quote:Ik heb hem ook maar ff op de lijst gezet.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:56 schreef maurice81 het volgende:
Ik heb de cd zelf nog niet maar hij gaat binnenkort zeker aangeschaft worden.
quote:Op het debuutalbum van Mr. Bungle hoor je nog wel redelijk wat zware gitaren, maar daarna niet meer echt... Naked City, hmmm je hoort er wel wat grindcore achtige dingen in maar echt metal is het niet.
Op donderdag 16 oktober 2003 18:31 schreef _Etter_ het volgende:
en mr bungle en john zorn naked city?.... aan de ene kant horen ze er wel bij....
quote:Dan hoor Paradise Lost/The Gathering daar dus ook bij toen zij zangeressen/keyboards gingen gebruiken
Op donderdag 16 oktober 2003 13:28 schreef Yokozuna het volgende:
Summoner statement: Als je het doet, doe't dan goet!Avant Garde metal is dus progmetal zoals het eerst bedoeld was? (nieuwe muziek creeren door samenvoeging van reeds bestaande stijlen)
quote:Dat was mijn punt ook.
Op donderdag 16 oktober 2003 22:05 schreef Crucisalus het volgende:
Coroner is niet echt avant-garde...
quote:Ach, het enige wat Nocturnus gedaan heeft is voor het eerst synths met death metal combineren (al deed Celtic Frost het al eerder, alleen werd dat toen nog niet death metal genoemd).
Moet je Nocturnus eigenlijk ook noemen....
quote:Het hoeft natuurlijk niet op black metal gebaseerd te zijn, maar dit is verrassend vaak het geval.
Op donderdag 16 oktober 2003 22:35 schreef Carn het volgende:
Eerder op black-metal gebasseerde bands die muzikaal verstand krijgen en gaan experimenteren met stijlen, met nadruk op het expirementeren.
quote:Ik heb erover gedacht, maar ik vind die band net niet gevarieerd genoeg om vermeld te worden. Wat mij betreft is een criterium voor avant-metal toch wel dat er met meerder stijlen gesmeten wordt. Dimension F3H is dan wel erg gevarieerd en ik vind ze ook erg goed, maar qua stijl zijn hun nummers vrij consistent.
Op donderdag 16 oktober 2003 23:14 schreef Jay_Leno het volgende:
Nog lekker bandje voor bij de lijst: Dimension F3H
quote:Maar deze bands zijn weer geïnspireerd door Celtic Frost, die daar mee begon.
Op donderdag 16 oktober 2003 23:18 schreef Jay_Leno het volgende:
Dan hoor Paradise Lost/The Gathering daar dus ook bij toen zij zangeressen/keyboards gingen gebruiken
Zit nu trouwens (geinspireerd door dit topic) Fleurety - Department of Apocalyptic Affairs weer eens te beluisteren. Als je Maniac van Mayhem wil horen rappen met een of andere vage technobeat op de achtergrond moet je het nummer 'Shotgun Blast' eens beluisteren
Rest van de nummers zijn ook zeer apart, was eigenlijk vergeten hoe goed deze cd wel niet was.
quote:Ja, geweldig he! Arrrrr, wat een mooi album.
Op donderdag 16 oktober 2003 23:54 schreef mr_cucumber het volgende:
Zit nu trouwens (geinspireerd door dit topic) Fleurety - Department of Apocalyptic Affairs weer eens te beluisteren. Als je Maniac van Mayhem wil horen rappen met een of andere vage technobeat op de achtergrond moet je het nummer 'Shotgun Blast' eens beluisterenRest van de nummers zijn ook zeer apart, was eigenlijk vergeten hoe goed deze cd wel niet was.
Het enige album dat ik gedownload heb...
Maar dan alleen om ff te sampelen he... ai, m'n reputatie!
Maar ik GA hem zo SNEL mogelijk KOPEN!
quote:Hehe, thanx...
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heej Summoner, ik zou eens bij Aardschok aankloppen als ik jou was!
Alhoewel, vond jij Aardschok niet zo'n kutblad?
quote:Alleen voor avant-groentjes.
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:45 schreef bas-beest het volgende:
is Limbonic Art avantgarde genoeg???
quote:neehoor, heb zelfs nog een abonnement
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:30 schreef Summoner het volgende:[..]
Hehe, thanx...
![]()
quote:SHOCK!
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Neehoor, heb zelfs nog een abonnement
Het is overigens jammer dat er geen goed alternatief is voor de Oor, een maandblad over allerlei vormen van alternatieve muziek lijkt me ultiem.
quote:LA zou ik in het rijtje bij Dimension F3H zetten, kweenie waarom.
Alleen voor avant-groentjes.
Ejuh, hoort de laatste Enslaved er niet bij? Daar zit ook vanalles in en een blackmetal basis (hah). Ook ondefinieerbare stukken. Erg afwisselende cd ook. En ga nou niet weer zeggen dat het vooral blabla is
quote:Ej Sumo, hoe zit het eigenlijk met je studie, hoeveel jaar moet je nog.
quote:Zoek een sponsor, KinkFM, en noem je blad The Alternative zou ik zeggen!
Het is overigens jammer dat er geen goed alternatief is voor de Oor, een maandblad over allerlei vormen van alternatieve muziek lijkt me ultiem.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-10-2003 11:04]
quote:Dan richten we er zelf wel een op!
Op vrijdag 17 oktober 2003 01:21 schreef Summoner het volgende:[..]
SHOCK!
quote:Nog 3.5, als alles goed gaat.
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:55 schreef Yokozuna het volgende:
Ej Sumo, hoe zit het eigenlijk met je studie, hoeveel jaar moet je nog.
quote:Geen slecht idee, er is zeker markt voor denk ik. Mensen met een brede smaak moeten nu meerdere bladen lezen als ze op de hoogte willen blijven (internet even buiten beschouwing gelaten), en velen hebben Oor al afgeschreven vanwege de focus op meer mainstream dan alternatieve muziek.
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dan richten we er zelf wel een op!
quote:Als dat idee ooit eens serieuzer dreigt te gaan worden, en je heb hulp nodig dan bied ik me bij deze aan
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:03 schreef Summoner het volgende:[..]
Geen slecht idee, er is zeker markt voor denk ik. Mensen met een brede smaak moeten nu meerdere bladen lezen als ze op de hoogte willen blijven (internet even buiten beschouwing gelaten), en velen hebben Oor al afgeschreven vanwege de focus op meer mainstream dan alternatieve muziek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |