quote:lees die tekst nu eens die in die site staat die je me geeft.
leuk, maar wel fake !
http://fragileearth.tripod.com/egy-aircraft.htmoptie 1 van mobious dus !
er staat helemaal geen tegenargument in ja
en als je me niet gelooft moet je het zelf maar lezen.
quote:in die geschriften zelf wordt ook ontzettend veel over vliegtuigen gesproken en helemaal gedetailleerd ook nog beschreven.
het is getekend naar aanleiding van de geschriften
quote:lijkt me duidelijk.
in another indian source, the samar, vimanas were "iron machines, well-knit and smooth, with a charge of mercury that shot out of the back in the form of a roaring flame."
[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2003 13:39]
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 13:30 schreef #ANONIEM het volgende:
de kennis was er toen dus nog niet, maar zij wisten het al wel.
de traditie kan er natuurliujk zijn geweest, er is al duizenden jaren een sirius-traditie op deze aarde, maar de gedetailleerde kennis van sirius, geïnterpreteerd door westerlingen, niet.
quote:ik geloof je niet, zelfs niet als er geen argument op die pagina staat.
op dinsdag 14 oktober 2003 13:36 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
lees die tekst nu eens die in die site staat die je me geeft.
daar staat helemaal geen enkel argument in dat het nep is behalve dat het lijkt op onze hedendaagse helikopters enzo.er staat helemaal geen tegenargument in ja
en als je me niet gelooft moet je het zelf maar lezen.
ander topic over de abydos helikopter: alien aanwijzingen uit het verleden :p :y
quote:wat is nu eigenlijk toevallig? dat iemand het zou vervalsen om iets bij te staven waar honderden andere bronnen voor zijn en hele geschriften vol met technologieen worden beschreven, of dat deze nou eenmaal in dat plaatje past?
het is een beetje te toevallig allemaal.
quote:de verklaring is dat het slechts tekst is allemaal gebaseerd op een brief die is ingezonden door haar, waarin ze geen enkel argument noemt waarom dat het geval zou zijn.
er staat een simpele verklaring: het is tekst, een set van hieroglyphen.
sorry geloof ik toch liever alle andere geloven en geschriften dan dat ik me op 1 brief ga herroepen, en waar helemaal geen argumenten in worden genoemd.
je hebt gelijk, het is allemaal te toevallig om vervalst te moeten worden
[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2003 14:42]
quote:ik heb dergelijke dingen ook gelezen in de boeken van sitchin. kerktorens zijn nabootsingen van de raketten die vroeger gebruikt werden enzo. jouw held, erich von daniken, heeft dit zeer waarschijnlijk ook allemaal uitgewerkt in zijn boeken.
op dinsdag 14 oktober 2003 14:36 schreef #ANONIEM het volgende:wat is nu eigenlijk toevallig? dat iemand het zou vervalsen om iets bij te staven waar honderden andere bronnen voor zijn en hele geschriften vol met technologieen worden beschreven, of dat deze nou eenmaal in dat plaatje past?
achteraf bewijzen zoeken gebeurt bij zoveel theorieën en deze komt op mij (nog) niet al te geloofwaardig over.
quote:wat is dat nou voor een flauwekul nou dan?
jouw held, erich von daniken, heeft dit zeer waarschijnlijk ook allemaal uitgewerkt in zijn boeken.
according to ancient indian texts, the people had flying machines which were called "vimanas." the ancient indian epic describes a vimana as a double-deck, circular aircraft with portholes and a dome, much as we would imagine a flying saucer.
it flew with the "speed of the wind" and gave forth a "melodious sound." there were at least four different types of vimanas; some saucer shaped, others like long cylinders ("cigar shaped airships").
in another indian source, the samar, vimanas were "iron machines, well-knit and smooth, with a charge of mercury that shot out of the back in the form of a roaring flame."
lees je dat soort stukjes wel en dat stuk over sirius, gospel van thomas, zohar e.d.? of lees je daar overheen en val je helemaal terug op een brief zonder argumentatie? en ga je vervolgens daaruit concluderen dat die schrijvers het allemaal maar bedenken terwijl het letterlijk uit al die oude overleveringen komt?
quote:het sirius verhaal is ook al vaker ontkracht. gospel van thomas en zohar weet ik weinig tot niets van, maar het blijven net als de bijbel gewoon oude boeken waaruit je dingen kunt interpreteren of fout vertalen.
op dinsdag 14 oktober 2003 14:48 schreef #ANONIEM het volgende:according to ancient indian texts, the people had flying machines which were called "vimanas." the ancient indian epic describes a vimana as a double-deck, circular aircraft with portholes and a dome, much as we would imagine a flying saucer.
it flew with the "speed of the wind" and gave forth a "melodious sound." there were at least four different types of vimanas; some saucer shaped, others like long cylinders ("cigar shaped airships").in another indian source, the samar, vimanas were "iron machines, well-knit and smooth, with a charge of mercury that shot out of the back in the form of a roaring flame."
lees je dat soort stukjes wel en dat stuk over sirius, gospel van thomas, zohar e.d.? of lees je daar overheen en val je helemaal terug op een brief zonder argumentatie? en ga je vervolgens daaruit concluderen dat die schrijvers het allemaal maar bedenken terwijl het letterlijk uit al die oude overleveringen komt?
http://www.skepdic.com/dogon.html
wat ik ook zei is dat ik dergelijke teksten ook gelezen heb in de boeken van sitchin. net als over de manna machine.
quote:dit is alles waar die tekst op gebaseerd is die tegen de dogon is, het is mogelijk dat het door kennis van andere volkeren is overgenomen.
dogon may have had a grounding in 20th century technological matters brought to them by visitors from other parts of earth and transmitted in conversation.
grote flauwekul want ze vereerden sirius al voor eeuwen !!
maar goed als je het toch aan vervalsing wil toeschrijven terwijl al het andere perfect in het plaatje valt evenals de dogonstam dan mag dat hoor.
quote:nee tuurlijk hij vond dat weer niet, ook al vonden alle andere wetenschappers dat wel er is altijd wel 1tje die het niet vind natuurlijk
he found no evidence they knew sirius was a double star or that sirius b is extremely dense and has a fifty-year orbit.
ik vind het nergens op slaan dat het allemaal in elkaar past maar in plaats daarvan er maar gezocht wordt naar het idee van vervalsing, terwijl daar ook nog driedubbel geen aanleiding voor is, behalve 1 gelovige die weer even al die andere wetenschappers tegen wil gaan.
maar ja gelukkig zijn er allemaal andere bronnen he
quote:dus weinig tot niets van maar het blijven oude boeken die je anders kunt interpreteren, ja dat heb je wel vaker he
gospel van thomas en zohar weet ik weinig tot niets van, maar het blijven net als de bijbel gewoon oude boeken waaruit je dingen kunt interpreteren of fout vertalen.
quote:
bullard, thomas. e. "ancient astronauts," in the encyclopedia of the paranormal, ed. g. stein (amherst, n.y.: prometheus books, 1996), pp. 30-31.griaule, marcel. conversations with ogotemmeli: an introduction to dogon religious ideas originally published in 1948, reprint (oxford university press 1997).
james, peter and nick thorpe. ancient mysteries (ballantine books, 1999).
randi, james. flim-flam! (buffalo, new york: prometheus books,1982), pp. 68-70.
sagan, carl. broca's brain (new york: random house, 1979), ch. 6, "white dwarfs and little green men".
sagan, carl. the demon-haunted world - science as a candle in the dark (new york: random house, 1995). review
paranormaal gedoe, groene mannetjes, wetenschap als een kaarsje in het donker... lijkt me wel erg selectief gezocht, net zoals de gelovigen selectief gaan zoeken om de bijbel te bekrachtigen
quote:http://www.skepsis.nl/dogon.html
op dinsdag 14 oktober 2003 15:21 schreef #ANONIEM het volgende:- sirius verhaal -
geloof wat je wilt geloven, geloof ik niet wat ik niet wil geloven. even goede vrienden
quote:heb jij de brontekst gelezen ?
dus weinig tot niets van maar het blijven oude boeken die je anders kunt interpreteren, ja dat heb je wel vaker hebedoel dat mensen iets gaan zeggen zonder dat ze het gelezen hebben.
quote:in het nederlands
op dinsdag 14 oktober 2003 15:30 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
het gospel van thomas is de brontekst
[dit bericht is gewijzigd door viola_holt op 14-10-2003 15:34]
anders kom je nergens dacht ik zelf.
quote:kijk links boven, daar zie je het originele staan.
in het nederlands
quote:er past heel veel in heel veel plaatjes dat is mijn punt. er zijn teveel verhalen die allemaal aanspraak maken op de waarheid.
op dinsdag 14 oktober 2003 15:32 schreef #ANONIEM het volgende:
ja oke je gelooft wat je wil geloven, maar dat kan je dan niet echt aanhalen als goed argument toch als er veel meer wetenschappers die het verhaal van de dogon juist wel bevestigen, en als het allemaal in het plaatje past. bedoel dan moet je in een forum toch de kans van waarschijnlijkheid en randinformatie aanhouden
je kunt voor van alles bewijzen zoeken en die worden ook gevonden.
ik vind de sceptische kijk op het dogon-sirius verhaal aannemelijker.
in het geval van een christen gelooft deze stelling in zijn waarheid, in jouw geval geloof jij in de waarheid van erich von däniken en ik hou het een beetje in het midden.
quote:waar linksboven ?
op dinsdag 14 oktober 2003 15:33 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
kijk links boven, daar zie je het originele staan.
het is vertaald, maar wel letterlijk.
direct vertaald vanaf die oeroude overlevering.
49. en dat hij de heer van sirius is.
daarnaast denk je dat je dit over het hoofd ziet als je het met elkaar vergelijkt
een dikke 20 jaar geleden kwam de ster sirius vreemd in de kranten. een afrikaanse stam in mali, de dogonstam, vertelde dat er ooit buitenaardse wezens afkomstig van sirius waren geweest. de dogonstam wist zelfs dat de ster sirius niet één ster was, maar dat er nog een hele kleine ster naast zat. ook wist de dogonstam te vertellen in hoeveel jaar de ster sirius om haar as draaide. pas in de jaren 80 bleek de dogonstam gelijk te krijgen! de krachtigste telescopen ontdekten toen inderdaad een andere kleine ster rond sirius. en de omlooptijd klopte ook...
het kwam toen pas in de kranten en dat kwam niet omdat ze erachter kwamen dat de dogon stam wist wat de moderne wetenschap al wist !!! pas daarna, let op pas daarna bleken ze gelijk te krijgen, en ze stonden voordat ze gelijk kregen daarmee al in de kranten, daarvoor
it would seem that the mahabharata is describing an atomic war! references
like this one are not isolated; but battles, using a fantastic array of weapons and aerial vehicles are common in all the epic indian books. one even describes a vimana-vailix battle on the moon! the above section very
accurately describes what an atomic explosion would look like and the effects of the radioactivity on the population. jumping into water is the only respite.
nu een vraag aan jou, hoe kan je van bovenstaande beweren dat er sprake is van selectief zoeken als het in alle geloven weer terugkomt, als het geschriften zijn van duizenden jaren oud e.d.? hoe kan je dan stellen dat het puur is dat je vind waar je naar zoekt, alsof die teksten ook vervalst zouden zijn.
daar linksboven
quote:sirius is een binary system. de dogon hebben het over drie sterren.
op dinsdag 14 oktober 2003 15:50 schreef #ANONIEM het volgende:nu een vraag aan jou, hoe kan je van bovenstaande beweren dat er sprake is van selectief zoeken als het in alle geloven weer terugkomt, als het geschriften zijn van duizenden jaren oud e.d.? hoe kan je dan stellen dat het puur is dat je vind waar je naar zoekt, alsof die teksten ook vervalst zouden zijn.
je gebruikt selectief feiten en negeert de feiten die de dogon verhalen tegenspreken.
maakt verder niet uit en ik zag dat je net probeerde te chatten, maar ik was even van m'n werkplek weg !
quote:nee want nu geef je het feit wat het tegenspreekt. sirius is ook een ster en dat het een binair systeem zou zijn veranderd niet dat ze exact de omlooptijd, grote en andere karakteristieken wisten van die ster, dus binair systeem is niet het antwoord.
sirius is een binary system. de dogon hebben het over drie sterren.
je gebruikt selectief feiten en negeert de feiten die de dogon verhalen tegenspreken.
het stond in de kranten voordat de wetenschap het ontdekte.
wat voor tegenargumenten zijn er nog meer tegen?
want ik wil wel geloven dat het niet waar zou zijn hoor, punt is alleen dat ik die tegenargumenten niet bepaald tegenkom.
quote:of het wel of niet waar is, kan ik persoonlijk niet beoordelen. ik kan slechts iets aannemelijk of niet aannemelijk vinden. voor beide kanten is iets te zeggen.
op dinsdag 14 oktober 2003 16:22 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
nee want nu geef je het feit wat het tegenspreekt. sirius is ook een ster en dat het een binair systeem zou zijn veranderd niet dat ze exact de omlooptijd, grote en andere karakteristieken wisten van die ster, dus binair systeem is niet het antwoord.
het stond in de kranten voordat de wetenschap het ontdekte.
wat voor tegenargumenten zijn er nog meer tegen?
want ik wil wel geloven dat het niet waar zou zijn hoor, punt is alleen dat ik die tegenargumenten niet bepaald tegenkom.
quote:
if a european had visited the dogon in the 1920's and 1930's, conversation would likely have turned to astronomical matters, including sirius, the brightest star in the sky and the center of dogon mythology. furthermore, there had been a good amount of discussion of sirius in the scientific press in the '20s so that by the time griaule arrived, the dogon may have had a grounding in 20th century technological matters brought to them by visitors from other parts of earth and transmitted in conversation.or, griaule's account may reflect his own interests more than that of the dogon. he made no secret of the fact that his intention was to redeem african thought. when the belgian walter van beek studied the dogon, he found no evidence they knew sirius was a double star or that sirius b is extremely dense and has a fifty-year orbit.
quote:dus die kennis was eerder aanwezig.
knowledge of their customs and beliefs comes from the french anthropologists marcel griaule and germaine dieterlen, who worked among the dogon from 1931 to 1952. between 1946 and 1950 the dogon head tribesmen unfolded to griaule and dieterlen the innermost secrets of their knowledge of astronomy.[...]
the white dwarf companion of sirius which answers to this description was not seen until 1862
quote:de kennis over hun geloven en gewoontes is naar buiten gebracht door die 2 personen, knowledge of their customs and beliefs, de kennis over hun gewoontes en geloof. de kennis was dus nog niet aanwezig.
knowledge of their customs and beliefs comes from the french anthropologists marcel griaule and germaine dieterlen, who worked among the dogon from 1931 to 1952. between 1946 and 1950 the dogon head tribesmen unfolded to griaule and dieterlen the innermost secrets of their knowledge of astronomy.
[...]the white dwarf companion of sirius which answers to this description was not seen until 1862
dus die kennis was eerder aanwezig.
the white dwarf companion of sirius which answers to this description was not seen until 1862
dus de beschrijving was toen al gegeven, en werd toen pas bevestigd. de beschrijving gegeven door de dogonstam die die 2 personen naar de buitenwereld hebben gebracht (de knowledge of customs and beliefs).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |