Dus alle tips, reisverslagen, foto's enzovoorts zijn van harte welkom!
* Strolie75 gaat zelf over 4 weken naar Rethimon
Als excursie hadden we een boottrip naar Santorini geboekt. Persoonlijk vond ik die boottrip een aanfluiting want het moest zogenaamd een luxe cruiseschip voorstellen (love-boat achtig) maar ik vond het helemaal bout. Bovendien was de trip vier uur en en vier uur terug. Dat is op zich best lang als er geen hol te doen is op zo'n schip. Er was ook een zwembad aanwezig, maar helaas kon men die niet gebruiken. Eten was ook niets. En er was ook nog zo'n kwijl op het dek die je min of meer dwong om op de foto te gaan zodat je later die foto's kon kopen. Bij iedereen zat ie in de oren te tetteren en moest men geforceerd lachen in de camera. Oh ja, bij binnenkomst op het schip moest je ook gezellig staan lachen en werd er weer zo'n fantastische foto gemaakt.
Daarentegen was Santorini wel weer heel mooi. Je kon als je aan was gekomen met de kabelbaan omhoog (zo'n 300 meter geloof ik) of met de ezels 600 treden omhoog of zelf 600 treden lopen. Wij kozen voor de kabelbaan.
Het uitzicht vanaf Santorini was echt schitterend. Verder vond ik het eiland zelf niet speciaal om daar bijvoorbeeld m'n vakantie te vieren. Het is vrij klein dus echt touren zit er niet in.
Al met al vond ik het toch mooi dat ik daar was geweest maar was blij dat ik weer op Kreta was. Overigens was de zonsondergang erg mooi.
We hebben ook een scooter gehuurd en daarmee zijn we door het Dikti-gebergte/Lassithi-plateau gereden. Wat een uitzicht man, ongelofelijk. Ik had zelf nog nooit zulke hoge bergen gezien dus ik vond het erg indrukwekkend. We hebben uren lang door het gebergte gereden en zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Agios Nikalaos, één of ander touristisch dorpje. Daar hebben we eigenlijk heel kort rondgehangen en zijn toen weer via de snelweg teruggereden naar Koutouloufari.
Een paar dagen later hebben we weer een scooter gehuurd. Dit keer zijn we naar Rethymnon gereden. We wilden eerst weer via een gebergte maar we kwamen toch nog uit op de snelweg. Maar goed, na uren rijden kwamen we dus in Rethymnon terecht. Omdat het nog bloedheet was, hebben we de scooter geparkeerd en zijn we het water ingedoken waar de visjes om je heen zwommen. Er was ook een duiker in het water die vroeg of wij wel eens een "watersnake" hadden gezien, en hij toverde een enorme waterslang te voorschijn (aan z'n harpoen).
Na het zwempartijtje zijn we de stad in gegaan en hebben we ergens wat gedronken. Ik had ondertussen flinke pijn in m'n hoofd wat vermoedelijk kwam door die hete zon die ik de hele dag op m'n kop had.
Nou, toen zijn we op een gegeven moment weer teruggereden. Vond ik overigens niet zo prettig, de terugreis. Ik zat namelijk achterop en we gingen echt keihard over de snelweg. We droegen ook geen helmen dus dat vond ik best een enge gedachte. Verder had ik dus nog geen pet of iets dergelijks op m'n hoofd gedaan en dat bevorderde m'n hoofdpijn niet. En daarbij werd ik nog lekker misselijk. Soort van zonnesteek ofzo.
We zijn toen maar gestopt bij een strandje in een klein dorpje. Hebben we wat gedronken en kreeg ik een pilletje. De tip was: doe een pet op.
Ja, erg dom van me om dat niet in eerste instantie te doen, maar ja met je blote kop in de lucht is natuurlijk veel lekkerder. Maar ik heb er in ieder geval wel van geleerd.
Anyway, een scootertocht is dus echt een absolute aanrader! Ik ben blij dat we het gedaan hadden want we hebben aardig wat gezien, alhoewel Kreta enorm groot is en er nog veel meer te zien valt.
Verder hebben we gewoon lekker bij het appartement gehangen. We hebben een keer een poging gedaan om op het strand te hangen maar de stranden daar zijn bijzonder smal en daarom snel druk.
Ik zou best weer terugwillen, maar ik heb zoiets van dat ik meer wil zien van Griekenland dan alleen Kreta. Maar ik sluit het niet uit.
Veel plezier voor de mensen die naar Kreta gaan!
[Dit bericht is gewijzigd door ruby op 01-06-2001 22:38]
Ruby
Volgens een kennis was het een 'nichteneiland'.. ik zou het niet weten.. iemand wel eens geweest?
quote:Ach je eerste keer hoeft toch niet speciaal met een vrouw te zijn...??
Op zaterdag 16 juni 2001 19:04 schreef Dagootje het volgende:
Ik zou misschien naar Kreta gaan met vrienden, maar het was of vol, of te duur.. we hebben nu een optie op Kos genomen, iemand enig idee of dit wat is.. ?Volgens een kennis was het een 'nichteneiland'.. ik zou het niet weten.. iemand wel eens geweest?
Aan de uiterste noordoostkust kun je fantastisch vis eten. Zelf je vis uitzoeken in een piepklein restaurantje, waarna de uitbater van het etablissement er verschillende gerechten van maakt. Zeer goed en goedkoop!
Overigens; als je op zoek bent naar een zon, zee, strand en feestvakantie is Hersonissos inderdaad de ideale plaats.
* Elbutre gaat volgend jaar voor 99% terug!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |