abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13929180
Sorry, maar mag deze man een eigen topique?

Wat die gast speelt aan het begin van Dance Of Eternity is zooooo vet...

(MP is de drummer van Dream Theater)... Op www.mikeportnoy.com is ook een filmpje te vinden van dit nummer...

...
pi_13929465
yeah the dude can drum!!

Dance Of Eternity is inderdaad errug cool!!

pi_13930035
goeie drummer, maar niet mijn smaak.
pi_13932062
goeie drummer, sympatieke vent (zo lijkt me). Speelt ook op Neal Morse's laatste plaat "Testimony'", bijzonder goeie plaat trouwens.

Enne, natuurlijk tellen wij de dagen af naar de nieuwe Dream Theater....

pi_13935065
aha.. tja, goede drummer uiteraard. Maar ik heb een opmerking: ben ik de enige die vind dat Portnoy's drumsound na Awake minder goed is? Technisch klopt alles aardig maar het lijkt allemaal een beetje minder strak geproduceerd. Ik bedoel dan met name de bassdrum. Vroeger ratelde dat ding, nu lijkt het allemaal wat afgevlakt.
pi_13937032
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
aha.. tja, goede drummer uiteraard. Maar ik heb een opmerking: ben ik de enige die vind dat Portnoy's drumsound na Awake minder goed is? Technisch klopt alles aardig maar het lijkt allemaal een beetje minder strak geproduceerd. Ik bedoel dan met name de bassdrum. Vroeger ratelde dat ding, nu lijkt het allemaal wat afgevlakt.
Ik vind uberhaupt dat Portnoy de boel vaak te dicht timmert. Wat dat betreft is het wel aardig om Testimony van Neal Morse solo te vergelijken met Snow van Spock's Beard. Dan hoor je pas echt goed het verschil tussen Portnoy en D'Virgilio. Ik prefereer zelf D'Virgilio. Die is, hoe zeg je dat, meer groove gericht en minder op de techniek.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:29:41 #7
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_13937061
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 08:24 schreef desintbestaat het volgende:
Ik prefereer zelf D'Virgilio. Die is, hoe zeg je dat, meer groove gericht en minder op de techniek.
k Vind Portnoy ook niet slecht, maar ik vind hem wel zwaar overgewaardeerd.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_13937731
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je haalt me de woorden uit mijn mond DT heeft uberhaupt nooit meer zo'n goede productie gehad als Awake. Alles klopte productietechnisch aan die plaat. Ik gebruik hem ook regelmatig als referentie cd voor goede speakers.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_13940092
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:37 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit mijn mond DT heeft uberhaupt nooit meer zo'n goede productie gehad als Awake. Alles klopte productietechnisch aan die plaat. Ik gebruik hem ook regelmatig als referentie cd voor goede speakers.

Is het ook niet zo dat ze sindsdien dachten het wel zelf te kunnen....
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:00:09 #10
35287 massiefje
*fokkerdefok*
pi_13940753
Dachten WAT zelf te kunnen ? Produceren ? Daar gebruiken ze tegenwoordig nog steeds dezelfde voor als voor Images and Words. Dus wat dat betreft klopt het niet............ Nog steeds het beste album vind ik hoor, qua muziekdan. Qua techniek en originiliteit iets minder. Luister maar naar de snaredrum. Die is op elk nummer gelijk op die cd
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:12:55 #11
62017 AFireInside
> Incinerate <
pi_13941056
Hij kan wel goed drummen...
ik heb bij hem altijd het idee dat hij denkt in techniek en noten, en veel minder op gevoel speelt. Hij mist ook een beetje het vette.
Kijk dan Virgil Donati
pi_13941093
Weet je dat wel zeker? 6DOIT was toch echt geproduceerd door John Petrucci en Mike Portnoy.
pi_13944200
I&W was geproduceerd door david prater. Ze gebruiken nog wel steeds dezelfde studio en engineer.
pi_13944359
het heeft natuurlijk allemaal zijn invloeden, maar het begint toch bij de PRODUCER? En de heren Portnoy en Petrucci zijn allebei nogal dominante eigenwijze typejes....
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:30:47 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_13944508
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:12 schreef AFireInside het volgende:

Kijk dan Virgil Donati

Die er op de Live from Oz van Planet X een paar keer gigantish naast zit...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_13944535
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:26 schreef desintbestaat het volgende:
het heeft natuurlijk allemaal zijn invloeden, maar het begint toch bij de PRODUCER? En de heren Portnoy en Petrucci zijn allebei nogal dominante eigenwijze typejes....
Ben ik helemaal met je eens. Ik vind het zo langzamerhand ook twee egotrippers die totaal geen inspraak dulden. Eerder mocht Myung ook nog wel eens een tekst aanleveren, maar dat is al jaren niet meer het geval.
Ik vind Six degrees een matig album, ook matig geproduceerd waarop de bas niet was te horen. De nummers op CD 1 duren veeeeel te lang en er staat teveel gewank op.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:42:05 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_13944831
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:00 schreef massiefje het volgende:
Dachten WAT zelf te kunnen ? Produceren ? Daar gebruiken ze tegenwoordig nog steeds dezelfde voor als voor Images and Words. Dus wat dat betreft klopt het niet............ Nog steeds het beste album vind ik hoor, qua muziekdan. Qua techniek en originiliteit iets minder. Luister maar naar de snaredrum. Die is op elk nummer gelijk op die cd
De engineer is nog steeds Doug oberkircher. Op Awake was hij er trouwens niet bij, Awake is dacht ik ook niet in de Beartracks Studios opgenomen.

De productie vind ik nog steeds goed. Idd anders maar toch op een zeer professionele manier gedaan. Het is dat je makkelijk de vergelijking kan maken met Awake, die natuurlijk geweldig was. Maar als ik de productie op zich bekijk moet ik toch concluderen dat Portnoy/Petrucci het er zeer goed vanaf brengen.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_13944974
Het is niet zo verwonderlijk dat awake zo goed klonk, want die was opgenomen in, de indertijd beste studio, nl one on one studios.
pi_13945689
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:31 schreef kriele het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Ik vind het zo langzamerhand ook twee egotrippers die totaal geen inspraak dulden. Eerder mocht Myung ook nog wel eens een tekst aanleveren, maar dat is al jaren niet meer het geval.
Ik vind Six degrees een matig album, ook matig geproduceerd waarop de bas niet was te horen. De nummers op CD 1 duren veeeeel te lang en er staat teveel gewank op.

Tja Kevin Moore bleek uiteindelijk toch een stuk belangrijker te zijn voor DT dan ze zelf dachten.... Die solo CDs van hem zijn erg mooi. Vooral die eerste draaik nog heel vaak.
pi_13946003
En zonder Kevin Moore en zonder de Awake-productie is wel het hoogtepunt van hun carrière ontstaan. Namelijk Scenes From A Memory. Er is werkelijk geen enkele andere plaat waar zoveel gevoel en zoveel techniek hand in hand gaan gedurende een heel album.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:38:09 #21
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_13946224
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:31 schreef kriele het volgende:
Six degrees een matig album, ook matig geproduceerd waarop de bas niet was te horen.
Godzijdank
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:40:23 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_13947848
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:18 schreef desintbestaat het volgende:

[..]

Tja Kevin Moore bleek uiteindelijk toch een stuk belangrijker te zijn voor DT dan ze zelf dachten.... Die solo CDs van hem zijn erg mooi. Vooral die eerste draaik nog heel vaak.

Die draai ik eigenlijk relatief weinig. Wel geweldig is wat mij betreft OSI Dat zijn echt de goede Moore-elementen op een perfecte manier gebruikt
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:40:49 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_13947854
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:30 schreef ProPHeT0 het volgende:
En zonder Kevin Moore en zonder de Awake-productie is wel het hoogtepunt van hun carrière ontstaan. Namelijk Scenes From A Memory. Er is werkelijk geen enkele andere plaat waar zoveel gevoel en zoveel techniek hand in hand gaan gedurende een heel album.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 17:02:30 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13948358
quote:
Technisch klopt alles aardig maar het lijkt allemaal een beetje minder strak geproduceerd. Ik bedoel dan met name de bassdrum. Vroeger ratelde dat ding
Tegenwoordig ratelt hij ook? Verschilt per nummer, in het ene nummer zit er nog een duidelijk click of attack in. In andere (minder harde nummers) klinkt de bassdrum vaak wat doffer omdat dat er beter bij past.
quote:
Weet je dat wel zeker? 6DOIT was toch echt geproduceerd door John Petrucci en Mike Portnoy.
Dat wil nog niet zeggen dat zij achter het mengpaneel staan en/of engineer zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-10-2003 17:14]

vrijdag 17 oktober 2003 @ 17:19:04 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13948795
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:37 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Met snaretriggers, nou geweldig. Op latere albums heeft Mike geen triggers gebruikt, en ja, zijn NORMALE snaredrum klinkt niet geweldig vind ik ook.

Voor de rest snap ik echt niet what de fuck er slecht aan de productie is van albums als 6 degrees. Het is maar wat je "slechter" vind, de drums klinken wel organischer. Alleen het bassdrum geluid op Awake is wel beter qua geluid zelf. Gewoon stoerder en minder afleidend.

Snap ook niet wat er kwa gitaargeluid is achteruit gegaan, klinkt op nieuwere albums ook perfect.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-10-2003 17:24]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')