abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13880335
http://www.solstation.com/stars/sirius2.htm

according to duchner and brown (2000 preprint -- in postscript), three analyses of the proper motion of sirius found a perturbation in the orbit of sirius b with a period around six years (ch. volet, 1932; walbaum and duvent, 1983; and benest and duvent, 1995). the analyses did not resolve whether the perturbing body orbits sirius a or b, although dynamical simulations suggest that stable orbits exist around both stars at circumstellar distances up to more than half the binary system's closest separation of 8.1 aus (daniel benest, 1989). because ancient astronomers believed that sirius was red in color as late as 2,000 years ago, some investigators wonder if the system may have a third stellar component, sirius c, with about five percent of sol's mass that implies a spectral type m5-9 in a six-year elliptical orbit around sirius a (benest and duvent, 1995). a recent search for faint companions using the hubble space telescope found no supporting evidence for a large jupiter or brown dwarf sized object, although the observed positions of sirius ab -- gl 244 ab -- differed from published orbital elements (schroeder et al, 2000).

3 analyses hebben een verstoring gevonden in de baan van sirius b.
een 3e ster (zoals de dogonstam ook zegt) met een massa 5% van die andere ster zou precies de verstoring kunnen verklaren.

ze hebben het dus nog niet gevonden, maar de 2 sterren zelf kunnen de verstoring ook niet verklaren, en de 3e ster wel, die de dogonstam beschrijft.

http://fusionanomaly.net/dogontribe.html

quote:
the dogon also describe a third star in the sirius system, called "emme ya" ("sorghum female"). in orbit around this star, they say, is a single satellite. to date, emme ya has not been identified by astronomers.
pi_13880431
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 17:56 schreef #ANONIEM het volgende:

- sirius c -

nergens op de nasa website wordt melding gemaakt van een evt. sirius c.
fokschaap
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:22:29 #79
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_13880786
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 18:01 schreef viola_holt het volgende:

[..]

nergens op de nasa website wordt melding gemaakt van een evt. sirius c.

op de nasa website niet als ik zo direct zoek neej.. maar wel op http://adswww.harvard.edu/ zie http://adsabs.harvard.edu/cgi-bin/nph-bib_query?bibcode=1983lastr..97..277w&db_key=ast&high=38e0b7728714813

ow daar moet ik ff bij zetten: ``this research has made use of nasa's astrophysics data system." volges de website hehe

□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 18:35:18 #80
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_13881023
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_13882996
nu we hebben vastgesteld dat er in ieder geval iets moet zijn wat die baan verstoort, zal ik me straks op de dogonstam werpen. er zijn vele websites die het hierover hebben en het verhaal proberen te bevestigen, en veel ertegen die de argumenten ervoor proberen af te doen als o.a. kennis die al door de westerse wereld aan hen is gegeven. laten we nu echter eerst kijken naar de egyptenaren om vervolgens in te gaan op de dogonstam.

sirius werd door de egyptenaren gezien als de ziel van godin isis.

gaan we nu kijken naar de koran
49. en dat hij de heer van sirius is.
http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/053.php3

de koran is het boek wat als hoofdpersoon mohammed heeft, de laatste profeet van god, de god van de bijbel.
e moeten dus concluderen dat de god van onze bijbel van sirius kwam, de koran bevestigt het en de egyptenaren vereerden deze god dus ook.

de goden die vereerd worden door de egyptenaren, de christenen en de volgelingen van de koran vereren dus allemaal dezelfde god (de god van sirius) en dat sirius een verstoring heeft in de banen, die goed te verklaren zijn via een 3e ster. nu gaan we de wel befaamde dogonstam erbij betrekken.

http://fusionanomaly.net/dogontribe.html
the dogon also describe a third star in the sirius system, called "emme ya" ("sorghum female"). in orbit around this star, they say, is a single satellite. to date, emme ya has not been identified by astronomers

daniel and duvent, j.l. "is sirius a triple star?" astronomy and astrophysics. (volume 299, 1995) pp. 621-628. -- in 1995, two french astronomers published the results of years of study, stating that a small, red-dwarf star seems to exist in the sirius star system. they have detected a peturbation in the orbit that cannot be explained by any other means. article was received, october 11, 1994, and accepted for publication on november 8, 1994.

zie ook: http://www.sirius-c.net/siriusc_meaning.htm voor bevestiging van bovenstaande

in de tekst hiervoor (nasa) hebben we al gelezen over de verstoring in de baan, en nu hebben die 2 franse astronomen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat het in principe alleen maar verklaard kan worden aan de hand van een rode dwerg.

nu gaan we terug naar die andere site en daarin lezen we dat 2.000 jaar geleden de astronomen toen geloofden dat sirius rood van kleur was. dit is dus (naast de verstoring in de baan van sirius) ook een reden geweest om te geloven dat er zich een 3e ster in het stelsel bevind, wat overeenstemt met de bevindingen van de 2 astronomen.

http://www.solstation.com/stars/sirius2.htm
because ancient astronomers believed that sirius was red in color as late as 2,000 years ago, some investigators wonder if the system may have a third stellar component

de reden voor de hypothese dat zich dus een 3e ster in het sirius stelsel bevind is dus de geschriften van de astronomen van 2.000 jaar geleden, de afwijking in de baan van sirius en de overeenkomst van de uitkomst van de 2 franse astronomen dat allemaal in elkaar past en de kennis van de dogonstam over sirius bevestigd.

pi_13884260
www.cu2.nl/singulariteit staat de gehele tekst (2e onderwerp).
pi_13888837
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 20:04 schreef #ANONIEM het volgende:
in de tekst hiervoor (nasa) hebben we al gelezen over de verstoring in de baan, en nu hebben die 2 franse astronomen onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat het in principe alleen maar verklaard kan worden aan de hand van een rode dwerg.

nu gaan we terug naar die andere site en daarin lezen we dat 2.000 jaar geleden de astronomen toen geloofden dat sirius rood van kleur was. dit is dus (naast de verstoring in de baan van sirius) ook een reden geweest om te geloven dat er zich een 3e ster in het stelsel bevind, wat overeenstemt met de bevindingen van de 2 astronomen.

de witte dwerg die we zien kan ook het einde zijn van een rode reus en dan dus die tweede ster. dit is het normale verloop van een ster. gaat van rode reus naar een witte dwerg.

en ik vind het wat te toevallig dat de heer of de buitenaardsen precies van de helderste ster vanaf de aarde gezien komen. vind ik eerder een reden voor primitieven om deze als iets goddelijks te zien.

[dit bericht is gewijzigd door viola_holt op 14-10-2003 23:56]

fokschaap
pi_13894281
* olie op het vuur gooit

als je dit plaatje bekijkt hè:

die sigaar rechtsboven zou ook wel eens een tank kunnen zijn of een submarine.

wat denken jullie?

edit: shit, geen direct linking naar het plaatje. dit is iig de url: http://fragileearth.tripod.com/egy-aircraft_files/image023.jpg

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_13898066
quote:
wat denken jullie?
ik vat hem nu pas

denk dat je gelijk hebt

[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2003 14:59]

pi_13898256
de witte dwerg die we zien kan ook het einde zijn van een rode reus en dan dus die tweede ster. dit is het normale verloop van een ster. gaat van rode reus naar een witte dwerg.
quote:
or, could sirius b have been brighter in the past? a number of ancient writers (cicero, horace, seneca, and ptolemy) described sirius as "ruddy," raising the possibility that sirius b might have been in red giant stage 2000 or so years ago, on its way to becoming a white dwarf. this is unlikely, given our knowledge of stellar evolution, which estimates the time for such a transition to be more like 100,000 years, but as chandra, hubble and other modern telescopes have shown, nature still has plenty of surprises in store for us. a more prosaic explanation favored by burnham is that the ancients used terms for color differently, (e.g. the yellow stars capella, arcturus and pollux were all described as red.)
http://chandra.harvard.edu/chronicle/0400/sirius_part2.html

en ik vind het wat te toevallig dat de heer of de buitenaardsen precies van de helderste ster vanaf de aarde gezien komen. vind ik eerder een reden voor primitieven om deze als iets goddelijks te zien.

quote:
temple's book says that long ago an ark descended to the ground amid a great wind and brought amphibious beings, known as the nommo, who gave the dogon the scoop on sirius b.
de dogon is er zelf van overtuigd dat ze sirius vereren omdat daar amfibische wezens vandaan kwamen. daarnaast zouden ze anders eerder de zon zijn gaan vereren, en dat ze nou dergelijke dingen gaan verzinnen voor de publiciteit lijkt me stug.
pi_13900840
quote:
op woensdag 15 oktober 2003 14:44 schreef #ANONIEM het volgende: dat ze nou dergelijke dingen gaan verzinnen voor de publiciteit lijkt me stug.
voor de publiciteit lijkt me ook niet echt de insteek. eerder een machtstrijd, waarbij ze dmv een mooi verhaal de macht naar zich toe trekken.
fokschaap
pi_13901974
even wat algemene informatie over de veda's en de mahabharat.

in de veda's wordt nooit gesproken over 'goden'. er wordt enkel gesproken over god, met meerdere namen en meerdere aspecten. er zijn talloze passages waaruit blijkt dat er één god is. veel onduidelijkheden komen voor omdat het vanuit het sanskrit vrijwel onmogelijk te vertalen is naar een andere taal. in het sanskrit kunnen woorden zoveel betekenissen hebben en het hangt net van de context en de vorm af wat het werkelijk betekent.

zo zie je bijvoorbeeld ook agni vaak vertaald als agni (als god) terwijl het in dat geval vuur betekent. zo'n vertaald stukje dat je dan ergens van een site afhaalt (uit de rig-veda dus) zegt dus eigenlijk helemaal niks als je er verder niet meer over weet.

misschien ook wel interessant om de/een van de vele hindoe-visie op de mahabharat te weten. men gelooft dat vroeger de mensen inderdaad zeer geavanceerd waren en dat men oa. kon vliegen met vliegtuigen. ook worden er inderdaad nucleaire en chemische wapens beschreven. de mahabharat is een beschrijving van een grote oorlog die uitgebroken was tussen al de grote rijken van de aarde. uiteindelijk zijn in die oorlog zoveel geleerden en wijzen gedood dat veel van de kennis verloren is gegaan.

in al die duizenden jaren is da mahabharat wel veranderd. het origineel aantal verzen is 24.000, maar nu zit men op 100.000. het is moeilijk te achterhalen wat nou in het origineel stond dus kunnen er ook elementen voorkomen die compleet verzonnen zijn. mogelijk de stukken over 'goden' die die vliegtuigen bedienden aangezien er (volgens de verhalen althans) niks goddelijk was aan vliegen met een vliegtuig.

pi_13902450
bron?

lijkt me namelijk duidelijk dat vliegen in alle geloven met goddelijkheid in verband wordt gebracht. en als jij wilt beweren dat dit niet het geval is dan is daar vast wel een bron voor. ik sta er open voor hoor maar wil wel graag een linkje naar een site

want zelfs in onze eigen bijbel wordt god nog met vliegen in verband gebracht, en wel met vuur en donder wanneer hij op de berg de sinai land.

[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2003 18:40]

woensdag 15 oktober 2003 @ 18:40:11 #90
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_13902486
quote:
op woensdag 15 oktober 2003 18:38 schreef #ANONIEM het volgende:
bron?

lijkt me namelijk duidelijk dat vliegen in alle geloven met goddelijkheid in verband wordt gebracht. en als jij wilt beweren dat dit niet het geval is dan is daar vast wel een bron voor.

kon solomon niet ook vliegen?
pi_13902543
quote:
kon solomon niet ook vliegen?
ik weet het niet, maar de egyptische god kon wel vliegen (kwam namelijk van egypte) en die van de koran ook (de heer van sirius), beetje lastig als je niet kan vliegen namelijk, en gelukkig wordt dat vliegen daarom ook nogal vaak genoemd in die geloven
pi_13905227
quote:
op woensdag 15 oktober 2003 18:38 schreef #ANONIEM het volgende:
bron?

lijkt me namelijk duidelijk dat vliegen in alle geloven met goddelijkheid in verband wordt gebracht. en als jij wilt beweren dat dit niet het geval is dan is daar vast wel een bron voor. ik sta er open voor hoor maar wil wel graag een linkje naar een site

want zelfs in onze eigen bijbel wordt god nog met vliegen in verband gebracht, en wel met vuur en donder wanneer hij op de berg de sinai land.

lastig om één bepaalde bron te noemen. ik noem bijv:

http://www.geocities.com/vijaisingh/chaptereleven.html#1
het boek van swami dayanand saraswati, een bestudeerder van de veda's en één van de belangrijkste "hervormers" (volgens hem zelf juist terug) in het hindoeïsme.
dit stukje gaat niet specifiek over het vliegen, maar wel over andere technologisch meer geavanaceerde dingen.

quote:
q. ~ is it true that the ancients knew the use of fire-arms, such as agneyastra, about which we read in ancient sanskrit literature. were cannons and muskets known to the ancients or not?

a. ~ yes, it is true. guns and like fire-arms were used in ancient times. the agneyastra and the like weapons can be manufactured by the application of scientific principles.

q. ~ were they brought into existence through magical formulae sanctified by the gods?

a. ~ no, the methods of manufacturing these weapons were evolved as the result of deep thought (mantra). but mere pronouncing of mantra, which is nothing but a collections of words, cannot produce and substance. were any one to say that the chanting of a mantra (or a hymn) can produce fire, he may be asked as to why it should not burn the throat and tongue of the person who recites it. how funny that a person should burn himself to death while meditating the death of his enemy. a mantra literally means the power of thought, hence raja mantri, from raja- state, and mantri - one who thinks) is one who thinks over the affairs of a state and is the king's adviser.

thus, men after deep study acquire a knowledge of the laws of nature, and by the proper application thereof make many discoveries in the domain of art and invented machines. as for instance, if an iron arrow or a ball be filled with such substances as when ignited will produce smoke, which by coming in contact with air or the rays of the sun will catch fire, he will have invented an agneyastra. the fire opened by it will fail of its effect, if the commander of the opposing army discharges a varunastra which is made of such materials whose smoke is converted into a cloud.

the moment it comes in contact with air it immediately begins to rain and extinguishes the fire. likewise, there existed in ancient times other weapons of war, such as vaagaphansa - which when discharged against an enemy paralyzed his limbs - and mohanastra - which was charged with such narcotic substances whose smoke could cause stupefaction of the soldiers of the enemy -, and pashupatashtra - another kind of agnevastra, in which electricity produced from a wire, glass or some other substance was employed to kill one's enemy.

(...)

it is a pity that this jewel of country received such a rude shock from the great war the even today it has not recovered from its effects, for what doubt can there be in the ruin of a country wherein brothers begin to kill each other. rightly has it been said, "when the time of destruction is at hand, intellect becomes perverted," vridha chanikya, 16: 17, and men do foolish things. should anyone, offer them good advice, they take it ill, but are always willing to follow unwholesome advice. when most of the learned men, kings and emperors, sages and seers were killed or died in the great war, the light of knowledge began to grow dim, and with it the dissemination of the vedic religion came to an end. the people became a prey to mutual jealousy, hatred and vanity. the strong seized upon the country and proclaimed themselves kings. thus, when the empire was divided into so many independent states even in india, who could then have kept the foreign possessions under control.

when the braahmans became destitute of knowledge, there could be no talk of the ignorance of the kshatriyas, vaishyas and shoodras. even the ancient practice of the study of the vedas and other shaastras with their meanings died away. the braahmans only learnt the veddas by note - just enough to enable them to earn their livelihood. even that much they did teach to the kshatriyas, and others.

tja, en ook weer een klein stukje. rishi's zijn geleerden, wijzen.
http://www.rediff.com/news/1999/nov/18inter.htm
quote:
it is also well-known that the vedic or puranic idea of the age of the universe is some 8 billion years, which is of the order of magnitude of what has been estimated by modern astrophysicists. is this also a mere coincidence?

again, either a coincidence, or the rishis were capable of supernormal wisdom. don't forget that the indian texts also speak about things that no other civilization thought of until this century. i am speaking of air and space travel, embryo transplantation, multiple births from the same embryo, weapons of mass destruction (all in the mahabharata), travel through domains where time is slowed, other galaxies and universes, potentials very much like quantum potential (puranas). if nothing else, we must salute the rishis for the most astonishing and uncanny imagination.

en hier ook weer wat stukjes:
http://www.atributetohinduism.com/vimanas.htm (had jij ook al gevonden zag ik)
quote:
the arthasastra of kautilya (c. 3rd century b.c.) mentions amongst various tradesmen and technocrats the saubhikas as ' pilots conducting vehicles in the sky'. saubha was the name of the aerial flying city of king harishchandra and the form 'saubika' means 'one who flies or knows the art of flying an aerial city.' kautilya uses another significant word 'akasa yodhinah', which has been translated as 'persons who are trained to fight from the sky.'
eveneens niks over goden of iets dergelijks, gewoon piloten.
quote:
reference to flying vehicles as vimana occur in the mahabharata in about 41 places of which the air attack of salva on krisna's capital dwaraka deserve special notice. the asura king salva had an aerial flying machine known as saubha-pura in which he came to attack dwaraka. he began to shower hails, and missiles from the sky. as krishna chased him he went near the sea and landed in the high seas. then he came back again with his flying machine and gave a tough fight to krishna staying about one krosa (about 4,000 ft) above the ground level. krishna at last threw a powerful ground-to-air weapon which hit the plane in the middle and broke it into pieces. the damaged flying machine fell into the seas. this vivid description of the air attack occurs in the bhagavata also. we also come across the following references to missiles, armaments, sophisticated war-machines and mechanical contrivances as well as to vimanas in mahabharata.
salva is zeker geen god en krishna in principe ook niet (alhoewel veel dat wel geloven).

tja, en verder op die pagina zie je ook dat er gesproken wordt over mensen die die dingen bouwen en bedienen en niet over "goden" die het hun hebben gegeven.

pi_13906041
quote:
the arthasastra of kautilya (c. 3rd century b.c.) mentions amongst various tradesmen and technocrats the saubhikas as ' pilots conducting vehicles in the sky'. saubha was the name of the aerial flying city of king harishchandra and the form 'saubika' means 'one who flies or knows the art of flying an aerial city.' kautilya uses another significant word 'akasa yodhinah', which has been translated as 'persons who are trained to fight from the sky.'
staat toch duidelijk dat een stad gevlogen werd, lijkt me stug dat dat zonder hulp gebeurd.
pi_13906470
quote:
op woensdag 15 oktober 2003 21:48 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

staat toch duidelijk dat een stad gevlogen werd, lijkt me stug dat dat zonder hulp gebeurd.

op dat soort precisie in vertalingen kun je nooit afgaan. in de plaats van stad kan het net zo goed betekenen: "plaats met veel mensen" of iets dergelijks wat in het engels vrij normaal gesproken wordt vertaald als "city" maar net zo goed kan slaan op een jumbo-jet (vliegende plaats met veel mensen).

er staat ook dat het bestuurd wordt door personen die erin getraind zijn.

kautilya is niet de persoon die enige hulp van goden verwacht. hij schreef de arthshastra, een boek geschreven over het regeren van een land. veel voorkomende thema's zijn bedrog en het niemand vertrouwen.

verder op de pagina staan ook voorbeelden van de wijze waarop deze vliegmachines gebouwd werden. bijv:

quote:
in the recently published samarangana sutradhara of bhoja, a whole chapter of about 230 stanzas is devoted to the principles of construction underlying the various flying machines and other engines used for military and other purposes. the various advantages of using machines, especially flying ones, are given elaborately. special mention is made for their attacking visible as well as invisible objects, of their use at one’s will and pleasure, of their uninterrupted movements, of their strength and durability, in short of their capability to do in the air all that is done on earth. after enumerating and explaining a number of other advantages, the author concludes that even impossible things could be effected through them. three movements are usually ascribed to these machines, ascending, cruising, thousands of miles in the atmosphere and lastly descending. it is said that in an aerial car one can mount to the surya-mandala, travel throughout the regions of air above the sea and the earth. these cars are said to move so fast as to make a noise that could be heard faintly from the ground. still some writers have expressed a doubt and asked “was that true?” but the evidence in its favor is overwhelming.
en:
quote:
in 1875, the vaimanika sastra, a fourth century b.c. text written by bharadwaj the wise, using even older texts as his source, was rediscovered in a temple in india. it dealt with the operation of vimanas and included information on the steering, precautions for long flights, protection of the airships from storms and lightning and how to switch the drive to "solar energy" from a free energy source which sounds like "anti-gravity."
pi_13917948
maar uhm... hoe wisten ze dan hoe ze die moesten bouwen? bedoel je kan wel zeggen dat ze het zelf bouwden wat ik wel wil geloven, maar de informatie over hoe ze het moesten bouwen.. noach kreeg ook de opdracht hoe hij exact het schip moest bouwen of uhm... er was in ieder geval iets in de bijbel waarvan god een bouwplan gaf en het nagebouwd moest worden door de mensheid. lijkt het daar niet een beetje op, zeker als je gaat kijken naar de zoveel pagina's met exacte instructies en anti-zwaartekracht zelfs?
pi_13924439
quote:
op donderdag 16 oktober 2003 13:10 schreef #ANONIEM het volgende:
maar uhm... hoe wisten ze dan hoe ze die moesten bouwen? bedoel je kan wel zeggen dat ze het zelf bouwden wat ik wel wil geloven, maar de informatie over hoe ze het moesten bouwen.. noach kreeg ook de opdracht hoe hij exact het schip moest bouwen of uhm... er was in ieder geval iets in de bijbel waarvan god een bouwplan gaf en het nagebouwd moest worden door de mensheid. lijkt het daar niet een beetje op, zeker als je gaat kijken naar de zoveel pagina's met exacte instructies en anti-zwaartekracht zelfs?
nou, ook dat hoeft niet persee door iemand gegeven te zijn. eerder quote ik bijvoorbeeld al:
quote:
q. ~ were they brought into existence through magical formulae sanctified by the gods?

a. ~ no, the methods of manufacturing these weapons were evolved as the result of deep thought (mantra). but mere pronouncing of mantra, which is nothing but a collections of words, cannot produce and substance. were any one to say that the chanting of a mantra (or a hymn) can produce fire, he may be asked as to why it should not burn the throat and tongue of the person who recites it. how funny that a person should burn himself to death while meditating the death of his enemy. a mantra literally means the power of thought, hence raja mantri, from raja- state, and mantri - one who thinks) is one who thinks over the affairs of a state and is the king's adviser.

thus, men after deep study acquire a knowledge of the laws of nature, and by the proper application thereof make many discoveries in the domain of art and invented machines. as for instance, if an iron arrow or a ball be filled with such substances as when ignited will produce smoke, which by coming in contact with air or the rays of the sun will catch fire, he will have invented an agneyastra. the fire opened by it will fail of its effect, if the commander of the opposing army discharges a varunastra which is made of such materials whose smoke is converted into a cloud.

the moment it comes in contact with air it immediately begins to rain and extinguishes the fire. likewise, there existed in ancient times other weapons of war, such as vaagaphansa - which when discharged against an enemy paralyzed his limbs - and mohanastra - which was charged with such narcotic substances whose smoke could cause stupefaction of the soldiers of the enemy -, and pashupatashtra - another kind of agnevastra, in which electricity produced from a wire, glass or some other substance was employed to kill one's enemy.

je zal misschien ook wel mensen vinden die het tegendeel beweren, maar er staat volgens mij nergens iets over het geven van technologie van "goden" aan mensen.

de enige boeken die men als door god gegeven beschouwd zijn de veda's en daar staan geen exacte instructies in over hoe je zulke machines moet bouwen, wel algemene informatie over god, de natuur etc.

pi_13926587
mag ik hier misschien de bron van? punt is namelijk dat hier vraag en antwoord staat, heb altijd wat problemen daarmee omdat dat meestal niet op edu sites e.d. staan.
pi_13927131
trouwens ook nog even het volgende:

4 may we be close to both the worlds who suffer no pain, parents of gods, who aid with favour,
both mid the gods, with day and night alternate. protect us, heaven and earth, from fearful danger.

http://www.sacred-texts.com/hin/rigveda/rv01185.htm

pi_13929120
quote:
op donderdag 16 oktober 2003 18:41 schreef #ANONIEM het volgende:
mag ik hier misschien de bron van? punt is namelijk dat hier vraag en antwoord staat, heb altijd wat problemen daarmee omdat dat meestal niet op edu sites e.d. staan.
staat hierboven:
http://www.geocities.com/vijaisingh/chaptereleven.html#1

de bron is de satya prakash van swami dayanand, in enigszins recente tijd het meest geleerd in de veda's en in het boek staat onder andere een uiteenzetting van misverstanden binnen het hindoeïsme vanuit vedisch perspectief belicht, waaronder dus het bovenstaande.

quote:
trouwens ook nog even het volgende:

4 may we be close to both the worlds who suffer no pain, parents of gods, who aid with favour,
both mid the gods, with day and night alternate. protect us, heaven and earth, from fearful danger.

http://www.sacred-texts.com/hin/rigveda/rv01185.htm

zoals ik al zei, de rig veda is niet te vertalen. dit soort stukjes zeggen helemaal niks. ik zie dat dit ook nog vertaald is door een brit die er over het algemeen al helemaal geen verstand van hadden. van sommigen is het zelfs bekend dat ze expres verkeerd vertaalden om mensen naar het christendom te kunnen bekeren.

"gods" kan zoiezo al niet voorkomen in de veda's omdat het vedisch geloof niet polytheïstisch is. alleen dit geeft al aan dat de vertaling niet klopt en de vertaler niet over de benodigde kennis beschikt om dit te kunnen vertalen.

pi_13930227
ppffff wat een leesvoer allemaal maargoed ik heb het meeste gelezen...

ten eerste, erich von daniken is al door tig geleerden in vele verschillende onderwerpen onderuit gehaald. die vent fantaseerd een eind weg in mijn ogen.

over de maya's/inca's enzo weet ik weinig dus daar ga ik niks over zeggen. over de christelijk en joodse boeken weet ik wel wat. ten eerste is het boek van thomas ergens rond 50 na christus geschreven en volgens hebben de grieken en romeinen niet zoveel geschreven over ufo's dus het lijkt me sterk dat ze er toen waren. tevens is de zohar pas geschreven in de 13de eeuw en is de oorsprong ook niet echt duidelijk of dat het een deel verzonnen was (daar wordt over gediscuseerd). als je wat verder verdiept in manieren hoe de occult en spirituele groeperingen hun teksten schrijven dan kom je erachter dat het allemaal een soort geheimschrift is wat vol van de metaforen staat. zo is 'dood' in de gnotische boeken (wat het boek van thomas is) niet een lichamelijke dood maar een geestelijke dood. als ze het hebben over de doden dan hebben ze het dus niet over dode mensen maar over mensen die spiritueel leeg zijn. als ze het hebben over brood dan hebben ze het over liefde, etc.

en om het volk te boeien moesten de goden natuurlijk wel spannende dingen doen als grote oorlogen op de maan met vuur spugende ogen en bliksems waarmee ze gooiden. tevens was er vroeger ook veel meer als nu een gevecht om zielen tussen de geloven dus jou god moest toch minstens veel spannendere dingen hebben gedaan dan de god die de tempel naast je deed. zo werkt nou eenmaal in de praktijk

nu zijn er wel dingen die niet te verklaren zijn maar de meeste argumenten vind ik nou niet erg sterk staan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')