quote:2 x te vaak excuses moeten maken, op een les leer je verantwoord boarden. Dan heb je dat niet nodig! Je behoort fatsoenlijk om te gaan met mede-pistegebruikers.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:28 schreef Zebigboss het volgende:
To Komakie: Ik heb ut wel mezelf aangeleerd met als 3 redenen : eindeloos tijd 's avonds om gratis indoor te boarden, ff geen geld voor een les (en die waren destijds moeilijk te plannen), en het leek me wel te leren. [heb overigens in die 3 weken 1 keer een man geraakt. (op zo'n hobbel piste) en 1x zelf snoeihard gevallen omdat ik achterom mijn excuus aanbood aan een vrouw die ik iets te dicht naderde]
quote:Ja, dat is een probleem.
Misschien mis ik de discussie een beetje maar is het nou sowieso een probleem als er iemand met zijn 2 bindingen vast, in een sleeplift, hangt?
'k bedoel ik doe dat altijd, maar ik pleur er niet uit hoor
Snowboarden is er niet voor jou alleen! Het imago van de sport leidt onder de types die denken dat ze alleen op de wereld staan.
quote:Dan nog vind ik het geen reden om het jezelf aan te leren. Van indoorboarden leer je ook zeker niet goed snowboarden. Je kunt er de basis leren maar mensen die alleen maar indoor geboard hebben komen in de problemen op de echte pistes als het net ff wat stijler of minder perfect geprepareerd is.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:28 schreef Zebigboss het volgende:
To Komakie: Ik heb ut wel mezelf aangeleerd met als 3 redenen : eindeloos tijd 's avonds om gratis indoor te boarden, ff geen geld voor een les (en die waren destijds moeilijk te plannen), en het leek me wel te leren. [heb overigens in die 3 weken 1 keer een man geraakt. (op zo'n hobbel piste) en 1x zelf snoeihard gevallen omdat ik achterom mijn excuus aanbood aan een vrouw die ik iets te dicht naderde]
Daarnaast leer je gewoon handige dingen tijdens je les. Ik zou gewoon ff iets langer sparen en gewoon les nemen zodat je het echt goed kunt.
quote:Het gaat er ook niet zo zeer om dat je in de sleeplift met een been vast staan, maar vooral wat zich daarvoor afspeeld.
Misschien mis ik de discussie een beetje maar is het nou sowieso een probleem als er iemand met zijn 2 bindingen vast, in een sleeplift, hangt?
'k bedoel ik doe dat altijd, maar ik pleur er niet uit hoor
Het is gewoon een onderdeel van het snowboarden dat je ook moet kunnen beheersen.
Trouwens, ik sta ook wel eens in sleepliften van 20min lang en je moet gewoon je gewicht goed verdelen over allebei je benen (met je achterste been los
) en dan gaat het prima. Ik heb nooit ergens last van....
btw mensen die last hebben van hun benen in sleepliften noemen we ook wel groentjes ![]()
btw XL
wij zijn het eens
quote:Well please, Mr. Fantastic.
Op woensdag 15 oktober 2003 14:24 schreef Komakie het volgende:[..]
Trouwens, ik sta ook wel eens in sleepliften van 20min lang en je moet gewoon je gewicht goed verdelen over allebei je benen (met je achterste been los) en dan gaat het prima. Ik heb nooit ergens last van....
btw mensen die last hebben van hun benen in sleepliften noemen we ook wel groentjes
quote:Hmm kan het ook nog zo zijn dat gewoon met 2 bindingen vast, je niet loopt te klungelen.. ? als de rijen niet zo lang zijn gaat het best.. maar idd bij een onwijse lange rij of zeer ongelijk terrein doe ik ook wel 1 voet los hoor.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:43 schreef XL het volgende:[..]
2 x te vaak excuses moeten maken, op een les leer je verantwoord boarden. Dan heb je dat niet nodig! Je behoort fatsoenlijk om te gaan met mede-pistegebruikers.
[..]Ja, dat is een probleem.
Of je staat met je twee voeten te klungelen en mensen te irriteren in de rij, of je staat te treuzelen bij het instappen omdat je de binding goed aan het doen bent. In beide gevallen heb je geen respect voor je mede-pistegebruiker.
Snowboarden is er niet voor jou alleen! Het imago van de sport leidt onder de types die denken dat ze alleen op de wereld staan.
ennuh 2x excuses teveel welnee joh.. kan gebeuren toch.. owK won't happen again
quote:hmm dat lesnemen gaat toch binnenkort beginnen.. ennuh indoor kun je wel een hoop leren hoor als je maar vaak genoeg indoor gaat boarden.
Op woensdag 15 oktober 2003 14:24 schreef Komakie het volgende:[..]
Dan nog vind ik het geen reden om het jezelf aan te leren. Van indoorboarden leer je ook zeker niet goed snowboarden. Je kunt er de basis leren maar mensen die alleen maar indoor geboard hebben komen in de problemen op de echte pistes als het net ff wat stijler of minder perfect geprepareerd is.
Daarnaast leer je gewoon handige dingen tijdens je les. Ik zou gewoon ff iets langer sparen en gewoon les nemen zodat je het echt goed kunt.
[..]Het gaat er ook niet zo zeer om dat je in de sleeplift met een been vast staan, maar vooral wat zich daarvoor afspeeld.
Stel, je staat in de rij en er komt zo'n mafjoekel aan die met beide benen vast in de rij staat. Hij heeft meer ruimte nodig om zich te bewegen, loopt aan de stokken aan de zijkant zich op te trekken, heeft veel minder controle over zijn acties aangezien hij niet een voet heeft om te corrigeren. etc.
Als iemand met 1 voet los in de rij staat en daarna zijn achterste been gaat vaststrappen staat hij in de weg van andere liftgangers.
Daarnaast gaan veel mensen die met 2 benen vast zitten in de lift lopen switchen. Dit is slecht voor het liftspoor!!! zo komen er alleen maar meer oneffenheden in het spoor van de lift.
Als laatste is het ook nog niet eens coolHet is gewoon een onderdeel van het snowboarden dat je ook moet kunnen beheersen.
Trouwens, ik sta ook wel eens in sleepliften van 20min lang en je moet gewoon je gewicht goed verdelen over allebei je benen (met je achterste been los
) en dan gaat het prima. Ik heb nooit ergens last van....
btw mensen die last hebben van hun benen in sleepliften noemen we ook wel groentjesbtw XL
wij zijn het eens
Btw ik ben het met jullie eens dat je niet iemand moet lastig vallen als snowboarder maar desalniet te min ben ik van mening dat je niet per defenitie "fout" bent als je met 2 voeten in de lift duikt dus ook je voorbereiding met 2 voeten doet.. soms staan er gewoon 2 mensen.. en heb je ruimte zat om je te bewegen zonder anderen lastig te vallen.
maar bedankt voor de vermanende woorden ![]()
We kunnen niet zuinig genoeg zijn op het imago van "onze" sport
quote:Neej het hoeft niet maar aangezien je al met 2 benen vast in een lift gaat, ga ik er al van uit dat je het niet goed kunt. Iedereen die namelijk goed kan snowboarden, gaat niet met 2 benen vast in de lift. Omdat het niet nodig is en ontspannender staat. Tenzij het indoor is (ivm korte liften) maar zelfs daar vind ik het persoonlijk "not done".
Op woensdag 15 oktober 2003 15:20 schreef Mr.Zop het volgende:[..]
Well please, Mr. Fantastic.
Als je goed kan switchen hoef je het liftspoor niet eens te verneuken.
Dus groentje, leer switchen
Het wordt gewoon zo geleerd en daar is over nagedacht. Met 1 voet los kun je namelijk ook niet zo gauw in de problemen komen. Ik zeg niet dat je met 2 vast persé in de problemen komt, maar als je er in zit, kom je er minder makkelijk uit omdat je geen grote correcties kunt maken.
daarnaast is het gewoon "not done". Alleen kiddies en wannabe's staan met 2 voeten vast in de lift. klaar ![]()
Dat zal XL ook wel willen bevestigen denk ik ![]()
btw het zal ongetwijfeld in me lerarenboek staan wat de precieze reden is van het met 1 voet los in de lift. Maar ik heb ff geen zin om het op te zoeken. Ik ga er wel van uit dat het er wel in staat... Als je dus persé zou willen dat ik het opzoek... het is mogelijk ![]()
quote:ohw je zult mij ook niet horen zeggen dat je niets kunt leren van indoor boarden. als je dacht dat ik dat bedoelde dan heb ik het misschien verkeerd gezegd.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:09 schreef Zebigboss het volgende:[..]
hmm dat lesnemen gaat toch binnenkort beginnen.. ennuh indoor kun je wel een hoop leren hoor als je maar vaak genoeg indoor gaat boarden.
Maar je ziet heel veel gasten in bijvoorbeeld snowdome (maandagavond) als gekken naar beneden gaan, grinden, springen. Iig de meest maffe dingen doen en het ziet er heel gaaf uit maar zo gauw het wat stijler wordt en het is allemaal wat minder perfect dan dat ze gewend zijn, kunnen ze het ineens niet meer.
Daarom zei ik, op indoorbanen zijn ze alles maar op een echte berg die langer, stijler, breeder, harder of zachter is en andere kwaliteit sneeuw heeft, rij je ze vaak helemaal zoek.
quote:tuurlijk, als er helemaal niemand is en je wilt de lift in, ben je niemand tot last. probleem is, dat je dan onderscheid in situaties gaat maken. Wie bepaald dan wanneer het te druk is??? jij! en dat is nou net wat niet de bedoeling is, want de een zal wel dat goeie inzicht hebben en de ander niet. Ik praat nu ff in het algemeen. Bedoel niet jou persoon er per definitie mee.
Btw ik ben het met jullie eens dat je niet iemand moet lastig vallen als snowboarder maar desalniet te min ben ik van mening dat je niet per defenitie "fout" bent als je met 2 voeten in de lift duikt dus ook je voorbereiding met 2 voeten doet.. soms staan er gewoon 2 mensen.. en heb je ruimte zat om je te bewegen zonder anderen lastig te vallen.maar bedankt voor de vermanende woorden
We kunnen niet zuinig genoeg zijn op het imago van "onze" sport
quote:Haha....ik ben een wannabee.....beter....zoals ik al eerder had aangegeven heb ik er totaal geen last van als ik mijn bindingen nog vast heb.....Ik heb de duckstyle....maar dat is gewoon gekomen omdat ik ook zo loop dus het alleen maar makkelijker is.
Op woensdag 15 oktober 2003 19:43 schreef Komakie het volgende:Neej het hoeft niet maar aangezien je al met 2 benen vast in een lift gaat, ga ik er al van uit dat je het niet goed kunt. Iedereen die namelijk goed kan snowboarden, gaat niet met 2 benen vast in de lift. Omdat het niet nodig is en ontspannender staat. Tenzij het indoor is (ivm korte liften) maar zelfs daar vind ik het persoonlijk "not done".
Daarnaast, waarom het (misschien hele kleine als je het goed kunt) risico nemen van het liftspoor verneuken als het niet nodig is...Het wordt gewoon zo geleerd en daar is over nagedacht. Met 1 voet los kun je namelijk ook niet zo gauw in de problemen komen. Ik zeg niet dat je met 2 vast persé in de problemen komt, maar als je er in zit, kom je er minder makkelijk uit omdat je geen grote correcties kunt maken.
daarnaast is het gewoon "not done". Alleen kiddies en wannabe's staan met 2 voeten vast in de lift. klaar
Dat zal XL ook wel willen bevestigen denk ik
quote:Lerarenboeken...tja die worden per jaar herschreven....wat goed nu is is volgend jaar helemaal verkeerd. Op de eerste snowboards stond je met je achterste been latijd los ook bij het boarden zelf....naderhand zijn ze erachter gekomen dat dit niet de juiste manier was.....je zit nu eenmaal in een sport waar ieder jaar nieuwe technieken e.d. worden uitgevonden...
btw het zal ongetwijfeld in me lerarenboek staan wat de precieze reden is van het met 1 voet los in de lift. Maar ik heb ff geen zin om het op te zoeken. Ik ga er wel van uit dat het er wel in staat... Als je dus persé zou willen dat ik het opzoek... het is mogelijk
quote:Mijn ervaring is dat ik indoor hardere klappers maak dan op in de snowparken; vooral als die parken goed onderhouden worden zijn ze een slag beter dan Snowdome, snowworld etc etc.
ohw je zult mij ook niet horen zeggen dat je niets kunt leren van indoor boarden. als je dacht dat ik dat bedoelde dan heb ik het misschien verkeerd gezegd.
Maar je kunt een heleboel leren op indoorbanen. Dat zeker. Maar het is niet het echte werk.Maar je ziet heel veel gasten in bijvoorbeeld snowdome (maandagavond) als gekken naar beneden gaan, grinden, springen. Iig de meest maffe dingen doen en het ziet er heel gaaf uit maar zo gauw het wat stijler wordt en het is allemaal wat minder perfect dan dat ze gewend zijn, kunnen ze het ineens niet meer.
Daarom zei ik, op indoorbanen zijn ze alles maar op een echte berg die langer, stijler, breeder, harder of zachter is en andere kwaliteit sneeuw heeft, rij je ze vaak helemaal zoek.
quote:Het snowboard/ski conflict wordt ook door veel mensen in ere gehouden door op elk minst en geringst op elkaar te staan kankeren. Ik vind het irritant als iemand vlak achter me wil blijven als ik de piste af rijd, 't maakt dan niet uit of het een boarder of een skier is. Als iedereen een beetje normaal met elkaar omgaat en een beetje rekening met elkaar houd dan zal het al een stuk beter zijn.
tuurlijk, als er helemaal niemand is en je wilt de lift in, ben je niemand tot last. probleem is, dat je dan onderscheid in situaties gaat maken. Wie bepaald dan wanneer het te druk is??? jij! en dat is nou net wat niet de bedoeling is, want de een zal wel dat goeie inzicht hebben en de ander niet. Ik praat nu ff in het algemeen. Bedoel niet jou persoon er per definitie mee.
Daarom moeten we juist proberen om zo min mogelijk irritatie op te wekken. Het skiers vs snowboarders conflict is ook al zo oud als dat snowboarders op de pistes worden toegelaten. Het begint de laatste jaren wat minder te worden maar elke kleine dingetje waar skiers zich aan ergeren (bijvoorbeeld mensen die met 2 benen vast de lift in gaan) wordt nog steeds aangegrepen om snowboarders af te zeiken.
Dus moeten we proberen om ze zo min mogelijk reden tot zeiken te geven (denk ik)
Zullen we hierbij het niet of wel vast hebben van je bindingen in de lift afsluiten omdat je over dit onderwerp tot in het oneinde kan discuseren zonder dat je er allemaal uit komt. Er zijn genoeg andere zaken die de revue nog moeten passeren, ik zal wel ff een balletje opgooien:
Waar gaan jullie dit jaar naar toe om te boarden....
Ik ga voor het eerst naar Val Thorens....ik heb meer ervaring met noorwegen e.d. en ben nog nooit op een toeristische plek geweest, waar moet ik op letten en wat moet ik wel en absoluut niet doen...ik weet wel dat ik niet hele lege pistes ga aantreffen...Jammer eigenlijk
quote:Jah jah wij hebben afgelopen week ook onze vakantie geboekt.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:03 schreef bruinekanarie het volgende:Ik ga voor het eerst naar Val Thorens....ik heb meer ervaring met noorwegen e.d. en ben nog nooit op een toeristische plek geweest, waar moet ik op letten en wat moet ik wel en absoluut niet doen...ik weet wel dat ik niet hele lege pistes ga aantreffen...Jammer eigenlijk
Naar Les Menuires. Onder Val Thorens dus ook frankrijk. We hebben eem skipas voor het hele gebied gepakt (les trois vallee). Ik verheug me nu al op een paar keer lekker door de poeder crossen.
Op pistes moet je je gewoon rustig houden als er veel "verkeer" is. Het enige waar ik me wel eens aan erger zijn van die ski klasjes die met 10 man achter elkaar dezelfde hele grote bochtjes oefenen.
En verder ik vind die liften nog steeds iets bijzonders (ook niet beide bindingen vast) wat mensen daar wel niet allemaal doen om maar snel boven te komen is ongelofelijk.
quote:Thx ik zal gelijk mijn pas om laten zetten...
Op woensdag 15 oktober 2003 20:20 schreef jbcyber het volgende:[..]
Jah jah wij hebben afgelopen week ook onze vakantie geboekt.
Naar Les Menuires. Onder Val Thorens dus ook frankrijk. We hebben eem skipas voor het hele gebied gepakt (les trois vallee). Ik verheug me nu al op een paar keer lekker door de poeder crossen.
Op pistes moet je je gewoon rustig houden als er veel "verkeer" is. Het enige waar ik me wel eens aan erger zijn van die ski klasjes die met 10 man achter elkaar dezelfde hele grote bochtjes oefenen.
En verder ik vind die liften nog steeds iets bijzonders (ook niet beide bindingen vast) wat mensen daar wel niet allemaal doen om maar snel boven te komen is ongelofelijk.
quote:Neem aan dat je eens hebt gekeken naar de kaart van het gebied.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:23 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Thx ik zal gelijk mijn pas om laten zetten...
Voor de andere het gebied les trois vallee ( http://www.les3vallees.com/uk/index.php ) is eigenlijk ingedeeld in gebieden van de plaatsjes die erbij horen. Als je genoegen neemt met een kleiner skigebied is die van een plaats voldoende (Val Thorens, Les Menuires) maar als je wat meer wil en het al redelijk kan dan is een skipas van het hele gebied aan te raden.
O jah deze info heb ik van het reisbureau en zelf wat kaartjes van de gebieden bekijken, want een uitgebreidere skipas kost natuurlijk ook een paar euro meer.
quote:Ik ga de laatste week in December dus ik geef zowiezo al wat meer euro's uit.....dan kan dit er ook nog wel bij...
Op woensdag 15 oktober 2003 20:34 schreef jbcyber het volgende:[..]
Neem aan dat je eens hebt gekeken naar de kaart van het gebied.
Voor de andere het gebied les trois vallee ( http://www.les3vallees.com/uk/index.php ) is eigenlijk ingedeeld in gebieden van de plaatsjes die erbij horen. Als je genoegen neemt met een kleiner skigebied is die van een plaats voldoende (Val Thorens, Les Menuires) maar als je wat meer wil en het al redelijk kan dan is een skipas van het hele gebied aan te raden.
O jah deze info heb ik van het reisbureau en zelf wat kaartjes van de gebieden bekijken, want een uitgebreidere skipas kost natuurlijk ook een paar euro meer.
quote:Wij de laatste van Februari dan is carnvals vakantie en volgens mij hebben we precies de duurste periode wat er is. Maar ja dan heb je ook wel wat he
Op woensdag 15 oktober 2003 20:38 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Ik ga de laatste week in December dus ik geef zowiezo al wat meer euro's uit.....dan kan dit er ook nog wel bij...
quote:Hey of je bent een kiddie
Op woensdag 15 oktober 2003 20:03 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Haha....ik ben een wannabee.....beter....zoals ik al eerder had aangegeven heb ik er totaal geen last van als ik mijn bindingen nog vast heb.....Ik heb de duckstyle....maar dat is gewoon gekomen omdat ik ook zo loop dus het alleen maar makkelijker is.
Of het done of not done is om je bindingen vast te houden moet een ieder voor zich weten als de rest er maar geen last van heeft.
Ik vind het nl. irritanter als men steeds je board aan tikt als je in de rij staat, dat gebeurt door boarders en skiers....en ik heb er een pest hekel aan...en zeg er ook altijd wat van als ze het bij mij flikken daarna vraag ik het niet meer met alle gevolgen van dien.
[..]
Dat over die duckstance moet je helemaal zelf weten. Alleen het was niet wat ik bedoelde maar goed.
Vervelende is dat mensen er last van hebben als jij allebei je bindingen vast doet. Vooral voordat je in een lift gaat.
quote:Heb jij wel eens zo'n boek vast gehad?
Lerarenboeken...tja die worden per jaar herschreven....wat goed nu is is volgend jaar helemaal verkeerd. Op de eerste snowboards stond je met je achterste been latijd los ook bij het boarden zelf....naderhand zijn ze erachter gekomen dat dit niet de juiste manier was.....je zit nu eenmaal in een sport waar ieder jaar nieuwe technieken e.d. worden uitgevonden...
[..]
quote:Jah maar je moet het niet alleen in funparken kunnen. Vind ik. Ik had het ook helemaal niet alleen over funparken maar ook over gewoon pisterijden. en offpisterijden natuurlijk.
Mijn ervaring is dat ik indoor hardere klappers maak dan op in de snowparken; vooral als die parken goed onderhouden worden zijn ze een slag beter dan Snowdome, snowworld etc etc.
[..]
quote:Ik ben het voor de verandering een keer grotendeels met je eens
Het snowboard/ski conflict wordt ook door veel mensen in ere gehouden door op elk minst en geringst op elkaar te staan kankeren. Ik vind het irritant als iemand vlak achter me wil blijven als ik de piste af rijd, 't maakt dan niet uit of het een boarder of een skier is. Als iedereen een beetje normaal met elkaar omgaat en een beetje rekening met elkaar houd dan zal het al een stuk beter zijn.
Het ergste is wel dat vaak engelsen en nederlanders denken dat ze geen les nodig hebben om te boarden (of het 1 keer gedaan hebben op een indoorbaan)...ze gaan dan met een half zatte kop een piste af als een raket zonder controle of techniek zodat ze dan meestal een skier scheppen....de skiers lopen dan gelijk af te geven op de boarders, ik vind dat op dat moment ook helemaal niet gek..
Het is heel jammer dat dit soort mensen er zijn. Voor het overgrote deel zijn het wel nog beginnende skiers die dit soort problemen veroorzaken. Dit komt omdat mensen liever beginnen met skien als ze voor de drank gaan. Hoort er wat meer bij. Daarnaast is snowboarden nog niet zo grote sport als skien.
Maar er komen wel meer mensen die denken dat ze goed kunnen boarden jah.
Vorig jaar kwam ik een jongen tegen. Hij had 3 weken geboard waarvan 1 les gehad. Hij vroeg toen hoe lang ik al boarde aangezien ik nog steeds les had. Ik zei toen "8 jaar en meerdere weken per jaar. Ik heb zo'n 20 weken op een snowboard gestaan"
Toen stond hij me heel raar aan te kijken dat ik nog steeds les had. Tja, ik wil gewoon zo goed mogelijk worden en lessen is (als je het met een gelijkwaardige groep kunt doen) best lachen.
quote:Laten we het maar doen jah. We verschillen duidelijk van mening
Zullen we hierbij het niet of wel vast hebben van je bindingen in de lift afsluiten omdat je over dit onderwerp tot in het oneinde kan discuseren zonder dat je er allemaal uit komt. Er zijn genoeg andere zaken die de revue nog moeten passeren, ik zal wel ff een balletje opgooien:
quote:Neem een kaart mee!!! Bij zulke gebieden moet je echt ff je weg kennen.
Waar gaan jullie dit jaar naar toe om te boarden....Ik ga voor het eerst naar Val Thorens....ik heb meer ervaring met noorwegen e.d. en ben nog nooit op een toeristische plek geweest, waar moet ik op letten en wat moet ik wel en absoluut niet doen...ik weet wel dat ik niet hele lege pistes ga aantreffen...Jammer eigenlijk
Ik ga dit jaar 3 weken naar Gerlos Oostenrijk. Dat blijft toch een beetje mijn plaatsje. (en van nog een hele zooi andere nederlanders)
Ik ga die 3 weken lesgeven bij de Hotzone. Snowboardschool. Dat wordt voor de eerste keer dat ik les ga geven.
Helaas kan ik niet langer omdat ik ook nog in nederland net nieuw werk heb gekregen.
Misschien volgend jaar of nog later een heel jaar. Ook een beetje afhankelijk van hoe het bevalt dit jaar.
quote:Eindelijk
Op woensdag 15 oktober 2003 14:24 schreef Komakie het volgende:
btw XLwij zijn het eens
quote:Als laatste het woord nemen en voor jezelf de discussie afsluiten is natuurlijk geen goede oplossing. Je hebt wel gelijk dat de discussie verzandde in ja/nee.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:03 schreef bruinekanarie het volgende:Zullen we hierbij het niet of wel vast hebben van je bindingen in de lift afsluiten omdat je over dit onderwerp tot in het oneinde kan discuseren zonder dat je er allemaal uit komt. Er zijn genoeg andere zaken die de revue nog moeten passeren, ik zal wel ff een balletje opgooien
De punten zijn duidelijk, het is niet toegestaan om met twee voeten in de binding de lift te pakken. De vraag is dan simpel; wat is je motivering om jezelf beter of meer te voelen dan de rest? Waarom ben jij diegene die wel met 2 voeten in de binding mag? Totdat hier een goed antwoord op gegeven is kan ik het niet anders zien dan misplaatste arrogantie!
Je klaagt nota bene zelf over mensen die met ski's jou snowboard aantikken! Als jij met twee benen in de rij staat en er komt iemand onverantwoord aan is dat zijn fout, maar jij kunt ook niet meer corrigeren, wegstappen etc. Als je zonder reden blijft volhouden dat jij je niet aan deze liftregels hoeft te houden dan kunnen (en hoeven) wij niet met zijn tweeen door 1 deur.
quote:Bij deze!
Op woensdag 15 oktober 2003 19:43 schreef Komakie het volgende:
Dat zal XL ook wel willen bevestigen denk ik
quote:Mijn vriendengroep wil ook naar Val Thorens, dus de kans is groot dat ik daar ook terecht kom. Hoe vaak en wanneer ik allemaal ga is nog niet duidelijk. Voorlopig ga ik alleen de week van 16 januari op voorhand boeken, de eventuele rest wordt spontaner. Ik heb voor zover ik er op dit moment kijk op heb voor het eerst sinds lange tijd geen bekende in de sneeuw zitten die daar seizoensarbeid doen, dus het zal duur zijn. Juist nu ik minder kapitaalkrachtig ben.
Op woensdag 15 oktober 2003 20:03 schreef bruinekanarie het volgende:
Waar gaan jullie dit jaar naar toe om te boarden....Ik ga voor het eerst naar Val Thorens....ik heb meer ervaring met noorwegen e.d. en ben nog nooit op een toeristische plek geweest, waar moet ik op letten en wat moet ik wel en absoluut niet doen...ik weet wel dat ik niet hele lege pistes ga aantreffen...Jammer eigenlijk
Val Thorens dan... ik weet het niet, ben er nog nooit geweest maar vrees dat het niks voor mij is. In mijn ogen staat het gelijk aan een superieure infrastructuur met alle nadelen van dien. Idioot hoge prijzen, het meest verschrikkelijk type tourist, een overdaad aan tief-schnee-trashers. Het gebied is klein (140 km). De uitbreiding naar Trois Vallees lijkt op basis van kaartlezen oninteressant, het gebied is dan veel te uitgestrekt. Je bent hele dagen onderweg als je ergens naartoe wil. Je zou eigenlijk een pas moeten hebben voor alleen Val Tho en Les Menuires, dan heb je zat kilometers in 1 mooie vallei. Dan heb je ook kans dat het te betalen is, nu lijkt die uitbreiding mij zijn geld niet waard. Op de kaartjes lijken er mooie stukken off-piste mogelijk bij La Norma, maar om daar vanuit Val Thorens te komen. Dan moet je al bijna weer terug omdat de liften sluiten....
Ik denk dat ik, in tegenstelling tot mijn vrienden, geen grote pas koop, maar lessen ga nemen voor dat geld. Bij les op hoog niveau kan de leraar het gebied laten zien zoals het bedoeld is, ontmoet je nog makkelijker andere interessante snowboarders en kan ik mijn techniek nog beter bijschaven....
quote:FF een allerlaatste opmerking....dat aantikken of volop op je boaord inrijden gebeurt wanneer ik gewoon naar voren sta te kijken. Ik ga niet als een gek alle kanten op kijken of ze mij aub niet aan willen tikken; Ik hou persoonlijk altijd genoeg ruimte over tuseen mij en mijn voorganger, ik vind het irritant dat sommige mensen (gelukkig niet allemaal anders had het echt aan mij gelegen) met geheel andere dingen bezig zijn dan met het opletten op elkaars spullen. Dat zijn wel meestal de mensen met huurspullen. In dit punt gaat het er niet om of je vast of los op je board staat. Ik had mijn board net 2 weken toen ik in snowdome in de rij stond, hier kwamen een stel 'boarders' aan op huur spullen....ze waren aan het vechten wie als eerste de lift in kon, ik stond ervoor....en TAK eerste chippie van mijn board af.....daar baal ik echt verschrikkelijk van....
Op woensdag 15 oktober 2003 22:35 schreef XL het volgende:Je klaagt nota bene zelf over mensen die met ski's jou snowboard aantikken! Als jij met twee benen in de rij staat en er komt iemand onverantwoord aan is dat zijn fout, maar jij kunt ook niet meer corrigeren, wegstappen etc. Als je zonder reden blijft volhouden dat jij je niet aan deze liftregels hoeft te houden dan kunnen (en hoeven) wij niet met zijn tweeen door 1 deur.
Voor de rest thx voor de info. Ik ben nu aan het twijfelen voor een pas voor het gehele gebied of alleen voor de 2 stukken die jij aangaf.
Ik ben ook benieuwd op wat voor boards jullie rijden.....en of jullie er meerdere hebben voor bijv de diepe sneeuw e.d. en ook wat voor bindingen (niet om het gehele strap/flow verhaal op gang te brengen) en wat jullie beweeg reden was om dat setje of setjes te nemen.
Ik:
Board: Burton Jussi 157.5 (van vorig jaar) ![]()
Bindingen: Burton P1 MD (zijn teruggestuurd naar Burton ivm dat ze kapot zijn)
Schoenen: Burton Sabbath ![]()
Ik was toe aan een nieuwe set (vorig jaar) dus heb ik de Burton Dragon, Code en Jussi getest. Waar de Jussi als beste naar boven kwam, de handeling van dat board is mega relaxed, de schoenen lekker stug; helaas heb ik met de bindingen mis geschoten die waren dat jaar voor het eerst en er zaten heel veel kinderziekten. Gelukkig heeft Burton het goed opgelost en nieuwe naar mij toegstuurd van dit jaar, ik heb deze laten staan en met een beetje bijleggen (100euro) ben ik naar de C16's toegegaan....die nog binnen moeten komen.
Ik zit nu te twijfelen wat ik al eerder had aangegeven of ik wil overstappen naar de Burton Powers of een Burton UnInc. Of ik blijf lekker doorraggen op mijn Jussi... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door bruinekanarie op 16-10-2003 13:27]
quote:Die pas zou zeer interessant zijn, maar is volgens mij niet beschikbaar. Het is of alleen Val Thorens of heel de Trois Vallees...
Op donderdag 16 oktober 2003 13:13 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Voor de rest thx voor de info. Ik ben nu aan het twijfelen voor een pas voor het gehele gebied of alleen voor de 2 stukken die jij aangaf.
quote:Ik rijd op een
Ik ben ook benieuwd op wat voor boards jullie rijden.....en of jullie er meerdere hebben voor bijv de diepe sneeuw e.d.
Een Nidecker Picto dus, 1 meter 58 lang.
Ik gebruik hem overal voor, daar is hij ook heerlijk all-round voor.
Prachtige stijve plank en werkelijk ongelovelijk dat je zo'n topplank voor relatief zo weinig geld kan kopen!
Ik heb hem ooit een keer gehuurd en niet veel later heb ik hem gekocht... een machtig machientje! ![]()
Absoluut te laag in de markt gezet door
Nidecker
quote:En het andere merk van Nidecker: Donuts....dat schijnen ook wel lekkere boardjes te zijn, ikzelf ben nog steeds Burton gek....
Op donderdag 16 oktober 2003 13:26 schreef XL het volgende:[..]
Die pas zou zeer interessant zijn, maar is volgens mij niet beschikbaar. Het is of alleen Val Thorens of heel de Trois Vallees...
[..]Ik rijd op een
![]()
Nidecker
![]()
www.nidecker.chEen Nidecker Picto dus, 1 meter 58 lang.
Ik gebruik hem overal voor, daar is hij ook heerlijk all-round voor.
Prachtige stijve plank en werkelijk ongelovelijk dat je zo'n topplank voor relatief zo weinig geld kan kopen!Ik heb hem ooit een keer gehuurd en niet veel later heb ik hem gekocht... een machtig machientje!
Absoluut te laag in de markt gezet doorNidecker
quote:Daar schijnt die verkoper uit de Snowdome inderaad behoorlijk verzot op te zijn. Een goede vriend van mij heeft daar ook een board van Donuts gekocht, maar daar heb ik nog niet op gereden. Als het uit de fabrieken van
Op donderdag 16 oktober 2003 13:28 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
En het andere merk van Nidecker: Donuts....dat schijnen ook wel lekkere boardjes te zijn, ikzelf ben nog steeds Burton gek....
Gezien de website van Donuts (www.donuts.ch) is het gewoon een nidecker met een hippe profilering. Om weerstand te bieden tegenover de 'nieuwe' 'vette' merken. Email op die site gaat overigens naar info@nidecker.ch
quote:Dan ken jij zeker ook wel Reza van Snowdome die heeft zijn board tijdens het springen doorgebroken precies achter zijn achterste binding...
Op donderdag 16 oktober 2003 13:42 schreef XL het volgende:[..]
Daar schijnt die verkoper uit de Snowdome inderaad behoorlijk verzot op te zijn. Een goede vriend van mij heeft daar ook een board van Donuts gekocht, maar daar heb ik nog niet op gereden. Als het uit de fabrieken van
Nidecker
komt zal het wel goed moeten zijn!
Gezien de website van Donuts (www.donuts.ch) is het gewoon een nidecker met een hippe profilering. Om weerstand te bieden tegenover de 'nieuwe' 'vette' merken. Email op die site gaat overigens naar info@nidecker.ch
ik vind nog steeds alpine rijden als er wat mindere sneeuw ligt zooooveel lekkerder als freeride en freestyle. ik ga ook wel eens op een huurboard backcountry, maar toch houd ik meer van lekker strakke bochten carven, en af en toe een jumpje.. zijn er ook nog gasten die deze mening delen hier?
quote:Ik wil het wel eens proberen om op een Alpine-board te rijden of ik het kan is een tweede....
Op donderdag 16 oktober 2003 13:52 schreef Ultimora het volgende:
zijn dr eigenlijk ook nog alpine boarders hier zo??? ik lees alleen maar over softboots en zoik vind nog steeds alpine rijden als er wat mindere sneeuw ligt zooooveel lekkerder als freeride en freestyle. ik ga ook wel eens op een huurboard backcountry, maar toch houd ik meer van lekker strakke bochten carven, en af en toe een jumpje.. zijn er ook nog gasten die deze mening delen hier?
quote:Ik ken verder niemand bij Snowdome, ik ben geen freestyler en het niveau van de 'piste' was ik al ontgroeid voordat hij er was... Kortom ik kom daar uiterst zelden.
Op donderdag 16 oktober 2003 13:50 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Dan ken jij zeker ook wel Reza van Snowdome die heeft zijn board tijdens het springen doorgebroken precies achter zijn achterste binding...
Oh ja dat was een Donuts...
Reza ken ik dus ook niet, wel zonde van zijn plank.
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 16-10-2003 14:02]
quote:de stance vanaf de meeste freestyle en freeride boarders is vaak idd erg anders. verder heb je dus niet de bewegingsvrijheid in de boot, dat is erg wennen, maar als je van snelheid houdt en vooral die strakke bochten, waarmee je je hele lichaam richting de sneeuw dirigeert, en op t eind van de bocht even loskomt zal ik toch een keer eens een boardje een dag of 2 huren. in hetbegin is het vloeken, maar als dat super diepe carven doorkomt is het heerlijk.
Op donderdag 16 oktober 2003 13:53 schreef bruinekanarie het volgende:[..]
Ik wil het wel eens proberen om op een Alpine-board te rijden of ik het kan is een tweede....
quote:Ik heb nog steeds een jaarkaart maar ik zit er over na te denken om volgend jaar naar een andere baan te gaan...
Op donderdag 16 oktober 2003 13:56 schreef XL het volgende:[..]
Ik ken verder niemand bij Snowdome, ik ben geen freestyler en het niveau van de 'piste' was ik al ontgroeid voordat hij er was... Kortom ik kom daar uiterst zelden.
Reza ken ik dus ook niet, wel zonde van zijn plank.
quote:Vroeger Alpine (oa. bij het leren)
Op donderdag 16 oktober 2003 13:52 schreef Ultimora het volgende:
zijn dr eigenlijk ook nog alpine boarders hier zo??? ik lees alleen maar over softboots en zoik vind nog steeds alpine rijden als er wat mindere sneeuw ligt zooooveel lekkerder als freeride en freestyle. ik ga ook wel eens op een huurboard backcountry, maar toch houd ik meer van lekker strakke bochten carven, en af en toe een jumpje.. zijn er ook nog gasten die deze mening delen hier?
Mijn stance is schuin genoeg voor hardboot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |