abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2002 @ 09:53:33 #51
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_4553986
Sinds 200-nogwat vind ik er niets meer aan. Lambik wordt steeds asocialer, roept ergens tegen Jerom om een ouwe man vast te houden zodat hij hem een paar rossen kan verkopen (ze VERMOEDDEN dat hij ze stond te bespioneren)...

Wiske grijpt een dubbelloopsgeweer om een vogeltje neer te knallen...

Suske en Wiske in een ruimtevaart trainingscentrum die de meeste technische termen spuien. Totaal onbegrijpelijk voor kinderen...

En elk plaatje is gesponsord en historisch verantwoord (dit is wat overtrokken, maar het viel me wel op)

Bovendien gebeurt er haast niets meer. In de ouwe albums was er op elke pagina een hoop te beleven.

Er zitten uiteraard uitzonderingen bij, maar voor mij hoeft het niet meer...

Het is veel te actueel geworden. VanderSteen wilde ook wel eens wat actualiteit inboouwen, maar dat was veel minder.

Over 10 jaar snappen de meeste kinderen helemaal niets meer van sommige hypes van nu.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  donderdag 18 juli 2002 @ 09:58:49 #52
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_5060534
Deeltje 2 van de trilogie is nu uit. Weer een leuk verhaal. Hoewel de nieuwe tekenaar wel moeite heeft om suske en wiske "ouwerwets"te tekenen, is de verhaallijn iig wel een stuk vooruitgegaan.

En ach, jerommeke is verlieft.

De mensen zijn gek geworden
  woensdag 18 december 2002 @ 13:09:02 #53
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_7406165
Van de week weer de laatste gekocht

Ik vind het een wat minder album, volgens mij veel insite-jokes. Ook rare plotwendingen.

De Standaard Uitgeverij maakte op 6 juni 2002 via een persbericht bekend dat er een speciaal Suske en Wiske-album zal verschijnen met Paul Geerts in de hoofdrol. De tekenaar kreeg het nieuws zelf te horen tijdens een feest dat de uitgeverij ter ere van hem op die dag had georganiseerd.

In 1987 maakte Geerts het album De parel in de lotusbloem ter ere van zijn vriend en leermeester Willy Vandersteen. Ter gelegenheid van 50 jaar Suske en Wiske tekende en schreef hij bovendien het extra-lange verhaal De 7 schaken waarin Suske en Wiske en hun vrienden Vandersteen in zijn jonge jaren ontmoeten.
Nu Paul Geerts zelf met pensioen is gegaan wordt hij op zijn beurt geëeerd met een bijzonder album. Marc Verhaegen heeft een verhaal bedacht dat begint in 1972 op het moment dat Geerts het tekenpotlood overnam van Willy Vandersteen. Suske en Wiske stappen in dit verhaal mee in zijn auto en dat leidt hen naar een avontuur dat Paul nog altijd moeilijk kan navertellen zonder dat de rillingen over zijn rug lopen.

In het verhaal komen, net als het geval was in het album Amoris van Amoras, vele oude bekenden voor. Zo spelen onder meer De Zwarte Madam met haar trawanten Lange Wapper en Kludde, de Raaf uit de Tuf-Tuf-Club, Krimson en Snoeffel en Gaffel een rol. De tegenstanders van Suske en Wiske zien in de overdracht van de strip aan Paul Geerts een mogelijkheid om de macht te grijpen. Om dit te bewerkstelligen wordt de nieuwe tekenaar ontvoerd.

De publicatie van het verhaal in de kranten van de VUM-groep begon op 3 juli , als opvolger van In de ban van de Milt, en liep tot 19 oktober 2002.
Een deel van de opbrengst van het album zal worden geschonken aan de vereniging Lucia. Paul Geerts is peter van deze organisatie die zich inzet voor kinderen uit jonge, kansarme gezinnen

De mensen zijn gek geworden
pi_7466032

Ik moet erg huilen van die Suske met die wijde broek, die GSM en die militaire kistjes en die Wikse met dat korte rokje. En inderdaad Lambik wordt een aso. In die oude S&W-s was hij juist een beetje dombo, maar wel erg fatsoenlijk.

Nee, met die nieuwe tekenaars zijn ze er niet beter op geworden.

(jippie mijn eerste post op dit forum)

Moderator maandag 23 december 2002 @ 13:56:32 #55
42184 crew  DaMart
pi_7498270
Suske en Wiske zijn de enige strips die ik nog koop. Vind ze gewoon nog steeds leuk. Ken ik ook niets aan doen

Die laatste was wel wat minder. Hoop dat de volgende weer wat beter worden.

Om ff terug te komen op de oorspronkelijke post van maaaaaaaaaanden terug, mijn 3 favo albums:

1. De krimson Crisis
2. De Parel in de Lotus bloem
3. Het eiland Amoras

pi_7498370
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 15:53 schreef WAT het volgende:

Ik moet erg huilen van die Suske met die wijde broek, die GSM en die militaire kistjes en die Wikse met dat korte rokje. En inderdaad Lambik wordt een aso. In die oude S&W-s was hij juist een beetje dombo, maar wel erg fatsoenlijk.

Nee, met die nieuwe tekenaars zijn ze er niet beter op geworden.

(jippie mijn eerste post op dit forum)

Doodzonde ja

Ik vond de apekermis en de tuf tuf club toen ik klein was erg leuk

pi_7553052
238 De slimme slapjanus
Dat vind ik de beste...
Dat bietenpoppetje(oid) van kleine Jerom is zo grappig getekend
  donderdag 3 april 2003 @ 22:44:57 #58
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_9569556
Ik heb alle S&W's vanaf 67

ik vind betere :
199 Tamme Tummi
101 Kaartendans

Mijn eerste was 124 Het Vliegende bed.
Rond album 210 Jolige Joffer was ik compleet heb er z'n 7/8 jaar overgedaan als kind .. nu koop ik dus eerder seizoen de nwste al vind ik het wel minder worden na 220.

De laatste is wel weer leuk . de Kunstkraker .. dat ze in de wereld van een schilderij gaan

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_9572473
quote:
[b]Op donderdag 3 april 2003 22:44 schreef
De laatste is wel weer leuk . de Kunstkraker .. dat ze in de wereld van een schilderij gaan
Deden zij dit niet ook al in Het Spaanse Spook? Ik geloof dat er niet veel inspiratie meer in zit. Hoe heet die nieuwe schrijver ook alweer?
  zondag 18 mei 2003 @ 19:52:54 #60
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_10518064
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 00:41 schreef beeer het volgende:

[..]

Deden zij dit niet ook al in Het Spaanse Spook? Ik geloof dat er niet veel inspiratie meer in zit. Hoe heet die nieuwe schrijver ook alweer?

Die nieuwe tekenaar en schrijver heet: Marc Verhaegen...

Een tekening die ik zelf gemaakt heb. Lees overigens ook het andere topic over Sus en Wis: [anton] De nieuwe suske en wiske !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:33:30 #61
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_10557951
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 00:41 schreef beeer het volgende:

[..]

Was het niet Paul Geerts?

Ik vind de Suske en Wiske's die oorspronkelijk in het zwart/wit (of oranje/zwart/wit) zijn verschenen het leukst: De Knokkersburcht, de Ringelingeschat, Het geheim van de Galdiatoren, De Kaartendans, etc etc.

zondag 27 juni 2004 @ 22:20:25 #62
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_20237124
Tering he ,,, wat is de nieuwste Suske en Wiske een flut verhaal.
Paniek in Palermo. Maffia debielen hebben allemaal pastagerechtnamen.

Ik stoor me aan dit soort ongein. En hebben ze het over een Testarossa het is DUIDELIJK een ander model.

Ze moeten gewoon lekker in het verleden gaan .. en afblijven van de nu-tijd .. wat een troepverhalen komen de laatste tijd uit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_20237362
Pfff. De armlastige alliteraties.
Wittgenstein
pi_20237769
Wat sommigen schijnen te denken is dat Willy Vandersteen Suske en Wiske was, terwijl het toch echt andersom is. Suske en Wiske is al meer dan tien jaar dood.
  maandag 28 juni 2004 @ 00:21:49 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_20240795
Ik heb het laatste album ook gelezen, en ik moet zeggen dat dit 1 van de betere albums is van Marc Verhaegen. Maar het is nog steeds slecht.

Paniek in Palermo: Lambik die zomaar ineens een andere baan heeft en Suske en Wiske aanrijdt, het voelt allemaal niet echt Suske en Wiske-achtig aan

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 28 juni 2004 @ 14:05:53 #66
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20250228
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:09 schreef Da hopman het volgende:
-knip-
Jajaj! Daar zijn de Zwarte Madam en Lange Wapper weer!

Ikzelf vond vooral de oudere leuk, ala de Poenschepper en dat ze Jerom voor het eerst tegenkomen als brute kracht die in een hokje zit waar ze een Dauphin moeten bevrijden (ben de naam even kwijt )

De nieuwe met korte rokje van Wiske enzo vind ik geen drol aan!

Een van de mooiste/beste vind ik diegene waar bloemen op het hoofd groeien wat daarna bestraald moet worden. Kan zo snel even ook niet op deze naam komen, ik heb hem zowiezo

En de Angst op de Amsterdam met de zwarte raaf, briljant! Net zo mooi getekend als de Raap van Rubens

Vooral is op de titels letten, heel vaak dezelfde letters waarmee het begint!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 28 juni 2004 @ 14:06:47 #67
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20250257
En niet te vergeten Tedere Tronica op de kermis

En Snoefel en Gaffel rocken de pan uit! Net als Herr Flick
  maandag 28 juni 2004 @ 14:27:38 #68
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20250889
Huiskamervraag:

In het album De malle mergpijp weet Jerommeke de mergpijp uit een rotsblok te halen. Hoe doet hij dat?
1) Het antwoord graag grondig toelichten.
2) In welk album/welke albi past hij die techniek ook toe?
  maandag 28 juni 2004 @ 14:32:06 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20251009
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:27 schreef Eb het volgende:
Huiskamervraag:

In het album De malle mergpijp weet Jerommeke de mergpijp uit een rotsblok te halen. Hoe doet hij dat?
Met of zonder spieken? Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen (net als de andere afleveringen tot 213 )
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 28 juni 2004 @ 14:37:33 #70
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20251163
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Met of zonder spieken? Volgens mij heb ik die nog wel ergens liggen (net als de andere afleveringen tot 213 )
Het snelste juiste antwoord wint
  maandag 28 juni 2004 @ 14:42:03 #71
54636 Eb
Le Big Mac
pi_20251269
Nog een huiskamervraag:

In het album De poenschepper (nr. 67) sluit Lambik een deal aangaande een grote hoeveelheid stoplichten.
1) Om hoeveel stoplichten gaat het?
2) Waar moet hij die stoplichten leveren?
3) Hoe komt hij aan die stoplichten?

Met als bonusvraag (gratis 10x de roltrap op en neer in de Bijenkorf!!!): Waarom begint de nummering van de albi bij 67?
  maandag 28 juni 2004 @ 15:25:54 #72
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20252286
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:42 schreef Eb het volgende:
Nog een huiskamervraag:

In het album De poenschepper (nr. 67) sluit Lambik een deal aangaande een grote hoeveelheid stoplichten.
1) Om hoeveel stoplichten gaat het?
2) Waar moet hij die stoplichten leveren?
3) Hoe komt hij aan die stoplichten?

Met als bonusvraag (gratis 10x de roltrap op en neer in de Bijenkorf!!!): Waarom begint de nummering van de albi bij 67?
1. 5000 stoplichten
2. De Sahara
3. Uit de Gobiwoestijn

En het bonusantwoord: Vanaf 67 in kleur. Nr. 1 t/m 66 zijn zwart-wit en later in kleur uitgebracht.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:29:41 #73
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20252377
Dan heb ik ook nog een mooie vraag:

In 'De Krachtige Krans' gaan onze vrienden naar Engeland. Ze komen daar een lange man tegen.
1. In welke plaats vinden we deze lange man?
2. Hoe verslaan onze vrienden deze lange man?
3. Waarmee roeit tante Sidonia om Jerom mee te helpen?
  maandag 28 juni 2004 @ 16:44:27 #74
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_20254325
Even denken hoor...

1. Sussex?
2. Door hem in het water te lokken?
3. Geen flauw idee meer
  maandag 28 juni 2004 @ 16:45:24 #75
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper