quote:Ik geloof dat je het niet zo heel goed begrepen hebt Ludwig.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:48 schreef Ludwig het volgende:[..]
Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
Het grootste deel van deze posting kan ook voor anderen gelden overigens.....bijv. Graveland (afgezien van het homo deel dan)...
Ik denk overigens dat ik een klein beetje weet waarover ik het heb.......draai al een aantal jaren mee in de (zoals dat genoemd wordt) de T*-wereld.
Ben weliswaar zelf 100% man...maar verloofd met een transsexueel (en ja....trouwen gaan we ook.....na de operatie)
Wij zien onszelf dus niet (zoals sommigen hier) als homo......mijn verloofde is normaal een vrouw(...en ik normaal man dus) dat zij in het verkeerde lichaam is geboren kan ze ook niets aan doen.
Buiten dat denk ik dat je op enig moment liefde voelt/hebt voor een persoon (mens)......en niet op dat deel wat in de slip zit.....toch??
[Dit bericht is gewijzigd door johnn op 19-10-2003 01:04]
quote:Ik liet me idd hier wat teveel meeslepen, maar daarintegen, zijn er dingen gezegt door bepaalde mensen, die echt een vertekent beeld hebben, over transsexualiteit.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:45 schreef lily het volgende:
Ik ga toch ook maar reageren. Ik heb dit topic gevolgd omdat Danielluh een vriend(in) van vroeger is en nu toevallig een paar jaar collega.Ik kon het eerlijk gezegd niet geloven toen ik het hoorde (ik dacht dat het een big joke was), maar dit is het dus niet, en ik zal haar steunen. Ik denk wel dat Danielle door dit topic zich teveel heeft laten kennen (openlijk op Fok dan) en te geemotioneerd is geraakt maar dat is haar zaak, en goed recht.
Ze kan bij mij in ieder geval altijd terecht....
Dat ik open boek heb gespeelt, dat maakt mij verder niet uit. Ik heb geen geheimen. Als mensen nu ineens anders zouden moeten doen omdat ik vroeger een mam was, jammer voor hun. Ik heb nu een gelukkig leven, zoals het altijd had moeten zijn.
Bedankt dat ik bij je terecht kan. ![]()
Ik hoop dat ik snel bij jullie zit, dan zit ik tegenover je ![]()
quote:Op den duur moet het eruit, mijn prive wereld was al helemaal ingelicht, 2 maanden later was het werk aan de beurt. mijn manager wist het al een stuk langer, dat ik er mee bezig was. 2 maanden later heb ik het dus persoonlik verteld op me werk tegen me collega's, ook daar wilde ik mezelf kunnen zijn. Op den duur breekt het toneelspel gewoon. Dus ik vertelde het en kreeg alleen maar goede reacties, aangezien ze wiste dat er wat met mij aan de hand was, veel uitval door ziekte.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:06 schreef lily het volgende:
Dat is wat zeker is, maar wat nog veel dapperder is om dit kenbaar te maken op haar werk! De IT wereld (een mannen wereld hoe je het ook went of keert)....helemaal niet te spreken over haar privewereld, waar ik het trouwens nog niet met haar over heb gehad
Over mijn priveleven valt weinig te vertellen, ben wat vrienden kwijt geraakt, maar de vrienden die ik nu overheb, daar weet ik wat ik aan heb, die steken hun hand in het vuur voor mij.
Het enigste wat verandert aan een transsexueel is het jasje wat ze aan heeft, karakter en persoonlijkheid zal hetzelfde blijven. En als de omgeving ziet dat jij er gelukkig mee bent, dan accepteren ze het een stuk sneller.
quote:Oh jaah
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:08 schreef lily het volgende:[..]
oh ja, Danielluh is inderdaad een van de "normaalste" personen die ik ken....
quote:John, beter had ik het niet kunnen zeggen, maar sommige mensen hebben en blijven oogkleppen op hebben.
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:01 schreef johnn het volgende:[..]
Ik denk overigens dat ik een klein beetje weet waarover ik het heb.......draai al een aantal jaren mee in de (zoals dat genoemd wordt) de T*-wereld.
Ben weliswaar zelf 100% man...maar verloofd met een transsexueel (en ja....trouwen gaan we ook.....na de operatie)
Wij zien onszelf dus niet (zoals sommigen hier) als homo......mijn verloofde is normaal een vrouw(...en ik normaal man dus) dat zij in het verkeerde lichaam is geboren kan ze ook niets aan doen.
Buiten dat denk ik dat je op enig moment liefde voelt/hebt voor een persoon (mens)......en niet op dat deel wat in de slip zit.....toch??
En idd je wordt verliefd op een persoon, ongeacht man of vrouw.
Ik zelf ben ook hetero, dus val op mannen
quote:En je denkt dat iemand die al zo lang blijkbaar geen gelukkig leven heeft, denkt van "Och, laat ik me eens verkleden voor de gein"? Vaak zijn dingen niet zo simpel als ze lijken. Iemand die een geslachtsoperatie overweegt heeft vaak al het uiterste geprobeerd om een "normaal" gelukkig leven op te bouwen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:08 schreef milagro het volgende:[..]
ja.
zoals die man uit die reportage..
hij had ms een gelukkiger leven gehad met een mannenlijf , maar zich vrouwelijk gedragend, dan als 'verklede vent' door het leven te gaan.
quote:Het echte voorstellen is denk ik alleen mogelijk voor mensen die ermee te maken hebben. Het komt echter voor, en het in twijfel trekken of ontkennen laat alleen je eigen gebrek aan empathie en fantasie zien.
ik kan me niet voorstellen dat je dat laatste verkiest boven het eerste behalve dan dat je werkelijk walgt van je geslachtsdeel, als ultiem 'bewijs' van het lichaam dat je zo verafschuwt.
quote:Inderdaad, gewoon de natuur haar gang laten gaan. Opzouten met al die medicijnen die we gebruiken, laten we brandbommen naar binnen gooien bij ziekenhuizen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:18 schreef Graveland het volgende:[..]
ik accepteer mensen zolang er niet mee geprutst is..simpel he?
quote:Een van de voorwaarden voor een geslachtswijziging is dat is dat het sociale leven goed verloopt. Dit wordt tijdens de RLE getest, en duurt minimaal een jaar. Daarna wordt pas de SRS uitgevoerd.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:35 schreef Peregrijn het volgende:Gevaar is echter wel, zoals Milagro al opmerkte, dat als dit op latere leeftijd plaats vindt, dit diegene in een sociaal isolement plaatst. Hierdoor zal deze persoon zich ongelukkig blijven voelen.
quote:maar dan nog, je kunt je verkijken op het effect van de operaties.
Op zondag 19 oktober 2003 20:54 schreef Alicey het volgende:[..]
Een van de voorwaarden voor een geslachtswijziging is dat is dat het sociale leven goed verloopt. Dit wordt tijdens de RLE getest, en duurt minimaal een jaar. Daarna wordt pas de SRS uitgevoerd.
quote:De operaties zijn overigens de slotfase, het echte voor iedereen zichtbare werk is daarvoor al gebeurd. Tijdens de HRT verandert iemand al heel erg, zowel uitwendig als inwendig. De hoeveelheid hormonen die iemand krijgt hangen ook weer af van de voorafgaande screening. Iemand die relatief onzeker is, zal minder hormonen krijgen zodat het effect nog grotendeels terug te draaien is als het een verkeerde beslissing blijkt.
Op zondag 19 oktober 2003 20:56 schreef milagro het volgende:[..]
maar dan nog, je kunt je verkijken op het effect van de operaties.
Natuurlijk, een verkeerde beslissing kan altijd. Ik meen echter dat door het voorwerk wat in Nederland wordt gedaan volgens de internationale standaarden, er slechts 2% enigszins "spijt" hebben van hun operatie.
quote:er zijn geloof ik nu iets van 12 gevallen bekent die er spijt van hebben.
Op zondag 19 oktober 2003 20:56 schreef milagro het volgende:[..]
maar dan nog, je kunt je verkijken op het effect van de operaties.
Als Kendra zich aan de gemaakte afspraken had gehouden dan was er niets aan de hand geweest, maar Kendra wilde zelf te snel en teveel,
en dan is het niet verwonderlijk dat je dit soort dingen gaat krijgen.
Je kunt van mensen niet gaan verwachten dat ze het op stelle sprong accepteren, men heeft hier een 'verwerk fase' voor nodig.
Niet de transseksualiteit was zozeer het probleem, maar het ongeduld het niet willen wachten en houden aan gemaakte afspraken was het probleem.
Ik heb het gehele transseksuele traject zelf aan den lijve ondervonden dus weet goed wat het allemaal inhoudt.
Geduld hierin is een zeer belangrijk iets en vooral het jezelf houden aan gemaakte afspraken.
Ik heb zelf dus ook nooit enige vorm van problemen ondervonden noch op werk noch in vrienden/familie kring.
Verder voor Ludwig:
Wat jij zegt raakt kant nog wal, kinderen gaan er juist heel goed mee om en zijn er zeer makkelijk in, beter zelfs dan menig volwassene.
Ik wens dus ook anoniem te blijven daar ik de in persoon kwestie ken.
Me-myself-and-I
quote:-edit: Ik zie nu pas dat er vrouwen zijn die er ervaring mee hebben. Mijn ekskuses als ik jullie kwets, als ik zo jullie foto's bekijk mogen jullie er best zijn en ik zou jullie als vrouw zien (al zou ik wel wat moeite hebben om nu zij/haar te geburuiken, iets steekt me dan maar verder niks aan het handje).
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:39 schreef danielluh het volgende:[..]
Wat is er dan fout aan Transsexualiteit? Vallen ze jouw lastig?
Die mensen doen geen vlieg kwaad, ze vallen er geen ander mee lastig, laat ze toch in hun waarde.
Wat ik dan verder te zeggen had:
Ik vind het niet fout voor mezelf, voor jullie of voor de wereld, maar voor de transeksueel in kwestie.
Na wat ingreepjes is het resultaat maar weinig vrouwelijks, het is meer zelfverminking.
Alle mannelijke spiermassa's eraf... dat is natuurlijk nog niet het enige wat eraf gaat, dat mag je zelf invullen.
Andere vrouwelijke eigenschappen zijn gewoon niet na te bootsen als je man bent:
vrouwelijke pasjes, zachtere huid, kleinere vingers, handen voeten..etc
vrouwelijk type hoofdhaar, dat is altijd fijner en minder stug dan mannenhoofdhaar.
Ik weet verder niet hoe het zit met dat adamsappeltje, die kun je volgens mij nog niet operatief laten weghalen, moet zo'n arme jongen->nu vrouw voor xx hele leven hoog moeten praten en zijn adamsappeltej verstoppen?
Het is dan toch zonde, dat zo iemand in zeg maar 10% in vrouw verandert..
-wat schiet je daar dan mee op-?
En nu ligt dit verhaal in het kader van kleine kinderen he. Nou op zo'n leeftijd lag het me ook niet makkelijk als een vrouw geen vrouw blijkt en een man geen man. Begrip en acceptatie komt pas op een later leeftijd.
[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 20-10-2003 03:11]
quote:Oh zucht...misschien ook wel waar, misschien ook wel niet, maar wellicht zijn mannen ook wel wat voorzichtiger dan vrouwen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:00 schreef danielluh het volgende:
wat mij opvalt is dat het merendeels mannen zijn, die Transsexuele fout vinden.
Ik denk dat hun eer en mannelijkheid wordt aangetast als ze met een meid staan te flirten die trans is.
Ik ben niet de juiste persoon als het om flirten gaat -dat doe ik echt niet, op wat oogcontact na, het is allemaal schijn gebleken en daar heb ik van geleerd maar dat terzijde, maar de kern van je stukje blijft wel hetzelfde. Ik zou even de schrik moeten verwerken als blijkt dat..hoe moet ik dit correct zeggen..een vrouw ooit man geweest was. Maar wil niet zeggen dat ik gelijk wegren ofzo of er prompt niets meer mee te maken wil hebben. Ik zou echt respect tonen, ik hoop dat je dit goed begrijpt.
quote:Niet alle mannen zijn zo. Ik zou op zijn uiterste een blikvangende meid willen zoenen, maar echt niet meteen naar bed.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:24 schreef danielluh het volgende:
dat is een zeer goede instelling. je staat er iig voor open en als je idd ooit een meid leert kennen die dus een trans blijkt te zijn. What the hell, als het een leuke praatje is. is er toch niks mis mee.
je hoeft er toch niet mee in bed te duiken. Zo denken helaas veel mannen anders.
Er zijn ook mannen met een neutraal gevoel, niet elke man is echt zo. Ik ben oud genoeg, en veel geleerd om niet zo te handelen. Ik heb een vriendin die vond dat mannen veel te visueel zijn ingesteld. Dan hebben we het natuurlijk over een blote borsten geval waarover ik mijn mening gaf. Na deze opmerking voelde ik me als man wel een beetje aangevallen: "wat IK visueel ingesteld?" Terwijl ik nog eens moest nadenken, dat ze het niet direct over mij had, maar toch worden er meningen over en weer gegooid, terwijl er echt wel mensen zijn die niet zo standaard en stereotiep denken.
quote:Over die vrouwelijke eigenschappen :
Op maandag 20 oktober 2003 02:46 schreef Brett-Anderson het volgende:[..]
-
Na wat ingreepjes is het resultaat maar weinig vrouwelijks, het is meer zelfverminking.
Alle mannelijke spiermassa's eraf... dat is natuurlijk nog niet het enige wat eraf gaat, dat mag je zelf invullen.
Andere vrouwelijke eigenschappen zijn gewoon niet na te bootsen als je man bent:
vrouwelijke pasjes, zachtere huid, kleinere vingers, handen voeten..etc
vrouwelijk type hoofdhaar, dat is altijd fijner en minder stug dan mannenhoofdhaar.
Ik weet verder niet hoe het zit met dat adamsappeltje, die kun je volgens mij nog niet operatief laten weghalen, moet zo'n arme jongen->nu vrouw voor xx hele leven hoog moeten praten en zijn adamsappeltej verstoppen?
Het is dan toch zonde, dat zo iemand in zeg maar 10% in vrouw verandert..
-wat schiet je daar dan mee op-?En nu ligt dit verhaal in het kader van kleine kinderen he. Nou op zo'n leeftijd lag het me ook niet makkelijk als een vrouw geen vrouw blijkt en een man geen man. Begrip en acceptatie komt pas op een later leeftijd.
dus door de hormonen verander je veel, vergis je daar niet in.
Voorbeeld , kijk eens naar kelly, tis dat je weet dat het een man was. anders zag je het toch niet 1 2 3 aan haar
Uitgegeven: 20 oktober 2003 08:08
LOS ANGELES - Seksuele identiteit is aangeboren en is vastgelegd in de genen. Dat weerlegt de theorie dat homo- en transseksualiteit een keuze zijn. Het verklaart ook waarom mensen soms voelen dat ze in 'een verkeerd lichaam' zijn geboren. Wetenschappers uit California hebben maandag de resultaten van hun studie gepresenteerd.
"Seksuele identiteit is in ieder persoon geworteld voor de geboorte en ontstaat uit een variatie in ons individueel genoom (het geheel van alle genen)", aldus Eric Vilain, een Amerikaans hoogleraar genetica. Zijn team ontdekte 54 genen in muizen die kunnen verklaren waarom mannelijke en vrouwelijke hersenen er anders uitzien en ook anders functioneren. Het ging om muizenembryo's in een stadium voordat die geslachtsorganen ontwikkelden.
Vilain zag dat er een verschil is in mannelijke en vrouwelijke hersenen, zowel in aanleg als in functioneren. Dat zegt volgens hem iets over waarom iemand zich man voelt of vrouw, ondanks het feitelijke geslacht. Met dat verschil in hersenen zegt Vilain ook te kunnen verklaren waarom vrouwen beter over hun gevoelens kunnen praten dan mannen.
Sinds de jaren '70 hebben veel wetenschappers gedacht dat hormonen de seksualiteit bepaalden. Steeds meer onderzoekers vermoeden dat hormonen daar echter niet alleen verantwoordelijk voor zijn. Het onderzoek van Vilain is gepubliceerd in het tijdschrift Molecular Brain Research. Zijn groep gaat nader onderzoek doen naar de precieze rol van de 54 genen.
ten eerst wil ik even zeggen dat ik het super gaaf vind op de manier waarop sommige mensen zich zo inzetten en de discusie aan gaan om transseksualiteit te verdedigen!
ten tweede over kendra, als het gaat over de kids. ze heeft zelf ook kinderen en als ik zie hoe die er mee omgaan daar kan de maatschapij nog wat van leren. die kijken niet op of om. ze vinden het doodnormaal. en juist als iedereen dat zo zo vinden dan zulje de "omgebouwde vent ook niet meer zien. juist dan zullen ze op veel jongere leeftijd er vooruit durven komen en daar heeft iedereen wat aan!!
als laatste, ik las een stukje over acceptatie van jezelf! je bent zoals je geboren bent en dat moet je maar accepteren. maar ik denk niet dat dat juist een zin is die heel tegenstrijdig is. accepteren dat je een man bent of juist accepteren dat je je een vrouw voelt. accepteren dat je een man bent is maatschappelijk lekker makkelijk (je hoeft geen rare reacties tev erwachten je houd je gevoel toch verborgen). als een ts zich zelf echt accepteerd juist dan zullen ze de stappen ondernemen om als vrouw te gaan leven. heb je enig idee wat voor een maatschappelijk druk en angst zoiets met zich mee kan brengen? heb je enig idee hoe sterk je in je schoenen mag staan wil je dat suc6 vol doen! en ik denk dat iedere transseksueel gehoopt had dat het niet waar zou zijn. denk je nu echt dat ze voor de lol zoiets mee willen maken?
dat is eigenlijk alles dat ik ff kwijt wou en ik denk dat daar ook een hoop mee gezecht is!
quote:Wanneer voelde je eigenlijk voor het eerst dat je je meer vrouw voelde?
Op maandag 20 oktober 2003 13:23 schreef danielluh het volgende:
tis geen stap die je zomaar doet, ik heb hier jaren over gedaan om er vooruit durven te komen.
Ik heb vanaf me 19de echt als een man proberen te leven, dat heb ik dus maar 7 jaar vogehouden, het gaat steeds meer knagen aan jezelf.
Op den duur breek je gewoon en heb je nog 2 mogelijkheden.(ik spreek voor mezelf nu). Het was mijn leven beeindigen of de zware stap durven zetten en het traject in te gaan.
Nou ben ik zelf iemand die gaat voor de langste weg. en die heb ik dus genomen. Gelukkig maar, mijn leven is er stuk beter op geworden.
Ach en dat mensen soms raar kunnen kijken, neem ik maar voor lief, dat doen mensen toch al graag, als je afwijkt van het standaard type.
Maar je moet een dikke huid hebben en heel sterk zijn wil je door de transitie heenkomen. De meeste die aan dit traject beginnen, hebben de grootste stap al gezet, het kenbaar maken.
in mijn jeugdjaren was het allemaal taboe en werd je al snel voor gek verklaard als je ermee naar buiten kwam als kind.dus heb het allemaal verborgen proberen te houden. speelde met autootjes terwijl ik graag met poppe speelde. ik heb toen ik vroeger buiten speelde vaak met meisjes gespeelt
quote:Ik ken nog een gesprek wat binnenkort afgebroken wordt..
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:13 schreef Graveland het volgende:[..]
bij deze, tot nooit meer ziens
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:07 schreef Alicey het volgende:[..]
Ik ken nog een gesprek wat binnenkort afgebroken wordt..
Ff een kleine voorstelling. Ben zowel een vriendin van Danielluh als Kendra, belgische en werk voor de Vlaamse overheid. (die was kort)
Heb lange tijd zitten denken om me te registreren vanwege het feit dat ik dit met mijn 'privé' mail moest doen.
quote:1) Kendra heeft zie tijdens haar vaste werktijden op de Jenna school wel degelijk aan de afspraken gehouden. Buiten die tijden , die privé zijn, heeft zij het recht zicht te kleden zoals ze wilde. Was dus de zogenaamde 'inbreuk' waar al de heibel mee begonnen is. Sinds wanneer kan je werkgever je in je eigen privé sfeer verplichten hoe je kleed???)
Op maandag 20 oktober 2003 01:53 schreef Me-myself-and-I het volgende:
Ik wil allereerst eventjes zeggen dat ik de persoon Kendra zelf personelijk ken, en dat niet alle schuld op de ouders of school gegooid moet/mag worden.Als Kendra zich aan de gemaakte afspraken had gehouden dan was er niets aan de hand geweest, maar Kendra wilde zelf te snel en teveel,
en dan is het niet verwonderlijk dat je dit soort dingen gaat krijgen.Je kunt van mensen niet gaan verwachten dat ze het op stelle sprong accepteren, men heeft hier een 'verwerk fase' voor nodig.
Niet de transseksualiteit was zozeer het probleem, maar het ongeduld het niet willen wachten en houden aan gemaakte afspraken was het probleem.
Ik heb het gehele transseksuele traject zelf aan den lijve ondervonden dus weet goed wat het allemaal inhoudt.
Geduld hierin is een zeer belangrijk iets en vooral het jezelf houden aan gemaakte afspraken.
Ik heb zelf dus ook nooit enige vorm van problemen ondervonden noch op werk noch in vrienden/familie kring.
2) De snelle sprong was dat Kendra al resultaten vertoonde van hormoongebruik en bepaalde ouders daar problemen mee hadden
3) De directeur is serieus onder druk gezet geweest en is onder die druk bezweken. Niet eens door de meeste ouders van de school maar slechts een drietal (welk percentage van het totaal aantal ouders is dit??)
4) Wat ik zelf woedend (het meest) van ben is het feit dat al die schoolpolitiek ook de dochtertjes van Kendra problemen opleverde grrrr. Terwijl de school juist 'bezorgt is over de kinderen vergeten ze blijkbaar enkele.
LynneS (na BB4 -forum in Be kom ik ff dit onveilig maken ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door LynneS op 21-10-2003 10:20]
quote:Oh, en nog iets. Je kraakt iemand af op uiterlijk, terwijl je zelf het lef niet hebt om die kale kop van je in je fotoboek te zetten.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:46 schreef Graveland het volgende:[..]
oh, het zou me totaal nieuw wezen dat jij iets van mij weet..
quote:hahahahaha
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:12 schreef Alicey het volgende:[..]
Oh, en nog iets. Je kraakt iemand af op uiterlijk, terwijl je zelf het lef niet hebt om die kale kop van je in je fotoboek te zetten.
Ik durf tenminste nog een foto in me FB te zetten
quote:grmbl geen goeie foto
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:23 schreef danielluh het volgende:[..]
hahahahaha
Ik durf tenminste nog een foto in me FB te zetten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |