Wat hebben wij misdaan om weer een vrouwelijke minister van V&W te krijgen? Tot nu toe kan ik me bij de laatste 3 niet echt heel erg veel verbetering herinneren. En dan maar roepen dat de kentekens voor de brommer ingevoerd worden om de veiligheid te verbeteren. Nee, van zo'n gele plaat achterop ga je absoluut beter rijden! Misschien denkt ze wel dat het voor zo veel luchtweerstand zorgt dat je niet harder kunt dan 5 km/h
Dat grote gele tyfusapparaat komt iig NOOIT maar dan ook NOOIT onder mijn blauwgrijze vriend. Ik ga een beetje als een halfgare mongool op een veredelde fiets zitten en dan ook nog eens achter de paaltjes blijven hangen omdat ik een geel uithangbord achter m'n reet heb hangen wat groot genoeg is om als surfplank te gebruiken.
Ik ga even stoppen want m'n hoofd begint te tollen als ik naar 't scherm kijk heb net 'n klap voor m'n kop gekregen. Ben straks wel weer ff terug.
En je zult heus geen auto-plaat krijgen hoor. Het zal echt wel een aangepast formaat zijn.
Huilie.
Oh ja: En iedereen die op de ingangsdatum geen plaat heeft: Brommer afpakken en in de shredder ermee.
quote:Alles leuk en aardig voor je maar is weer 50 euro meer !!
Op woensdag 15 oktober 2003 20:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uitstekend plan. Wordt er tenminste eens goed gecontroleerd op verzekeringen en zo als er weer zo'n mongool dwars door en over alles heen meent te moeten scheuren. Kan er ook eens geflitst worden op scooters en brommers.En je zult heus geen auto-plaat krijgen hoor. Het zal echt wel een aangepast formaat zijn.
Huilie.
Oh ja: En iedereen die op de ingangsdatum geen plaat heeft: Brommer afpakken en in de shredder ermee.
quote:Wat denk je waarom ze dit plan er nu koste wat kost door gaan drukken ? Katjing!!!
Op woensdag 15 oktober 2003 20:03 schreef t1m.nl het volgende:[..]
en denk btw niet dat ze brommers gaan flitsen.
kijk aub eerst naar jezelf voordat je een ander af gaat zeiken
quote:Als je op de weg moet rijden met dat ding, moet je ook niet uiterst rechts gaan rijden, maar gewoon midden op de weghelft. Anders gaan die malloten je proberen in te halen en drukken ze je bijna de berm in.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:06 schreef Madnessy het volgende:
en ik vind dat ze eerst een mogen gaan kijken wat voor k*t mongolen er in auto`s zitter , ik word als ik naar school ga op m`n puch (50km\u max) door minimaal 2 auto`s per dag gesnedenkijk aub eerst naar jezelf voordat je een ander af gaat zeiken
quote:dat doe ik juist ook al , maar toch op een 2 baans weg waar je maar 50 mag inkomen halen
Op woensdag 15 oktober 2003 20:10 schreef Swolly het volgende:[..]
Als je op de weg moet rijden met dat ding, moet je ook niet uiterst rechts gaan rijden, maar gewoon midden op de weghelft. Anders gaan die malloten je proberen in te halen en drukken ze je bijna de berm in.
quote:Je wilde dus zeggen dat dat nu onmogelijk is? Bij een rollenbankcontrole kan dit ook worden opgevraagd. Verwacht je dat er 1 agent zal zijn die de moeite neemt om tijdens bijv. een patrouille een kenteken te checken? Voor auto's hebben de meeste een computertje aan boord maar verwacht niet dat ze zoiets voor brommers zullen doen.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uitstekend plan. Wordt er tenminste eens goed gecontroleerd op verzekeringen en zo als er weer zo'n mongool dwars door en over alles heen meent te moeten scheuren. Kan er ook eens geflitst worden op scooters en brommers.
quote:Beetje anti-brommer?! Kan daar dus ZO SLECHT tegen, van die mensen die alleen maar op brommers zitten te kankeren omdat ze een auto ofzo hebben en het ze zelf niet schaadt. Net zoals altijd die kut anti-rokers met hun kutargumenten.
En je zult heus geen auto-plaat krijgen hoor. Het zal echt wel een aangepast formaat zijn.Huilie.
Oh ja: En iedereen die op de ingangsdatum geen plaat heeft: Brommer afpakken en in de shredder ermee.
Ik kan niet 1 goed argument verzinnen waarom dit kenteken ingevoerd zou moeten worden. En ik kan er al helemaal niet bij dat dit dan weer 50 euro moet kosten; een verzekering voor een scooter ligt rond de 200 euro!! gelukkig heb ik een oldtimer brommer die maar 50 euro aan verzekering is..
[edit]
TS --> leuke SS50
quote:Gaat om tegen te gaan van gesloten voertuigen (natuurlijk is dat voordeel) maar die 50euro bovenop de al vaak 150 (brommer).
Op woensdag 15 oktober 2003 20:05 schreef Grayburn het volgende:[..]
Wat denk je waarom ze dit plan er nu koste wat kost door gaan drukken ? Katjing!!!
quote:Tja, in mijn tijd betaalde je 15 gulden per jaar aan verzekering. Diefstal en vooral schades hebben die prijzen opgedreven. Dat heet marktwerking.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:17 schreef t1m.nl het volgende:[..]
Gaat om tegen te gaan van gesloten voertuigen (natuurlijk is dat voordeel) maar die 50euro bovenop de al vaak 150 (brommer).
Niet dat ik nog een brommer heb maar heb er wel een gehad
Ze moeten gewoon het Duitse systeem invoeren, dat werkt daar al jaren perfekt! En ja dat is met kenteken.
quote:Mag je daar niet vanaf je 16e 125cc rijden? Doe maar niet...
Op woensdag 15 oktober 2003 20:20 schreef Grayburn het volgende:[..]
Tja, in mijn tijd betaalde je 15 gulden per jaar aan verzekering. Diefstal en vooral schades hebben die prijzen opgedreven. Dat heet marktwerking.
Ze moeten gewoon het Duitse systeem invoeren, dat werkt daar al jaren perfekt! En ja dat is met kenteken.
quote:Nadat je daarvoor je rijbewijs hebt gehaald.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:23 schreef Wimo het volgende:[..]
Mag je daar niet vanaf je 16e 125cc rijden? Doe maar niet...
quote:Je mag helemaal geen 50 km/u (max) Binnen de bebouwde kom mag je 30, erbuiten 40.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:06 schreef Madnessy het volgende:
en ik vind dat ze eerst een mogen gaan kijken wat voor k*t mongolen er in auto`s zitter , ik word als ik naar school ga op m`n puch (50km\u max) door minimaal 2 auto`s per dag gesneden
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Je mag helemaal geen 50 km/u (max) Binnen de bebouwde kom mag je 30, erbuiten 40.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:29 schreef Grayburn het volgende:[..]
.
quote:http://www.minvenw.nl/cend/dco/home/data/verkeer/verkeersborden_en_verkeersregels.pdf
Binnen de bebouwde kom gelden de volgende
maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen,
uitgerust met een motor, 30 km per uur.
Artikel 21
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende
maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 120 km
per uur, op autowegen 100 km per uur en op
andere wegen 80 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen,
uitgerust met een motor, 40 km per uur.
quote:Als je dat doet ben je dood voordat je je testament kunt schrijven, dat garandeer ik je. Auto's vinden me nu vaak al vreselijk irritant, dat terwijl ik heel normaal rijd als er ander verkeer in de buurt is, aangezien ik redelijk understatement voorzichtig ben met m'n gebakje, en je automobilisten absoluut niet kunt vertrouwen met kijkwerk. Ik weet uit eigen ervaring dat je in de auto heel gemakkelijk zo'n klein frutsel over het hoofd ziet, en dat blijft echt wel in m'n achterhoofd zitten als ik op m'n brommer zit.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
http://www.minvenw.nl/cend/dco/home/data/verkeer/verkeersborden_en_verkeersregels.pdf
Toch weten automobilisten me telkens weer in te halen op stukken waar ze me moeten afsnijden om op tijd terug te zijn op eigen helft. Of ik nu 30, 50 of 70 rijd, er blijven idioten die zich te snel voelen om achter me te zitten. Dus 30, no thanks.
Geef ze maar een kenteken en zorg dat ze hard worden aangepakt. Zorgt ervoor dat ze niet meer kunnen ontsnappen en dat ze tevens niet meer hoeven te "vluchten" voor de jongens in blauw. Kenteken is toch genoteerd.
1 voorkomt diefstal
2 controle op snelheid, verzekering etc is beter mogelijk.
3 doorrijders bij een ongeval zijn te pakken
enne wat is die 50 ¤ op de prijs van een scooter????
quote:daar heb ik altijd last van als ik met 60km/u op een 60km/u weg rijdt die automobilisten komen me dan met minimaal 80km/u voorbij scheuren. in zo'n geval ben ik blij dat mn scootertje de 60 haalt en niet blijft hangen op 40.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:44 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Als je dat doet ben je dood voordat je je testament kunt schrijven, dat garandeer ik je. Auto's vinden me nu vaak al vreselijk irritant, dat terwijl ik heel normaal rijd als er ander verkeer in de buurt is, aangezien ik redelijk understatement voorzichtig ben met m'n gebakje, en je automobilisten absoluut niet kunt vertrouwen met kijkwerk. Ik weet uit eigen ervaring dat je in de auto heel gemakkelijk zo'n klein frutsel over het hoofd ziet, en dat blijft echt wel in m'n achterhoofd zitten als ik op m'n brommer zit.
Toch weten automobilisten me telkens weer in te halen op stukken waar ze me moeten afsnijden om op tijd terug te zijn op eigen helft. Of ik nu 30, 50 of 70 rijd, er blijven idioten die zich te snel voelen om achter me te zitten. Dus 30, no thanks.
quote:hier ben ik het op zich mee eens, MITS de scooters dan ook harder mogen rijden, zeg maar 50km/u, zodat ze normaal mee kunnen komen met het verkeer. en niet aan alle kanten voorbij geraced worden als ze zich aan de snelheid houden
Op woensdag 15 oktober 2003 22:26 schreef Nimitz het volgende:
aanpakken die kutbrommers met die kutventjes die als een kip zonder kop door het verkeer heengaan.Geef ze maar een kenteken en zorg dat ze hard worden aangepakt. Zorgt ervoor dat ze niet meer kunnen ontsnappen en dat ze tevens niet meer hoeven te "vluchten" voor de jongens in blauw. Kenteken is toch genoteerd.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uitstekend plan. Wordt er tenminste eens goed gecontroleerd op verzekeringen en zo als er weer zo'n mongool dwars door en over alles heen meent te moeten scheuren. Kan er ook eens geflitst worden op scooters en brommers.En je zult heus geen auto-plaat krijgen hoor. Het zal echt wel een aangepast formaat zijn.
Huilie.
Oh ja: En iedereen die op de ingangsdatum geen plaat heeft: Brommer afpakken en in de shredder ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |