quote:Ook een mooi nummer idd. Als ik het juist heb was dat zijn eerste single na de break-up met de rest van de groep.
Op dinsdag 18 september 2001 00:46 schreef evert het volgende:
ze geeft om mij
is echt zijn allermooiste
quote:Yep, die bedoelde ik.
Op dinsdag 18 september 2001 00:52 schreef Tinkerbell het volgende:
De gedachte? (Solitude). Die?
quote:Tja, het was misschien een beetje te persoonlijk.
Vaderland was voor hem wel een heel persoonlijk 'verslag', maar ik heb deze cd maar zeer weinig geluisterd.
quote:Vaderland was heel persoonlijk.]
Op dinsdag 18 september 2001 01:02 schreef Lamon het volgende:
Tja, het was misschien een beetje te persoonlijk.
Ik vind dat een artiest zijn eigen emoties best in zijn liederen mag verwerken, graag zelfs, maar deze cd is wel erg ontoegankelijk. Misschien had hij er achteraf gezien beter een dichtbundel van kunnen maken..
quote:'Piccadilly Circus' bijvoorbeeld, die had duidelijk met zijn ex-vrouw te maken, maar meestal weet ik niet wat hem precies beweegt bij een nummer.
Op dinsdag 18 september 2001 01:06 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Vaderland was heel persoonlijk.]
Toch tref je bij Frank Boeijen veel auto-biografische elementen aan, met name in wat vroeger werk.
quote:Dat is misschien wat er mist in 'Vaderland'. Natuurlijk zijn er nog altijd nummers die meer voor hemzelf geschreven zijn, zoals 'Nijmegen bij zonsondergang', maar die vaagheid is vaak heel prettig ja. Iedereen mag zijn/haar eigen verhaal erbij maken.
Wat ik wel altijd prachtig vind is dat dat je als luisteraar kan bepalen waar jij vind dat een nummer over gaat. Franks doelstelling is dat hij niet de luisteraar zijn fantasie wil ontnemen. De meeste mensen roepen dan vaak 'vaag', maar ik vind het prachtig en daarom hou ik ook zo van zijn teksten.
Ik heb dit jaar de repetities gezien van z'n theatertour. Ik dacht dat zo'n tour wekenlang van te voren al helemaal ingestudeerd was, maar zag dat ze zelfs de avond voor de eerste try-out nog moeten beslissen in welke volgorde ze de nummers doen en waar ze gaan staan op het podium...
quote:The good old days.
Op dinsdag 18 september 2001 01:16 schreef Mike het volgende:
Ik vind De Verzoening een schitterend nummer.
quote:Ik heb, zoals al eerder toegegeven in dit topic, helaas nog geen live-concert mogen bewonderen (gewoon te laf om alleen te gaan, denk ik), maar ik kan me voorstellen dat hij met kwalitatief hoogstaande muzikanten achter zich, 1 van die artiesten is, die een beetje improvisatie en spontaniteit in zijn concerten niet schuwt, nee.
Ik heb dit jaar de repetities gezien van z'n theatertour. Ik dacht dat zo'n tour wekenlang van te voren al helemaal ingestudeerd was, maar zag dat ze zelfs de avond voor de eerste try-out nog moeten beslissen in welke volgorde ze de nummers doen en waar ze gaan staan op het podium...
quote:Dat klopt. Voor advies heeft hij Stef Bos die hem bijstaat. Die gaat dan ergens in de (lege) zaal zitten en die geeft tips en aanwijzingen. Daarnaast heeft hij natuurlijk al zoveel jaren achter elkaar een tournee gedaan, zodat er enige routine in komt...
Op dinsdag 18 september 2001 01:20 schreef Lamon het volgende:
Ik heb, zoals al eerder toegegeven in dit topic, helaas nog geen live-concert mogen bewonderen (gewoon te laf om alleen te gaan, denk ik), maar ik kan me voorstellen dat hij met kwalitatief hoogstaande muzikanten achter zich, 1 van die artiesten is, die een beetje improvisatie en spontaniteit in zijn concerten niet schuwt, nee.
quote:Dat werkt ook andersom. Stef en Frank zijn vrienden.
Op dinsdag 18 september 2001 01:25 schreef Mike het volgende:
Dat klopt. Voor advies heeft hij Stef Bos die hem bijstaat. Die gaat dan ergens in de (lege) zaal zitten en die geeft tips en aanwijzingen. Daarnaast heeft hij natuurlijk al zoveel jaren achter elkaar een tournee gedaan, zodat er enige routine in komt...
Vaak wordt de setlist tijdens de tour nog 5x omgegooid
quote:Ga jij vaak naar een concert?
Op dinsdag 18 september 2001 01:40 schreef Tinkerbell het volgende:
Dat werkt ook andersom. Stef en Frank zijn vrienden.Vaak wordt de setlist tijdens de tour nog 5x omgegooid
quote:Ik heb naar alle waarschijnlijkheid een kaart over voor de cd presentatie die hij geeft op 14 sept. in de schouwburg in Nijmegen. Wil je 'm kopen eventueel?
Op dinsdag 18 september 2001 01:20 schreef Lamon het volgende:Ik heb, zoals al eerder toegegeven in dit topic, helaas nog geen live-concert mogen bewonderen (gewoon te laf om alleen te gaan, denk ik),
Moet je wel naast mij zitten.
quote:Per tour ongeveer 5x denk ik.
Op dinsdag 18 september 2001 01:41 schreef Mike het volgende:Ga jij vaak naar een concert?
En soms een festival in België in de zomer.
quote:14 september... Typefoutje neem ik aan...
Op dinsdag 18 september 2001 01:42 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik heb naar alle waarschijnlijkheid een kaart over voor de cd presentatie die hij geeft op 14 sept. in de schouwburg in Nijmegen. Wil je 'm kopen eventueel?Moet je wel naast mij zitten.
quote:Ga je ook naar z'n allereerste concert van de tour?
Op dinsdag 18 september 2001 01:43 schreef Tinkerbell het volgende:
Per tour ongeveer 5x denk ik.En soms een festival in België in de zomer.
quote:sorry, 24 sept. Ik heb nog geen kaarten gekocht voor de komende tour. De eerste sla ik trouwens meestal over.
Op dinsdag 18 september 2001 01:43 schreef Mike het volgende:14 september... Typefoutje neem ik aan...
quote:Jammer... Is nog wel zo'n leuk theater
Op dinsdag 18 september 2001 01:45 schreef Tinkerbell het volgende:
De eerste sla ik trouwens meestal over.
quote:Altijd dezelfde toch? Waar ook weer?
Op dinsdag 18 september 2001 01:46 schreef Mike het volgende:Jammer... Is nog wel zo'n leuk theater
quote:Altijd dezelfde ja... Etten-Leur.
Op dinsdag 18 september 2001 01:46 schreef Tinkerbell het volgende:
Altijd dezelfde toch? Waar ook weer?
En je werkt er zeker? Want daar houden ze de repetities!
En idd, daar werk ik.
quote:Hmmm..misschien wel ja.
Op dinsdag 18 september 2001 01:42 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Ik heb naar alle waarschijnlijkheid een kaart over voor de cd presentatie die hij geeft op 14 sept. in de schouwburg in Nijmegen. Wil je 'm kopen eventueel?
Moet je wel naast mij zitten.
quote:De 24e dus! Een concert rond de nieuwe cd.
Op dinsdag 18 september 2001 01:47 schreef Lamon het volgende:
Hmmm..misschien wel ja.
Hangt er wel een beetje vanaf welke datum je echt bedoelt.
quote:Nee, door enthousiasme. En een aandrang om jou zo ver te krijgen dat je de komende tour nou eens gaat
Op dinsdag 18 september 2001 01:49 schreef Lamon het volgende:
Jezus. Zijn jullie gestoken door een werkbij?De posts vliegen me ineens om de oren.
quote:Tja, als je dat kaartje echt over hebt.
Op dinsdag 18 september 2001 01:49 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
De 24e dus! Een concert rond de nieuwe cd.
Ik moet die maandag werken tot 18.00 en woon in Leiden, red ik het dan nog, denk je?
quote:Moet eerst aan mijn vriendin vragen of ze nou echt niet mee kan. Das nog niet zeker. Ik weet niet hoe lang je erover doet om van Leiden naar Nijmegen te komen?? 20.00 uur begint 't.
Op dinsdag 18 september 2001 01:53 schreef Lamon het volgende:
Tja, als je dat kaartje echt over hebt.Ik moet die maandag werken tot 18.00 en woon in Leiden, red ik het dan nog, denk je?
quote:*door ns-reisplanner gegooid heeft*
Op dinsdag 18 september 2001 01:54 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Moet eerst aan mijn vriendin vragen of ze nou echt niet mee kan. Das nog niet zeker. Ik weet niet hoe lang je erover doet om van Leiden naar Nijmegen te komen?? 20.00 uur begint 't.
20.07 pas op 't station.
Dat zal dan wel moeilijk worden. Eerst dan maar even kijken of je vriendin niet gewoon mee gaat, anders zou ik misschien op werk nog iemand eerder kunnen laten komen om voor me in te vallen...
En mocht het niet lukken, dan ga ik deze tournee toch gewoon een concert bezoeken, al willen mijn vrienden niet mee.
Hij komt ook meestal wel in de stadsgehoorzaal in Leiden, dus...
quote:Deal!
Op dinsdag 18 september 2001 02:03 schreef Lamon het volgende:
Dat zal dan wel moeilijk worden. Eerst dan maar even kijken of je vriendin niet gewoon mee gaat, anders zou ik misschien nog iemand eerder kunnen laten komen om voor me in te vallen...
quote:Kunnen we toch alsnog een keer samen gaan?
En mocht het niet lukken, dan ga ik deze tournee toch gewoon een concert bezoeken, al willen mijn vrienden niet mee.
Hij komt ook meestal wel in de stadsgehoorzaal in Leiden, dus...
quote:Laat het me dan zo snel mogelijk weten, dan kan ik in ieder geval nog iemand vragen om even voor me in te vallen voor maandag.
Op dinsdag 18 september 2001 02:04 schreef Tinkerbell het volgende:
Deal!
quote:...als je bereid bent om naar Leiden te reizen absoluut. Ik ben een beetje een lafbek soms, en alleen naar een concert gaan is me net iets te eng.
Kunnen we toch alsnog een keer samen gaan?![]()
Het is allemaal nog erg vers, maar mijn favorieten op dit moment zijn 'Geen gevaar', 'Gras', 'Liefde van mijn leven' en 'Juliette'.
Beste NL artiest qua tekst en muziek en melancholie.
quote:Absoluut! Het duet met Ramses Shaffy (Zeg me dat het niet zo is), de cover van 'I can't help falling in love with you', Geen woorden, en vooral die pikzwarte uitvoering van 'In mijn bloed' zijn onbetaalbaar.
Op zaterdag 29 september 2001 00:16 schreef SunChaser het volgende:
Heb nu (toevallig?) Stormvogels opstaan, prachtige live-cd.
Heb je het radioconcert nog kunnen tapen?
quote:Absoluut. Vooral 'Gras' vind ik op dit moment zeer indrukwekkend.
Op zaterdag 29 september 2001 23:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Ha Lamon, ik heb 'm vandaag ook al kunnen krijgen! Mooi he?
quote:Ikzelf niet, maar een vriend zou eraan proberen te denken voor me. Ik heb nog niet gehoord of het gelukt is.
Heb je het radioconcert nog kunnen tapen?
quote:Leuk dat Norman naar Blof is gegaan, maar als Boeijen-liefhebber zal ik hem wel missen
Op zondag 30 september 2001 10:40 schreef Catkin_ het volgende:
Weet iemand van jullie of Frank Boeijen en band al een nieuwe drummer hebben? ben wel benieuwd eik. Ik ben dan wel geen liefhebber van Frank Boeijen, maar wel van Bløf en aangezien Norman Bonink (voorheen drummer van Frank Boeijen) daar nu is gaan drummen, was k eik wel benieuwd????
Er is nog geen definitieve drummer heb ik begrepen. Wel een soort interim-drummer. Zijn naam is me ontschoten (Mark nogwat..) Van de week was ik op de cd-presentatie en die jongen drumde de sterren van de hemel. Wat mij betreft mag hij blijven
quote:Ik vind Ernstig en Onrustig erg mooi.
Op zondag 30 september 2001 02:04 schreef Lamon het volgende:
Absoluut. Vooral 'Gras' vind ik op dit moment zeer indrukwekkend.
Ikzelf niet, maar een vriend zou eraan proberen te denken voor me. Ik heb nog niet gehoord of het gelukt is.
Ik had het concert bijna gemist (nu ja, ik had het toch al live gehoord ), en ik heb alleen het laatste gedeelte gehoord en ik was te laat met tapen dus.
EN DAT WOU IK NOU EFFE KWIJT!!!
Dit brengt mij in de volgende pijnlijk situatie;
Ik heb 2 kaartjes voor dit concert en wil erg graag gaan maar ben niet assertief genoeg om alleen te gaan.
Mocht iemand zich hier geroepen voelen om een avondje Frank Boeijen te doorstaan, dan zou ik dat ten zeerste waarderen. Man, vrouw, kabouter, kanarie, het maakt mij geen flikker uit, ik wil naar dat concert.
Al was je fout in de oorlog, het gaat me er niet om wie er mee gaat, als er maar iemand meegaat...
quote:ik kan helaas niet. maar kan het iedereeen aanbevelen!
Op donderdag 31 oktober 2002 00:27 schreef Lamon het volgende:
Heel nederig zie ik mijzelf genoodzaakt te vertellen dat de 'vriend' die ik gestrikt dacht te hebben mee te gaan naar het concert van deze goede man aanstaande zaterdag in Nighttown het ernstig af heeft laten weten, met excuses die de lading in het geheel niet dekken.Dit brengt mij in de volgende pijnlijk situatie;
Ik heb 2 kaartjes voor dit concert en wil erg graag gaan maar ben niet assertief genoeg om alleen te gaan.Mocht iemand zich hier geroepen voelen om een avondje Frank Boeijen te doorstaan, dan zou ik dat ten zeerste waarderen. Man, vrouw, kabouter, kanarie, het maakt mij geen flikker uit, ik wil naar dat concert.
Al was je fout in de oorlog, het gaat me er niet om wie er mee gaat, als er maar iemand meegaat...
quote:Wat een dooie mus.
Op donderdag 31 oktober 2002 01:29 schreef evert het volgende:
ik kan helaas niet.
Ik ga het waarschijnlijk toch alleen proberen, zonde om te laten schieten.
Als je gaat: veel plezier!
quote:Ik heb een hekel aan Leidenaars, maar voor jou wil ik wel een uitzondering maken. Tot 19.00 zit ik zaterdag in Bodegraven, en ik weet niet hoe laat het concert is, maar ik ben toch wel fan genoeg om hard naar Leiden te rijden. Ik zal je mailen, en anders zit ik ook wel op #muziek? (of #filosofie, wat jij wilt)
Op donderdag 31 oktober 2002 00:27 schreef Lamon het volgende:
Mocht iemand zich hier geroepen voelen om een avondje Frank Boeijen te doorstaan, dan zou ik dat ten zeerste waarderen. Man, vrouw, kabouter
quote:Ik doe niet aan #-tjes, maar heb je zojuist teruggemaild. Ik hoor het morgen wel.
Op donderdag 31 oktober 2002 18:43 schreef dwerg het volgende:[..]
Ik heb een hekel aan Leidenaars, maar voor jou wil ik wel een uitzondering maken. Tot 19.00 zit ik zaterdag in Bodegraven, en ik weet niet hoe laat het concert is, maar ik ben toch wel fan genoeg om hard naar Leiden te rijden. Ik zal je mailen, en anders zit ik ook wel op #muziek? (of #filosofie, wat jij wilt)
Wel uitermate triest waren de mensen bij de backstage ingang: 'Oohh... jij hebt een backstage pas, mag ik 'm van je hebben.
'Nee'
Alleen even lenen dan, 5 minuten.
'Nee'
Aaahh.. toe nou
hoe stom ben je dan.
quote:Nog even gebruiken als excuus om dit topic weer eens een kick te kunnen geven.
Op woensdag 28 mei 2003 01:48 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Schaduw in de Nacht.
Samen met Zien vind ik dat denk ik ook een van zijn sterkste cd's. Zien heeft weer een wat warmer geluid met veel spaanse/franse invloeden. Soms vind ik dat de toetsen wat te zwaar zijn aangezet in zijn nummers, maar dat is maar een klein puntje van kritiek. Bij Frank Boeijen vind ik de jaren 80 productie (van uiteraard de jaren 80 cd's) wat jammer. Maar dat staat los van de muziek, dat soort productie (echo'tje achter de drums, cleane sound, soms wat overstuurd geluid bij de keyboards) was in die jaren heel gewoon. Heeft me wel wat tijd gekost om daar doorheen te luisteren. Ik ken ook niet echt complete jaren80 albums van Frank, maar meer de losse nummers. Welkom in Utopia heb ik wel. Daar is dat productieverhaal in ieder geval heel erg op van toepassing.
En dit gaat wel erg offtopic weer. Als je nog replied kan dat denk ik beter in het Frank Boeijen topic.
quote:Wat beschouw jij als het beste solo-album van Frank Boeijen? Ik ken Heden en De Ballade van de Dromedaris. Dat vind ik zeer sterke albums.
Op woensdag 28 mei 2003 01:59 schreef Lamon het volgende:[..]
Nog even gebruiken als excuus om dit topic weer eens een kick te kunnen geven.
Bij nummers van de FBG moet je idd even door de keyboards en drumcomputers heenprikken, dat was nu eenmaal de tijdsgeest. Daarachter staken al vanaf het begin af aan hele mooie nummers.
'Waar kom jij vandaan', 'Gouden Bergen', 'De wind nam hem mee' en 'In mijn bloed' zijn daar hele goede voorbeelden van. De accoorden en teksten waren toen al dik in orde.
Van de Frank Boeijen groep ken ik de hits verzameling vrij goed (niet zelf in mijn bezit, maar mijn zus wel) en ik heb Welkom in Utopia. Wat is een ander album van de FBG dat ik absoluut zou moeten hebben? Dezelfde vraag is van toepassing op zijn solo-albums.
Ik ga morgen in Den Haag 'inkopen' doen dus tips zijn welkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |