abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:31:15 #26
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13860583
quote:
op maandag 13 oktober 2003 20:31 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ja toevallig een beetje heel erg veel, en het wordt toevallig ook nog even heel veel herhaald, en toevallig ook nog in alle andere geloven (zelfs de bijbel op de berg de sinai) maar het blijft allemaal toeval joh

deze hiëroglief staat alleen en heeft geen connectie met de bijbel.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13860634
quote:
jup, ik heb waren de goden kosmonauten? van von danicken naast me liggen.
hoe kom je dan bij die reactie als hij slechts citeerd wat er letterlijk in die oeroude overleveringen staat?
pi_13860641
begrijp ik hieruit dat je het verhaal over de kabbala uit het boek van von danicken hebt...? 50 pagina's in een mondelinge leer vind ik trouwens ook best knap. of heb je het hier over de zohar? heb je die uberhaupt wel een gelezen, of neem je wat von danicken zegt zomaar aan?
pi_13860698
quote:
op maandag 13 oktober 2003 21:32 schreef #ANONIEM het volgende:
hoe kom je dan bij die reactie als hij slechts citeerd wat er letterlijk in die oeroude overleveringen staat?
....? heb je het over dat boek nu?
pi_13860752
quote:
deze hiëroglief staat alleen en heeft geen connectie met de bijbel.
de god van de ark des verbonds (dus zowel de bijbel als de kaballah) zeggen dat de god de egyptenaren de plagen bezorgde. hoezo geen connecties?
pi_13860860
quote:
50 pagina's in een mondelinge leer vind ik trouwens ook best knap.
mondelinge leer waar heb je het over??? dat staat zo vast als alle andere overleveringen.
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:40:10 #32
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13860864
quote:
op maandag 13 oktober 2003 21:36 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

de god van de ark des verbonds (dus zowel de bijbel als de kaballah) zeggen dat de god de egyptenaren de plagen bezorgde. hoezo geen connecties?

dit hiëroglief heeft niets met de bijbel te maken. egypte wordt inderdaad verscheidene malen genoemd, maar de connectie zie ik niet.
1 kernfysicus
pi_13860901
quote:
egypte wordt inderdaad verscheidene malen genoemd, maar de connectie zie ik niet.
oke, dan blijft de bijbel het enige ware geloof en al die andere geloven met hun vliegtuigen, technologieen e.d. niet
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:42:40 #34
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13860938
quote:
op maandag 13 oktober 2003 21:41 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

oke, dan blijft de bijbel het enige ware geloof en al die andere geloven met hun vliegtuigen, technologieen e.d. niet

nee, dat vind ik niet en dat beweer ik dan ook niet. overigens hebben veel andere geloven wel interessante mythes over voertuigen en technologiën, maar daar is niets concreets van gevonden.
1 kernfysicus
pi_13861008
quote:
op maandag 13 oktober 2003 21:40 schreef #ANONIEM het volgende:
mondelinge leer waar heb je het over??? dat staat zo vast als alle andere overleveringen.
de kabbala is geen boek, dus lijkt het mij erg sterk als het 50 pagina's bevat...
pi_13861043
quote:
op maandag 13 oktober 2003 20:27 schreef #ANONIEM het volgende:
hymn xlvi. rudra.
1. to rudra bring these songs, whose bow is firm and strong, the self-dependent god with swiftly-flying shafts,
en hier wordt het dus allemaal wel weer duidelijk, god is zelfstandig en verplaatst zich via snel vliegende schachten, pijlen? god verplaatst zich dus door middel van iets.
of heel misschien heeft hij gewoon een boog, waarmee hij "shiftly-flying shafts" afschiet... zou ook zomaar kunnen he?

die bizarre conclusies die jij soms weet te trekken...

Unox, the worst operating system.
pi_13861481
quote:
die bizarre conclusies die jij soms weet te trekken...
de argumenten waar sommige mensen op ingaan en juist niet op ingaan

vooral zo goed omdat ik het snel even op moest zoeken, is altijd top als mensen je daarop aanvallen, ja is geweldig joh

[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2003 22:09]

pi_13861852
quote:
op maandag 13 oktober 2003 22:02 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

de argumenten waar sommige mensen op ingaan en juist niet op ingaan

vooral zo goed omdat ik het snel even op moest zoeken, is altijd top als mensen je daarop aanvallen, ja is geweldig joh

is geen excuus. van mij hoef je niets "snel op te zoeken", je mag er best langer over nadenken dan 2 minuten. graag zelfs.
Unox, the worst operating system.
  maandag 13 oktober 2003 @ 22:24:29 #39
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13862064
er zijn geloven waar de heilige teksten schrijven over goden in voertuigen en technologiën, dit zegt natuurlijk niet, dat het ook waar is.
de dogon-zaak is uiterst dubieus; waarschijnlijk hebben ze de informatie opgedaan van westerse missionarissen.
1 kernfysicus
pi_13866119
quote:
op maandag 13 oktober 2003 19:22 schreef #ANONIEM het volgende:
--knip--
je zoekt iets maar je weet niet wat hmm? vertel eens, wat denk je dat je zoekt. wat denk je zelf wat jouw drijft?

*interesse*

[dit bericht is gewijzigd door k3vil op 14-10-2003 01:33]

pi_13866574
#ANONIEM, hier iets interessants voor jou om te onderzoeken:

dit komt uit de koran. sura 53. kijk eens naar nummer 49 van die sura:

quote:
47. en dat de volgende opwekking (tot leven) op hem rust:

48. en dat hij het is die voldoening en rijkdom geeft

49. en dat hij de heer van sirius is.

50. en dat hij de oude (stam van aad) vernietigde

51. en samoed, en hij spaarde (hen) niet,

zegt genoeg denk ik
kijk ook eens naar nummer 50. aad -> atl -> atlantis.

bron: http://www.kuran.gen.tr/html/nederland/053.php3

pi_13868472
quote:
de dogon-zaak is uiterst dubieus; waarschijnlijk hebben ze de informatie opgedaan van westerse missionarissen.
zou allemaal wel leuk zijn geweest als die wetenschappers het op dat moment wisten, punt is dat ze het pas ontdekten nadat ze er gericht op gingen zoeken nadat de stam die informatie had gegeven.

dank je delapoko zeer zeker interressant.

het klopt ook nog helemaal perfect
http://thriceholy.net/texts/koran5.html#53

ik ga nu ook even zoeken naar vers 51 van de zohar.

pi_13868865
quote:
what we know about ancient indian flying vehicles comes from ancient indian sources; written texts that have come down to us through the centuries. there is no doubt that most of these texts are authentic; many are the well known ancient indian epics themselves, and there are literally hundreds of them. most of them have not even been translated into english yet from the old sanskrit.
quote:
according to ancient indian texts, the people had flying machines which were called "vimanas." the ancient indian epic describes a vimana as a double-deck, circular aircraft with portholes and a dome, much as we would imagine a flying saucer.

it flew with the "speed of the wind" and gave forth a "melodious sound." there were at least four different types of vimanas; some saucer shaped, others like long cylinders ("cigar shaped airships").

quote:
there seems to be no doubt that vimanas were powered by some sort of "anti-gravity." vimanas took off vertically, and were capable of hovering in the sky
quote:
in another indian source, the samar, vimanas were "iron machines, well-knit and smooth, with a charge of mercury that shot out of the back in the form of a roaring flame."
http://theopenline.cc/ancient_aircraft.htm
quote:
however, one of the great indian epics, the ramayana, does have a highly detailed story in it of a trip to the moon in a vimana (or "astra"), and in fact details a battle on the moon with an "asvin" (or "atlantean" airship).
wellicht dat de god van ons daarom als eerste gebod heeft dat we alleen in hem mogen geloven, en niet in die andere geloven (omdat die er dus blijken te zijn).

[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2003 10:27]

pi_13869759
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 10:28 schreef #ANONIEM het volgende:
http://www.veling.nl/anne/templars/ancientaircraft_nf.html
leuk dat je er zo mee bezig bent #ANONIEM. ik vind het interessant om dit zo te zien.

wat ik me afvroeg over o.a. die helikopter; hij ziet er wel heel "recent" uit. daaruit zou ik kunnen concluderen dat:

1. het nep is
2. er parallelle ontwikkeling van beschavingen bestaat
3. de uitvinder van de helikopter dit "onbewust" al eerder heeft gezien
4. of uit 2 en 3: 1950 was niet de eerste keer dat er een helikopter door de mens is uitgevonden

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_13870226
maak je eigen keuze maar mobious. maar neem daarbij wel alle andere vliegtuigen die worden beschreven in de andere geloven.

en de dogonstam natuurlijk enzo.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:31:10 #47
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13872028
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 09:58 schreef #ANONIEM het volgende:
zou allemaal wel leuk zijn geweest als die wetenschappers het op dat moment wisten, punt is dat ze het pas ontdekten nadat ze er gericht op gingen zoeken nadat de stam die informatie had gegeven.
nee, dat is onjuist. het verhaal over de dogon-stam is opgeschreven toen men al kennis had van sirius.

http://www.csicop.org/si/7809/sirius.html

1 kernfysicus
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:33:13 #48
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13872084
de indische vliegmachines zijn interessant, maar dat plaatje is niet origineel indisch. het is getekend naar aanleiding van de geschriften, waarbij het geïnterpreteerd wordt als échte machines.
1 kernfysicus
pi_13872567
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 10:28 schreef #ANONIEM het volgende:
http://www.veling.nl/anne/templars/ancientaircraft_nf.html
leuk, maar wel fake !

http://fragileearth.tripod.com/egy-aircraft.htm

optie 1 van mobious dus !

fokschaap
pi_13873614
tvlxd
quote:
the dogon referred to a small and super-dense companion of sirius, made of matter heavier than anything on earth, and moving in a 50-year elliptical orbit around its parent star. the white dwarf companion of sirius which answers to this description was not seen until 1862, when the american optician alvan graham clark spotted it while testing a new telescope; the superdense nature of white dwarfs was not realized until the 1920s. but the dogon sirius traditions are at least centuries old. how can we account for the remarkable accord between ancient dogon legends and modern astronomical fact?
het is de basis van die stam en die samenleving is al eeuwen oud.
de kennis was er toen dus nog niet, maar zij wisten het al wel.

met die link bevestig je het zelf.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')