sjoerdwo | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:38 |
bij het kopen van een auto? als je van een particulier koopt? iemand tips... en hoe werkt het met overschrijven etc? | |
Xienatorr | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:41 |
Dat er een motor in zit | |
Tjabbo | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:42 |
1) Je gezonde verstand gebruiken 2) als je dit vraagt, neem iemand mee die er verstand van heeft ![]() verder: kijk of de auto deukjes heeft. kijk of alle naden bij deuren en motorkap recht lopen. zo niet, dan heeft hij in elkaar gezeten. Maar altijd een proefrit. doe dat nooit alleen, neem iemand mee die er kijk op heeft. rijdt eventueel even naar een garage om de auto even op de brug te zetten. even overal kloppen met een hamertje om te kijken of ergens rot zit. (is afkeur bij apk!) Kijk of de banden nog goed zijn, zodat je niet direct voor grote uitgaven komt te staan Vraag naar een (onderhouds) historie. Zit dat er niet bij, vraag dan inzage in eventuele rekeningen. Vraag wanneer de distributieriem/ketting vervangen is Vraag waarom de auto niet via de dealer verkocht wordt. etc etc... [Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 15-10-2003 15:43] | |
realist_ik | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:42 |
quote:té grappig gewoon. ![]() | |
ZX9R | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:42 |
nodisch18 | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:43 |
kijk onder de matjes! En voel of het niet nat is. | |
RoofingBurner | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:45 |
Zet tijdens de proefrit de radio uit. Alleen zo kun je de bijgeluiden in het blok en eventueel gebreken aan onderstel horen (versleten wiellagers, schokbrekers, remblokken etc. etc.) | |
okkie-man | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:45 |
=edit verkeerde post= [Dit bericht is gewijzigd door okkie-man op 15-10-2003 15:47] | |
Herkauwer | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:46 |
Het is ook handig als je de zwaktes van het type auto kent. Daarnaast letten op onderdelen die veel slijten, banden, remmen, schijven en uitlaat. Let op roest plekken en neem iemand mee die goed kleurverschil kan zien. Wees op de hoogte van de onderhoudskosten van het merk auto. Mijn moeder zag namelijk bij onze auto kleur verschil en niemand anders zag het. Bleek in de geschiedenis dat de deur was overgespoten. Handig om te weten! Tja en natuurlijk of alles werkt en of alles heel/schoon is!! | |
okkie-man | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:46 |
Dat je hem kan verzekeren (dwz dat het niet een te dure auto is voor je leeftijd) Dat er APK opzit is wel zo makkelijk, Dat hij kan aantonen dat de auto z'n onderhoudsbeurten heeft gehad bij een dealer en de bonnen daarvan zijn altijd welkom, De auto moet natuurlijk eerlijk zijn en niet gestolen (er moet niet gerotzooid zijn met nummers) Verder is het wel een degelijke auto en niet 1 die na een kilometer uit elkaar valt ![]() Maak een proefrit en neem altijd iemand mee die er verstand van heeft ![]() | |
noutie | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:53 |
let op: dat ie goed hard kan. dat ie lekker stuurt. dat ie goed remt dat het geen stationcar is. dat het geen diesel is iets roest mag maar niet op dragende delen. wel veel euroos van de prijs afdoen iets zweten door het kleppendeksel mag, wel euroos eraf nat blok van de olie :bye natte hand als je em ff achter de uitlaat houdt of rookpluimpje als je gas geeft, motor versleten veel euroos eraf. ben typ moe suc6, doe maar een anwb aankoop keuring als je er niks van af weet. | |
t0n | woensdag 15 oktober 2003 @ 15:57 |
Dattie 't doet ![]() Nee, het hangt er helemaal van af om wat voor auto het gaat, weet je het dan... post dan nog maar een keer zou ik zeggen.. Er is hier altijd wel iemand die ergens wast vanaf weet... Andere weten weer veel van de rest... | |
NT-T.BartMan | woensdag 15 oktober 2003 @ 16:05 |
- De velgen moeten glimmen - De radio moet goed hard kunnen - Bij voorkeur van die foute extra lampjes in het interieur! [even serieus nu] Kijk of de naden van de motorkap, de achterklep en de deuren symmetrisch zijn (met andere woorden: zitten kleppen en deuren er recht is, openingen aan alle kanten even groot). Zo niet: de auto is betrokken geweest bij een botsing! | |
sjoerdwo | woensdag 15 oktober 2003 @ 16:26 |
owkee bedankt allemaal, het gaat trouwens om een renault 5 gtx | |
Sjoewe | woensdag 15 oktober 2003 @ 16:51 |
Renault 5'jes zijn leuke bakkies maar wel roestgevoelig. Kijk goed onder de plastic skirts en wielkappen, de dorpels en kijk van boven en van onder of de wielkasten niet rot zijn, kokerbalken willen ook erg graag. | |
Furb | woensdag 15 oktober 2003 @ 16:58 |
laat m door de verkoper eventueel keuren door de anwb.... dan wete je gelijk wat er eventueel mee mis is!! en bekijk de auto absoluut eerst ook van onderen op een brug, dan kun je zien of het onderstel misshcien niet krom is of dat de uitlaat met een elastiekje vast zit.... |