abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13919788
als je een leuke site wil zien waar het betere carvewerk beschreven wordt, zal ik hier eens gaan kijken:
www.extremecarving.com
erg mooie site met veel plaatjes een paar filmpjes, over extreme carven. overigens zijn de boards op de foto´s en in de filmpjes van Swoard. dat zijn boards speciaal gemaakt voor extreem Carven.
2825cc Single Turbo Beast
pi_13921609
Die gast is gewoon op zijn smoel gegaan.....wel vet overigens...
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13922953
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:22 schreef bruinekanarie het volgende:
Die gast is gewoon op zijn smoel gegaan.....wel vet overigens...
http://www.extremecarving.com/films/2003/wmv/stoked.wmv kijk en geniet!
2825cc Single Turbo Beast
pi_13923655
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:16 schreef Ultimora het volgende:

[..]

Dat moet ik ook maar ff gaan proberen op mijn Freesytle board.....moet te doen zijn...'t zal wel wat moeite kosten....maar het gaat lukken..
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13925710
Ik zoek flow bindingen. doet iemand ze weg?
zie: [GEZ] flow bindingen snowboard voor meer info.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:24:14 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13927797
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:08 schreef silver_bullet het volgende:
Ik zoek flow bindingen. doet iemand ze weg?
zie: [GEZ] flow bindingen snowboard voor meer info.
Flowbindingen verkopen? Dat is een soort heiligenschennis, dat doet niemand
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:55:54 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13928517
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:46 schreef bruinekanarie het volgende:

[..]

Dat moet ik ook maar ff gaan proberen op mijn Freesytle board.....moet te doen zijn...'t zal wel wat moeite kosten....maar het gaat lukken..

hmmmm Ik wil het je dan wel zien doen....
Zeker met een freestyle board is het niet echt bepaald te doen. Zou het wonderbaarlijk vinden als het je goed lukt... Maar wel heel knap als je het kan trouwens
Dit is mijn iets wat mislukte versie. (die foto is trouwens wel te laat genomen)

Maar het was een leuke poging

btw Over onbekende merken gesproken.
Rome is ook een merk in opkomst: http://www.romesnowboards.com/ Voor snowboarders, door boarders zeg maar...

Ik rij nu op een Nitro Magnum 164. Was een paar jaar een lekker board. Maar sinds afgelopen winter is ie flink gaar. Ik wil em misschien nog voor lesgeven gaan gebruiken omdat ie wel redelijk soepel is. Voornamelijk gemaakt voor "all mountain" boarding. Goed poeder board, je kunt er mee springen, carven gaat ook prima. Maar ik ben het board een beetje voorbij gegroeid en hij is ook een beetje te soepel geworden naar mijn zin.

Ik ben nu aan het uitkijken naar wat anders. Borton Baron en K2 Nemisis staan op de testlijst. Baron schijnt alleen een beetje tegen te vallen...
Verdere suggesties zijn welkom.
Eisen: breed board, minimaal 1.62 of langer, All terrain (dus poeder, jumps en carven, etc)

De Burton Custom X is ook nog een optie maar die is denk ik niet breed genoeg.....

btw bij voorkeur boards van de merken Burton, F2, Santa Cruz en Duotone. Scheelt mij weer geld

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 16 oktober 2003 @ 20:13:04 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13928946
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:16 schreef Ultimora het volgende:

[..]

R.E.S.T.E.C.P
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 16 oktober 2003 @ 20:47:49 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13929843
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 20:13 schreef XL het volgende:

[..]

R.E.S.T.E.C.P

restecp

hmmhmm

btw kewl filmpje, zoals die gasten doen is alleen echt onmogelijk als je dat op softboots wilt proberen. Tenminste... misschien als je dezelfde stance neemt maar dan nog is het niet mogelijk volgens mij...

Wel heel vet als je zo kan boarden.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_13931303
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 20:13 schreef XL het volgende:

[..]

R.E.S.T.E.C.P

restecp is een ali G opmerking..
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  donderdag 16 oktober 2003 @ 22:20:04 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13932204
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 20:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

restecp

hmmhmm

Restecp is inderdaad de ultieme lofuiting.
Ik gebruikte hem al een tijdje nadat ik hem ergens gehoord had, pas geleden ontdekte ik inderdaad dat het uit de Ali G film komt.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:13:58 #62
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_13945562
He ik volg nu al een tijdje dit topoic maar ik zit nog steeds met en vraag waar ik geen antwoord op krijg

Hoe vervoeren jullie je board. Dus ik bedoel welke soort tas gebruiken jullie als je hem moet vervoeren met de auto/bus.

Ik ben namelijk op zoek naar een tas om mijn geliefde board te vervoeren. En dan niet alleen het board (F2 flyer 164) maar ook mijn bindingen (flow) en schoenen.

Dus welke merken tassen zijn aan te raden voor mijn gebruik en wat kosten die ongeveer??

vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:58:29 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13946832
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:13 schreef jbcyber het volgende:
He ik volg nu al een tijdje dit topoic maar ik zit nog steeds met en vraag waar ik geen antwoord op krijg

Hoe vervoeren jullie je board. Dus ik bedoel welke soort tas gebruiken jullie als je hem moet vervoeren met de auto/bus.

Ik ben namelijk op zoek naar een tas om mijn geliefde board te vervoeren. En dan niet alleen het board (F2 flyer 164) maar ook mijn bindingen (flow) en schoenen.

Dus welke merken tassen zijn aan te raden voor mijn gebruik en wat kosten die ongeveer??

Ik vervoer hem met de tas op de foto's hieronder. In de auto gaat hij in de tas op het dak in de skibak, in de bus gaat hij onder de verantwoording van de chauffeur. Die van mij uiteraard te horen krijgt dat hij zuinig met mijn plankje moet doen, daar wordt die lieve man ongeveer gek van, want dat zeggen op zo'n dag alle boarders tegen hem!

De tas kostte me ongeveer 20 euro, gekocht bij een wintersportdumpzaak. Het merk is 'outrageous snowboard gear'.
Voor een tas is dat goed genoeg voor mij...

vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:04:43 #64
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_13947013
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:58 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vervoer hem met de tas op de foto's hieronder. In de auto gaat hij in de tas op het dak in de skibak, in de bus gaat hij onder de verantwoording van de chauffeur. Die van mij uiteraard te horen krijgt dat hij zuinig met mijn plankje moet doen, daar wordt die lieve man ongeveer gek van, want dat zeggen op zo'n dag alle boarders tegen hem!

[afbeelding]
[afbeelding]

De tas kostte me ongeveer 20 euro, gekocht bij een wintersportdumpzaak. Het merk is 'outrageous snowboard gear'.
Voor een tas is dat goed genoeg voor mij...

Dat is niet veel geld voor een tas. Zo te zien zit er ook een versteviging in bij de zijkanten.

Maar waar is die winkel ik woon namelijk in het afgelegen midden-Limburg.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 16:14:58 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13947270
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:04 schreef jbcyber het volgende:

[..]

Dat is niet veel geld voor een tas. Zo te zien zit er ook een versteviging in bij de zijkanten.

Maar waar is die winkel ik woon namelijk in het afgelegen midden-Limburg.

Op de grote markt in Breda, naast de halfords ofzo.
Heb hem daar 2 jaar geleden gekocht, maar die zaak had altijd goedkope merkloze tassen en dergelijke staan. Ik durf alleen niet te beweren of die zaak er nog is. Ik vroeg me bij die winkel altijd af hoe hij kon blijven overleven...
pi_13948393
Kheb een Booster rugtas voor op de fiets waar mijn board verticaal inkan.
En ook een snowboardbag van Booster. Goed spul hoor!
Vooral in die rugtas past best veel
Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_13989241
[quote]Op donderdag 16 oktober 2003 13:26 schreef XL het volgende:

[..]

Die pas zou zeer interessant zijn, maar is volgens mij niet beschikbaar. Het is of alleen Val Thorens of heel de Trois Vallees...
[..]

Er is een pas van het hele vallei waar val tho LM en st martin in liggen, heet belleville oid, maar wordt niet door de nederlandse touroperators aangeboden. Volgens mij is het prijsverschil met een 3V pas dusdanig gering dat het oninterresant is. Ik ben 2 maal in val tho geweest beide keren voor de kerstvakantie. Vorig jaar was echt top, veel sneeuw en poeder en er was 2/3 van de 3V open. Het jaar ervoor waren er slechts 4 liften open in val thorens en dus bijna geen sneeuw. Vind het gebied wel tof, maar alleen in het voor en naseizoen. Daar tussen zoek ik de sneeuw liever ergens anders. Hebben jullie favoriete gebieden buiten de standaard bekende grote gebieden? En is er iemand wel eens hier mee geweest: http://www.opvakantie.nl/reis.php?reisID=43 Het klinkt wel erg cool.

powder to the people
  zondag 19 oktober 2003 @ 20:51:23 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13992086
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:55 schreef markpatat het volgende:
Er is een pas van het hele vallei waar val tho LM en st martin in liggen, heet belleville oid, maar wordt niet door de nederlandse touroperators aangeboden. Volgens mij is het prijsverschil met een 3V pas dusdanig gering dat het oninterresant is. Ik ben 2 maal in val tho geweest beide keren voor de kerstvakantie. Vorig jaar was echt top, veel sneeuw en poeder en er was 2/3 van de 3V open. Het jaar ervoor waren er slechts 4 liften open in val thorens en dus bijna geen sneeuw. Vind het gebied wel tof, maar alleen in het voor en naseizoen. Daar tussen zoek ik de sneeuw liever ergens anders. Hebben jullie favoriete gebieden buiten de standaard bekende grote gebieden? En is er iemand wel eens hier mee geweest: http://www.opvakantie.nl/reis.php?reisID=43 Het klinkt wel erg cool.
Ik heb vrede met mijn eigen oplossing. Een kleine pas en les nemen voor het geld van de uitbreiding. Lessen zijn altijd waardevol.

Dat specifieke event ken ik niet, Les Deux Alpes is een populaire bestemming onder snowboarders. La Grave is berucht en beroemd, maar daar heb je voor half januari over het algemeen niets te zoeken.

Briljante onbekende gebieden ken ik niet. Mijn favoriete gebieden zijn Tignes en Fiss/Serfaus denk ik.

pi_13994407
Ik weet niet wanneer je naar val thorens gaat maar als je voor de kerstvakantie gaat hoef je geen extra 3V pas te kopen. Je kan dan overal terecht met een val tho pas, mits de verbindingen open zijn. Ga vooral naar de Carin en het vallei van orelle, echt supergave off-piste mogelijkheden. En ik weet niet of je in de buurt woont van een borstelbaan of koelkast, maar ik zou daar als beginner lessen nemen. Kan je gelijk de piste op in frankrijk zonder nog verder lessen te nemen.
powder to the people
  zondag 19 oktober 2003 @ 23:15:57 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_13995846
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 20:51 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb vrede met mijn eigen oplossing. Een kleine pas en les nemen voor het geld van de uitbreiding. Lessen zijn altijd waardevol.

Toch vind ik dat ze in frankrijk altijd wat minder lesgeven dan in Oostenrijk.

Bij Fransen vraag ik me altijd af of ze geen nekkramp krijgen zoals ze op hun board staan. Lichaam precies recht boven het board, gezicht in de ride-richting en natuurlijk zo min mogelijk indraaien.

Daarnaast vind ik het stom dat je daar eerst volledig skileraar moet zijn om snowboardles te mogen geven. Maar goed dat moeten ze daar zelf weten
Het blijven rare jongens die fransen

maandag 20 oktober 2003 @ 09:17:35 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13999721
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:17 schreef markpatat het volgende:
Ik weet niet wanneer je naar val thorens gaat maar als je voor de kerstvakantie gaat hoef je geen extra 3V pas te kopen. Je kan dan overal terecht met een val tho pas, mits de verbindingen open zijn. Ga vooral naar de Carin en het vallei van orelle, echt supergave off-piste mogelijkheden. En ik weet niet of je in de buurt woont van een borstelbaan of koelkast, maar ik zou daar als beginner lessen nemen. Kan je gelijk de piste op in frankrijk zonder nog verder lessen te nemen.
Het niveau van beginner ben ik wel al een jaartje of 10 voorbij.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 23:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Toch vind ik dat ze in frankrijk altijd wat minder lesgeven dan in Oostenrijk.

Bij Fransen vraag ik me altijd af of ze geen nekkramp krijgen zoals ze op hun board staan. Lichaam precies recht boven het board, gezicht in de ride-richting en natuurlijk zo min mogelijk indraaien.

Daarnaast vind ik het stom dat je daar eerst volledig skileraar moet zijn om snowboardles te mogen geven. Maar goed dat moeten ze daar zelf weten
Het blijven rare jongens die fransen

Ik heb nog nooit les gehad in Frankrijk, die regel dat je eerst skileraar moet worden is inderdaad wel een vreemde. Ik gok er gewoon op, ik zal er nooit slechter van worden.
pi_14001406
[quote]Op maandag 20 oktober 2003 09:17 schreef XL het volgende:

[..]

[..]

Waarom neem je dan lessen? Het klinkt zonde maar aan de andere kant zit ik ook weleens te twijfelen om nog wat lessen te nemen. Ben in 4 jaar 8 keer weg geweest, maar mijn techniek is niet echt goed. Prive lessen is het best maar wel rete duur. In een groep gevorderden lijkt me ook wel lachen, beetje keten enzo, en de leraar/lerares is natuurlijk een uitstekende gids.

powder to the people
  maandag 20 oktober 2003 @ 13:37:06 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_14004693
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 11:04 schreef markpatat het volgende:
[quote]Op maandag 20 oktober 2003 09:17 schreef XL het volgende:

[..]

[..]

Waarom neem je dan lessen? Het klinkt zonde maar aan de andere kant zit ik ook weleens te twijfelen om nog wat lessen te nemen. Ben in 4 jaar 8 keer weg geweest, maar mijn techniek is niet echt goed. Prive lessen is het best maar wel rete duur. In een groep gevorderden lijkt me ook wel lachen, beetje keten enzo, en de leraar/lerares is natuurlijk een uitstekende gids.

De eerste weken in de sneeuw leer je heel veel, dan kom je op een bepaald niveau dat je het gevoel hebt dat je geen les meer nodig hebt. Juist als je op dat moment aankomt kun je de leukste dingen gaan leren en de beste lessen krijgen. Je leraar krijgt de rol van een kritische gids en het carven wordt naar topniveau getild! Kortom mijn toekomstige leraar in Val Tho moet mij het gebied verschrikkelijk goed leren kennen (met name buiten de pistes) en mijn carve-kwaliteiten verder uitbouwen. Zelf heb ik de eerste drie jaar les gehad, vervolgens enkele jaren niet. Twee jaar geleden heb ik het lesnemen weer opgepakt en het bevalt me prima. Ik les overigens niet al mijn wintersporten, 1 week per jaar is genoeg.
pi_14011902
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:55 schreef Komakie het volgende:

Ik rij nu op een Nitro Magnum 164. Was een paar jaar een lekker board. Maar sinds afgelopen winter is ie flink gaar. Ik wil em misschien nog voor lesgeven gaan gebruiken omdat ie wel redelijk soepel is. Voornamelijk gemaakt voor "all mountain" boarding. Goed poeder board, je kunt er mee springen, carven gaat ook prima. Maar ik ben het board een beetje voorbij gegroeid en hij is ook een beetje te soepel geworden naar mijn zin.

De LMK rijdt nu al een paar jaar Nitro Atlas 164 (boardschoenmaat 15). Net ff wat interessanter dan een magnum. Mocht na een scheur in de bovenlaag (na drie jaar (= +/- 40 dagen boarden)) een nieuwe komen ophalen (waardebon van 420 euro) Nu heeft ie weer een Nitro Atlas gehaald, maar dan die van vorig jaar (mooiere print, technisch 100% hetzelfde als dit jaar en scheelt 100 euro) en nou kon ie dr wat extra bindingverbeteringetjes bijhalen, een tooltje en nog cash over :-)

en een fotootje van de ouwe:

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  maandag 20 oktober 2003 @ 20:09:21 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_14014536
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:17 schreef XL het volgende:
Ik heb nog nooit les gehad in Frankrijk, die regel dat je eerst skileraar moet worden is inderdaad wel een vreemde. Ik gok er gewoon op, ik zal er nooit slechter van worden.
Daar zit wat in. Ik weet verder ook niet precies hoe ze lesgeven in Frankrijk. Ik heb altijd les gehad in Oostenrijk.

Het hoeft trouwens niet echt slecht te zijn de manier waarop ze op het board staan of lesgeven maar het is wel anders dan in bijvoorbeeld oostenrijk geleerd wordt. Daarnaast lijkt het me een beetje minder ontspannen zoals zij het doen maar goed das mijn mening. Kan er wel helemaal naast zitten

Ik hoop alleen niet voor je dat ze echt op die manier op je houding gaan letten. Dan krijg je dat zij zeggen dat je het fout doet terwijl dat niet zo is maar goed een goeie leraar zal daar niet moeilijk over doen.

Anyway, ik heb ook al 9 board-ervaring en ik heb tot nu toe elk jaar les gehad. Gewoon voor de lol en omdat ik echt gewoon zo goed mogelijk alles wil kunnen. Voornamelijk voor mezelf. We hebben dan ook altijd een stuk of 4 jongens die van hetzelfde niveau zijn daarom is lesnemen nog wel interresant.
Alleen het laatste jaar werd iets minder omdat er toen nog een paar dagen wat anderen bij zaten (4 meiden van onze leeftijd, dat was dan weer een voordeel ) maar die de laatste 2 dagen zijn we echt met onze leraar gaan knallen. Dat was echt lachen. Echt de meest onmogelijke plaatsen gezien en heel veel technische dingen geleerd.

quote:
Op maandag 20 oktober 2003 18:18 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

De LMK rijdt nu al een paar jaar Nitro Atlas 164 (boardschoenmaat 15). Net ff wat interessanter dan een magnum. Mocht na een scheur in de bovenlaag (na drie jaar (= +/- 40 dagen boarden)) een nieuwe komen ophalen (waardebon van 420 euro) Nu heeft ie weer een Nitro Atlas gehaald, maar dan die van vorig jaar (mooiere print, technisch 100% hetzelfde als dit jaar en scheelt 100 euro) en nou kon ie dr wat extra bindingverbeteringetjes bijhalen, een tooltje en nog cash over :-)

[afbeelding]

en een fotootje van de ouwe:
[afbeelding]

Hmm is ook natuurlijk nog een optie. Btw, die Atlas heb ik nog wel van de zomer afgeprijst zien staan. De shophouder raadde dat me toen af omdat er een heleboel vette boards aankwamen voor dit seizoen.
Die Atlas blijft ook wel in me achterhoofd.
Maar hoe vind je em zelf rijden??? Vertel er wat meer over. Is ie stug? Hoe gaat het carven, poeder en springen (zo te zien goed ).

Btw ik heb amerikaanse maat 12. Ik zou eventueel nog op een wat breder "normaal board kunnen maar ik neem liever een "wide" omdat ik vrij diep carve. Dat gaat net wat makkelijker (is mijn ervaring)
hehe maar jij leeft echt op "grote voet"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')