abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_13943777
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:59 schreef Abbadon het volgende:

[..]

misschien...maar het sleutelwoord hier is wat mij betreft 'overtuigend'...in hoeverre je overtuigend bent is niet alleen afhankelijk van jezelf, maar ook van de ander...Ik denk niet dat je emoties voor de volle 100% kunt simuleren, omdat emoties niet voor de volle 100% te beredeneren zijn....dus zul je ook altijd mensen hebben die er wel doorheen prikken, denk ik...

Bekende psychopathen zoals die seriemoordenaars in de VS waren zeer goed in staat om zeer correct en meelevend over te komen. Iedereen inclusief slachtoffers trapte daar in.

Aan de andere kant bestond het "method acting" (genspireerd door Stanislavsky) uit een methode waarbij je als acteur uit je eigen leven een situatie nam waarbij veel emotie naar bovenkwam en die emotie probeerde je opnieuw te herleven om vervolgens te gebruiken in een emotionele scene die je moest spelen. Emotie spelen door hem ooit eens gehad te hebben dus.

pi_13943818
quote:
tot aan het eerst smiley gaat het ook voor mij op...daarna werkt het bij mij anders...ik hoef niet per se de waarheid te horen (ik ga er meestal vanuit dat ik de waarheid toch niet te horen krijg)...ik ben meer geinteresseerd in 'het spel' zelf...
Ik kan daar niet mee omgaan Echt niet.
pi_13943895
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:59 schreef Abbadon het volgende:

[..]

misschien...maar het sleutelwoord hier is wat mij betreft 'overtuigend'...[b]in hoeverre je overtuigend bent is niet alleen afhankelijk van jezelf, maar ook van de ander...[b/]Ik denk niet dat je emoties voor de volle 100% kunt simuleren, omdat emoties niet voor de volle 100% te beredeneren zijn....dus zul je ook altijd mensen hebben die er wel doorheen prikken, denk ik...

Geldt trouwens ook voor IQ.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:10:23 #179
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13943928
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:05 schreef eRixx het volgende:

[..]

Ik kan daar niet mee omgaan Echt niet.

lijkt me erg lastig....ik bedoel, je kan het niet echt vermijden; 90% van de tijd lullen mensen maar wat
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:12:11 #180
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13943967
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

absoluut....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_13943977
quote:
lijkt me erg lastig....ik bedoel, je kan het niet echt vermijden; 90% van de tijd lullen mensen maar wat
Daarom heb ik bij voorbaat een hekel aan 90% van de mensen
pi_13944014
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:12 schreef eRixx het volgende:

[..]

Dan gooi je veel nuttige informatie weg. Die 90% lullen 10% van de tijd zeer nozel...
pi_13944023
quote:
Dat is ook de reden dat iedereen EQ en IQ maar met elkaar wil vergelijken, terwijl ik denk dat het EQ eigenlijk het verlengde is van het IQ.
pi_13944044
quote:
Dan gooi je veel nuttige informatie weg. Die 90% lullen 10% van de tijd zeer nozel...
Als dat zo is zijn ze niet erg efficint:)
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:15:09 #185
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13944059
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:12 schreef eRixx het volgende:

dat kan natuurlijk ook, maar dat beperkt je wel....mijn ervaring is dat al dat gelul ook heel veel over mensen zegt, minstens net zoveel als 'de waarheid'
pi_13944129
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:14 schreef eRixx het volgende:

[..]

Als dat zo is zijn ze niet erg efficint:)

En jij niet slim, want misschien lult de overige 10% wel 100% onzin.
pi_13944263
quote:
En jij niet slim, want misschien lult de overige 10% wel 100% onzin.
Dat kan, maar dan zou ik bij diezelfde groep horen en ben ik daar prima content mee.
pi_13944291
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:22 schreef eRixx het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan zou ik bij diezelfde groep horen en ben ik daar prima content mee.

Dus dan zou het onzin zijn om aan 90% een hekel te hebben?
pi_13944313
quote:
dat kan natuurlijk ook, maar dat beperkt je wel....mijn ervaring is dat al dat gelul ook heel veel over mensen zegt, minstens net zoveel als 'de waarheid'
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in, volgens mij. Ware het niet dat ik dat niet kan afmeten aan koetjes en kalfjes praat. Ik beweer ook niet dat het de schuld van een ander zou zijn. Ik vraag me wel af waarom mensen elkaar toch willen leren kennen via zo een omweg....
pi_13944390
quote:
Dus dan zou het onzin zijn om aan 90% een hekel te hebben?
Dat is een mogelijkheid. Volgens je eigen stelling kan het net zo goed andersom zijn
pi_13944442
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:26 schreef eRixx het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid.

Dat volgt er dan glashelder uit en dus is mijn stelling waar als reden.
quote:
Volgens je eigen stelling kan het net zo goed andersom zijn
Welke stelling?
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:29:39 #192
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13944474
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:24 schreef eRixx het volgende:
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in, volgens mij. Ware het niet dat ik dat niet kan afmeten aan koetjes en kalfjes praat. Ik beweer ook niet dat het de schuld van een ander zou zijn. Ik vraag me wel af waarom mensen elkaar toch willen leren kennen via zo een omweg....
een gevoel van veiligheid? de illusie de situatie onder controle te hebben? zoals ik al zei, het is een spel...en als je het als zodanig behandelt en andere mensen niet te serieus neemt (en jezelf ook niet wat dat betreft) is het nog een leuk spel ook

de basis van een relatie is vertrouwen, en dat is iets anders dan eerlijkheid

disclaimer: ik chargeer enigzins...zo'n sociopaath ben ik nu ook weer niet

pi_13944531
Kan je als HB dan nooit eens tevreden zijn??????
pi_13944539
quote:
Dat volgt er dan glashelder uit en dus is mijn stelling waar als reden.
Correct. Het tegenovergestelde echter ook.
quote:
Welke stelling?
Dat die 90% dus klaarblijkelijk voor 90% van de tijd zeer onnozel praten. Wel een beetje opletten hoor
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:32:55 #195
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13944574
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:31 schreef Mindfields_ het volgende:
Kan je als HB dan nooit eens tevreden zijn??????
de mens is niet gemaakt om tevreden te zijn
pi_13944598
quote:
een gevoel van veiligheid? de illusie de situatie onder controle te hebben? zoals ik al zei, het is een spel...en als je het als zodanig behandelt en andere mensen niet te serieus neemt (en jezelf ook niet wat dat betreft) is het nog een leuk spel ook
Nee, een complete desintresse in het spelen van spelletjes.
quote:
de basis van een relatie is vertrouwen, en dat is iets anders dan eerlijkheid
Zonder eerlijkheid is er mijns inziens geen vertrouwen.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:38:14 #197
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13944709
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:33 schreef eRixx het volgende:
Nee, een complete desintresse in het spelen van spelletjes.
ik geloof dat wij op enigzins andere wijze naar de wereld kijken
quote:
Zonder eerlijkheid is er mijns inziens geen vertrouwen.
te rechtlijnig voor mij....ik geloof niet in 'absolute waarheid'
pi_13944801
quote:
ik geloof dat wij op enigzins andere wijze naar de wereld kijken
Hahaha.. Dat denk ik ook:)
quote:
te rechtlijnig voor mij....ik geloof niet in 'absolute waarheid'
Dat is weer een andere discussie. Mijn mening? Er is maar 1 waarheid. Er zijn meerdere interpretaties ervan. Dat wel:)
pi_13944843
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:31 schreef eRixx het volgende:

[..]

Correct. Het tegenovergestelde echter ook.

Dat die 90% dus klaarblijkelijk voor 90% van de tijd zeer onnozel praten. Wel een beetje opletten hoor

Dat is mijn stelling niet. Mijn afgeleide stelling is dat ze dus 10% van de tijd zeer nozel praten en dat je die nozelheid weggooit als je een hekel aan die mensen hebt, terwijl je niet eens weet hoe het met de onnozelheidsratio is gesteld van de overige 10%. Als die namelijk gewoon 100% van de tijd onnozel praten, en volgens mij ligt dat dicht bij de waarheid, dan hou je letterlijk niets over. Niet de nozelheidsfactor was voor jou de reden om aan die mensen een hekel te hebben, maar de onnozelheidsfactor. Je bekijkt de zaken dus redelijk pessimistisch. En van de redenen voor mij om aan te nemen dat je redelijk laag emotioneel begaafd bent... Wat ik dus zeggen wil is, lighten up, iedere dag een bloem plukken op de mestvaalt, doe meer een beetje zoals ik, lekker middelmatig. Carpe Diem en weg met Ajaks, weg met Feijenoord, dood aan alle arbeiders en waarom kunnen bij een voetbalwedstrijd niet beide partijen verliezen? Snappez-vous?
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:45:28 #200
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13944915
volgens mij zijn we enigzins off-topic aan het gaan
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')