W18!!
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 04:16]
De bekende Subaru boxermotor met het prachtige geluid.
Nissan Skyline R33 GTR - (RB26DETT) 2.6 liter zescilinder-in-lijn twin turbo
Check de immense intercooler!
Zoals de kenners al gezien hadden is dit de GTR-700 van exvitermini.com;
deze motor levert meer dan 1 Megawatt!!! (>1350pk)!!!
quote:Whehe, is dat een Trabantje?
Op maandag 13 oktober 2003 06:48 schreef Slarioux het volgende:
[afbeelding]Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*
Sorry
quote:ff naar de link van de image kijken he smartass
Op maandag 13 oktober 2003 06:52 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Whehe, is dat een Trabantje?
* 4 kleppen per cylinder
* Dry sump smering
* Water/lucht gekoeld
* Titanium drijfstangen
KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat
[Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 13-10-2003 12:20]
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat
quote:Wauw, jij weet wat mooie motor-techniek is!
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat
Ik ga straks ook wel even zoeken...
quote:Jack Knight prijzen weet ik niet, wel de KAD prijzen.
Op maandag 13 oktober 2003 11:25 schreef phuck het volgende:
[..]gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Dan heb je zoiets onder je kap:
Vrij prijzig dus, maar ik ken mensen die voor meer hun Mini motor opgewaardeerd hebben. De gast waar ik mijn onderdelen haal heeft een motortje in zijn race Mini die zo'n kleine 40.000 gulden gekost heeft.
Dit blok is een van de weinige dingen die WO3 zullen overleven
Onverwoestbaar en tot 800pk met de stock internals... dat doet de RB26DETT niet na hoor
TODA MUGEN Formula 3 Engine
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine
TODA HONDA B18C Engine
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine
en een beetje vuil
En verder nog een leuk gegeven waar ik een mooi plaatje van probeer te zoeken (wie helpt):
Pierce-Arrow 6-66 Raceabout (1916) had de grootste motor.
Type S-6
12 valves total
2 valves per cylinder
Bore × stroke 127.00mm × 177.80mm
5 in × 7 in
Bore/Stroke ratio 0.71
Displacement 13516 cc
(824.797 cu in)
Unitary capacity 2252.67 cc/cylinder
Catalytic Converter N
Max. output 60.8 PS (60.0 bhp) (44.7 kW)
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 23:27]
quote:Bij een W12 hebben ze 2 V6-en aan elkaar geplakt in een dubbele V-vorm... VV = W
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,Wat is het verschil tussen W12 en V12
W12 = 4 rijtjes van 3 cylinders
V12 = 2 rijtjes van 6 cylinders
quote:Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
Op maandag 13 oktober 2003 18:19 schreef jacco het volgende:
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:TODA MUGEN Formula 3 Engine [afbeelding]
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine [afbeelding]
TODA HONDA B18C Engine [afbeelding]
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec [afbeelding]
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine [afbeelding]
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine [afbeelding]
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine [afbeelding]
quote:Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
Op maandag 13 oktober 2003 20:51 schreef Svensson het volgende:[..]
Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
quote:Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
Op maandag 13 oktober 2003 21:02 schreef jacco het volgende:[..]
Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
quote:Ja klopt ze produceren alles om je auto sneller te laten lopen eigenlijk. en dat gaat dan van snellere nokkenassen tot aan zuigers en alles wat daar tussen inzit.
Op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef Svensson het volgende:[..]
Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
Het voordeel bij zulke bedrijven is dat ze heel veel leren uit de racerij en dat dan natuurlijk in hun producten door voeren. Waar wij alleen maar profijt van hebben want je krijgt zo het beste van het beste.
Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.
quote:Mooi ding hoor. Uitlaatspruitstukken zijn sowieso behoorlijk aan de prijs, meestal het duurste onderdeel van het hele uitlaatsysteem.
Op maandag 13 oktober 2003 21:19 schreef jacco het volgende:[..]
Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.
Dit is trouwens de motor van mijn eigen auto, een Peugeot 205 Rallye 1.3 met 2 dubbele Weber DCOE40 carburateurs:
quote:Een W12 zijn eigenlijk twee VR6 blokken in V-vorm aan elkaar met 1 krukas.
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,Wat is het verschil tussen W12 en V12
Een VR blok is een motor in V-opstelling met een extreem smalle blokhoek; de VR6 van volkswagen is volgens mij iets van 15°. Je zou het eigenlijk beter een lijn-motor kunnen noemen waarvan de cylinders t.o.v. elkaar licht verkant zijn.
Dat is primair gedaan om ruimte te besparen; door de cylinders iets verkant t.o.v. elkaar te plaatsen kunnen de cylinders dichter bij elkaar staan waardoor de motor korter wordt.
Heeft ook nadelen btw, zoals vibraties, dunne cylinderwanden en een complexe krukas.
quote:Er is ook een W16 btw, in de Bugatti Veyron (ook van VAG, geen foto overigens, maar CG)
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,Wat is het verschil tussen W12 en V12
[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 13-10-2003 23:36]
BMW´s VANOS
quote:Yep, 4 turbos. 8 liter, est. 1250 Nm en < 1000 pk :-)
Op maandag 13 oktober 2003 23:30 schreef Googolplexian het volgende:
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Een gewone Viper motor kan dr ook wel mee door hoor
Een gewone Viper srt-10 motor
Nog een gewone
Van de Viper Competition Coupé
500+ HP 6300cc dry sumped Chevy engine
American engine ... ready to fit
New Ultima GTR Engine bay
Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer
Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA
quote:Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:57 schreef sebaz het volgende:
[afbeelding]Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meerKrachtbron van de Ferrari F1 2003 GA
quote:Zou ie passen denk je?
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:29 schreef Googolplexian het volgende:[..]
Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
quote:Dat MAKEN we passend
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:50 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Zou ie passen denk je?
quote:Indeed, en ze zullen dan ook wel iets vinden om ze te tunen hè
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:07 schreef Googolplexian het volgende:
Wen er maar alvast aan:Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |