abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13875945
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

mmmm, je moet als echte vaderlander, uit landsbelang, je dochter dus maar aan een muzelman schenken?

Wat is er mis met 'liefde'? Jij zou jouw dochter niet aan een muzelman 'schenken' (wat een woord zeg, alsof je dochter jouw eigendom is), al is ze totaal stapelverliefd op hem en vice-versa?
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:51:29 #102
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13875961
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:47 schreef Posdnous het volgende:
En waarom?
Omdat het voor de nodige problemen zorgt wat betreft het aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Indien steeds weer (grote aantallen) nieuwe mensen het land inkomen wiens waarden en normen vrijwel lijnrecht tegenover de algemene waarden en normen van Nederland staan kijk je dus steeds tegen een achterstand aan. Bovendien levert dat op allerlei manieren frictie op en klitten deze mensen samen wat de integratie ook nog eens verder bemoeilijkt.
pi_13875999
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja joh, blijf je kromme gedachtengang maar lekker volhouden...

Ik heb trouwens ook in het topic waar jij aan refereert met cijfers onderbouwt dat het met de 'massale inhuwelijking' nog wel meevalt. Over 10 a 15 jaar maximaal zo'n 10.000 a 15.000 huewlijkspartners per jaar die naar Nederland worden gehaald, ervan uitgaande dat de wetgeving op dat punt niet verandert en dat het percentage niet naar beneden gaat.

Hoe jij dus op 2,5 miljoen moslims komt is me een compleet raadsel. Onderbouw het eens met cijfers!

Hoe verklaar jij dat het aantal moslims de afgelopen 10 jaar dan is verdubbeld? En 1993 in vergelijking met de 10 jaar daarvoor ook? Het Islamitische deel van de bevolking neemt schrikbarend toe en er is tot nu toe nog geen reden om aan te nemen dat deze groei zich niet zal doorzetten.

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 14-10-2003 14:53]

dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:52:58 #104
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13876002
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:48 schreef RetepV het volgende:
En ik vraag me af hoe ze nou aan deze cijfers zijn gekomen. Hoe kan 31% van de bevolking aangegeven hebben dat ze Rooms-Katholiek zijn als MIJ niks is gevraagd? Hebben ze gewoon de aanwijzing uit mijn paspoort genomen?
Mijn God, je wilt toch niet gaan beweren dat je nog nooit hebt gehoord van een representatieve steekproef hè?
pi_13876023
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoe dan ook, de Islamitische bevolking groeit in Nederland relatief gezien het hardst. En niet zo'n klein beetje ook.

Punt een groeit weinig altijd makkelijker dan veel. Het lijkt spectaculair maar als je wat dieper naar de cijfers kijkt valt het allemaal wel mee.

En verder vraag ik me af of het wel zo is wat je zegt. Er staat ook nog wat over de toename van het aantal niet gelovigen.

pi_13876031
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja joh, blijf je kromme gedachtengang maar lekker volhouden...

Ik heb trouwens ook in het topic waar jij aan refereert met cijfers onderbouwt dat het met de 'massale inhuwelijking' nog wel meevalt. Over 10 a 15 jaar maximaal zo'n 10.000 a 15.000 huewlijkspartners per jaar die naar Nederland worden gehaald, ervan uitgaande dat de wetgeving op dat punt niet verandert en dat het percentage niet naar beneden gaat.

Hoe jij dus op 2 a 3 miljoen moslims komt is me een compleet raadsel. Onderbouw het eens met cijfers!

Ja ga lekker zwaaien joh .

Dat het aantal moslims nu al naar de 1.000.000 gaat is zeker ook een verzinsel he?

En beter lezen:

quote:
19% behoort tot de tienerleeftijd; dus 298.000 tieners van niet-westerse afkomst gaan op zoek naar een partner. Gezien het huidige huwelijksgedrag verwachten we dat bijna 60.000 Marokkaanse tieners, en evenzoveel Turkse tieners van nu, hun toekomstige partner uit Marokko en Turkije zullen halen.
Dat is dus alleen van die generatie al 120.000
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13876056
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Omdat het voor de nodige problemen zorgt wat betreft het aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Indien steeds weer (grote aantallen) nieuwe mensen het land inkomen wiens waarden en normen vrijwel lijnrecht tegenover de algemene waarden en normen van Nederland staan kijk je dus steeds tegen een achterstand aan. Bovendien levert dat op allerlei manieren frictie op en klitten deze mensen samen wat de integratie ook nog eens verder bemoeilijkt.

Volgens mij is het een heel stuk opbouwender als je je samenleving aanpast aan veranderende tijden. Een deel van de 'problemen' komen imo niet alleen voort uit de normen en waarden van allochtonen die lijnrecht tegenover de Nederlandse normen en waarden staan, maar komen OOK voort uit het feit dat een heleboel ouderwetse normen en waarden (voortgekomen uit ons gereformeerde verleden) nog steeds in de wet geregeld zijn. Iets wat ueberhaupt nooit had mogen gebeuren. Maar ja de gereformeerden waren vroeger heel machtig en die konden de wet dus naar hun eigen hand zetten. Swa, zelfs de koning(in) is gereformeerd. Daar heb je dan toch een hele machtige partner als gereformeerde...
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:56:50 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_13876084
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je moet er gewoon voor zorgen dat iedereen die hier komt wonen doet wat hij moet doen (en dan heb ik het niet over eetgewoontes, culturele verschillen zonder maatschappelijk belang etc.). Om ze dan maar helemaal niet binnen te laten, is wel een erg groot zwaktebod.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:57:20 #109
24777 valk
Gematigd Egoist
pi_13876106
De grootste nederlandse politieke partij is op het moment christelijk.
Hoe groot is dan de scheiding kerk en staat in nederland?

[Dit bericht is gewijzigd door valk op 14-10-2003 14:58]

pi_13876109
Er is voor de lange termijn zeker wel reden voor zorg over deze ontwikkeling.

Dit heeft niks te maken met haat jegens, maar meer met het in achtnemen van processen over de afgelopen 20-30 jaar in veel landen in de wereld, waar wel degelijk een sterk gedirigeerde 'islam' lobby MEDE (*nuance*) heeft gezorgd voor het instellen van fundamentalistiche cq traditionele regimes volgens de 'regeltjes' van de koran. DAAR waar dat voorheen niet het geval was en de islam wel beleden werd maar niet in de fundamentalistische en gewoon goedaardige zin zoals ook vele christenen hun geloof belijden.

Dit hoeft echt niet verward te worden met xenofobisch denken. Nederland en al zijn inwoners (en dus ook de islamieten die niks van doen hebben met sharia's etc) moeten openstaan voor de vraagstelling hoe we kunnen voorkomen dat zo'n situatie zich in NL zal voordoen. Een open discussie ipv rejectie is dus op zijn plaats, en dus ook openheid in gang van zaken en de verbindingskanalen naar het M.O.

Het zou meerdere culturen (of representanten daarvan) ook ten goede komen als ze zich eens wat minder gingen verschuilen achter het woordje 'cultuur' en gewoon mengen met de rest van nederland, en dit land met zijn normen en waarden accepteren zoals dat is.

the mirror is not a reflection of the self - it just reflects your imagination.
pi_13876110
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:52 schreef Lithion het volgende:

[..]

Mijn God, je wilt toch niet gaan beweren dat je nog nooit hebt gehoord van een representatieve steekproef hè?

Niet té bijdehand hé.

De kern van mijn verhaal was dat ik de cijfers ter discussie stelde.

De steekproef is in dit geval heel erg gekoppeld aan demografie. Is daar rekening mee gehouden? Iemand die in de stad woont zal eerder atheist zijn dan iemand die in een klein dorp woont.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:57:39 #112
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13876113
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:55 schreef RetepV het volgende:
Volgens mij is het een heel stuk opbouwender als je je samenleving aanpast aan veranderende tijden. Een deel van de 'problemen' komen imo niet alleen voort uit de normen en waarden van allochtonen die lijnrecht tegenover de Nederlandse normen en waarden staan, maar komen OOK voort uit het feit dat een heleboel ouderwetse normen en waarden (voortgekomen uit ons gereformeerde verleden) nog steeds in de wet geregeld zijn.
Welke dan precies? En waarom zouden die dan conflicterend met de normen en waarden van de nieuwkomers?
pi_13876118
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dat het aantal moslims de afgelopen 10 jaar dan is verdubbeld? En 1993 in vergelijking met de 10 jaar daarvoor ook? Het Islamitische deel van de bevolking neemt schrikbarend toe en er is tot nu toe nog geen reden om aan te nemen dat deze groei zich niet zal doorzetten.

Zie het grafiekje:

Het aantal verdubbelt helemaal niet elke 10 jaar. Dan zou de lijn steeds stijler moeten worden.

pi_13876159
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:54 schreef dazzle123 het volgende:
Punt een groeit weinig altijd makkelijker dan veel. Het lijkt spectaculair maar als je wat dieper naar de cijfers kijkt valt het allemaal wel mee.
Als je 500.000 mensen tien jaar geleden weinig wilde noemen.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:59:36 #115
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13876162
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:57 schreef RetepV het volgende:
Niet té bijdehand hé.
.
quote:
De kern van mijn verhaal was dat ik de cijfers ter discussie stelde.

De steekproef is in dit geval heel erg gekoppeld aan demografie. Is daar rekening mee gehouden? Iemand die in de stad woont zal eerder atheist zijn dan iemand die in een klein dorp woont.

Daar wordt wel rekening mee gehouden ja. Natuurlijk is het gebaseerd op een aantal aannames, maar ook die aannames worden niet zomaar klakkeloos gedaan. Sowieso worden die aannames vaak getest op validiteit en komen ze over het algemeen in overleg tot stand.
pi_13876172
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:54 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Dat het aantal moslims nu al naar de 1.000.000 gaat is zeker ook een verzinsel he?
Maar ik zie het probleem nog steeds niet.

1.000.000 moslims en 8.000.000 christenen, waarvan 1.260.000 gereformeerd.

Er zijn nog altijd 7.000.000 mensen die NIET fundamenteel zijn of kans lopen om fundamenteel te worden. Die 7.000.000 kunnen wel nationalistisch worden, maar dan schoppen we gewoon alle moslims gereformeerden en christenen het land uit, klaar.

pi_13876190
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:54 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ja ga lekker zwaaien joh .

Gezien de huidige toename wordt dat ergens in de herfst van 2005 verwacht.
quote:
En beter lezen:
[..]

Dat is dus alleen van die generatie al 120.000

Over 10 jaar tijd is dat een gemiddeld aantal van 12.000 per jaar.

Kom nu eens met echte argumenten man, reken mij eens voor hoe je aan de 2 a 3 miljoen komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-10-2003 15:02]

pi_13876193
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:55 schreef RetepV het volgende:

[..]

Volgens mij is het een heel stuk opbouwender als je je samenleving aanpast aan veranderende tijden. Een deel van de 'problemen' komen imo niet alleen voort uit de normen en waarden van allochtonen die lijnrecht tegenover de Nederlandse normen en waarden staan, maar komen OOK voort uit het feit dat een heleboel ouderwetse normen en waarden (voortgekomen uit ons gereformeerde verleden) nog steeds in de wet geregeld zijn. Iets wat ueberhaupt nooit had mogen gebeuren. Maar ja de gereformeerden waren vroeger heel machtig en die konden de wet dus naar hun eigen hand zetten. Swa, zelfs de koning(in) is gereformeerd. Daar heb je dan toch een hele machtige partner als gereformeerde...

Daar ben ik het mee eens.

De vrijheid van religie is bijvoorbeeld veels te heilig in NL. Die zou wat mij betreft gewoon onder de vrijheid van meningsuiting moeten vallen en niet dat zoals nu voor religieuzen uitzonderingen op de wet gemaakt worden.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13876195
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:57 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zie het grafiekje:

[afbeelding]

Het aantal verdubbelt helemaal niet elke 10 jaar. Dan zou de lijn steeds stijler moeten worden.

Bijna een verdubbeling dan.
pi_13876198
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:57 schreef valk het volgende:
De grootste nederlandse politieke partij is op het moment christelijk.
Hoe groot is dan de scheiding kerk en staat in nederland?
Fout. Het CDA is GESTOELD op christelijk NORMEN EN WAARDEN.

Wel je feiten goed hebben voordat je conclusies gaat trekken.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:02:18 #121
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_13876217
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:57 schreef labrang het volgende:
Het zou meerdere culturen (of representanten daarvan) ook ten goede komen als ze zich eens wat minder gingen verschuilen achter het woordje 'cultuur' en gewoon mengen met de rest van nederland, en dit land met zijn normen en waarden accepteren zoals dat is.
Ik denk dat iedereen in dit topic het er wel over eens is dat we niet zitten te wachten op een fundamentalistische moslim-cultuur in Nederland. Het probleem van twist is meer dat velen niet inzien dat er ook daadwerkelijk enige dreiging van is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_13876227
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Over 10 jaar tijd is dat een gemiddeld aantal van 12.000 per jaar.

En hoe kom jij erbij dat dat over 10 jaar gaat?
quote:
Kom nu eens met echte argumenten man, reken mij eens voor hoe je aan de 2 a 3 miljoen komt.
Lijkt mij een logische extrapolatie gezien de afgelopen groei. De 1.000.000 komt zeer dichtbij en de groei zet door. Is dat nu zo moeilijk te snappen?

Had 10 jaar geleden 1.000.000 islamieten in 2003 gezegd en dan had je zeker hetzelfde gereageerd?

dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:03:04 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13876239
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:56 schreef Posdnous het volgende:
Je moet er gewoon voor zorgen dat iedereen die hier komt wonen doet wat hij moet doen (en dan heb ik het niet over eetgewoontes, culturele verschillen zonder maatschappelijk belang etc.). Om ze dan maar helemaal niet binnen te laten, is wel een erg groot zwaktebod.
Oh, absoluut, culturele verschillen zonder maatschappelijk belang doen er verder ook niet toe en er zal hier ook vrijwel niemand zijn die dáár over zal vallen. Het gaat juist om de meest basale normen en waarden in Nederland zoals gelijkheid tussen man en vrouw, de vrijheid om kritiek te leveren op een godsdienst, de acceptatie van homosexualiteit en dat soort zaken. Als dát al in conflict is met je eigen cultuur, ga ik me afvragen wat je überhaupt in Nederland komt doen, maar goed, het gebeurt... maar dat levert wel de nodige problemen op.
pi_13876248
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:01 schreef RetepV het volgende:

[..]

Fout. Het CDA is GESTOELD op christelijk NORMEN EN WAARDEN.

Wel je feiten goed hebben voordat je conclusies gaat trekken.

Ja maar de SGP wil ook gewoon christelijke wetgeving en alles in gaan voeren, dus geen scheiding van kerk en staat. SGP is pas gevaarlijk.
lollig
pi_13876259
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:57 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zie het grafiekje:

[afbeelding]

De lijn wordt steeds stijler hoor. Dat is duidelijk te zien op de grafiek, vooral de laatste 15 jaar. Leg er maar een lineaal naast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')