abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32281905
Vanavond !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32285576
Ga al bijna weg, want het is meer dan 300 km rijden..

Volgende keer maar in De Oosterpoort.
pi_32287049
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:08 schreef Puur het volgende:
Ga al bijna weg, want het is meer dan 300 km rijden..

Volgende keer maar in De Oosterpoort.
woon je in het buitenland ofzo

ik rij wel vaker vanuit sittard naar veendam of leeuwarden, maar dan kom ik maar net over de 300 KM

Veel plezier vanavond!
Ik vertrek over twee uur met de trein
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:02:14 #179
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_32288549
* fraQture is ook present vanavond.

Ga direct vanuit stage.

Bijna mn kaartjes vergeten vanochtend
pi_32304085
Wat een magistraal concert. Wij deden zo´n kleine drie uur over de heenreis met de auto, maar het was dubbel en dwars waard. Echt alles klopte en wist mij volledig geboeid te houden. Het einde was meesterlijk!
pi_32304314
Die lichtshow op die doeken was inderdaad fucking briljant .
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 16 november 2005 @ 02:39:56 #182
16049 BJB
cluods in the haed
pi_32304914
Die vogeltjes op de electriciteitskabel!!! Oooowwww.. wát een avond
pi_32304931
Was echt een te vet concert!

Ook de supportband, met die glazen, belletjes en zaag was ook om van te genieten
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_32306375
Briljant concert..

Begin en einde waren erg heftig, en alles wat er tussen zat erg spannend.
pi_32307056
het was inderdaad weer erg machtig
heb genoten, had zelfs betere plek dan in paradiso, kon niet op
pi_32307509
Het was inderdaad geweldig en zoals verwacht zorgde Glosoli voor veel kippenvel. Kan iemand me zeggen hoe dat nummer heette voor het nummer met 'de duiven' waarbij de bassist gebruik maakte van een drumstick? Die opbouw was echt geweldig, .
Is it washable?
pi_32307761
Concert was geweldig!
De graphics waren erg cool en vulden het geheel mooi aan. Ik vond het alleen voor het einde (dus voordat ze het laatste nummer van ( ) speelden) de boel een beetje inkakken, mensen om me heen gingen ook steeds vaker gapen.

Dan kom ik gelijk maar even bij 't andere minpuntje: soms was 't wel veel van 't zelfde ... de tekst 'You saaai lonnnn' kan ik inmiddels dromen, waarom moet dat in 3 of 4 nummers terugkomen.
Zelfde geldt voor 't voorprogramma, was leuk om te zien/horen maar duurde net wat te lang, niet afwisselend genoeg.

Nummer met de drumstick op de bass: geen idee, ik kende 'm ook niet.

Al met al geen negatieve gevoelens, ik vraag me alleen af of meer mensen inkakten toen ze zo rond het laatste half uur te veel trage dingen speelden. Glosoli (Takk) en de eindtrack van ( ) waren natuurlijk zeer adembenemend! Njosnavelin zorgde voor veel kippevel ...
Oh btw, 'Gong' vond ik op de CD al super klinken, live ook errug goed.

Oja, wat is die leadzanger fokking dun IRL, dat terzijde.

[ Bericht 3% gewijzigd door michiel- op 16-11-2005 17:27:44 ]
pi_32307943
Z'n strijkstok was nog dikker. .

Ik vond die vier Ijslandse meisjes ook wel aandoenlijk.
Is it washable?
pi_32308170
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:32 schreef michiel- het volgende:
Concert was geweldig!

Dan kom ik gelijk maar even bij 't andere minpuntje: soms was 't wel veel van 't zelfde ... de tekst 'You saaai lonnnn' kan ik inmiddels dromen, waarom moet dat in 3 of 4 nummers terugkomen.
Dan ben ik toch niet de enigste gewest die het idee had dat hij eigenlijk vaak dezelfde teksten/klanken gebruikte alleen met steeds weer andere muziek op de achtergrond.
quote:
Zelfde geldt voor 't voorprogramma, was leuk om te zien/horen maar duurde net wat te lang, niet afwisselend genoeg.
Ik vond het voorprogramma net een sprookje waarin je steeds werd meegevoerd. Maar het laatste nummer daarvan was wel een aangename afwisselling, had wel iets weg van een kraftwerk nummer.
quote:
Oja, wat is die leadzanger fokking dun IRL, dat terzijde.
En wat leken ze reuzen als het doek dicht was en dan de verlichting van achter hun kwam.
pi_32308307
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Basp1 het volgende:

Ik vond het voorprogramma net een sprookje waarin je steeds werd meegevoerd. Maar het laatste nummer daarvan was wel een aangename afwisselling, had wel iets weg van een kraftwerk nummer.
[..]
En wat leken ze reuzen als het doek dicht was en dan de verlichting van achter hun kwam.
Dat laatste nummer van Anima / Amina / whatever was inderdaad gebaseerd op een beat en een instrumentje uit dit apparaat: http://www.synthmuseum.com/casio/casvltone01.jpg

Projectie op 't doek zag er goed uit idd.
pi_32308313
Ik vond het fantastisch, Muzikaal gezien het beste wat ik ooit heb gezien (denk ik). En visueel... die vogels die wegvlogen bij het applaus, de schaduwen, de beelden op de achtergrond, in één woord geweldig...

Voor de liefhebber de setlist:
1. Intro
2. Glósóli
3. Sæglópur
4. Njósnavélin
5. Gong
6. Andvari
7. Hoppípolla
8. Með Blóðnasir
9. Olsen olsen
10. Viðrar vel til loftárása
11. Svo Hljótt
12. Heysátan
13. Hafsól
14. Smáskifa
15. Popplagið
pi_32309145
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Bramm het volgende:
Ik vond het fantastisch, Muzikaal gezien het beste wat ik ooit heb gezien (denk ik). En visueel... die vogels die wegvlogen bij het applaus, de schaduwen, de beelden op de achtergrond, in één woord geweldig...

Voor de liefhebber de setlist:
1. Intro
2. Glósóli
3. Sæglópur
4. Njósnavélin
5. Gong
6. Andvari
7. Hoppípolla
8. Með Blóðnasir
9. Olsen olsen
10. Viðrar vel til loftárása
11. Svo Hljótt
12. Heysátan
13. Hafsól
14. Smáskifa
15. Popplagið
waar heb je die setlist vandaan?
toch niet een foto gemaakt van de setlist van iemand anders met je gsm
pi_32309974
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:19 schreef Evertje het volgende:

[..]

waar heb je die setlist vandaan?
toch niet een foto gemaakt van de setlist van iemand anders met je gsm
Misschien?

Ben je nog thuis gekomen?
pi_32310384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:46 schreef Bramm het volgende:

[..]

Misschien?

Ben je nog thuis gekomen?
Met dik anderhalf uur vertraging ja

Ze wisten nog andere trein te regelen in Eindhoven. Die zou eigenlijk alleen naar Weert rijden, maar is nog tot Sittard, Maastricht doorgereden. In Roermond moesten we nog een half uur wachten omdat er maar één spoor beschikbaar was...

Waren met nog twintig man die die trein moesten hebben, de taxi's waren bijna gebeld door de ns-perronwachter. Rond drie uur lag ik eens in mn nest....

Maar het was het allemaal waard!
pi_32321303
Ik hoor alleen maar zwaar lovende reacties. Zelf was ik niet echt bevredigd, maar hoop dat dit dicht bij de waarheid voor iedereen komt: http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=26395&magazines=26396&news=217304 Heb trouwens Paradiso ook gerecenseerd: http://www.cut-up.com/reviews/detail.php?id=267

Kijkt en vergelijkt, zou ik zeggen.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:27:56 #196
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_32328294
Vond het echt een megabruut concert. Bij popplagið stonden de tranen me werkelijk in de ogen. Amina leidde de avond heel mooi in en het totaal was vele malen beter dan ik verwacht had. Volgende keer dat ze in de buurt zijn zal ik zeker weer gaan!

Geniaal concert van een minstens zo geniale band
pi_32336910
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:36 schreef metalbazzz het volgende:
Ik hoor alleen maar zwaar lovende reacties. Zelf was ik niet echt bevredigd
Ben ik 't wel mee eens, zie ook mijn reactie een paar posts terug. Zo rond het laatste half uur duurde het allemaal net wat te lang, iets teveel trage / soortgelijke nummers. Het voelde soms dan ook als een korte bevrijding als de drummer weer lekker los ging.
(terwijl ik de rustige nummers net zo goed mooi vind, dat terzijde)
pi_32359490
Inderdaad magistraal concert. Heb me alleen wel suf geergerd aan allerlei mensen die er vrolijk doorheen liepen te kleppen over werk of iets dergelijks. Deed bij mij nogal afbreuk aan het atmosferische karakter van de muziek. Wat ook mooi was, was dat het nu bijna allemaal zuiver gespeeld en gezongen was, zeker i.v.m. Paradiso (b.v. zang!). De strijkkwartetdames hadden ook een exceptionele bijdrage aan het geheel.

Rete-irritant dan weer waren een tweetal mannetjes voor mij (stond helemaal bovenaan, bovenste 'terras' in het midden) die het niet konden laten als een volleerd head-banger te schudden met hun hoofd (uit de maat grrrrr) bij de eerste langzame xylofoon of pianoklanken van praktisch elk nummer. Dat gepaard gaande met een zwaar brabantse tongval waar de honden geen brood van lusten en een natuurlijk aandrang om de meegenomen vriendin om de 30 seconden een kusje te geven deed wat afbreuk aan de magie van het concert.

Ben dus later maar ergens anders gaan staan, waar ik minder zag, maar meer rust om me heen had en beter kon luisteren. Waande me voor anderhalf uur in een sprookje (al was het al vanwege de trol en de kabouter voor mij ).

De bittere herfstnacht in Tilburg wekte me later bruut......
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_32360565
Ik ben het helemaal eens met de lovende reacties die ik hier heb gelezen... Ben zelf oook naar het concert geweest eergisteren, en het was briljant.
Mijn vriend kwam met het idee, hij had als eerste kennis gemaakt met deze IJslanders En ik ben maar wat blij dat ik ben meegegaan!
De show was adembenemend, met die lichteffecten door het doek dat aan het begin en einde voor het podium werd geschoven. De strijkers deden het goed, de drummer ging echt tekeer en bezorgde me wel wat adrenaline-momenten... De zang was echt helder en emotioneel vond ik.
De nummers werden heel mooi opgebouwd, tot een geweldige climax waarbij het kippenvel je op de armen stond.
Het eerste nummer was bij mij al meteen raak: tranen brandden in mn ogen, zo mooi.

*luft Sigur Rós*

Volgende concert in nederland gaan we weer!
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_32374331
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:24 schreef PlanetX het volgende:
Rete-irritant dan weer waren een tweetal mannetjes voor mij (stond helemaal bovenaan, bovenste 'terras' in het midden) die het niet konden laten als een volleerd head-banger te schudden met hun hoofd (uit de maat grrrrr) bij de eerste langzame xylofoon of pianoklanken van praktisch elk nummer.
Bij mij idem, de rest stond relatief rustig te genieten en deze gozer voor me ging ging bij het minste of geringste meedeinzen. Hij stond voor me EN deed dat ook regelmatig zijwaarts waardoor ik soms mee moest bewegen om nog wat te kunnen zien ...
Je probeert je er niet aan te storen maar da's soms best lastig. Volgende keer moet ik gewoon brutaal zijn en een goede plek claimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')