abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13880109
Hallo
ik ga de opleiding makelaardij doen.
Ik hoorde dat het examen via het NVM-NIVO het meest gewaardeerd wordt in de makelaarsbranche.
Nu zie ik dat er een opleiding via het NVM-NIVO gegeven wordt.
Ik ga echter de opleiding via het NCOI doen met als aftoetsing wel het SVM-NIVO.
Moet dit verschil uitmaken qua waardering???
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 17:57:28 #2
64654 naruto
A dandelion!
pi_13880348
Ik weet niet van wie je gehoord hebt dat NVM-NIVO beter gewaardeerd wordt, maar als het goed is bestaat dat niet.
SVM-NIVO is van de NVM, en is ook de enige organisatie die de vakbekwaamheid toetst.

Misschien vergist je bron zich met NVM-SOM, dat is een studiecentrum waar je opleidingen kan volgen.

http://www.nvm.nl/nvm/index.jsp?navid=nvm000039

pi_13880497
Heb je voor makelaar een opleiding nodig??

hoe lang duurt ie dan?

pi_13880597
[quote]Op dinsdag 14 oktober 2003 17:57 schreef naruto het volgende:
Ik weet niet van wie je gehoord hebt dat NVM-NIVO beter gewaardeerd wordt, maar als het goed is bestaat dat niet.
SVM-NIVO is van de NVM, en is ook de enige organisatie die de vakbekwaamheid toetst.

Misschien vergist je bron zich met NVM-SOM, dat is een studiecentrum waar je opleidingen kan volgen.

Ja foutje van mij
Is inderdaad het NVM-SOM.
Maar wordt dat dan niet beter gewaardeerd, of maakt het niet uit omdat beide examens via het NVM-NIVO worden afgenomen?

dinsdag 14 oktober 2003 @ 19:01:44 #5
64654 naruto
A dandelion!
pi_13881468
quote:
Ja foutje van mij
Is inderdaad het NVM-SOM.
Maar wordt dat dan niet beter gewaardeerd, of maakt het niet uit omdat beide examens via het NVM-NIVO worden afgenomen?
Het NVM-SOM is een studiecentrum waar opleidingen binnen de makelaardij worden gegeven. Ik denk dat jij het examen makelaar-taxateur (SVM-NIVO) wil vergelijken met de praktijktoets makelaar-taxateur (SVM-NIVO Praktijkdiploma).

Je kan alleen aan de praktijktoets meedoen als je al het SVM-NIVO diploma hebt. Als je de praktijktoets hebt gehaald kan je gecertificeerd worden bij het CRMT (Nederlands Instituut Certificatie en Registratie Makelaar-taxateurs onroerende zaken). Als je die certificatie eenmaal in handen hebt, dan heb je de mogelijkheid om het lidmaatschap van bijvoorbeeld de NVM aan te vragen.

Dus eerst je SVM halen, dan door met de Praktijkdiploma

[Dit bericht is gewijzigd door naruto op 14-10-2003 19:02]

pi_13881834
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:01 schreef naruto het volgende:

[..]

Het NVM-SOM is een studiecentrum waar opleidingen binnen de makelaardij worden gegeven. Ik denk dat jij het examen makelaar-taxateur (SVM-NIVO) wil vergelijken met de praktijktoets makelaar-taxateur (SVM-NIVO Praktijkdiploma).

Je kan alleen aan de praktijktoets meedoen als je al het SVM-NIVO diploma hebt. Als je de praktijktoets hebt gehaald kan je gecertificeerd worden bij het CRMT (Nederlands Instituut Certificatie en Registratie Makelaar-taxateurs onroerende zaken). Als je die certificatie eenmaal in handen hebt, dan heb je de mogelijkheid om het lidmaatschap van bijvoorbeeld de NVM aan te vragen.

Dus eerst je SVM halen, dan door met de Praktijkdiploma

Ja oke
Maar dat wist ik al.
Maar mij gaat er alleen om of het nog uitmaakt welke opleiding je doet wanneer de examens allemaal door het SVM-NIVO wordt afgenomen.
Dus is bijv. de waardering minder wanneer je de opleiding bij A in plaats van bij B volgt en de examens beiden door het SVM-NIVO afgenomen worden??
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 19:24:20 #7
64654 naruto
A dandelion!
pi_13881916
Kan me niet voorstellen, want het lijkt me dat de examens overal door dezelfde instantie wordt geregeld.
pi_13888531
Wat ik hoorde (van onze makelaar) is dat een opleiding (fontys ehv) MER-vastgoed & makelaardij erg goed gewaardeerd wordt.
Wilde deze opleiding eerst gaan doen, maar toch uiteindelijk iets anders gekozen.

Is pas geleden nog een topic over geweest trouwens....

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')