abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_944190
Daar sta je dan,
tussen woede en verdriet
en hoe je er kwam
je weet het niet

je voelt gemis
niks om je heen
geen arm, geen liefde
helemaal alleen

heen terug
het is allemaal een
je weet niet waarvandaan
je weet niet waarheen

Je opent je mond
geen geluid
je schreeuw om hulp
dooft langzaam uit

maar zag vandaag een glimlach,
een dankbaar gezicht
en ik was blij,
dat ik wat moois had verricht

Het zijn maar kleine dingen
maar die dingen zijn zo fijn
gelukkige mensen
blij met wie ze zijn

hand in hand over straat,
tevreden met je leven
lachen met medemensen
elkaar alles geven

Een groot wonder,
hoe dingen kunnen gaan
en daarom, denk ik,
kunnen wij bestaan

Ik heb dit topic al eens eerder geopend, maar aangezien alles weg was, wilde ik hem toch maar ff nieuw leven inblazen, aangezien er niet veel reacties waren, maar het toch wel iets is waar ik veel mee zit.

Ik heb het er al met diverse mensen IRL over gehad, dat het me soms allemaal zo dwars zit wat er allemaal gebeurd. Mensen die 'acteren' en niet hunzelf durven zijn, maar ook oorlog, honger. Als je er nu mee aan komt zetten is het gewoon een cliche. Kunnen jullie dat je voorstellen? Een cliche verdorie! Hoe kan oorlog in godsnaam cliche worden. Er zijn er gewoon zoveel dat er godallemachtig gewoon niet genoeg nieuwswaarde is en er nietes nieuws onder de zon is.

En honger, en milieuvervuiling, en geweld tegen mensen, en misbruik en weet ik niet wat allemaal. Soms wordt ik daar zo ziek van. Echt letterlijk.

Maar dan ben ik toch ook weer mega vrolijk en dat ben ik echt supervaak. Die momenten die ik net beschreef winnen het meestal niet van de vrolijkheid en daar ben ik wel blij om, maar het blijft gewoon rot. Het blijft ook telkens in m'n hoofd zitten. Wat gebeurd er allemaal? En ik ben soms ook zo bang dat de mensen waarvan ik houd ook zoiets kan/gaat gebeuren. Kun je het je voorstellen? Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar het kan zomaar iedereen gebeuren. En daar wordt ik soms echt bang van.

BAH.

Gelukkig zijn er ook nog mensen die elkaar helpen, en die kunnen mij ook gelukkig maken gelukkig. En dan weet ik dat het kan. HET KAN MENSEN! HET KAN! Ik vind het zelf ook heerlijk om andere mensen bij te staan, vooral als je ziet dat het effect heeft. Die dankbare blikken. Heeeerrlijk. Ik kan het jullie allen van harte aanbevelen! Als we nou gewoon eens proberen goede mensen te zijn, dat moet toch kunnen? Toch? TOCH?Wees allemaal nou gelukkig en deel dat met anderen. Dat is toch veel fijner. Als we nou gewoon met z'n alleen goede dingen doen, dan kunnen we eindelijk eens trots zijn op wat we zijn en wie we zijn en daar dan lekker van genieten met je geliefden. IS DAT NOU NIET GEWELDIG!

Sorry als ik een beetje als een vredesactivist of dominee klink, maar soms dan denk ik dat gewoon en ik wilde het nu even zeggen. Ik wil gewoon gelukkig blijven en niet depressief worden van al die ellende. Want je kan er zo verrekte weinig aan doen. Ik ken mensen die gewoon het nieuws negeren, omdat ze er zo bedroefd van worden. Dat kan toch niet goed zijn? Of wel? Ik weet het ook niet.

Oh ja, moet er nog ff bij zeggen dat ik echt wel heel vrolijk ben normaal. Mensen zouden zich echt zorgen maken als dat niet zo is, dus ik ben niet echt over depressief. Ik denk dat iedereen wel eens zoiets heeft. Ik zou graag jullie ervaringen/gedachten horen over dit soort dingen. Het heeft toch wel een beetje met R&P te maken he? Bedankt voor jullie luisterend oor! Jullie zijn allemaal goede mensen!

Ik heb gezegd

pi_944332
Kijk, dit is nou eens een heel mooi topic.

Je hebt groot gelijk, de mensen stompen veel te snel af. Mensen die dood gaan van de honger, kindsoldaatjes in ex-Joegoslavië, Armoede in Rusland enzovoort. Zolang het maar niet te dicht in de buurt komt, kunnen we onze ogen ervoor sluiten.

Het is héél belangrijk om te (kunnen) genieten van de kleine dingen die het leven kleuren en mooi maken. Dat is geluk.
Geluk is genieten van een zonnige dag, kijken hoe de hond speelt of heerlijk op een terrasje zitten en mensen kijken bijvoorbeeld. Maar ook blij zijn dat je gezond bent, dat je niet in een oorlogssituatie op hoeft te groeien c.q. te leven, dat je geen echte armoede kent enzovoort. Veel mensen willen tegenwoordig alles maar hebben maar kunnen nooit eens tevreden zijn met hetgeen zij al hebben of de situatie waarin zij leven. Altijd moet het maar meer meer meer, duurder en beter en mooier zijn.

PS
En dit bedoel ik ook met 'Jammer dat er een hoop mooie, bijzondere, topics niet meer zijn'.

#geen
  vrijdag 1 juni 2001 @ 01:42:47 #3
11766 eymey
koning één-oog
pi_945176
Helemaal mee eens, jullie slaan allebij de spijker op z'n kop

ik ben erg begaan met alles wat er om me heen gebeurt (en al het kwaad dat er in de wereld gebeurd, door bewust toedoen van anderen ). Alleen ik zie de mensen om me heen ook steeds meer afstompen in onverschilligheid. Ik ken veel mensen die nooit een journaal of actualiteiten programma aan zullen zetten. Alleen maar TMF, the BOX en andere shitzooi met stomme B-films, waarin nou JUIST alleen maar gevloekt, gescholden en gemoord wordt.

BAH
Ik betrap mezelf erop dat ik er ook steeds onverschilliger door word

Toch kan ook ik me regelmatig ook ineens intens gelukkig voelen om de kleinste dingen: Een lekker kopje thee, als ik 's ochtends wakker word en ik hoor de vogels fluiten, als ik naar een mooi/ontroerend nummer luister, als ik zie dat de mensen om me heen van elkaar houden. En helemaal als ik iemand ergens mee heb kunnen helpen en diegene laat blijken dat hij/zij me daar dankbaar voor is...

En toch, het is soms gewoon moeilijk om tevreden zijn met je huidige situatie. OK, ik ben gezond, heb een goed toekomstperspectief en leef in betrekkelijke luxe. Helaas zijn er ook mensen die dat niet hebben, door oorlog, ziekte of toedoen van anderen (hoort oorlog ook onder, eigenlijk).

Het enige wat ik nog mis in m'n leven is iemand om echt van te houden, naast m'n familie natuurlijk, een 'soulmate'. Ik zou er heel veel voor over hebben om ook eens te voelen hoe het is om een relatie te hebben. Maar goed, iedereen zegt tegen me dat er ook voor mij een 'engeltje' ergens rond loopt en dat ik door m'n karakter diegene ook zeker een keer zal tegen komen. Dus daar houd ik me maar aan vast

Maar verder ben ik het echt met jullie eens. Straal een beetje behulpzaamheid en liefde naar je omgeving uit en probeer mensen die het moeilijk hebben bij te staan. Daar word je zelf echt gelukkig van

En probeer om, ondanks de maatschappij die steeds harder wordt (gelukkig merk ik af en toe ook nog wel het tegendeel), toch om zelf scherp te blijven.

You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_945836
Wat fijn dat jullie er ook zo over denken! Ik had ook eigenlijk niets anders gehoopt, maar het is fijn om te zien!
  vrijdag 1 juni 2001 @ 09:31:34 #5
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_945860
Ik kan niets anders dan me aansluiten bij jullie.
Ik op zinloos geweld, ik op asociaal gedrag en ik baal ervan dat de wereld (langzaam) naar de kloten gaat . Maar het meest frustrerende is dat je er alleen niet echt iets aan kunt doen. Het enige wat jij kan doen is mensen in je directe omgeving helpen en een hart onder de riem steken en dat doe ik zo af en toe met liefde en plezier

Make fun maar respecteer een ander!

Hard, gemeen en snel
  vrijdag 1 juni 2001 @ 10:10:31 #6
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_946038
Ik wil hier graag op reageren, maar bij het lezen van het dit topic, kwam er allerlei flarden van verhalen naar boven. Het moeilijke is om daar één mooie post van te maken, maar ik ga het toch proberen.

Iemand zei in dit topic dat je ook van fluitende vogels moet (kan) genieten 's morgens bij het wakker worden. Toen dacht ik aan het volgende moment dat ik ergens in april meemaakte:
Het was een zaterdagnacht - eigenlijk zondagmorgen en ik had hard gewerkt. Ik werk op de taxi en het was best druk geweest die nacht. Het vervelende was dat er een grimmige sfeer op straat hing (iedereen moest weer eens stappen om elkaar in elkaar te schoppen ofzo...). Dus ik reed me met m'n collega's helemaal het apezuur om de stad zo snel mogelíjk 'leeg' te krijgen.
Tot op een gegeven moment de bom barstte. Ineens kwamen overal politieauto's vandaan en agenten liepen schreeuwend door de straat. Mensen vluchtten hoekjes in en steegjes en net op dat moment kwam ik door die straat met de taxi. Op dat moment had ik één (kalme) klant in de auto en die vroeg zich net als ik zwaar af wat er aan de hand was. We zagen een grote knokpartij en de politie sommeerde mij rechtsom te gaan. Ik volgde zijn aanwijzingen en kwam de komende twee uur niet meer door die straat omdat hij afgesloten was. Wel waren de volgende klanten wat paniekerig en shockerend...
Wat bleek? Er was iemand doodgestoken.....

Ik baalde als een stekker. Wilde m'n werk neerleggen en nooit meer in die taxi stappen. Wat had het nog voor zin om mensen naar huis te brengen die toch niet meer voor de lol gaan stappen? En wat heeft het voor zin om elkaar dood te steken? Ik ga voortaan gewoon weer op zaterdagavond met m'n ouders (en toen nog vriendin) voor de tv hangen en op tijd naar bed en zondag op tijd er weer uit. Dit geklooi ben ik zat!
TOTDAT... ik na het wassen van m'n auto als enige (ik had laatste dienst) nog in het ineens zo rustige stadje reed. Ik reed naar het tankstation. Door de bomen zag ik dat het al licht werd (6.00u) en door de tikken van de pomp heen hoorde ik de vogels fluiten die in alle vroegte alweer bezig waren. Ik heb de slang opgehangen, ben op de grond gaan zitten met m'n rug tegen de auto en heb zeker een kwartier zitten luisteren en GENIETEN...

De hele hectische nacht leek ineens te vervagen. Op te lossen als het ware. De nare herinneringen gingen weg en de vrolijkheid kwam weer in mij op. Ik stapte in mijn glimmende Mercedes, reed met een rustig tempo richting de opkomende zon en op de radio was net dat liedje van Acda & de Munnik over die opkomende zon. Geweldig en ik wist dat ik de week daarop weer snel in de taxi zou stappen.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil hiermee aangeven dat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt: geweld en de onwetende, vrije, lekkere natuur waarin niets of niemand een idee heeft van wat er verder op de wereld gebeurd. En op zo'n moment dat je helemaal alleen over straat rijd, de polder door (ik woon zelf niet in die stad namelijk) geniet je gewoon. OP EN TOP!

pi_946223
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 10:10 schreef Fok! het volgende:
Sorry voor het lange verhaal.....
Waarom? Ik vond het prachtig en het had niet korter kunnen worden verteld, dus is zeker niet erg! Echt een goed voorbeeld! Oh, dit doet me trouwens denken aan een nummer van Neil Young! Don't let it bring you down! Dat zou ik eigenlijk ook willen zeggen.

Ik had het zelf ook een keertje. Niet van dichtbij, maar ik zag het ff niet zitten met de wereld. Toen ben ik naar buiten gelopen en heb uren midden in een weiland gezeten en genoten van al dat prachtige, de hemel, de sterren en de wind en het lange gras. Op zulke momenten weet je dan toch zeg maar, dat het niet allemaal zo erg is! Ook mensen hebben soms dat effect op me, maar dat is weer een ander verhaal!

pi_950124
Mooi verhaal Fok!
pi_951065
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 16:38 schreef SittingDuck het volgende:
Mooi verhaal Fok!
* DuchessX sluit zich hier volledig bij aan.
#geen
pi_951103
Voor alle mensen die dit willen lezen!!!
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_951109
ik voel me nl. niet aangesproken
Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
  vrijdag 1 juni 2001 @ 23:40:38 #12
11766 eymey
koning één-oog
pi_952605
Fok!
Geweldig !!!
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_956646
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:01 schreef Priscella het volgende:
ik voel me nl. niet aangesproken
Waarom niet? Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht....
  dinsdag 5 juni 2001 @ 10:19:50 #14
4657 Fok.r
pi_972479
Inderdaad zou iedereen zich aangesproken moeten voelen. Het is zowat een maatschappelijk probleem dat niemand meer in het openbaar geniet van de kleine dingetjes in het leven die de ellende kunnen laten vergeten! Mensen kunnen vast wel genieten in zichzelf, maar durven er niet voor uit te komen ofzo? 't Lijkt wel of men zich ervoor schaamt.

Maar als je stiekum mensen face to face gaat vragen hoe zij erover denken zul je 9 van de 10 keer te horen krijgen dat ook die mensen genieten van zulke kleine dingen, korte momenten en fijne fantasieën... Het klinkt ongelovelijk filosofisch, maar bij mij lijkt het soms echt te helpen. Door te genieten van kleine simpele dingen, kan het leven zo ineens veel mooier zijn. Je vergeet gewoon de wereld om je heen en concentreert je op datgene waarvan je geniet...

Wat wil ik HIER nou weer mee zeggen???

dinsdag 5 juni 2001 @ 10:20:18 #15
4657 Fok.r
pi_972483
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 16:38 schreef SittingDuck het volgende:
Mooi verhaal Fok!
Jij hier??
pi_973148
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 10:19 schreef Fok! het volgende:
Wat wil ik HIER nou weer mee zeggen???
Genoeg, dat wat mensen allemaal wel zeggen eigenlijk . EN da's maar goed ook. MIsschien moeten we eens een geniet topic openen, waar mensen allemaal kunnen opschrijven waar ze allemaal wel niet van genieten. Oh, wat zou dat fijn kunnen zijn zeg!
  woensdag 6 juni 2001 @ 11:29:06 #17
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_979711
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Genoeg, dat wat mensen allemaal wel zeggen eigenlijk . EN da's maar goed ook. MIsschien moeten we eens een geniet topic openen, waar mensen allemaal kunnen opschrijven waar ze allemaal wel niet van genieten. Oh, wat zou dat fijn kunnen zijn zeg!

Bij deze maar een hooghoudertje dan. Zou toch zonde zijn als dit topic zou sneuvelen, is het niet?

* Codin wijst twee oorzaken aan voor geweld:

1) Religie
2) Gebrek aan opleiding/opvoeding

Mee eens? Niet mee eens?

You have to be eightteen or older to ride...
  woensdag 6 juni 2001 @ 13:15:31 #18
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_980348
Daar wil ik graag aan toevoegen:

*'vrienden'

Mensen waar je dus mee om gaat en die je in de meest bizare situaties brengen.
Bijvoorbeeld een potje 'potenrammen' komt volgens mij door dat die jongens elkaar ophitsen, heeft imo weinig met opvoeding te maken, behalve dan dat ze niet geleerd hebben dat het als kut op dirk slaat.

Tumtum

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_980368
nog een oorzaak geweld:

Geen respect en begrip voor de ander.
Je hoeft het niet met de ander eens te zijn, maar respecteer zijn/haar mening, dat scheelt een hoop ellende volgens mij.

woensdag 6 juni 2001 @ 13:21:06 #20
4657 Fok.r
pi_980381
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 11:29 schreef Codin het volgende:

[..]

Bij deze maar een hooghoudertje dan. Zou toch zonde zijn als dit topic zou sneuvelen, is het niet? Inderdaad!

* Codin wijst twee oorzaken aan voor geweld:

1) Religie
2) Gebrek aan opleiding/opvoeding

Mee eens? Niet mee eens?

Ik weet het niet. Volgens mij komt geweld alleen maar voort uit verveling. En door de verveling gaat de mens dingen doen die hij vroeger ook al in de oertijd deed.

Aan de andere kant, het is natuurlijk ook gewoon hanengedrag. Wat TumTum schrijft klopt wel een beetje. Een groepje jongens loopt elkaar op te hitsen en moeten zich bewijzen.
Maar volgens mij zijn dat niet echte vrienden van elkaar. Tenminste, het zullen in ieder geval niet mijn vrienden worden. Ik heb 'goede' vrienden die op dezelfde gedachtengang zitten als ik...

woensdag 6 juni 2001 @ 13:48:52 #21
7300 Codin
pi_980610
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 13:21 schreef Fok! het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Volgens mij komt geweld alleen maar voort uit verveling. En door de verveling gaat de mens dingen doen die hij vroeger ook al in de oertijd deed.

Ik verveel mezelf vaak zat. Zie je mij erop uit trekken om de eerste de beste pummel wiens smoelwerk mij niet aanstaat in elkaar rossen?

Als ik een onopgeleid, onopgevoed stuk vreten was misschien...

Maar dat ben ik niet, en dus start ik effe een videogame op in zo'n geval

woensdag 6 juni 2001 @ 14:00:46 #22
4657 Fok.r
pi_980801
Nee nu niet, maar stel je bent in de stad, je hebt al behoorlijk veel gedronken, de kroegen zijn al dicht en je 'groep' heeft geen zin om naar huis te gaan. Wat gebeurd er?

Verveling. En dat draait 9 van de 10 keer uit op vandalisme of mollestatie van mensen.

Niet persoonlijk tegen jou gericht, maar in het algemeen bedoeld, Codin

woensdag 6 juni 2001 @ 14:27:51 #23
7300 Codin
pi_981106
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 14:00 schreef Fok! het volgende:
Nee nu niet, maar stel je bent in de stad, je hebt al behoorlijk veel gedronken, de kroegen zijn al dicht en je 'groep' heeft geen zin om naar huis te gaan. Wat gebeurd er?

Verveling. En dat draait 9 van de 10 keer uit op vandalisme of mollestatie van mensen.

Niet persoonlijk tegen jou gericht, maar in het algemeen bedoeld, Codin

Dat begreep ik ook wel hoor

Maar dan nog...

Als je behoorlijk aangeschoten door de stad slentert met maten, verveel je je dan?

In de regel moet je gewoon dom zijn wil je dingen 'voor de lol' gaan vernielen.

Volgens mij komt het niet zo vaak voor dat Uni-studenten opgepakt worden wegens zinloos geweld.

pi_985216
Wat goed dat er weer gepraat wordt in dit topic! Er zijn zo veel oorzaken voor geweld en dergelijk. Ik zal er vannacht even over nadenken en dan morgen hopenlijk wat zinnigs posten. Maar ben blij dat dit topic gewaardeerd wordt!
  vrijdag 8 juni 2001 @ 12:20:38 #25
4657 Fok.r
pi_994216
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 14:27 schreef Codin het volgende:
In de regel moet je gewoon dom zijn wil je dingen 'voor de lol' gaan vernielen.

Volgens mij komt het niet zo vaak voor dat Uni-studenten opgepakt worden wegens zinloos geweld.

PRECIES!!! Maar het gebeurd wel! In 'mijn' stapstadje is het meer regel dan uitzondering. De kroegen zijn na 1.00u dicht van buitenaf. Je kan dus niet meer naar binnen, maar wat binnen zit, mag gerust tot 4.00 of 5.00 blijven.
Die mensen die dus na enen over straat lopen moeten gewoon hun frustraties kwijt!
Idem dito is het later in de nacht als het drukker op straat wordt en mensen kunnen geen taxi's meer krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')