Amerika meer financiële mogelijkheden en dus ook meer dan waarschijnlijk "betere" doping.

Dus laat die arrogante egotrippers maar eens goed op hun bek gaan.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:16:27 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14032552
SAN FRANCISCO (ANP) - De Amerikaanse topatleten Marion Jones, Tim Montgomery en Kelli White zullen spoedig voor een federale rechtbank verschijnen. Zij moeten helderheid verschaffen over hun betrokkenheid bij het dopingschandaal waarbij een nieuw anabole steroïde is ontdekt.

Jones won op de Olympische Spelen in Sydney 2000 vijf medailles, waarvan drie gouden. Haar partner Montgomery is de wereldrecordhouder op de 100 meter sprint. White werd afgelopen augustus wereldkampioene op zowel 100 als 200 meter.

Zij moeten getuigen in een justitieel onderzoek naar BALCO, een bedrijf dat voedingssupplementen maakt en de spil lijkt in een grote samenzwering van Amerikaanse wetenschappers, coaches en mogelijk honderden atleten. Zij hebben vermoedelijk volop geëxperimenteerd met het chemische anabole preparaat tetrahydrogestrinone (THG), dat onlangs door het Amerikaanse antidopingbureau USADA is getraceerd.

USADA maakte vervolgens bekend dat diverse Amerikaanse atleten positief hebben gereageerd op THG bij de Amerikaanse kampioenschappen. De uitslag van de B-stalen wordt pas in december verwacht. Namen van betrapte sporters zijn niet bekendgemaakt. Alleen de naam de Amerikaanse kampioen kogelstoten Kevin Toth is tot nog toe prijsgegeven.

De internationae atletiekfederatie IAAF is van plan om alle ongeveer vierhonderd dopingtesten die tijdens de WK in Parijs zijn afgenomen, opnieuw te testen. ,,Dit is een grote mogelijkheid om bedriegers op te sporen'', liet IAAF-woordvoerder Istvan Gyulai weten.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14033400
Wow, dit is bruut.

Het zijn in dit geval toch zeer grote namen in de sportwereld.

En oh, wat liepen ze op Ben Johnson en de Oost - Europeanen te kankeren

pi_14037925
MMM, hoor ik iemand Lance A. roepen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_14038180
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:54 schreef raptorix het volgende:
MMM, hoor ik iemand Lance A. roepen?
Tot nu toe lijkt het er op dat het alleen (of in ieder geval voornamelijk) in de atletiek het geval is.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:41:57 #12
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_14038963
New York Yankees first baseman Jason Giambi mag ook langs komen voor verhoor
en Barry Bonds schijnt ook klant te zijn bij BALCO
don't call to the bullpen
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:45:35 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_14039048
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:41 schreef SpankSpankeronie het volgende:
New York Yankees first baseman Jason Giambi mag ook langs komen voor verhoor
en Barry Bonds schijnt ook klant te zijn bij BALCO
Ik denk dat dit het begin is van de beerput.

MCWire heeft het ooit toegegeven.

Maar dat waren toegestane anabolen.

Ik snap het verschil niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:51:40 #14
6146 SpankSpankeronie
pi_14039188
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het begin is van de beerput.

McGwire heeft het ooit toegegeven.

Maar dat waren toegestane anabolen.

Ik snap het verschil niet.

pas vanaf dit seizoen is het gebruik van anabole steroide niet toegestaan in de MLB
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:53:23 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_14039224
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:51 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

pas vanaf dit seizoen is het gebruik van anabole steroide niet toegestaan in de MLB

Maar oogluikend zal het anders zijn lijkt me.

AFL, hoe zit het daarmee ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14039267
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:51 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

[Off - topic]

En kurken knuppels zijn niet toegestaan, terwijl voorheen anabole steroiden wel mochten. Vreemd.

Tot vorig jaar kon je je zelf dus volproppen met anabole steroiden, maar gebruikte je een kurken knuppel was je de lul.

[Off - topic]

pi_14039325
BTW tong:

Hele tijd terug schreef je al eens in een topic dat het enige verschil tussen Ben Jonhson en Carl Lewis was dat Lewis een doofpotlobby had.

Lijkt erop dat je daar inderdaad gelijk in hebt gekregen.

Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:10:11 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_14039541
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:58 schreef Leatherface het volgende:
BTW tong:

Hele tijd terug schreef je al eens in een topic dat het enige verschil tussen Ben Jonhson en Carl Lewis was dat Lewis een doofpotlobby had.

Lijkt erop dat je daar inderdaad gelijk in hebt gekregen.

Is een publiek geheim dat de Amerikanen percentage gewijs weinig worden betrapt.

Voor de OS van LA waren er Amerikaanse medaille winnaars betrapt op het gebruik van doping.

Omdat de V.S. zich niet conformeerden aan het beleid van de IOC kon dit in de overvolle doofpot worden gedumpt.

pi_14039586
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is een publiek geheim dat de Amerikanen percentage gewijs weinig worden betrapt.

Voor de OS van LA waren er Amerikaanse medaille winnaars betrapt op het gebruik van doping.

Omdat de V.S. zich niet conformeerden aan het beleid van de IOC kon dit in de overvolle doofpot worden gedumpt.

En ze krijgen wel zeker om de 10 a 12 jaar de Spelen toegewezen van het IOC.
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:12:42 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_14039607
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En ze krijgen wel zeker om de 10 a 12 jaar de Spelen toegewezen van het IOC.

Niet Amerika maar Ted Turner of Coca Cola.

dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:31:09 #21
6146 SpankSpankeronie
pi_14040060
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:55 schreef Leatherface het volgende:

[Off - topic]

En kurken knuppels zijn niet toegestaan, terwijl voorheen anabole steroiden wel mochten. Vreemd.

Tot vorig jaar kon je je zelf dus volproppen met anabole steroiden, maar gebruikte je een kurken knuppel was je de lul.

[Off - topic]

zeker vreemd ja maar dat komt omdat de zeer machtige spelersvakbond die dopingcontroles altijd heeft tegengehouden
pi_14044373
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:49 schreef Leatherface het volgende:
Wow, dit is bruut.

Het zijn in dit geval toch zeer grote namen in de sportwereld.

En oh, wat liepen ze op Ben Johnson en de Oost - Europeanen te kankeren

Dat leidt de aandacht mooi af. Het is gewoon een soort van propaganda om de aandacht van jezelf weg te filteren. Ik denk dat dit uiteindelijk ook wel weer met een sisser zal aflopen en dat ze binnenkort verder gaan met een nieuw product
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_14047662
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 01:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Dat leidt de aandacht mooi af. Het is gewoon een soort van propaganda om de aandacht van jezelf weg te filteren. Ik denk dat dit uiteindelijk ook wel weer met een sisser zal aflopen en dat ze binnenkort verder gaan met een nieuw product

Ik denk dat het deze keer niet met een sisser gaat aflopen, Europees kampioen Dwain Chambers is inmiddels ook betrapt op het gebruik ervan.
Dit wordt het grootste dopingschandaal ooit.

bron: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/athletics/3203005.stm

-------Practice Mindfulness-------
pi_14047724
Het beint nu wel hele grote vormen aan te nemen...
quote:
**Dwain Chambers is bij een dopingtest
na een training in Saarbrucken (Dui)
positief bevonden,zo meldt de Engelse
krant The Guardian.

Bij de Britse sprinter,recordhouder en
Europees kampioen op de 100 meter,zijn
sporen van tetrahydrogestrinon (THG) in
de urine aangetroffen.Het middel was
tot voor vorige week niet te traceren.

Een dag eerder maakte de IAAF al bekend
dat het,indien juridisch haalbaar,alle
urinemonsters van de WK in Parijs op
THG wil gaan testen.Wanneer de contra-
expertise ook positief uitvalt,hangt
Chambers een tweejarige schorsing boven
het hoofd.Daarnaast mag hij nooit meer
op de Olympische Spelen lopen.
Als het zo doorgaat heeft de Nederlandse 4 x 100m straks een kans op goud
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_14047858
Ik vraag me af wie de coach is die hier mee naar het dopinglab is gestapt.
Ze noemen hem een "high-profile" en "top" coach.

John Smith?
Zijn atleten worden (nog) niet genoemd in verband met THG, concurrenten Montgomery en Jones wel......

-------Practice Mindfulness-------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')