abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:50:09 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14724752
we hebben best wel een breed draagvlak in c&h.
alles met betrekking tot cultuur, incl. taal & musea, al ligt het er bij deze twee vooral aan de inhoud en intentie waarmee 't geopend is. anders kan er een veplaatsing naar lit volgen.
en daarbij natuurlijk het geschiedenis/historie-gedeelte.
toch moet er meer zijn dan oorlog, geloof e.d. verder terug gaan kan ook nog. zo hebben we de pre-historie, de dino's (ja, die mogen hier), opgravingen, architectuur, archologie etc. etc.
ik hoop dat we deze onderwerpen er in de toekomst bij kunnen trekken
(Un)masking for the greater good.
pi_14733272
naar aanleiding van de vele subforum-awards zo op het einde van het jaar leek het mij een leuk idee om dit voor ons eigen subforum ook te organiseren.

originele en aparte namen voor de awards zullen moeten worden verzonnen dus daar zal eerst even een topic voor geopend moeten worden. de 2de stap zijn de nominaties voor de vaste users van c&h, en als laatste de uitreiking.

uiteraard zal ik mijn steentje bijdragen door de awards te ontwerpen en de icoontjes aan te passen, en zal ook wel mee willen helpen met het organiseren. toch zal iemand de hoofdorganisator moeten worden. natalie wil jij?

is hier draagvlak voor?

dinsdag 18 november 2003 @ 17:06:21 #53
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14733795
zo op het eerste gezicht lijkt het me leuk. maar 't moet natuurlijk niet gelijk lopen aan de fok!award algemeen.

ik zal het er met yvonne over hebben

pi_15141906
is het goed, als ik binnenkort een 2e [thema] topic aanmaak van een andere tijd
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15144452
quote:
op donderdag 4 december 2003 12:24 schreef pro_jeex het volgende:
pro_jeex, grapjas dat hoef je toch helemaal niet aan te geven! gewoon lekker doen

ben erg benieuwd welke tijd je gaat kiezen!

pi_15144657
quote:
op donderdag 4 december 2003 13:52 schreef natalie het volgende:

[..]

pro_jeex, grapjas dat hoef je toch helemaal niet aan te geven! gewoon lekker doen

quote:
op woensdag 3 december 2003 13:06 schreef bimmel het volgende:

nar award: pro_jeex

c&h awards nominatie
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15144702
quote:
op donderdag 4 december 2003 12:24 schreef pro_jeex het volgende:
he was er daar een van, interessant? kan hem in de topics van c&h nog niet zo goed vinden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15144848
quote:
op donderdag 4 december 2003 14:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

he was er daar een van, interessant? kan hem in de topics van c&h nog niet zo goed vinden.

faq cultuur en historie

zie faq

pi_15144955
quote:
op donderdag 4 december 2003 14:05 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

faq cultuur en historie

zie faq

leuk bedankt .
pi_15146463
quote:
op donderdag 4 december 2003 13:52 schreef natalie het volgende:

[..]

dat hoef je toch helemaal niet aan te geven! gewoon lekker doen

ik ben al druk bezig, hij komt er straks aan
pi_15148612
pi_15149150
quote:
op donderdag 4 december 2003 16:10 schreef pro_jeex het volgende:
[thema] victoriaanse tijdperk

daar is ie

ik zie 'm!!
toppie! en oh jee... al die verschrikkelijke corsetten! hahahaha
en hij staat in de faq. ben van plan om alle thema-topics in de faq te zetten
pi_15149231
quote:
op donderdag 4 december 2003 16:28 schreef natalie het volgende:

[..]

ik zie 'm!!
toppie! en oh jee... al die verschrikkelijke corsetten! hahahaha
en hij staat in de faq. ben van plan om alle thema-topics in de faq te zetten

die bathing machine
pi_15437418
steeds meer mensen uit c&h hebben historische items thuis, ik met mijn woi en ii materiaal en spullen van wilhelm ii, pro jeexs met foto's uit de tweede wereld oorlog en nog meer mensen met materiaal. verder heb ik fokkers gezien die mooie romeinse munten hadden en dergelijke.

natalie heeft ook al intresse getoont in het aankopen van spullen en er zijn denk ik nog meer c&h mensen die oude en intressante items thuis hebben.

misschien is het een idee om een appart topic te maken, c&h museum, maybe stickey? waarin de vaste c&h-ers iets vertellen over de items die ze hebben,

dit kan eventueel gekoppeld worden aan een normaal slowchat topic en een "wat is dit" topic waarin mensen kunnen vragen wat een bepaald item is.

wat denken jullie er van?

slechts een idee

verder kunnen we daarbij die thema's per maand laten lopen en het "actieve" thema stickie maken?

pi_15445024
excuus, thema's zijn al stickey!
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:50:30 #66
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15449979
quote:
op maandag 15 december 2003 20:24 schreef _the_general_ het volgende:
steeds meer mensen uit c&h hebben historische items thuis, ik met mijn woi en ii materiaal en spullen van wilhelm ii, pro jeexs met foto's uit de tweede wereld oorlog en nog meer mensen met materiaal. verder heb ik fokkers gezien die mooie romeinse munten hadden en dergelijke.
dat viel mij inderdaad ook al op!
quote:
natalie heeft ook al intresse getoont in het aankopen van spullen en er zijn denk ik nog meer c&h mensen die oude en intressante items thuis hebben.
zekers. ik ben een enorme royalty'freak' en 't zou geweldig zijn om bijv. ook een aantal foto's/kaarten te hebben. ook heb ik thuis nog een oud schilderij staan die door mij oudoom is meegenomen uit indonesië ergens rond de jaren '50. 't is wat beschadigd, helaas. maar ik laat 't in de toekomst restaureren en dan gaat ie zeker aan de muur!
quote:
misschien is het een idee om een appart topic te maken, c&h museum, maybe stickey? waarin de vaste c&h-ers iets vertellen over de items die ze hebben,

dit kan eventueel gekoppeld worden aan een normaal slowchat topic en een "wat is dit" topic waarin mensen kunnen vragen wat een bepaald item is.

wat denken jullie er van?

goed idee, _the_general_!
wel een kleine note dat we bij voorkeur zo min mogelijk sticky zetten. hoe meer topics sticky staan, hoe minder 'gewone' topics zichtbaar zijn.
momenteel zitten we op 4 (award, faq, feedback en deze). dit topic zou in de toekomst samengevoegd kunnen worden met feedback, maar is apart gezet om 't extra te benadrukken. de faq zal altijd apart blijven, en als de awards voorbij zijn, dan zou wellicht jou idee een leuke nieuwe sticky kunnen zijn
* natalie vind het iig een leuk plan.
quote:
verder kunnen we daarbij die thema's per maand laten lopen en het "actieve" thema stickie maken?
staan al reeds in de faq vermeld
pi_15478248
er was laats op de frontpage een bericht-verhaal over sadam, waar je niet op kon reageren, maar het was een stukje geschiedenis. misschien was het bericht wel op slot vanwege rare reacties dat weet ik niet. maar het was leuk een stukje geschiedenis naar aanleiding van een nieuwsbericht te lezen. misschien is het een idee omdat vaker te doen? en dan misschien niet op de frontpage maar gewoon in dit subforum.

het is dus misschien leuk om bijvoorbeeld aan de hand van topics in pol een stukje (voor)geschiedenis te schrijven. dat zou de ellelange discussies misschien wat in kunnen perken en zelfs users op andere gedachten kunnen brengen.

heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien was dit al eens gezegd ...

Aldus.
pi_15496161
mag het volgende thema ''de romeinse republiek'' zijn ?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_15496212
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:12 schreef sportsillustrated het volgende:
mag het volgende thema ''de romeinse republiek'' zijn ?
zeer intressant maar die hebben we toch al eens gehad? teminsten ik herinner me hier een erg lang en leuk topic over?

misschien een andere inslag en iets over het oost romeinse rijk doen?

woensdag 17 december 2003 @ 22:14:52 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15496253
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:13 schreef _the_general_ het volgende:

zeer intressant maar die hebben we toch al eens gehad? teminsten ik herinner me hier een erg lang en leuk topic over?

[thema] het romeinse keizerrijk
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15496275
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:14 schreef tvlxd het volgende:

[..]

[thema] het romeinse keizerrijk

keizerrijk is iig anders dan de republiek,
  woensdag 17 december 2003 @ 22:16:24 #72
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15496314
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:15 schreef _the_general_ het volgende:

[..]

keizerrijk is iig anders dan de republiek,

oh, ja, . shit, ik keek alleen naar "rome".
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15496427
misschien een idee om het volgende thema de gouden eeuw of de republiek der 7 vereenigde nederlanden te maken?
pi_15496503
laten we voordat we er eentje kiezen eens wat mogelijkheden op een rij zetten,

de romeinse republiek,
de gouden eeuw,

en ik voeg daar aan toe, de maya cultuur

pi_15496622
de bourgondiers.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_15496648
hier wat suggesties.

franse revolutie
ontedekkingsreizen
kolonisatie en het "opdringen" van de westerse beschaving.
wo1 of 2
de vroege middeleeuwen van karel de grote tot de reconquista.
de kruistochten.

pi_15496717
de kruistochten
pi_15496738
nederlands indie

de viking cultuur

pi_15497155
alexander de grote

peter de grote

de honderdjarige oorlog

cromwell

de mongolen

polen

de mahgreb, of de afzonderlijke landen

de amerikaanse burgeroorlog

nederlandse nobelprijswinnaars

alexander iii en nicolaas ii

de italiaanse eenwording

wallenstein

de dertigjarige oorlog

sicilie

de perzen

de reformatie

sparta

voetbalsupporters door de jaren heen

maandag 22 december 2003 @ 10:05:08 #80
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15602561
open een poll
pi_15675798
misschien is het toch nog een goed plan om een al wat ouder idee van mij nogmaals te pluggen: know your dead germans. wat jij, natalie?
I´m back.
pi_15678348
over welke dode germanen wil je het dan hebben? de voorvaderen van de hohenzolhern? de germaanse stammen? goethe?
pi_15678611
quote:
op woensdag 24 december 2003 20:30 schreef _the_general_ het volgende:
over welke dode germanen wil je het dan hebben? de voorvaderen van de hohenzolhern? de germaanse stammen? goethe?
alle dode germanen. daar zijn er gelukkig heel veel van. kun je makkelijk een topicje of 100 mee vullen...
I´m back.
pi_15745534
nieuw jaar straks en dan is het weer tijd voor een goede start dmv een goed georganiseerd toernooi.

ik heb nog wat ideetjes gedeponeerd laatst dus keuze genoeg. hoe zit het trouwens met het toernooi van trence, natalie?

zondag 28 december 2003 @ 15:57:09 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15766759
quote:
op woensdag 24 december 2003 18:55 schreef ryan3 het volgende:
misschien is het toch nog een goed plan om een al wat ouder idee van mij nogmaals te pluggen: know your dead germans. wat jij, natalie?
als je dit op korte termijn wilt doen, dan kun je 't beter even overleggen met yvonne. ik heb momenteel een maandje 'fok!verlof' omdat tobe in nederland is.
quote:
k heb nog wat ideetjes gedeponeerd laatst dus keuze genoeg. hoe zit het trouwens met het toernooi van trence, natalie?
ik ga hem meteen een korte email sturen met diezelfde vraag, quasar. de uitslag is mij inmiddels bekend (uitgezocht in afwaching van trence), maar trence had in een eerdere email aangegeven de uitslag zelf te willen plaatsen.
heeft hij dit níet gedaan vóór 1 jan. dan plaats ik 'm zelf alsnog.
we wachten al lang genoeg
pi_15766775
wat voor tournooi was dat?
pi_15775394
quote:
op zondag 28 december 2003 15:57 schreef _the_general_ het volgende:
wat voor tournooi was dat?
dat toernooi over mythologische wezens. er is nooit een uitslag gekomen van trence. de user zelf is sindsdien ook spoorloos.
natalie en ik wilden eerst dit toernooi afhandelen, alvorens we zelf weer een toernooi openen.

indrukwekkendste helden & monsters tournament

maandag 29 december 2003 @ 11:14:31 #88
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15790127
quote:
op zondag 28 december 2003 20:37 schreef quasar_de_duif het volgende:

dat toernooi over mythologische wezens. er is nooit een uitslag gekomen van trence. de user zelf is sindsdien ook spoorloos.
natalie en ik wilden eerst dit toernooi afhandelen, alvorens we zelf weer een toernooi openen.

trence had in zijn eerdere email met klem aangegeven dat hij zelf de uitslag wilde posten. maar de uitslag heb ik paraat en post hem om 1 jan. tenzij trence zelf de uitslag heeft gepost voor die datum.

tot nu toe heb ik nog geen reactie op mijn mailje van gisteren gekregen.

pi_15884454
nu de uitslag er is van dat toernooi kunnen we eindelijk weer verder met het bespreken van een nieuw toernooi.

ik zou erg graag een vernieuwd toernooi zien over de grootste vaderlander naar aanleiding van een duits programma. maar misschien dat het nog te kort is na het toernooi opgezet door ryan3.

hoe dan ook, ik zou er graag weer een willen organiseren.

vrijdag 2 januari 2004 @ 15:43:31 #90
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_15901623
meest indrukwekkende oorlog aller tijden ?

ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
pi_15910465
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 15:43 schreef dian-wei het volgende:
meest indrukwekkende oorlog aller tijden ?

ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

goed idee. ik neem het in overweging.
pi_15979396
ik vroeg mij als beginnend fok forum ganger af waar ik het onderwerp cabaret kan vinden. in het begin van dit forum las ik dat mensen op zoek waren naar een nieuw impuls voor dit forum.

nu was mijn vraag over cabaret:

wie heeft ooit het stukje gemaakt genaamd ansie??

en heeft iemand nog kaartjen voor youp van 't hek in leeuwarden??

mvg

hans barenbug

maandag 5 januari 2004 @ 13:33:12 #93
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15980495
quote:
op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef hbarenbrug het volgende:
ik vroeg mij als beginnend fok forum ganger af waar ik het onderwerp cabaret kan vinden.
je kunt het eens met de search proberen.
quote:
in het begin van dit forum las ik dat mensen op zoek waren naar een nieuw impuls voor dit forum.

nu was mijn vraag over cabaret:

wie heeft ooit het stukje gemaakt genaamd ansie??

niemand, zover ik me kan herinneren. maar als jij er een topic over wil openen, ga je gang
quote:
en heeft iemand nog kaartjen voor youp van 't hek in leeuwarden??
dat soort verzoekjes horen niet in dit topic.
pi_16180250
laten we even wat meer concreet worden over het organiseren van een nieuw toernooi. er zijn al verschillende thema's bekend dus keuze is er genoeg. de vraag is welke het meest aandacht trekt en leuk genoeg is voor de c&h-mensen en daarbuiten.

misschien moet ik een poll openen maar dit zijn de voorlopige onderwerpen waaruit we kunnen kiezen:

-grootste vaderlander
-meest indrukwekkende oorlog
-invloedrijkste volkeren uit de wereldgeschiedenis
-mooiste goden/halfgoden

mij spreekt toernooi 1 & 3 wel aan. wat zeggen jullie?

woensdag 14 januari 2004 @ 15:23:25 #95
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16253974
quote:
op maandag 12 januari 2004 11:42 schreef quasar_de_duif het volgende:

misschien moet ik een poll openen maar dit zijn de voorlopige onderwerpen waaruit we kunnen kiezen:

-grootste vaderlander
-meest indrukwekkende oorlog
-invloedrijkste volkeren uit de wereldgeschiedenis
-mooiste goden/halfgoden

mij spreekt toernooi 1 & 3 wel aan. wat zeggen jullie?

grootste vaderlander:
nog niet zo heel lang geleden heeft een soortgelijke competitie plaatsgevonden. misschien is het beter als we hier even mee wachten.
de grootste vaderlander competitie.

meest indrukwekkende oorlog
c&h zou c&h niet zijn als we geen topics over oorlogen hadden. dit zou best goed lopen, maar ik vraag me af een tournament als deze nog wel écht nodig is... we hebben immers al veel topics over oorlogen.

invloedrijkste volkeren uit de wereldgeschiedenis
maya's, inca's e.d. daar ben ik persoonlijk helemaal vóór.

mooiste goden/halfgoden
een goede, maar lijkt het niet vrij viel op het tournament van trence?

pi_16287472
jammer dat er zo weinig users hun mening geven, maar dan wordt het het volkeren-toernooi denk ik zo.

ik zal morgen alvast beginnen met de voorbereidingen.

Voormalig Sport Koningin vrijdag 16 januari 2004 @ 23:24:02 #97
35237 Nuongirl
pi_16328314
wat vind je van mijn idee in je eigen genealogie en kwartierstaat.? ik wil dat dan gewoon in dat topic doen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 17 januari 2004 @ 09:45:28 #98
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16336107
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 23:24 schreef nuongirl het volgende:
wat vind je van mijn idee in je eigen genealogie en kwartierstaat.? ik wil dat dan gewoon in dat topic doen
prima
vergroot alleen het draagvlak van het topic en 't is nog leuk om te lezen ook!
  Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 11:45:11 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16337373
quote:
op donderdag 15 januari 2004 16:32 schreef quasar_de_duif het volgende:
jammer dat er zo weinig users hun mening geven, maar dan wordt het het volkeren-toernooi denk ik zo.

ik zal morgen alvast beginnen met de voorbereidingen.

jaaaaa, prima plan
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 12:14:21 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16337863
ik heb de diggers in belgie gemaild of ze interesse hadden in een interview.
de diggers zijn een club amateur archeologen die zich bezig houden met opgravingen rondom ieper met name uit de ww1 periode.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')