quote:vraagje, zou jij je bijv inzetten om dingen te posten, op te zoeken etcetc, want alles valt en staat met de input van de users.
op vrijdag 17 oktober 2003 08:19 schreef pro_jeex het volgende:
misschien iedere keer een thema nemen in de vorm van een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis en dat je dan alle aspecten bespreekt, vanuit het perspectief van beide partijen en alles eromheen.
quote:ja.
op vrijdag 17 oktober 2003 08:22 schreef yvonne het volgende:[..]
vraagje, zou jij je bijv inzetten om dingen te posten, op te zoeken etcetc, want alles valt en staat met de input van de users.
als ik bijvoorbeeld raad je plaatje doe, dan doe ik ook altijd onderzoek naar de persoon, om het leuk te maken.
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:23 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ja.
als ik bijvoorbeeld raad je plaatje doe, dan doe ik ook altijd onderzoek naar de persoon, om het leuk te maken.
quote:dat soort dingen maken dit forum zo superleuk
op vrijdag 17 oktober 2003 08:27 schreef yvonne het volgende:[..]
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:27 schreef yvonne het volgende:[..]
ik zal wel us even in m'n digitale pen gaan klimmen en eens met een voorbeeld komen.
quote:valt wel mee. alleen de inleiding kost wat werk, denk ik, maar kan door verschillende mensen geschreven worden. betekent alleen dat 1 mod het redigeer/editor werk op zich moet nemen. verder lopen er nogal wat historici en aankomende historici rond met, naar ik hoop, iets meer kennis omtrent verschillende onderwerpen dan de geïnteresseerde leek. daar kun je wat betreft theorieën dus ook input aan vragen. voor de rest staat het iedereen vrij om een topic over een gekozen onderwerp te openen.
op vrijdag 17 oktober 2003 08:15 schreef yvonne het volgende:[..]
bedenk wel dat je erg veel werk eraan hebt, als mod en user, veel zoeken, stukjes in eigen woorden schrijven, plaatjes zoeken, etcetc
quote:ik zou een treursmiley gebruiken, maar goed, november is idd de aangewezen maand om een thema over wo 1 te houden. nu hebben iteejer en jij daar sowieso al veel over geschreven dus alleen al daarvan kun je een inleiding maken samen met een chronologie van gebeurtenissen.
november zou een mooie maand zijn voor ww111-11 einde oorlog
quote:naast perioden, gebeurtenissen en een gebied in nederland kunnen ook historische personen tot thema gemaakt worden, denk ik.
op vrijdag 17 oktober 2003 08:19 schreef pro_jeex het volgende:
misschien iedere keer een thema nemen in de vorm van een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis en dat je dan alle aspecten bespreekt, vanuit het perspectief van beide partijen en alles eromheen.
quote:zeker. maar dat maakt het weer iets beperkter. over welk persoon kun je bijv. een maand praten? hitler zws. maar daar gaan al zoveel topics over.
op vrijdag 17 oktober 2003 12:24 schreef ryan3 het volgende:naast perioden, gebeurtenissen en een gebied in nederland kunnen ook historische personen tot thema gemaakt worden, denk ik.
heb je nog maar goede ideetjes die wellicht iets kunnen toevoegen aan c&h?
wellicht dingen die bijv. in dit forum zouden kunnen maar nog niet in de faq staan?
(ffies zien of jij iets weet om onze horizon te verbreden)
quote:julius caesar? of de julii-claudische dynastie, van augustus tot en met claudius.
op vrijdag 17 oktober 2003 12:42 schreef natalie het volgende:[..]
zeker. maar dat maakt het weer iets beperkter. over welk persoon kun je bijv. een maand praten? hitler zws. maar daar gaan al zoveel topics over.
toch is je thema-idee zeker iets wat we in die toekomt kunnen gaan doen
quote:ik heb al eens opgemerkt om stickies te maken betreffende de periodisering in de geschiedenis en topics aan de hand daarvan te openen. dus met die stickies zou je mensen ideeën kunnen geven om bepaalde onderwerpen te bespreken/eruit te lichten.
heb je nog maar goede ideetjes die wellicht iets kunnen toevoegen aan c&h?
wellicht dingen die bijv. in dit forum zouden kunnen maar nog niet in de faq staan?
(ffies zien of jij iets weet om onze horizon te verbreden)
een stickie met een tijdbalk is sowieso interessant. gaat wel wat werk inzitten.
verder zou je specifiek de historici en aankomende historici eens moeten mailen en vragen of zij een column of wat dan ook willen bijdragen over een historisch onderwerp. vaak moeten die lui veel papers schrijven dus niet zelden is dat een kwestie van pasten voor hen.
ik zelf lees vaak liever iets over theorieën dan over chronologieën. een apart sticky topic over historische paradigmaverschuivingen is ook erg leuk. aan de hand daarvan kun je ook discussies voeren.
quote:we kiezen ervoor om het aantal sticky-topics zoveel mogelijk te beperken. momenteel zijn het er vier, en da's al best een behoorlijk aantal voor een rustig forum zoals c&h. ideetjes voor topics worden reeds in de faq gegeven. de faq zal iig worden uitgebreid, mocht het nodig zijn. zeker als bijv. het thema-concept doorgaat.
op vrijdag 17 oktober 2003 13:16 schreef ryan3 het volgende:ik heb al eens opgemerkt om stickies te maken betreffende de periodisering in de geschiedenis en topics aan de hand daarvan te openen. dus met die stickies zou je mensen ideeën kunnen geven om bepaalde onderwerpen te bespreken/eruit te lichten.
een stickie met een tijdbalk is sowieso interessant. gaat wel wat werk inzitten.
quote:een column zal niet gaan. maar we zullen ons erover buigen.
verder zou je specifiek de historici en aankomende historici eens moeten mailen en vragen of zij een column of wat dan ook willen bijdragen over een historisch onderwerp. vaak moeten die lui veel papers schrijven dus niet zelden is dat een kwestie van pasten voor hen.
quote:ja doe eens?
op vrijdag 17 oktober 2003 15:10 schreef pro_jeex het volgende:
ik heb mijn idee uitgewerkt en vraag me af of ik het zou gaan plaatsen.
quote:oke, hij komt nu. het thema is het romeinse rijk, omdat we daar het forum van kennen.
op vrijdag 17 oktober 2003 15:12 schreef yvonne het volgende:[..]
ja doe eens?
we zijn razend nieuwsgierig!!
quote:het ziet er goed uit pro_jeex!
op vrijdag 17 oktober 2003 15:22 schreef pro_jeex het volgende:
'k ben er een paar uur mee bezig geweest overigens, nu maar hopen op input van andere users.
quote:er komt nog veel meer in dat topic, in ga me nu verdiepen in bepaalde figuren uit die tijd en vanuit dat perspectief schrijven.
op vrijdag 17 oktober 2003 15:27 schreef natalie het volgende:[..]
het ziet er goed uit pro_jeex!
je kunt trots wezen op jezelf
quote:goeie! ik heb al gereageerd, straks komt er meer...
op vrijdag 17 oktober 2003 15:28 schreef pro_jeex het volgende:[..]
er komt nog veel meer in dat topic, in ga me nu verdiepen in bepaalde figuren uit die tijd en vanuit dat perspectief schrijven.
quote:ontzettend goed topic!!!!
op vrijdag 17 oktober 2003 15:22 schreef pro_jeex het volgende:
'k ben er een paar uur mee bezig geweest overigens, nu maar hopen op input van andere users.
quote:idd, hulde. als hij het niet deed dan had ik het gedaan... (overigens heb ik je genoemd in mijn reactie in die topic, yvonne...)
op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef yvonne het volgende:[..]
ontzettend goed topic!!!!
mbt de kunst in c&h zijn we er nog niet helemaal uit. behalve dat historische kunst natuurlijk hier thuishoort. hetzelfde geldt voor gesprekjes over musea die met geschiedenis/historie te maken hebben.
nog steeds zit ik te dubben over iets vernieuwends voor c&h. hoewel het best een breed forum is, hebben we nog steeds een beetje een 'suffig' imago. da's jammer, want 't gaat juist zo goed en gezellig de laatste tijd!
zelf zat ik eraan te denken om binnenkort iets over archeologie te openen. maar voorlopig ben ik nog even bezig om info te verzamelen.
vernieuwende ideetjes zijn nog steeds welkom
bewust geen landen want dan krijg je wellicht tientallen landenthema's en van de continenten zijn er maar 5.
in elk continent-thema kan je als reiziger/backpacker etc. dan de cultuur, historie, tradities, gewoontes en gebruiken bespreken van het land binnen dat continent, met mensen die er al eerder geweest zijn, die daar ook graag naar toe willen of familie hebben zitten.
je zou je met name moeten richten puur op de cultuur en bovengenoemde onderwerpen en niet zo zeer op het reizen er naar toe of er doorheen anders kan je het beter in travel plaatsen.
je zou wel een linkje moeten maken van travel naar dit subforum denk ik omzo verwarring te voorkomen en meer mensen te trekken.
quote:goed idee
op donderdag 23 oktober 2003 02:23 schreef quasar_de_duif het volgende:
misschien continenten als thema voor als je op vakantie gaat, je gaat backpacken, stage gaat lopen of zelfs emigreren.bewust geen landen want dan krijg je wellicht tientallen landenthema's en van de continenten zijn er maar 5.
in elk continent-thema kan je als reiziger/backpacker etc. dan de cultuur, historie, tradities, gewoontes en gebruiken bespreken van het land binnen dat continent, met mensen die er al eerder geweest zijn, die daar ook graag naar toe willen of familie hebben zitten.
quote:zekers, daar heb je ook weer gelijk in. dit is het eerste wat ik dacht toen ik de start-alinea van je reactie doornam. er moet een verschil blijven tussen het reis- en het cultuur gedeelte. want zodra we over reizen gaan babbelen, dan hoort het in travel. en dat terwijl de cultuur juist belangrijk is voor mensen die bijv. binnenkort een reis gaan maken.
je zou je met name moeten richten puur op de cultuur en bovengenoemde onderwerpen en niet zo zeer op het reizen er naar toe of er doorheen anders kan je het beter in travel plaatsen.
je zou wel een linkje moeten maken van travel naar dit subforum denk ik omzo verwarring te voorkomen en meer mensen te trekken.
dit zouden we inderdaad kunnen uitwerken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |