quote:goh, lekker generaliserend weer..
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:24 schreef danielluh het volgende:
dat is een zeer goede instelling. je staat er iig voor open en als je idd ooit een meid leert kennen die dus een trans blijkt te zijn. What the hell, als het een leuke praatje is. is er toch niks mis mee.
je hoeft er toch niet mee in bed te duiken. Zo denken helaas veel mannen anders.
quote:als jij je hierbij aangevallen voelt sorry, ik zeg niet dat iedere man zo denkt
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:25 schreef Graveland het volgende:[..]
goh, lekker generaliserend weer..
nu echt weg
quote:Vooruit, óók jij mag met een trans daten.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:25 schreef Graveland het volgende:[..]
goh, lekker generaliserend weer..
nu echt weg
quote:als het maar niet met mij is
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:27 schreef Halinalle het volgende:[..]
Vooruit, óók jij mag met een trans daten.
quote:dat is een risico daar moet je je goed over bedenken, daar wordt je je ook wel van bewust gemaakt tijdens de screening. Maar je zal moeten kiezen, of ongelukkig blijven en mischien zelfs op den duur zelfmoord. of deze stap durven nemen. Dat is iets wat je moet overwegen. Maar de meeste zijn er echt wel van bewust hoor. en enkelinge die er spijt van hebben blijf je toch houden
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:35 schreef Peregrijn het volgende:
Ik heb geen problemen met transsexualiteit. Een geslachtsverandering voor iemand die zich niet gelukkig voelt met het lichaam dat hij/zij heeft vind ik ook geen probleem. Gevaar is echter wel, zoals Milagro al opmerkte, dat als dit op latere leeftijd plaats vindt, dit diegene in een sociaal isolement plaatst. Hierdoor zal deze persoon zich ongelukkig blijven voelen. Op een bepaalde leeftijd heeft je lichaam zo'n geslachtskarakteristieke vorm aangenomen dat het moeilijk is om van sexe te veranderen.
quote:Geloof mij maar, dat als het van de ouders afkomstig zou zijn, wat me sterk lijkt, het meteen bij de screening eruit gefilterd wordt.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:41 schreef Peregrijn het volgende:
Ik vind trouwens wel dat het een keuze van diegene zelf moet zijn. Dat deze er verstandelijk zelf voor moet kunnen kiezen en dat het niet door de ouders bepaald wordt. Ook al zou dit misschien voor de uiterlijke sexeverandering beter zijn wanneer het op jonge leeftijd plaats vindt.
quote:Dat is natuurlijk een lastige afweging: medisch en sociaal gezien is het natuurlijk het beste als het zo vroeg mogelijk gebeurt. Maar het is natuurlijk geen lichte beslissing en daar is een zekere rijpheid voor nodig.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:41 schreef Peregrijn het volgende:
Ik vind trouwens wel dat het een keuze van diegene zelf moet zijn. Dat deze er verstandelijk zelf voor moet kunnen kiezen en dat het niet door de ouders bepaald wordt. Ook al zou dit misschien voor de uiterlijke sexeverandering beter zijn wanneer het op jonge leeftijd plaats vindt.
quote:Ah, dat wist ik niet. Ik dacht ze op jongere leeftijd al hormonen kregen. Mag ik zo vrij zijn om te vragen op welke leeftijd jij je verandering hebt ingezet?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:43 schreef danielluh het volgende:[..]
en op hun 18de mogen ze pas aan de hormonen,l voor die tijd krijgen de puberteits remmers
quote:ik weet er alles vanaf. heb alles zelf meegemaakt
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:45 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dat is natuurlijk een lastige afweging: medisch en sociaal gezien is het natuurlijk het beste als het zo vroeg mogelijk gebeurt. Maar het is natuurlijk geen lichte beslissing en daar is een zekere rijpheid voor nodig.
quote:Dat was ook mijn punt ja, maar blijkbaar gebeurt dat wel
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:45 schreef Halinalle het volgende:[..]
Dat is natuurlijk een lastige afweging: medisch en sociaal gezien is het natuurlijk het beste als het zo vroeg mogelijk gebeurt. Maar het is natuurlijk geen lichte beslissing en daar is een zekere rijpheid voor nodig.
quote:met me 27ste
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:46 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht ze op jongere leeftijd al hormonen kregen. Mag ik zo vrij zijn om te vragen op welke leeftijd jij je verandering hebt ingezet?
quote:Valt eigenlijk buiten dit topic:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:49 schreef danielluh het volgende:[..]
met me 27ste
Over trapped in the wrong body gesproken...
quote:ik mail je wel
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef Halinalle het volgende:[..]
Valt eigenlijk buiten dit topic:
Maar hoe lang duurt dit proces nou? Van begin hormonen slikken tot en met de laatste operatie.
quote:tegenwoordig laten ze dat ook niet meer toe,
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef milagro het volgende:
Van een andere aard was het geval van een jongen (geboren als hermafrodiet), wiens ouders aan de hand van uiterlijke kenmerken (minst ontwikkelde geslachtsdeel) de, later gebleken rampzalige, beslissing namen (onder druk van artsen) hun kind als meisje door het leven te laten gaan en dus hem de benodigde operaties te laten ondergaan, om er dus later achter te komen dat innerlijk hun kind een jongen was.Over trapped in the wrong body gesproken...
quote:Waarom toen en niet eerder? Omdat je voor jezelf nog niet zeker was of ook vanwege het feit dat het sociaal gezien zo'n impact heeft?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:49 schreef danielluh het volgende:[..]
met me 27ste
Ik heb trouwens ook eens gelezen dat je eerst een tijd als vrouw moet leven voor je je verandering mag doorgaan, zodat je meer opgewassen bent tegen de mogelijke reacties. Klopt dat?
quote:Ik ken het verhaal van Milagro, maar volgens mij (ooit gelezen?) gebeurt het bij hermafrodieten nog steeds. De verandering kan dan het beste op jonge leeftijd plaatsvinden.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:53 schreef danielluh het volgende:[..]
tegenwoordig laten ze dat ook niet meer toe,
ze wachten met operaties tot de puberteit ingezet is en daaruit kijken ze nu wat het is
quote:dat geval wat ik eerder beschreef, ikvraag me af, als je uiterlijk zoals het nu is, niet bepaald "veel belovend" is als basis voor een sex change, of je dan wel je zou kunnen neerleggen bij je mannelijke (of vrouwelijke) lichaam.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:53 schreef danielluh het volgende:[..]
tegenwoordig laten ze dat ook niet meer toe,
ze wachten met operaties tot de puberteit ingezet is en daaruit kijken ze nu wat het is
Ik bedoel, is er sprake van een zo grote afkeer voor je mannelijke lichaam, je penis dat je liever door het leven gaat als een mannelijke vrouw, maar tenminste zonder "dat ding" dan zoals je nu bent?
quote:Je bedoelt dat de penis symbolisch beeld is van hetgeen je verafschuwd?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:58 schreef milagro het volgende:[..]
dat geval wat ik eerder beschreef, ikvraag me af, als je uiterlijk zoals het nu is, niet bepaald "veel belovend" is als basis voor een sex change, of je dan wel je zou kunnen neerleggen bij je mannelijke (of vrouwelijke) lichaam.
Ik bedoel, is er sprake van een zo grote afkeer voor je mannelijke lichaam, je penis dat je liever door het leven gaat als een mannelijke vrouw, maar tenminste zonder "dat ding" dan zoals je nu bent?
quote:Ik weet van mezelf dat ik me niet kon neerleggen bij mijn manelijke lichaam, het is een gevangenis.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:58 schreef milagro het volgende:[..]
dat geval wat ik eerder beschreef, ikvraag me af, als je uiterlijk zoals het nu is, niet bepaald "veel belovend" is als basis voor een sex change, of je dan wel je zou kunnen neerleggen bij je mannelijke (of vrouwelijke) lichaam.
quote:als je je vrouw voelt, verafschuw je zeker de penis, je mist de juiste onderdelen wat een vrouw ook heeft.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:01 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Je bedoelt dat de penis symbolisch beeld is van hetgeen je verafschuwd?
ik zelf ben heel vies van dat ding geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |