Afgebeelde plank is trouwens een Nidecker Picto, herkende em meteen
quote:Natuurlijk heb ik rond gekekeken, maar het board leek me heel erg geschikt, alleen die breedte. Hij is trouwens maar 1 cm breder dan de gewone boards. Het is trouwens deze:
Op woensdag 5 november 2003 06:34 schreef XL het volgende:[..]
De rij-eigenschappen van een breed board zijn altijd anders, de kantenwissel bijvoorbeeld is vaak minder snel. Dat wil echter niet zeggen dat het board hierdoor minder goed is. Met maat 44 zou een breed board overigens goed te verantwoorden zijn, zeker wanneer je voeten in een kleine hoek staan. Het is echter verstandig om een board te kiezen op basis van je rijstijl en niet op basis van een goede aanbieding. De ideale situatie is natuurlijk dat er voor jou een passend board in de aanbieding is. Staar je in ieder geval niet blind op 1 board, er zijn meer winkels en meer aanbiedingen.
quote:Eigenlijk zou je hem gewoon moeten testen.. Ergens een (half)dagje huren en mee de berg op nemen (ik doe het wel eens in Oostenrijk, prima sportzaken met 1e klas verhuurspul). Als hij dan bevalt kan je hem altijd nog kopen!
Op woensdag 5 november 2003 10:40 schreef rogiernota het volgende:[..]
Natuurlijk heb ik rond gekekeken, maar het board leek me heel erg geschikt, alleen die breedte. Hij is trouwens maar 1 cm breder dan de gewone boards. Het is trouwens deze:
http://www.f2snow.com/english/products/boards/wideglide/if_info.html
Mijn huidige board heb ik overigens gekocht zonder daadwerkelijk te testen en ik ondervind daar wel het nadeel van: op echt hoge snelheid gaat hij klapperen en wordt hij vrij schichtig. Nu kom ik nog wel snel vooruit met dat ding, maar mijn volgende plank wordt er toch een van een andere klasse (dan gebruik ik deze als funplank: kickertjes, rails, off piste (stenen!), tochten waarbij je wel eens een stukje straat meepakt).
quote:Inderdaad een goed idee, alleen weet ik niet hoe lang die aanbieding geldt. Ik wil hem namelijk met nieuwjaar meenemen en uittesten hier in NL werkt toch niet (baggersneeuw, weinig mogelijkheden om echt goed te testen). Ik heb de laatste 5 jaar gehuurd op locatie, steeds een ander board gehad, maar die verschillen zijn altijd relatief.
Op woensdag 5 november 2003 11:36 schreef 360sjors het volgende:[..]
Eigenlijk zou je hem gewoon moeten testen.. Ergens een (half)dagje huren en mee de berg op nemen (ik doe het wel eens in Oostenrijk, prima sportzaken met 1e klas verhuurspul). Als hij dan bevalt kan je hem altijd nog kopen!
Mijn huidige board heb ik overigens gekocht zonder daadwerkelijk te testen en ik ondervind daar wel het nadeel van: op echt hoge snelheid gaat hij klapperen en wordt hij vrij schichtig. Nu kom ik nog wel snel vooruit met dat ding, maar mijn volgende plank wordt er toch een van een andere klasse (dan gebruik ik deze als funplank: kickertjes, rails, off piste (stenen!), tochten waarbij je wel eens een stukje straat meepakt).
quote:
Op woensdag 5 november 2003 16:06 schreef MazeNL het volgende:
Voor een breed board is gewoon een net iets betere techniek nog om goed te carven(als het ook een stug board is), verder is een off-piste dagje er goed mee te doen en daar gaat het toch om.
quote:
Op woensdag 5 november 2003 21:38 schreef Dentist het volgende:
En dit was dus afgelopen vrijdag.. Les 2 Alpes...En dat ziet er dan op zaterdagochtend zo uit...
* Apoc2003 wil NU boarden ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Apoc2003 op 05-11-2003 21:42]
Enjoy..
5 uur 's nachts, mooie sessie.. ![]()

het was vet...
quote:Ik heb ervaring met F2. Alleen kan ik nog niet alle in and outs zeggen omdat ik het bord nu anderhalve maand heb.
Op woensdag 5 november 2003 12:10 schreef rogiernota het volgende:[..]
Inderdaad een goed idee, alleen weet ik niet hoe lang die aanbieding geldt. Ik wil hem namelijk met nieuwjaar meenemen en uittesten hier in NL werkt toch niet (baggersneeuw, weinig mogelijkheden om echt goed te testen). Ik heb de laatste 5 jaar gehuurd op locatie, steeds een ander board gehad, maar die verschillen zijn altijd relatief.
Maar heeft er iemand ervaring met dat F2 board? Of misschien andere opmerkingen?
Ik ben er nu 2 keer mee gaan boarden en ik vind het een heerlijk board om op te rijden. Lekker stug en het dwingt je om technische te rijden.
Ik heb trouwens een F2 flyer board ook een breed board met freeride kwaliteten.
http://www.f2snow.com/english/products/boards/flyers/if_info.html
Zoals je kan zien is het niet het model van dit jaar maar van vorig jaar buioten de print is ie geloof ik exact hetzelfde maar het scheelde nogal in prijs ![]()

Het enige wat ik volgens jaar misschien nieuw aan mijn set wil hebben zijn de boots maar daar heb ik dit jaar geen geld meer voor anders kan ik niet op vakantie en dat is ook niets
quote:Volgende maand zit ik er ook....ik zou eigenlijk maar 1 week gaan maar het zijn er 2 geworden....1 week uitleven en 1 week lesgeven...
Op woensdag 5 november 2003 21:38 schreef Dentist het volgende:
En dit was dus afgelopen vrijdag.. Les 2 Alpes...En dat ziet er dan op zaterdagochtend zo uit...
Vriendin:
Burton Witchcraft 147 02/03:
Burton Mission GT S 02/03:
Burton Sable 36 03/04:
Ik:
Burton Jussi 157.5 02/03:
Burton C16 L 03/04:
Burton Sabbath 43 02/03:
Voor de rest kleding van Burton (Ronin & Radar) en de Impact protection gear van R.E.D.
Mijn Burton Powers gaat niet mee omdat ik nu 2 weken ga en absoluut geen ruimte meer in de auto heb en zo'n bak op het dak vind ik ook niks.
En ik ga daar de nieuwe lijn van Nidecker (en Donuts) testen...
quote:... omdat hij denkt dat we nu onder de indruk zijn
Op donderdag 6 november 2003 17:47 schreef MazeNL het volgende:waarom post je je hele uitrusting hier?
Maar ik vind het wel top van hem dat hij DoNuts planken gaat testen ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door beerke op 06-11-2003 19:11]
quote:Dat board van je vriendin is best mooi......
Op donderdag 6 november 2003 08:39 schreef bruinekanarie het volgende:
Vakantiegear:Vriendin:
Burton Witchcraft 147 02/03:
[afbeelding]
En ik ga daar de nieuwe lijn van Nidecker (en Donuts) testen...
... voor een Burton. ![]()
Over de rest houd ik wijs mijn mond
quote:Zo vind ik de uitrusting van iemand dus wel weer cool!
Op donderdag 6 november 2003 00:21 schreef jbcyber het volgende:[..]
Ik heb ervaring met F2. Alleen kan ik nog niet alle in and outs zeggen omdat ik het bord nu anderhalve maand heb.
Ik ben er nu 2 keer mee gaan boarden en ik vind het een heerlijk board om op te rijden. Lekker stug en het dwingt je om technische te rijden.
Ik heb trouwens een F2 flyer board ook een breed board met freeride kwaliteten.
http://www.f2snow.com/english/products/boards/flyers/if_info.html
Zoals je kan zien is het niet het model van dit jaar maar van vorig jaar buioten de print is ie geloof ik exact hetzelfde maar het scheelde nogal in prijs
Het enige wat ik volgens jaar misschien nieuw aan mijn set wil hebben zijn de boots maar daar heb ik dit jaar geen geld meer voor anders kan ik niet op vakantie en dat is ook niets
Mooi bordje hoor...
Flow ![]()
quote:unTrue
Op woensdag 5 november 2003 08:44 schreef 360sjors het volgende:[..]
En zo is het, hoewel ik nog nooit iemand in een indoorbaan een backflip heb zien doen. Zo'n figuur zal waarschijnlijk ook wel met zijn plank uit de voeten kunnen als hij buiten gaat spelen. Het 'local' zijn maakt je natuurlijk niet per definitie unTrue! It's all about the attitude
In Rucphen maken ze wel degelijk grootste sprongen, als Backflip en Rodeo... meerdere gasten daar, volgens mij gebeurt dat op alle indoorbanen hoor. Toch zie ik het meer als een stoere vorm van turnen dan als snowboarden.
quote:Die plaatjes van die ski-ers doen het niet bij mij
Op woensdag 5 november 2003 21:41 schreef Dentist het volgende:
En nog wat meer stoke.. 2 fransen..[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]En wat actie in het park...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 06-11-2003 19:16]
quote:Ruikt naar het nederlandse Doritos Snowboardteam.
Op donderdag 6 november 2003 19:07 schreef XL het volgende:In Rucphen maken ze wel degelijk grootste sprongen, als Backflip en Rodeo... meerdere gasten daar, volgens mij gebeurt dat op alle indoorbanen hoor. Toch zie ik het meer als een stoere vorm van turnen dan als snowboarden.
Hoewel de eerlijkheid mij wel gebied te zeggen dat die gasten wel wat meer in hun mars hebben
[Dit bericht is gewijzigd door beerke op 06-11-2003 20:26]
quote:Helaas nog geen pics in actie maar die moeten wel komen is de bedoeling.
Op donderdag 6 november 2003 19:07 schreef XL het volgende:
[..]Zo vind ik de uitrusting van iemand dus wel weer cool!
Op de keukentafel, zoals het hoortMooi bordje hoor...
Flow
O jah en het is geen patserig doen maar meer bedoeld op de vraag van Rogiernota over de ervarind met boarden.
O jah vind een board er in real meestal anders uit zien dan in het echt.
Moet misschien eens aan de foto gaan sleutelen zodat de vuile vaat niet meer te zien is
quote:real <--> echt
Op donderdag 6 november 2003 19:50 schreef jbcyber het volgende:
O jah vind een board er in real meestal anders uit zien dan in het echt.
Op foto tov in het echt bedoel je zeker?
quote:Alleen is die gear zwaar boven mijn (studenten)budget. Vooral de burton boards en die mission bindingen...
O jah en het is geen patserig doen maar meer bedoeld op de vraag van Rogiernota over de ervarind met boarden.
quote:Ik moet zeggen dat ik ook tot de doelgroep studenten behoor en dat mijn budget ook niet altijd groot is. Daarom heb ik mijn plank afgelopen zomer gekocht het was toen het model van 2002/2003 in plaats van 2003/2004. Het enige verschil met het nieuwe board is trouwens dat de print iets anders is. De bindingen heb ik tweede hands kunnen kopen en ook niet te duur en de schoenen heb ik eerst gehuurd en daarna gekocht zonder veel bij te betalen op zo'n manier heeft de hele set me tussen de 550 en 600 euro gekost.
Op donderdag 6 november 2003 22:15 schreef rogiernota het volgende:[..]
Alleen is die gear zwaar boven mijn (studenten)budget. Vooral de burton boards en die mission bindingen...
En als ik het goed heb begrepen betaal je veel geld voor de naam Burton. DIt neemt trouwens niet af dat het geen goede boards zijn.
quote:Dat ligt er aan hoe goed je board. Als je net bent aan het boarden ga je nog niet echt vol op je kanten met je board waardoor je niet de sneeuw raakt met de punten van je schoenen. Hoe langer je board hoe meer je op de kanten gaat en hoe erger het dan word omdat je met je schoenen in de sneeuw komt (ervan uitgaande dat je alleen maar beter word
Op donderdag 6 november 2003 23:11 schreef Enemy het volgende:
Als ik mijn boots in de bindingen op mn bord zet, steekt aan de voorkant de punt van mn schoen ongeveer 3 cm uit, is dat erg?
quote:Bij snowboards, bindingen en schoenen vind ik dat wel meevallen. Bij kleding vind ik dit wel weer heel erg het geval.
Op donderdag 6 november 2003 23:43 schreef jbcyber het volgende:[..]
Ik moet zeggen dat ik ook tot de doelgroep studenten behoor en dat mijn budget ook niet altijd groot is. Daarom heb ik mijn plank afgelopen zomer gekocht het was toen het model van 2002/2003 in plaats van 2003/2004. Het enige verschil met het nieuwe board is trouwens dat de print iets anders is. De bindingen heb ik tweede hands kunnen kopen en ook niet te duur en de schoenen heb ik eerst gehuurd en daarna gekocht zonder veel bij te betalen op zo'n manier heeft de hele set me tussen de 550 en 600 euro gekost.
En als ik het goed heb begrepen betaal je veel geld voor de naam Burton. DIt neemt trouwens niet af dat het geen goede boards zijn.
[..]
btw je moet gewoon je spullen dus in de zomer kopen. Gaat prima en er gaat meestal erg veel af (soms wel 50%).
quote:3cm is veel hoor. Dat is gewoon niet goed naar mijn mening.
Dat ligt er aan hoe goed je board. Als je net bent aan het boarden ga je nog niet echt vol op je kanten met je board waardoor je niet de sneeuw raakt met de punten van je schoenen. Hoe langer je board hoe meer je op de kanten gaat en hoe erger het dan word omdat je met je schoenen in de sneeuw komt (ervan uitgaande dat je alleen maar beter word)
Ik zou zeggen, kijk of je het niet wat meer kunt verdelen over je board. Dus staat je hak ook zo ver over de achterkant of minder? Dan zou ik me binding iets meer naar de hak zetten. Anders kun je beter een nieuw (breder) board kopen want het is echt niet goed.
Of je moet het een jaartje proberen op deze manier maar het is verre van ideaal.
quote:Met mn hak zit ik niet voorbij de rand, dus ik zal kijken of ik de binding iets naar achter kan verschuiven. De punt is wel vrij hoog vanaf t bord zeg maar, dus als je een grote hoek maak, raakt ie de grond nog niet.
Op vrijdag 7 november 2003 00:05 schreef Komakie het volgende:3cm is veel hoor. Dat is gewoon niet goed naar mijn mening.
Ik zou zeggen, kijk of je het niet wat meer kunt verdelen over je board. Dus staat je hak ook zo ver over de achterkant of minder? Dan zou ik me binding iets meer naar de hak zetten. Anders kun je beter een nieuw (breder) board kopen want het is echt niet goed.
Of je moet het een jaartje proberen op deze manier maar het is verre van ideaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |