abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13926719
Mijn auto is APK gekeurd tot 29 oktober 2003.
Ik ga hem morgen brengen voor een nieuwe keuring. Het probleem is dat ik, indien ie afgekeurd wordt, geen tijd meer heb om hem te laten repareren. De auto gaat morgenavond namelijk op reis.

Mijn vraag: kan ik, als hij wordt afgekeurd, nog doorrijden tot 29 oktober? Of is, met de ingang van de afkeuring, de oude keuring ook niet meer geldig?

donderdag 16 oktober 2003 @ 18:49:33 #2
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13926788
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:46 schreef Kontiki het volgende:
Mijn auto is APK gekeurd tot 29 oktober 2003.
Ik ga hem morgen brengen voor een nieuwe keuring. Het probleem is dat ik, indien ie afgekeurd wordt, geen tijd meer heb om hem te laten repareren. De auto gaat morgenavond namelijk op reis.

Mijn vraag: kan ik, als hij wordt afgekeurd, nog doorrijden tot 29 oktober? Of is, met de ingang van de afkeuring, de oude keuring ook niet meer geldig?

Opnieuw laten keuren betekent dat alle voorgaande keuringen vanaf dat moment niet meer geldig zijn.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:49:35 #3
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_13926791
Keuring blijft geldig

Wel even repareren dan natuurlijk

Jawohl Herr Kaloin!
pi_13926797
als ze de auto aanmelden voor keuring en hij is afgekeurd, dan blijft hij staan, zeg maar...

Mijn garage kijkt 'm eerst na, en dan in overleg met mij meldt hem aan voor keuring en repareert, of ik kom later terug...

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:50:12 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_13926804
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:49 schreef jacco het volgende:

[..]

Opnieuw laten keuren betekent dat alle voorgaande keuringen vanaf dat moment niet meer geldig zijn.

De eerste vervaldatum blijft gewoon bestaan.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_13926815
Hmmm dat zijn al 2 tegenstrijdige antwoorden....
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:53:10 #7
63308 205GTi
http://www.peugeotgti.nl
pi_13926891
Probeer eens op www.herkeuring.nl
http://www.peugeotgti.nl
pi_13926966
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:50 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

De eerste vervaldatum blijft gewoon bestaan.

pi_13927039
volgens mij heb je 2 weken de tijd om de auto te maken als ie afgekeurd is bij de RWD
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:58:40 #10
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_13927074
datum vervalt niet. je kan er nog mee naar afrika als je wilt.. als je hem maar voor de 29 okt. keurt.

afkeur maakt niet uit. Je hebt dan tot de 29e om het voormekaar te krijgen. Wel klote is als je wat afgekeurd heb wat je zelf kan repareren en je auto gaat morgen op reis, dan ken je hem niet laten herkeuren (voor niets)

paul

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
pi_13927123
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:49 schreef The_stranger het volgende:
als ze de auto aanmelden voor keuring en hij is afgekeurd, dan blijft hij staan, zeg maar...
Ze kunnen hem toch niet 'in gijzeling nemen' of zo?
pi_13927128
Bij mij was de eerste keuring dus niet officieel afgemeld. De garage kijkt de auto dus na, en concluderen of deze APK goedgekeurd of afgekeurd is. Pas bij goedkeur werd de auto afgemeld en opgegeven voor keuring zodat de nieuwe keuring erop kon. Bij mij werd 'ie dus eerst afgekeurd, maar ze meldden de auto dus hierbij niet af. Ik kreeg de kans om deze binnen 2 weken (termijn van de garage zelf) te repareren en te laten herkeuren.

Maar niet alle garages werken zo geloof ik. Er zijn er ook die de auto gewoon keihard afmelden als 'ie afgekeurd wordt.
(vind ik heel lullig, maar goed...)

Don't let my username fool you...
pi_13927172
De verzekering vervalt trouwens niet, dat valt me eigenlijk mee. (net gecheckt bij Centraal Beheer)

Behalve als er een ongeluk gebeurt door een mankement aan de auto, wat verholpen had kunnen worden met APK. En ANWB support vervalt.

pi_13927183
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:00 schreef Metalfreak het volgende:
Bij mij was de eerste keuring dus niet officieel afgemeld. De garage kijkt de auto dus na, en concluderen of deze APK goedgekeurd of afgekeurd is. Pas bij goedkeur werd de auto afgemeld en opgegeven voor keuring zodat de nieuwe keuring erop kon. Bij mij werd 'ie dus eerst afgekeurd, maar ze meldden de auto dus hierbij niet af. Ik kreeg de kans om deze binnen 2 weken (termijn van de garage zelf) te repareren en te laten herkeuren.

Maar niet alle garages werken zo geloof ik. Er zijn er ook die de auto gewoon keihard afmelden als 'ie afgekeurd wordt.

Bij mij gaat dit ook altijd zo ja!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:03:01 #15
20141 pleymo
People = shit
pi_13927218
zoals al een aantal mensen al zei, de oude keuring blijft geldig! dus je hebt nog even de tijd!
pi_13927317
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:00 schreef Metalfreak het volgende:

Inderdaad, zo gaat dat ook hier in het bedrijf van mijn vader. Iemand komt voor de APK, er is wat mis (afkeur dus), ff overleggen met de klant en meteen repareren (vaak wel mogelijk), en dan is het een goedkeuring en afmelden maar. Ik denk dat als jij bij zo'n garage komt en je komt gewoon s'morgens om 9 uur, dan moet je morgen toch wel een goedkeuring hebben ook al is er wat mis.
Wij melden nooit officieel een auto af als afkeur, alleen maar onnodig papierwerk en je hebt ook nog eens kans op een steekproef, waarbij die vent dan gaat liggen mauwen of die afkeur wel terecht is of niet .
En volgens mij geldt dan gewoon die 29 oktober, ook al melden ze de afkeur.

Gewoon meteen die dingen repareren, en goedkeuren, klaar!

pi_13927358
yups....je kan gewoon blijven rijden...no problemo....
I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:09:44 #18
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_13927410
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:00 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ze kunnen hem toch niet 'in gijzeling nemen' of zo?

hehhee.. mijn auto zal na afkeuring nooit bij een garaga blijven staan. zie je het al voor je...

meneer uw auto is afgekeurd. hij is nu van ons!

p

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:01:32 #19
41915 Eul
Greetings Eul
pi_13968649
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:09 schreef Paul_Brummen het volgende:

[..]

hehhee.. mijn auto zal na afkeuring nooit bij een garaga blijven staan. zie je het al voor je...

meneer uw auto is afgekeurd. hij is nu van ons!

p

Ik zal even mee spelen

Klant: Ow, dat is vervelend. Maar mag ik dan teminste even me uzi uit me achterbak pakken? Die heb ik "straks" even nodig .

pi_13968689
Ik heb mijn auto laten keuren en hij werd afgekeurd. Ik heb hem daarna meegenomen en nog 2 maanden reden totdat de APK vervallen is

KAN DUS WEL GEWOON!

Trotse mamma :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')