[Dit bericht is gewijzigd door Jelief op 22-10-2003 11:11]
Doe Maar heeft in zijn carrierre twee goede reggae/ska albums gemaakt (Skunk en 4us) en daarnaast nog een hand goede nummers. De comeback was, zeker achteraf gezien, eigenlijk een lachertje.
Boudewijn de Groot is al bezig vanaf de jaren 60 en heeft, welliswaar op een laag pitje en flink aantal goede en vernieuwende platen gemaakt: in het Nederlands en in het Engels. Voor de overlevenden, Nacht en ontij, Hoe sterk is de eenzame fietser, Waar ik woon en wie ik ben en Nieuwe herfst zijn toppers, maar ook de andere albums en zijn werk met Tower en Session, mogen er wezen.
Pikant detail is trouwens dat Doe Maar eigenlijk 'echt' begonnen is als backingband van Bo de Groot. Daar speelden toenmalig bassist Piet Dekker, gitarist Jan Hendrix en pianist Ernst Jansz in de band, die versterkt werd met gitarist Henny Vrienten. Later heeft Vrienten, na het eerste 'Doe Maar' album Dekker vervangen. Daarna heeft Doe Maar (Hendrix, Vrienten en Copier), met uitzondering dus van Jansz, nog meegespeeld op Geen carnaval op de plaat Van een afstand. Verder hebben Ernst Jansz en Jan Hendrix op verschillende platen en tours meegespeeld met Boudewijn de Groot en zitten ze ook nu nog bij hem in de band.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:55 schreef belsen het volgende:
Alhoewel ik beiden goed vind gaat mijn stem naar Boudewijn de Groot.Doe Maar heeft in zijn carrierre twee goede reggae/ska albums gemaakt (Skunk en 4us) en daarnaast nog een hand goede nummers. De comeback was, zeker achteraf gezien, eigenlijk een lachertje.
Boudewijn de Groot is al bezig vanaf de jaren 60 en heeft, welliswaar op een laag pitje en flink aantal goede en vernieuwende platen gemaakt: in het Nederlands en in het Engels. Voor de overlevenden, Nacht en ontij, Hoe sterk is de eenzame fietser, Waar ik woon en wie ik ben en Nieuwe herfst zijn toppers, maar ook de andere albums en zijn werk met Tower en Session, mogen er wezen.
Pikant detail is trouwens dat Doe Maar eigenlijk 'echt' begonnen is als backingband van Bo de Groot. Daar speelden toenmalig bassist Piet Dekker, gitarist Jan Hendrix en pianist Ernst Jansz in de band, die versterkt werd met gitarist Henny Vrienten. Later heeft Vrienten, na het eerste 'Doe Maar' album Dekker vervangen. Daarna heeft Doe Maar (Hendrix, Vrienten en Copier), met uitzondering dus van Jansz, nog meegespeeld op Geen carnaval op de plaat Van een afstand. Verder hebben Ernst Jansz en Jan Hendrix op verschillende platen en tours meegespeeld met Boudewijn de Groot en zitten ze ook nu nog bij hem in de band.
Boudewijn de Groot: 17
Doe Maar: 15
quote:Nee, gewoon een voor-BdG stemmer.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:56 schreef kamagurka het volgende:
Weer veel tegen-doemaar stemmers, jaren 80 haat?
quote:Ook niet dat bijna ieder nummer van ze pakkend is, naar nederlandse normen de pan uit swingt en nog steeds wordt gedraaid?
Op woensdag 22 oktober 2003 16:58 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik heb die hele Doe Maar-fascinatie eigenlijk nooit echt begrepen...
quote:Met uitzondering van het feit dat het nog steeds wordt gedraaid, zijn dit natuurlijk meningen die ik niet deel. Niet van ska of reggae houden helpt ook niet echt, neem ik aan
Op woensdag 22 oktober 2003 17:04 schreef kamagurka het volgende:
Ook niet dat bijna ieder nummer van ze pakkend is, naar nederlandse normen de pan uit swingt en nog steeds wordt gedraaid?
Ik ken geeneens een slecht doe maar nummer!
quote:Ik kan er nooit lang naar luisteren, dan word ik er gek van.
Op woensdag 22 oktober 2003 17:04 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ook niet dat bijna ieder nummer van ze pakkend is, naar nederlandse normen de pan uit swingt en nog steeds wordt gedraaid?
quote:Ska vind ik nu juist een van de verfrissenste muzikale uitvindingen van de laatste 30 jaar
Op woensdag 22 oktober 2003 17:05 schreef Litpho het volgende:[..]
Met uitzondering van het feit dat het nog steeds wordt gedraaid, zijn dit natuurlijk meningen die ik niet deel. Niet van ska of reggae houden helpt ook niet echt, neem ik aan
.
quote:Je liet me staan... Politieman... Regen... Whiskey coke... Man oh man... Verdomme ik doe het wel alleen... Anita... Wees niet bang voor mijn lul... Als de morgen komt... Bella Donna... Vergeet me... Okee... Doris Day... Dans met mij... Wat ze doet... Aan de bewoners van dit pand... Een droom... Oorlog... Hetzelfde meisje... Overspel... Leven met een zeven... Tijd... Het verschrikkelijke jaar... Het beste... De kater... Bij elkaar... Niet nodig... Silhouet...
Op woensdag 22 oktober 2003 17:04 schreef kamagurka het volgende:[..]
Keuze genoeg lijkt me...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |