Ben wel nieuwsgierig
neeejeneeeje.
we werden echt he-le-maal gek van die gast.
quote:yeah right
Op maandag 13 oktober 2003 14:35 schreef Dhalsim het volgende:
Lijkt me niet. ADD/ADHD is gewoon iets wat met medicijnen aangepakt moet worden...
quote:Lazerstraal toch op zelfbenoemde 'expert'. Je kan het godver de godver waarschijnlijk net schrijven en dan zou jij ineens weten hoe het werkt. Rot toch gewoon op terug onder de steen waar je vandaan kwam randmongool. Ik haat echt die idioten die dit even afdoen met medicijnen slikken en in de verste verte niet weten waar ze het over hebben.
Op maandag 13 oktober 2003 14:35 schreef Dhalsim het volgende:
Lijkt me niet. ADD/ADHD is gewoon iets wat met medicijnen aangepakt moet worden...
Hier nog wat nuttige links;
http://members.lycos.nl/ADHD/
http://www.pavilion.co.uk/add/50tipsnl.html
quote:Ff voor de duidelijkheid: Ik heb dus zelf ook ADHD. Dat heeft voor mij in het verleden nogal wat dingen verpest...tot ik 3 jaar geleden ben begonnen dagelijks amfetamine te gaan gebruiken en het enige waar ik spijt van heb is dat ik daar niet eerder mee ben begonnen...simpelweg omdat het voor mij alleen maar voordelen heeft: De thuisrelatie is van zeer slecht naar zeer goed gegaan, ik voel me nooit meer depressief, op mijn werk gaat het perfect en mijn algemene houding t.o.v. het leven is in zeer positieve zin veranderd.
Lazerstraal toch op zelfbenoemde 'expert'. Je kan het godver de godver waarschijnlijk net schrijven en dan zou jij ineens weten hoe het werkt. Rot toch gewoon op terug onder de steen waar je vandaan kwam randmongool. Ik haat echt die idioten die dit even afdoen met medicijnen slikken en in de verste verte niet weten waar ze het over hebben.
Ik heb nou geen tijd om het hele verhaal te gaan vertellen, maar ik denk dat ik toch wel mag aannemen dat ik er wel degelijk het een en ander vanaf weet. Medicatie zal misschien niet voor iedereen de oplossing zijn, maar voor mij iig wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Dhalsim op 13-10-2003 16:06]
quote:Juist! Ik hoor ook vaak dat Add niet te bestrijden is met Medicijnen. Toch slik ik Ritalin, maar het werkt dus niet. (althans, zolang ik het slik) Die cursus bestaat uit twee delen, creatieve vaardigheden en nog wat.
Op maandag 13 oktober 2003 14:44 schreef Zippo76 het volgende:
ADD is weer een hele andere vorm dan ADHD; namelijk zonder die hyperactiviteit naar buiten toe (maar wel introvert). Beide vormen (vooral ADD) kunnen dus lang niet altijd alleen maar met medicijnen bestreden worden. Dat zou te gemakkelijk zijn. Elk geval heeft weer een andere achtergrond en andere manier van reageren en functioneren.Hier nog wat nuttige links;
http://members.lycos.nl/ADHD/
http://www.pavilion.co.uk/add/50tipsnl.html
quote:Dat wil nog niet zeggen dat wat voor jou goed is, voor iedereen goed is, of dat er helemaal geen andere mogelijkheden meer zijn.
Op maandag 13 oktober 2003 15:50 schreef Dhalsim het volgende:Ff voor de duidelijkheid: Ik heb dus zelf ADHD en ik slik dus ritalin.
quote:Mooi, ik ben ook gediagnoseerd als zijnde ADHD'er maar bij mij werkten die medicijnen dus totaal niet. Dus het kan wel zijn dat jij ervaringsdeskundige bent wat betreft jezelf maar doe dan niet alsof iedereen gelijk aan jou is. Je moet beter weten. Je laatste zin is wat dat betreft dus de correcte.
Op maandag 13 oktober 2003 15:50 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Ff voor de duidelijkheid: Ik heb dus zelf ook ADHD. Dat heeft voor mij in het verleden nogal wat dingen verpest...tot ik 3 jaar geleden ben begonnen dagelijks amfetamine te gaan gebruiken en het enige waar ik spijt van heb is dat ik daar niet eerder mee ben begonnen...simpelweg omdat het voor mij alleen maar voordelen heeft: De thuisrelatie is van zeer slecht naar zeer goed gegaan, ik voel me nooit meer depressief, op mijn werk gaat het perfect en mijn algemene houding t.o.v. het leven is in zeer positieve zin veranderd.
Ik heb nou geen tijd om het hele verhaal te gaan vertellen, maar ik denk dat ik toch wel mag aannemen dat ik er wel degelijk het een en ander vanaf weet. Medicatie zal misschien niet voor iedereen de oplossing zijn, maar voor mij iig wel.
quote:Ik zou wat meer info zeer op prijs stellen.
Op maandag 13 oktober 2003 16:02 schreef gekke_sandra het volgende:Het is in Dordrecht, ik weet niet of er meer mensen behoefte aan hebben? Anders typ ik even de folder over
quote:Ok, daar heb je gelijk in. Maar een beetje minder agressief reageren mag ook wel.
Mooi, ik ben ook gediagnoseerd als zijnde ADHD'er maar bij mij werkten die medicijnen dus totaal niet. Dus het kan wel zijn dat jij ervaringsdeskundige bent wat betreft jezelf maar doe dan niet alsof iedereen gelijk aan jou is. Je moet beter weten. Je laatste zin is wat dat betreft dus de correcte.
Overigens, ik krijg sinds kort dus Ritalin, maar dat heeft bij mij dus ook (vrijwel) geen effect. Amfetamine is echter een heel stuk sterker en dat werkt, voor mij, dus wel erg goed.
quote:Dat agressieve is gebaseerd op een omgeving die altijd maar reageert met een negatieve veroordelende houding gebaseerd op een totaal gebrek aan kennis van de materie. Ik kan dus zeer kwaad worden als ik mensen spreek of hun woorden lees die zo'n houding in mijn ogen etaleren. Dit onderwerp ligt voor mij gevoelig met een zeer kort lontje. Maar dat had je al gemerkt. Neem het dus niet al te persoonlijk op.
Op maandag 13 oktober 2003 16:37 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Ok, daar heb je gelijk in. Maar een beetje minder agressief reageren mag ook wel.
Overigens, ik krijg sinds kort dus Ritalin, maar dat heeft bij mij dus ook (vrijwel) geen effect. Amfetamine is echter een heel stuk sterker en dat werkt, voor mij, dus wel erg goed.
Maar dat amfetamine gebruik...is dat niet zeer verslavend en over wat doses spreken we dan? En is je dat voorgeschreven door een reguliere arts? Oftewel kun en wil je daar wat meer over vertellen?
quote:Okidoki, dan ga ik het z.s.m voor je opzoeken!
Op maandag 13 oktober 2003 16:35 schreef fuct het volgende:[..]
Ik zou wat meer info zeer op prijs stellen.
quote:Of ze vinden die ADHD lui gewoon irritant.
Op maandag 13 oktober 2003 17:07 schreef fuct het volgende:[..]
Dat agressieve is gebaseerd op een omgeving die altijd maar reageert met een negatieve veroordelende houding gebaseerd op een totaal gebrek aan kennis van de materie.
quote:Net alsof alle "ADHD lui" hetzelfde zijn.
Op maandag 13 oktober 2003 17:20 schreef Bioslock het volgende:Of ze vinden die ADHD lui gewoon irritant.
.
ADD is Als ADHD maar dan zonder de "H" ofwel het "Hyper(activity)" gedeelte.. Concentratieproblemen en dingen niet af kunnen maken valt er helaas wel onder
zoiets toch??
[Dit bericht is gewijzigd door Prins-Punika op 13-10-2003 17:26]
quote:Kan ik me goed voorstellen. Maar leven en laten leven is ook een motto. Maar definieer ADHD lui eens?
Op maandag 13 oktober 2003 17:20 schreef Bioslock het volgende:[..]
Of ze vinden die ADHD lui gewoon irritant.
.
quote:Zeer beknopt maar correct.
Op maandag 13 oktober 2003 17:23 schreef Prins-Punika het volgende:
Voor de n00bs:ADD is Als ADHD maar dan zonder de "H" ofwel het "Hyper(activity)" gedeelte.. Concentratieproblemen en dingen niet af kunnen maken valt er helaas wel onder
zoiets toch??
quote:Amfetamine is lichamelijk niet verslavend, geestelijk wel min of meer (maar dat geldt ook voor Ritalin). Dit is mij overigens helemaal niet voorgeschreven, maar ik ben er op eigen houtje mee begonnen (via het illegale circuit wel te verstaan) en merkte dat het op mij een erg positieve uitwerking had...ik het begin gebruikte ik ongeveer 50mg (werkzame stof welteverstaan)...dat is langzamerhand naar ongeveer 100 a 120mg per dag gegaan (wat wel ongeveer het 5-voudige is van wat een arts zal voorschrijven).
Maar dat amfetamine gebruik...is dat niet zeer verslavend en over wat doses spreken we dan? En is je dat voorgeschreven door een reguliere arts? Oftewel kun en wil je daar wat meer over vertellen?
Hierbij wil ik wel heel even vermelden dat ik ook massa's mensen compleet heb zien doordraaien door amfetamine-gebruik...ben er zelfs een goede vriend door kwijtgeraakt (hij is niet dood, maar wel psychotisch en zwerft ergens over straat tegenwoordig). Dus het kan ook een heel andere uitwerking hebben.
quote:Dat zijn ervaringen ook zo'n beetje. Ik heb er ook meerdere mensen kapot mee zien gaan en zien aftakelen. Ikzelf heb mijn lichaam ook aardig naar de vernieling geholpen met de combinatie amfetamine en alcohol. Ideaal in het begin want het werd lekker stil in mijn hoofd maar later gaf het toch problemen tot ik dus compleet instorte. Niet ver van de goot dus. Ben al iets van 4 jaar aan het terugkrabbelen. Dit met terugval natuurlijk.
Op maandag 13 oktober 2003 19:53 schreef Dhalsim het volgende:[..]
Amfetamine is lichamelijk niet verslavend, geestelijk wel min of meer (maar dat geldt ook voor Ritalin). Dit is mij overigens helemaal niet voorgeschreven, maar ik ben er op eigen houtje mee begonnen (via het illegale circuit wel te verstaan) en merkte dat het op mij een erg positieve uitwerking had...ik het begin gebruikte ik ongeveer 50mg (werkzame stof welteverstaan)...dat is langzamerhand naar ongeveer 100 a 120mg per dag gegaan (wat wel ongeveer het 5-voudige is van wat een arts zal voorschrijven).
Hoewel dat dus perfect voor mij werkt, stoorde het mij toch een beetje dat het evengoed illegaal is en me toch redelijk veel geld kost. Dus ben ik naar het GGZ gegaan, heb daar een paar gesprekken gehad met een psychiater en hij vond het een goed idee mij ritalin voor te schrijven. Dat heeft echter nauwelijks enig effect, dus gebruik ik daarnaast nog steeds amfetamine.Hierbij wil ik wel heel even vermelden dat ik ook massa's mensen compleet heb zien doordraaien door amfetamine-gebruik...ben er zelfs een goede vriend door kwijtgeraakt (hij is niet dood, maar wel psychotisch en zwerft ergens over straat tegenwoordig). Dus het kan ook een heel andere uitwerking hebben.
Maar daar ging dit topic niet over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |