abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13877081
Ben ik na veel moeite bijna klaar en een renovatie van ons nieuwe huis. ( niet zelf gedaan hoor, ben niet zo handig ) Ook de hele electrische installaties inclusief cai en ptt is vervangen. Blijkt er in de meterkast geen CAI aansluiting te zitten .

Nu heb ik dus wel op diverse plaatsen in mijn huis al aansluitingen zitten die allemaal naar de meterkast lopen, maar daar valt dus verder weinig aan te sluiten .

Wat blijkt: de vorige eigenaar keek nog tv met antenne ontvangst op het dak. Dat waren dus de oude aansluitingen....... (die er voor de renovatie zaten)

Dan toch maar de Casema bellen. Hun bevestigen dat er geen aansluiting is. Moet ik een formulier invullen om een aansluiting aan te vragen. Kosten tussen de 160 euro en 1700 euro . Maar ik hoefde geen aansluiting te nemen als het te duur was..... (zei de dame vriendelijk) (ik wil toch wel tv kijken!!)

Als ik de aanvraag nu officieel maak dan komt er een aannemer een prijs maken om mij aan te sluiten. Ik ben benieuwd.

Oja tijdsindicatie 8 weken...
Dus bijna klaar om te verhuizen alleen dan nog een paar weken wachten op aansluiting. Gelukkig gaat internet via BBNed

Iemand hier ervaring mee (of dit inderdaad zo duur is en zo lang duurt)

pi_13877357
gezien de algemene service van casema...

/dev/schotel

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_13877447
leuk een schotel, alleen kan je dan maar 1 tv aansluiten i.p.v meerder.
en die extra tv aansluitpunten zijn dan waardeloos geworden
pi_13877599
Wees stoer en neem een ovale schotel met meerdere koppen...
pi_13877809
de schotel is inderdaad een idee, maar inderdaad ik wil wel op drie plekken onafhankelijk van elkaar kunnen kijken, en dan denk ik dat schotel geen optie is....
pi_13877839
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:55 schreef Skimmer het volgende:
Wees stoer en neem een ovale schotel met meerdere koppen...
en wat mag zoiets dan wel kosten??
pi_13878465
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:04 schreef Hezhi het volgende:

[..]

en wat mag zoiets dan wel kosten??

Een hoop waarschijnlijk... want voor elke LMB (kop) heb je een apparte (digitale) tuner nodig...

Dus per TV 1 Kop, en 1 Decoder/Tuner... a +/- 250 Euro...

pi_13879793
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:27 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Een hoop waarschijnlijk... want voor elke LMB (kop) heb je een apparte (digitale) tuner nodig...

Dus per TV 1 Kop, en 1 Decoder/Tuner... a +/- 250 Euro...

ze zijn er ook met twee tuners in 1 kast...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_13879955
denk niet dat het gaat lukken met schotel, daarbij heb ik in mij slaapkamer al een cai aansluiting in de muur gemaakt, pcies achter mijn nieuw aan te schaffen lcd tv, dus daar wil ik geen decoder naast hangen!!!

Verder niemand ervaring met het aansluitgebeuren?

dinsdag 14 oktober 2003 @ 17:56:20 #10
61288 Duna
Still Going Strong
pi_13880331
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:36 schreef Hezhi het volgende:
Ben ik na veel moeite bijna klaar en een renovatie van ons nieuwe huis. ( niet zelf gedaan hoor, ben niet zo handig ) Ook de hele electrische installaties inclusief cai en ptt is vervangen. Blijkt er in de meterkast geen CAI aansluiting te zitten .

Nu heb ik dus wel op diverse plaatsen in mijn huis al aansluitingen zitten die allemaal naar de meterkast lopen, maar daar valt dus verder weinig aan te sluiten .

Wat blijkt: de vorige eigenaar keek nog tv met antenne ontvangst op het dak. Dat waren dus de oude aansluitingen....... (die er voor de renovatie zaten)

Dan toch maar de Casema bellen. Hun bevestigen dat er geen aansluiting is. Moet ik een formulier invullen om een aansluiting aan te vragen. Kosten tussen de 160 euro en 1700 euro . Maar ik hoefde geen aansluiting te nemen als het te duur was..... (zei de dame vriendelijk) (ik wil toch wel tv kijken!!)

Als ik de aanvraag nu officieel maak dan komt er een aannemer een prijs maken om mij aan te sluiten. Ik ben benieuwd.

Oja tijdsindicatie 8 weken...
Dus bijna klaar om te verhuizen alleen dan nog een paar weken wachten op aansluiting. Gelukkig gaat internet via BBNed

Iemand hier ervaring mee (of dit inderdaad zo duur is en zo lang duurt)

De kosten kunnen inderdaad hoog oplopen hangt dr vanaf wat voor toeren ze uit moeten halen om de kabel bij jou huis te krijgen (wat moeten ze allemaal slopen en uitgraven?) Ik heb bij UPC gewerkt dus ik weet er aardig wat vanaf
Maar als jou buren kabel hebben dan is het een kwestie van doortreken en dan is het niet zo duur.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_13880929
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:56 schreef Duna het volgende:
Maar als jou buren kabel hebben dan is het een kwestie van doortreken en dan is het niet zo duur.
De meterkasten zitten toevallig wel met de ruggen tegen elkaar aan (met natuurlijk een muur ertussen). Maar ik zou het eens na moeten vragen.

Dan zal er zeker een signaal versterker nodig zijn, niet?

pi_14043449
Dan toch maar de aanvraag de deur uit gedaan voor casema. Ben benieuwd wat de offerte is voor het aansluiten.

Balen dat digitenne buiten ons bereik is. Anders was dat wel makkelijk.

pi_14269092
De eerste reactie van Casema ontvangen:

Het duurt nog langer dan gepland.
Het zal zowiezo al 6 weken duren voordat ik uberhaubt een offerte heb van de aannemer. En dan moet ik accoord geven (of niet) en dan duurt het nog 3 tot 4 weken voordat ze komen aanleggen.

Zal dus wel volgend jaar worden voordat ik weer TV kan kijken .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')