Wiske grijpt een dubbelloopsgeweer om een vogeltje neer te knallen...
Suske en Wiske in een ruimtevaart trainingscentrum die de meeste technische termen spuien. Totaal onbegrijpelijk voor kinderen...
En elk plaatje is gesponsord en historisch verantwoord (dit is wat overtrokken, maar het viel me wel op)
Bovendien gebeurt er haast niets meer. In de ouwe albums was er op elke pagina een hoop te beleven.
Er zitten uiteraard uitzonderingen bij, maar voor mij hoeft het niet meer...
Het is veel te actueel geworden. VanderSteen wilde ook wel eens wat actualiteit inboouwen, maar dat was veel minder.
Over 10 jaar snappen de meeste kinderen helemaal niets meer van sommige hypes van nu.
En ach, jerommeke is verlieft.
Ik vind het een wat minder album, volgens mij veel insite-jokes. Ook rare plotwendingen.
De Standaard Uitgeverij maakte op 6 juni 2002 via een persbericht bekend dat er een speciaal Suske en Wiske-album zal verschijnen met Paul Geerts in de hoofdrol. De tekenaar kreeg het nieuws zelf te horen tijdens een feest dat de uitgeverij ter ere van hem op die dag had georganiseerd.
In 1987 maakte Geerts het album De parel in de lotusbloem ter ere van zijn vriend en leermeester Willy Vandersteen. Ter gelegenheid van 50 jaar Suske en Wiske tekende en schreef hij bovendien het extra-lange verhaal De 7 schaken waarin Suske en Wiske en hun vrienden Vandersteen in zijn jonge jaren ontmoeten.
Nu Paul Geerts zelf met pensioen is gegaan wordt hij op zijn beurt geëeerd met een bijzonder album. Marc Verhaegen heeft een verhaal bedacht dat begint in 1972 op het moment dat Geerts het tekenpotlood overnam van Willy Vandersteen. Suske en Wiske stappen in dit verhaal mee in zijn auto en dat leidt hen naar een avontuur dat Paul nog altijd moeilijk kan navertellen zonder dat de rillingen over zijn rug lopen.
In het verhaal komen, net als het geval was in het album Amoris van Amoras, vele oude bekenden voor. Zo spelen onder meer De Zwarte Madam met haar trawanten Lange Wapper en Kludde, de Raaf uit de Tuf-Tuf-Club, Krimson en Snoeffel en Gaffel een rol. De tegenstanders van Suske en Wiske zien in de overdracht van de strip aan Paul Geerts een mogelijkheid om de macht te grijpen. Om dit te bewerkstelligen wordt de nieuwe tekenaar ontvoerd.
De publicatie van het verhaal in de kranten van de VUM-groep begon op 3 juli , als opvolger van In de ban van de Milt, en liep tot 19 oktober 2002.
Een deel van de opbrengst van het album zal worden geschonken aan de vereniging Lucia. Paul Geerts is peter van deze organisatie die zich inzet voor kinderen uit jonge, kansarme gezinnen
Ik moet erg huilen van die Suske met die wijde broek, die GSM en die militaire kistjes en die Wikse met dat korte rokje. En inderdaad Lambik wordt een aso. In die oude S&W-s was hij juist een beetje dombo, maar wel erg fatsoenlijk.
Nee, met die nieuwe tekenaars zijn ze er niet beter op geworden.
(jippie mijn eerste post op dit forum)
Die laatste was wel wat minder. Hoop dat de volgende weer wat beter worden.
Om ff terug te komen op de oorspronkelijke post van maaaaaaaaaanden terug, mijn 3 favo albums:
1. De krimson Crisis
2. De Parel in de Lotus bloem
3. Het eiland Amoras
quote:Doodzonde ja
Op zaterdag 21 december 2002 15:53 schreef WAT het volgende:Ik moet erg huilen van die Suske met die wijde broek, die GSM en die militaire kistjes en die Wikse met dat korte rokje. En inderdaad Lambik wordt een aso. In die oude S&W-s was hij juist een beetje dombo, maar wel erg fatsoenlijk.
Nee, met die nieuwe tekenaars zijn ze er niet beter op geworden.
(jippie mijn eerste post op dit forum)
Ik vond de apekermis en de tuf tuf club toen ik klein was erg leuk
ik vind betere :
199 Tamme Tummi
101 Kaartendans
Mijn eerste was 124 Het Vliegende bed.
Rond album 210 Jolige Joffer was ik compleet heb er z'n 7/8 jaar overgedaan als kind .. nu koop ik dus eerder seizoen de nwste al vind ik het wel minder worden na 220.
De laatste is wel weer leuk . de Kunstkraker .. dat ze in de wereld van een schilderij gaan
quote:Deden zij dit niet ook al in Het Spaanse Spook? Ik geloof dat er niet veel inspiratie meer in zit. Hoe heet die nieuwe schrijver ook alweer?
[b]Op donderdag 3 april 2003 22:44 schreef
De laatste is wel weer leuk . de Kunstkraker .. dat ze in de wereld van een schilderij gaan
quote:Die nieuwe tekenaar en schrijver heet: Marc Verhaegen...
Op vrijdag 4 april 2003 00:41 schreef beeer het volgende:[..]
Deden zij dit niet ook al in Het Spaanse Spook? Ik geloof dat er niet veel inspiratie meer in zit. Hoe heet die nieuwe schrijver ook alweer?
Een tekening die ik zelf gemaakt heb. Lees overigens ook het andere topic over Sus en Wis: [anton] De nieuwe suske en wiske !
quote:Was het niet Paul Geerts?
Op vrijdag 4 april 2003 00:41 schreef beeer het volgende:[..]
Deden zij dit niet ook al in Het Spaanse Spook? Ik geloof dat er niet veel inspiratie meer in zit. Hoe heet die nieuwe schrijver ook alweer?
Ik vind de Suske en Wiske's die oorspronkelijk in het zwart/wit (of oranje/zwart/wit) zijn verschenen het leukst: De Knokkersburcht, de Ringelingeschat, Het geheim van de Galdiatoren, De Kaartendans, etc etc.
Jajaj! Daar zijn de Zwarte Madam en Lange Wapper weer!quote:Op woensdag 18 december 2002 13:09 schreef Da hopman het volgende:
-knip-
Met of zonder spieken? Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen (net als de andere afleveringen tot 213quote:Op maandag 28 juni 2004 14:27 schreef Eb het volgende:
Huiskamervraag:
In het album De malle mergpijp weet Jerommeke de mergpijp uit een rotsblok te halen. Hoe doet hij dat?
Het snelste juiste antwoord wintquote:Op maandag 28 juni 2004 14:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Met of zonder spieken? Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen (net als de andere afleveringen tot 213)
1. 5000 stoplichtenquote:Op maandag 28 juni 2004 14:42 schreef Eb het volgende:
Nog een huiskamervraag:
In het album De poenschepper (nr. 67) sluit Lambik een deal aangaande een grote hoeveelheid stoplichten.
1) Om hoeveel stoplichten gaat het?
2) Waar moet hij die stoplichten leveren?
3) Hoe komt hij aan die stoplichten?
Met als bonusvraag (gratis 10x de roltrap op en neer in de Bijenkorf!!!): Waarom begint de nummering van de albi bij 67?
Correctie bij 3: schoenen!quote:Op maandag 28 juni 2004 16:44 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Even denken hoor...
1. Sussex?
2. Door hem in het water te lokken?
3. Geen flauw idee meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |