abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13938170
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:08 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Voor mij valt transseksualiteit echt niet zomaar goed te praten, ik vind het echt fout. En in dit kader al helemaaal niet. En vertel mij eens waarom het (bijna) altijd mannen zijn, waarbij de geest zogezegd in het verkeerde lichaam zit.

Wat is er fout aan dan? Deze mensen hebben vaak vanaf hun kindertijd al dit soort gevoelens en gaan door uitgebreide screeningen voordat ze echt de operatie ondergaan. Je kiest niet zomaar voor transseksualiteit, het overkomt je gewoon. Er is kennelijk gewoon een foutje gemaakt in de combinatie lichaam en geest en dat foutje wil diegene herstellen. Ze doen er verder niemand kwaad mee en hebben het al moeilijk genoeg.

Er zijn overigens ook genoeg vrouwen die transseksueel zijn. Maar het is makkelijker om een vrouw te veranderen in een man (afgezien van de genitale regio), waardoor het minder opvalt.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:00:28 #52
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_13939291
wat mij opvalt is dat het merendeels mannen zijn, die Transsexuele fout vinden.
Ik denk dat hun eer en mannelijkheid wordt aangetast als ze met een meid staan te flirten die trans is.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_13941422
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:03 schreef Ripley het volgende:

[..]
Je kiest niet zomaar voor transseksualiteit, het overkomt je

Complex problems have simple, easy to understand wrong answers...
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:29:56 #54
57690 danielluh
pi_13942974
quote:
Je kiest niet zomaar voor transseksualiteit, het overkomt je
Je loopt het ook niet op als een griep, je wordt in het verkeerde lichaam geboren
pi_13943238
Ik zag van de week een reportage over een transseksueel.
Die man zat nog in de pré operatie fase, slikte wel al hormonen, waardoor zijn uiterlijk veranderde.
Werkgever (school) ging er goed mee om, kinderen op school ook.

Het enige wat ik nu zo triest vond en waardoor ik me afvraag of het op den duur wel het geluk zal brengen waar de transeksueel op hoopt, is dat deze man, zoals je wel vaker ziet, uiterlijk totaal niets van een vrouw had.
Operaties zullen hem borsten en een vagina geven, maar dan nog.
De bouw, het frame is een mannenframe, daar helpen ook hormonen niet aan.
Zijn haar was erg dun, hij was kalende (ondanks de hormonen, dus ik zie dat niet volkomen teruggedraaid gaan worden)
Deze man zal ook als officieel vrouw, er altijd uitblijven zien als een verklede vent, niet in de buurt komen van iemand als Kelly uit BB, die haar bouw en haar als man mee had al.

Ik heb eerder een reportage gezien waarbij een transeksueel na de operatie ongelukkiger werd en in een isolement terecht kwam, meer dan voor de operatie en dood en doodongelukkig was, zich nu meer ongeaccepteerd te voelen.
Je in een verkeerd lichaam voelen zitten is niet altijd op te lossen met een sexchange operatie.
Ik vraag me dan ook af of de situatie ervoor dan niet te verkiezen valt boven de situatie erna.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:44:59 #56
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13943304
Goeie zaak dat ontslag, iemand die doormiddel van operaties aan z'n eigen lichaam gaat zitten knoeien verkracht de natuur, en zou niet meer geaccepteerd moeten worden
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13943398
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:44 schreef Graveland het volgende:
Goeie zaak dat ontslag, iemand die doormiddel van operaties aan z'n eigen lichaam gaat zitten knoeien verkracht de natuur, en zou niet meer geaccepteerd moeten worden
Denk voor de grap eens aan alle cosmetische operaties die uitgevoerd worden.

Iemand met te grote borsten, die daardoor rugklachten heeft, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?

Iemand met flaporen, die dat kan laten herstellen, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?

Enz. enz.

Acceptatie heeft te maken met je eigen willen. D'r zijn geen regels te geven wat wel en niet geaccepteerd hoeft te worden door de maatschappij.

Zeg dan gewoon dat je bekrompen bent en dat je kleine geest dit soort dingen niet kan bevatten. .

vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:50:13 #58
57690 danielluh
pi_13943414
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:41 schreef milagro het volgende:
Die man zat nog in de pré operatie fase, slikte wel al hormonen, waardoor zijn uiterlijk veranderde.

Het enige wat ik nu zo triest vond en waardoor ik me afvraag of het op den duur wel het geluk zal brengen waar de transeksueel op hoopt, is dat deze man, zoals je wel vaker ziet, uiterlijk totaal niets van een vrouw had.
Zijn haar was erg dun, hij was kalende (ondanks de hormonen, dus ik zie dat niet volkomen teruggedraaid gaan worden)
Deze man zal ook als officieel vrouw, er altijd uitblijven zien als een verklede vent, niet in de buurt komen van iemand als Kelly uit BB, die haar bouw en haar als man mee had al.

Ik heb eerder een reportage gezien waarbij een transeksueel na de operatie ongelukkiger werd en in een isolement terecht kwam, meer dan voor de operatie en dood en doodongelukkig was, zich nu meer ongeaccepteerd te voelen.
Je in een verkeerd lichaam voelen zitten is niet altijd op te lossen met een sexchange operatie.
Ik vraag me dan ook af of de situatie ervoor dan niet te verkiezen valt boven de situatie erna.

Dat is het nadeel als je op latere leeftijd zoiets gaat ondernemen. het testeron heeft zijn werk gedaan, waaronder haaruitval en spier+botten bouw is gemaakt.
door vrouwelijke hormone te nemen zal wel de spiermassa afnemen.
Je kan het beste hier zo vroeg mogelijk mee beginnen, zoals kelly al voor haar 20ste mee is begonnen.
Die TS waar jij het nu over hebt is 50 jr. Dat is zeker een heel verschil.
Je krijgt zowiezo aan real life test van 18 maanden, of het idd is wat je wilt.
Je kan niet van hormonen alleen verwachten dat ze je vrouwelijk maken.
ze zullen je lichaam wat aanpassen, maar dat is pas naar een aantal jaren te zien.
daarbij kan je veel operaties ondergaan waardoor je gelaat vrouwelijker wordt.
of je echt gelukkig van wordt , dat ligt helemaal aan je zelf, er zijn idd mensen die er spijt van hebben. Maar merendeels is wel gelukkig in het geslacht die ze nu leven.

de screening wat een TS ondergaat is niet alleen om te kijken of je wel TS bent, maar is ook nog eens een bewustwordingsproces of je dit echt wel wil ondergaan. Als je twijfelt dan gaat het zeker niet door.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:53:17 #59
57678 Mikey01
Bijna weekend!!
pi_13943503
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:44 schreef Graveland het volgende:
Mee eens
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:57:24 #60
57690 danielluh
pi_13943600
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:49 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat je bekrompen bent en dat je kleine geest dit soort dingen niet kan bevatten. .

idd gewoon een bekrompen zieltje.

Regel 1 met normen en waarden,
laat ieder mens in zijn eigen waarde.

pi_13943994
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:57 schreef danielluh het volgende:

[..]

idd gewoon een bekrompen zieltje.

Regel 1 met normen en waarden,
laat ieder mens in zijn eigen waarde.

Het gaat me er nog niet eens zozeer om of ze voorstander zijn of tegenstander, maar kom niet aan met een kulargument als 'je verkracht de natuur, je knoeit met je eigen lichaam'.

Want waarschijnlijk zuipen ze zich ieder weekend klem als ze gaan stappen, tijdens dat stappen staan ze in een ruimte waar de muziek veel te hard staat, waar gerookt wordt, waar ze zelf roken of drugs gebruiken, en na afloop nemen ze hun vriendin een keer, die aan de pil is. Maar voordat ze dat doen, gaan ze nog even naar Mac om een hamburger te scoren.

En als je dat allemaal niet doet, vind ik het prima dat het argument 'natuur' gebruikt wordt, en anders moet je maar met een beter onderbouwd argument komen.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:14:58 #62
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13944056
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:49 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

Denk voor de grap eens aan alle cosmetische operaties die uitgevoerd worden.

Iemand met te grote borsten, die daardoor rugklachten heeft, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?

Iemand met flaporen, die dat kan laten herstellen, hoeft na de operatie ook maar niet meer geaccepteerd te worden?

Enz. enz.

Acceptatie heeft te maken met je eigen willen. D'r zijn geen regels te geven wat wel en niet geaccepteerd hoeft te worden door de maatschappij.

al eens gedacht aan accepteren wat je zelf bent?
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13944080
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:14 schreef Graveland het volgende:

[..]

al eens gedacht aan accepteren wat je zelf bent?

al eens gedacht aan accepteren wat een ander is?
pi_13944082
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:41 schreef milagro het volgende:

Dat vraag ik me ook af want het is niet ten alle tijde zaligmakend..
Complex problems have simple, easy to understand wrong answers...
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:18:22 #65
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13944158
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:16 schreef milagro het volgende:

[..]

al eens gedacht aan accepteren wat een ander is?

ik accepteer mensen zolang er niet mee geprutst is..simpel he?
pi_13944210
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:18 schreef Graveland het volgende:

[..]

ben blij dat je het zelf zegt, verdomde simpel.
pi_13944214
quote:

[..]

ja, jij bent best behoorlijk simpel.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:23:31 #68
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13944293
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:20 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

ja, jij bent best behoorlijk simpel.

jezelf veranderen, en niet accepteren wat je bent, dat is simpel
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:24:43 #69
57690 danielluh
pi_13944326
quote:

[..]

ik geloof dat er bekant met elk mens geprutst is, al is het maar 1 simpele operatie geweest, of de amandelen eruit zijn gehaald.
als je zo gaat denken, ben jij een heel eenzaam iemand

of ben je toevallig een jehovagetuige, die hebbe ook zo'n simpele denkwijze

vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:28:03 #70
57690 danielluh
pi_13944421
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:23 schreef Graveland het volgende:

[..]

Jij bent gewoon zo'n type man dat bang is dat zijn ego kapot gaat, als je ineens een leuke meid heb leren kennen, je niet weet dat het een trans is , en je dat pas later na de daad zegt.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:28:12 #71
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13944429
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:24 schreef danielluh het volgende:

[..]

of ben je toevallig een jehovagetuige, die hebbe ook zo'n simpele denkwijze

nee, ik verbrand kerken/synagogen
ook verduidelijk ik mij even:
als het nodig is om verder pijnloos door het leven te kunnen is het niet cosmetisch, dan is het gewoon helpend lijkt mij
pi_13944505
quote:

[..]

Dat doen ze dus juist wel.
Van binnen zijn ze wat ze zijn.
De buitenkant is daarmee niet in harmonie.
De binnenkant verandert niet, kan niet veranderen, de buitenkant wel.
Wat jij wilt is dat ze hun binnenkant veranderen zodat het bij hun buitenkant past.
Want die twee volkomen out of sync laten lopen, werkt niet voor de mensen, maakt hen diep en diep ongelukkig.

Wie ben jij om te bepalen dat het te accepteren is, dat het te dragen is, als jij niet voelt wat zij voelen, niet weet wat het is om je zo gevangen te weten in een lichaam, dat je iedere keer in de spiegel toont, wat je van binnen niet voelt.

pi_13944524
quote:

[..]

Acceptatie is een eindstation (wat ik wat mij betreft op sommige vlakken nooit hoop te behalen). Voordat je kunt accepteren, moet er soms wat veranderen.

Wat is daar mis mee?

vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:32:36 #74
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13944564
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:30 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat doen ze dus juist wel.
Van binnen zijn ze wat ze zijn.
De buitenkant is daarmee niet in harmonie.
De binnenkant verandert niet, kan niet veranderen, de buitenkant wel.
Wat jij wilt is dat ze hun binnenkant veranderen zodat het bij hun buitenkant past.
Want die twee volkomen out of sync laten lopen, werkt niet voor de mensen, maakt hen diep en diep ongelukkig.

Wie ben jij om te bepalen dat het te accepteren is, dat het te dragen is, als jij niet voelt wat zij voelen, niet weet wat het is om je zo gevangen te weten in een lichaam, dat je iedere keer in de spiegel toont, wat je van binnen niet voelt.

je haalt dingen door elkaar, je bent geboren zoals je er uit ziet, zo zie je er dus uit
als je daar zelf niet blij mee bent (dat ben ik zelf overigens ook niet) dan leef je daar mee, dat ga je niet veranderen.

ik bepaal helemaal niks, persoonlijke meningen, nieuw woord zeker?

vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:33:01 #75
57678 Mikey01
Bijna weekend!!
pi_13944578
Een man die een vrouw wilt worden is in mijn ogen gewoon een homo hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')