abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13842167
Oftewel ... Mooie plaatjes van mooie motorblokken (of delen ervan)


W18!!





[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 04:16]

Calm down, please!
pi_13842181
pi_13842193
Subaru Impraza WRX Sti - 2.0 liter viercilinder turbo boxer

De bekende Subaru boxermotor met het prachtige geluid.

Nissan Skyline R33 GTR - (RB26DETT) 2.6 liter zescilinder-in-lijn twin turbo


Check de immense intercooler!

Zoals de kenners al gezien hadden is dit de GTR-700 van exvitermini.com;
deze motor levert meer dan 1 Megawatt!!! (>1350pk)!!!

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 13 oktober 2003 @ 04:45:14 #4
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_13842205
Beautifull

Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_13842272
Ik heb ze al een keer in een ander topic geplaatst.. maar daar gaan we nog een keer

Hier staat de rest

Free people own guns! Slaves do not!
pi_13842277
Jep, ik had ze al eerder gezien, maar die dikke hotrod V8's blijven cool.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_13842312
ik heb nog het genoegen gehad om in 1 van die bakken te zitten
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 13 oktober 2003 @ 06:48:47 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13842326

Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*

Sorry

pi_13842331
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 06:48 schreef Slarioux het volgende:
[afbeelding]

Iiiiiieeeeet!!!!! *vroem!!!!!*

Sorry


Whehe, is dat een Trabantje?
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_13842417
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 06:52 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Whehe, is dat een Trabantje?


ff naar de link van de image kijken he smartass
RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
pi_13842433
Porsche 959 2.8l Bi-turbo boxer moter ..

* 4 kleppen per cylinder
* Dry sump smering
* Water/lucht gekoeld
* Titanium drijfstangen

  maandag 13 oktober 2003 @ 10:51:57 #12
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_13844306
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus 160 bhp @ 7,000 rpm.


KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat

[Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 13-10-2003 12:20]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:25:26 #13
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_13844915
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat


gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Feed your head
pi_13844998
Euro's
You laugh at me because I'm different. I laugh at you because you're all the same.
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:32:24 #15
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13845046
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 10:51 schreef Weurst het volgende:
Een door Jack Knight onerhanden genomen blokje van een Mini. Van 8v naar 16v met 4 carbs, 8 poorter dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

KAD (conversies verglijkbaar met JK) haalt tot zo'n 180 pk uit een opgeboord 1275cc tje maar die van Jack Knight zien er mooier uit en aangezien dit topic om pics gaat


Wauw, jij weet wat mooie motor-techniek is!

Ik ga straks ook wel even zoeken...

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_13845410
  maandag 13 oktober 2003 @ 12:16:42 #17
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_13846209
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:25 schreef phuck het volgende:
[..]
gaaf
Wat kost zoiest wel niet?
Jack Knight prijzen weet ik niet, wel de KAD prijzen.
Blok met alles er op en er aan (opboren naar 1380cc met zuigers etc, dubbele webers, 16v kop, spruitstukken, dyno afstel sessie en de hele handel)
£6,813 incl vat(btw) = kleine 10.000 euro voor stage 1 met 120 pk
£10,000 incl vat = zo'n 14.000 euro voor stage 4 met 180 pk
verder nog wat stages met prijzen er tussen in.

Dan heb je zoiets onder je kap:

Vrij prijzig dus, maar ik ken mensen die voor meer hun Mini motor opgewaardeerd hebben. De gast waar ik mijn onderdelen haal heeft een motortje in zijn race Mini die zo'n kleine 40.000 gulden gekost heeft.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
pi_13847762
3L inlijn 6 cylinder

Dit blok is een van de weinige dingen die WO3 zullen overleven

Onverwoestbaar en tot 800pk met de stock internals... dat doet de RB26DETT niet na hoor

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:36:42 #19
20141 pleymo
People = shit
pi_13848216
pi_13853928
McLaren F1 open


en McLaren F1 charged

Calm down, please!
  maandag 13 oktober 2003 @ 18:02:07 #21
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13855677
Titel aangepast, het is beautiful ipv beutiful
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 18:19:12 #22
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13856008
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine
TODA HONDA B18C Engine
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_13856253
Nissan 200sx 1.8 Liter Turbo DOHC 170pk motor. (met blow-off valve)

en een beetje vuil

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13856297
Maybach W24


En verder nog een leuk gegeven waar ik een mooi plaatje van probeer te zoeken (wie helpt):
Pierce-Arrow 6-66 Raceabout (1916) had de grootste motor.
Type S-6
12 valves total
2 valves per cylinder
Bore × stroke 127.00mm × 177.80mm
5 in × 7 in
Bore/Stroke ratio 0.71
Displacement 13516 cc
(824.797 cu in)

Unitary capacity 2252.67 cc/cylinder
Catalytic Converter N
Max. output 60.8 PS (60.0 bhp) (44.7 kW)

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 13-10-2003 23:27]

Calm down, please!
pi_13856299
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12

pi_13856366
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Bij een W12 hebben ze 2 V6-en aan elkaar geplakt in een dubbele V-vorm... VV = W

W12 = 4 rijtjes van 3 cylinders
V12 = 2 rijtjes van 6 cylinders

Calm down, please!
pi_13856812
Goed topic idee trouwens!

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 13 oktober 2003 @ 20:51:34 #28
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13859501
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:19 schreef jacco het volgende:
En dan even mijn bijdrage van Toda Racing:

TODA MUGEN Formula 3 Engine [afbeelding]
TODA FERRARI MODENA F360GT Engine [afbeelding]
TODA HONDA B18C Engine [afbeelding]
TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec [afbeelding]
TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine [afbeelding]
TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine [afbeelding]
TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine [afbeelding]


Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:02:43 #29
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13859826
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:51 schreef Svensson het volgende:

[..]

Supermooie foto's, Jacco! Vooral die throttle bodies met open kelken erop vind ik erg gaaf. Dat zal vast een lekker aanzuiggeluid maken!


Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:14:21 #30
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13860126
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:02 schreef jacco het volgende:

[..]

Thanx, en daar ga ik wel van uit. Het enige minpunt aan deze motoren is dat ze allen racespec zijn. En dus niet op de openbare weg mogen worden gebruikt. Maar die kelken zien er idd indrukwekkend uit


Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:19:30 #31
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13860250
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef Svensson het volgende:

[..]

Heb net ff op hun site gekeken en ze concentreren zich inderdaad voornamelijk op racemotoren, maar ze leveren ook producten voor road-going auto's als ik het goed begrijp...


Ja klopt ze produceren alles om je auto sneller te laten lopen eigenlijk. en dat gaat dan van snellere nokkenassen tot aan zuigers en alles wat daar tussen inzit.

Het voordeel bij zulke bedrijven is dat ze heel veel leren uit de racerij en dat dan natuurlijk in hun producten door voeren. Waar wij alleen maar profijt van hebben want je krijgt zo het beste van het beste.

Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:22:34 #32
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13860333
Hier nog een WP van een Integra DC-5 motor met een volledige custom uitlaatspruitstuk.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:26:45 #33
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13860452
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:19 schreef jacco het volgende:

[..]

Moet je gewoon eens kijken wat een juweeltje van uitlaat spruitstuk dit is voor een Honda B16A motor kost dan wel even 980 dollar.

[afbeelding]


Mooi ding hoor. Uitlaatspruitstukken zijn sowieso behoorlijk aan de prijs, meestal het duurste onderdeel van het hele uitlaatsysteem.

Dit is trouwens de motor van mijn eigen auto, een Peugeot 205 Rallye 1.3 met 2 dubbele Weber DCOE40 carburateurs:

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  maandag 13 oktober 2003 @ 22:09:19 #34
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_13861672

You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
pi_13862999
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Een W12 zijn eigenlijk twee VR6 blokken in V-vorm aan elkaar met 1 krukas.

Een VR blok is een motor in V-opstelling met een extreem smalle blokhoek; de VR6 van volkswagen is volgens mij iets van 15°. Je zou het eigenlijk beter een lijn-motor kunnen noemen waarvan de cylinders t.o.v. elkaar licht verkant zijn.

Dat is primair gedaan om ruimte te besparen; door de cylinders iets verkant t.o.v. elkaar te plaatsen kunnen de cylinders dichter bij elkaar staan waardoor de motor korter wordt.

Heeft ook nadelen btw, zoals vibraties, dunne cylinderwanden en een complexe krukas.

pi_13863531
pi_13863718
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 18:34 schreef hielkej het volgende:
Even een vraagje tussendoor,

Wat is het verschil tussen W12 en V12


Er is ook een W16 btw, in de Bugatti Veyron (ook van VAG, geen foto overigens, maar CG)

[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 13-10-2003 23:36]

pi_13863980
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Calm down, please!
pi_13864018
Honda´s VTEC-E camshaft actuation (ok, geen foto van de hele motor, maar wel van een interessant onderdeel )

BMW´s VANOS

pi_13864052
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 23:30 schreef Googolplexian het volgende:
oei ... zie ik daar 2 van 4 uitlaatturbo's? wreed!
Yep, 4 turbos. 8 liter, est. 1250 Nm en < 1000 pk :-)
pi_13875087

Ferrari V12

Calm down, please!
pi_13875397

Een Type Honda V-TEC Nokkenas

Calm down, please!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:42:38 #43
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_13875691
ik blijf de Hennessey Viper motoren mooi vinden

Venom Twin Turbo polished inlet tubes with optional HKS blow-off valves and NOS system.

Een gewone Viper motor kan dr ook wel mee door hoor

Een gewone Viper srt-10 motor


Nog een gewone


Van de Viper Competition Coupé

pi_13875933
Ultima:



500+ HP 6300cc dry sumped Chevy engine


American engine ... ready to fit


New Ultima GTR Engine bay

bron: http://www.ultimasports.co.uk

Calm down, please!
pi_13877632

Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer

Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA

pi_13878511
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:57 schreef sebaz het volgende:
[afbeelding]

Engine:
3000 Ferrari (Type 052), V10
Total Displacement:
2,997 cm3
Timing Gear:
40 valves
meer

Krachtbron van de Ferrari F1 2003 GA


Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.
Calm down, please!
pi_13881268
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tsja ... en die moet je nou in je Civicje hangen.


Zou ie passen denk je?
pi_13881400
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:50 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Zou ie passen denk je?


Dat MAKEN we passend
Civic van 5 meter... lol
Calm down, please!
pi_13881559
Wen er maar alvast aan:

Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!

Calm down, please!
pi_13889752
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:07 schreef Googolplexian het volgende:
Wen er maar alvast aan:

[afbeelding]

Weg mooie verchroomde techniek: Hello fuel-cell!


Indeed, en ze zullen dan ook wel iets vinden om ze te tunen hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')