abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2003 @ 12:32:14 #151
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_14295348
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:28 schreef liz het volgende:
Ja hoor, hij doet 't gewoon nog.
Geweldig.

Ik heb een vraag.
Waar staat het serial number, het nummer dat je moet invoeren om simcity te kunnen gaan installeren?
Wie kan mij helpen aan het antwoord?
Alvast bedankt!


achterkant van het boekje.
Live from the USA
pi_14295485
Haha.
Dat is vast veel te makkelijk.
Je zou zeggen, wat een rund maar mijn schoonzus belde me daarvoor op dus dan moet het vast heel moeilijk zijn. Ze heeft tenminste wel havo gedaan.
Maarja,
toch bedankt.
  zondag 2 november 2003 @ 01:22:31 #153
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14312345
Voor de verandering eens een keer wat screens van mij.
Dit is voor 't eerst dat ik een écht goedlopende grote stad heb, op dit moment heb ik 6k winst p/maand, gaat lekker en ben nog steeds aan 't bouwen en er komen steeds meer grote gebouwen bij

Wat ik trouwens dit keer anders heb gedaan, wat -voor mij- echt heel erg helpt, is zodra ze om ziekenhuis en school gaan zeuren, bouw ik van beide gelijk een grote, dus een groot ziekenhuis en een gróte basisschool naast elkaar en ik zet 't budget erg laag, oftewel net genoeg zolang de patientencapaciteit goed blijft maar nou op die manier blijft 't allemaal veel overzichtelijker dan overal kleine basisschooltjes en ziekenhuisjes.
This works fine for me
Mischien deden jullie dit allang hoor, maar ik nu voor 't eerst

Dus, screens:


...some more happy little trees!!
  zondag 2 november 2003 @ 01:48:39 #154
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_14312772
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:22 schreef Bob.Ross het volgende:
Voor de verandering eens een keer wat screens van mij.
Dit is voor 't eerst dat ik een écht goedlopende grote stad heb, op dit moment heb ik 6k winst p/maand, gaat lekker en ben nog steeds aan 't bouwen en er komen steeds meer grote gebouwen bij

Wat ik trouwens dit keer anders heb gedaan, wat -voor mij- echt heel erg helpt, is zodra ze om ziekenhuis en school gaan zeuren, bouw ik van beide gelijk een grote, dus een groot ziekenhuis en een gróte basisschool naast elkaar en ik zet 't budget erg laag, oftewel net genoeg zolang de patientencapaciteit goed blijft maar nou op die manier blijft 't allemaal veel overzichtelijker dan overal kleine basisschooltjes en ziekenhuisjes.
This works fine for me
Mischien deden jullie dit allang hoor, maar ik nu voor 't eerst

Dus, screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Ziet er mooi uit bob ross

Ik heb nu van de www.simcity.com extra grote ziekenhuizen gedownload. is wel handig voon in de erg grote steden

Live from the USA
pi_14319391
Ziet er goed uit Bob.Ross

Die kleine clinics gebruikte ik trouwens nooit. Had een keer gelezen dat ze erg ineffectief zijn, en als je een clinic hebt en een hospital schijnen ze de clinic te verkiezen boven het hospital

Heb nog wel tip voor je elevatedtrain spoor, op die ene screenie zie ik daar een knooppunt van. Mocht je er ruimte problemen hebben dan kan je ook 2 van die elevated train naar metro maken en kan je onder de grond de verbindingen maken waardoor je een stuk minder ruimte inneemt

Where facts are few, experts are many.
  zondag 2 november 2003 @ 18:48:41 #156
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14325835
quote:
Op zondag 2 november 2003 14:14 schreef Atreidez het volgende:
Heb nog wel tip voor je elevatedtrain spoor, op die ene screenie zie ik daar een knooppunt van. Mocht je er ruimte problemen hebben dan kan je ook 2 van die elevated train naar metro maken en kan je onder de grond de verbindingen maken waardoor je een stuk minder ruimte inneemt
klopt, daar ben ik sinds kort ook mee begonnen, zoals je op de eerste screenie een béétje kan zien
Oh en ik heb in deze stad nu een winst van 9k per maand, en dat terwijl ik bepaalde belastinggroepen omlaag heb gehaald, zoals high density residents enzo
...some more happy little trees!!
pi_14334199
Ben aan de overkant van t water nu bezig. Heb met godmode en trucken een tunnel kunnen maken tussen me 2 stukken land onder water door. Soort scheldetunnel lama zeggen

De nieuwe stad ben ik nu begonnen en heb ik de bouwstyl op alleen modern europees gezet. Ziet er erg gaaf uit

Me volgende stad ga ik met de bouwstyle uit Chicago maken, lijkt me wel gaaf om van elke style 1 stad te hebben

Where facts are few, experts are many.
  maandag 3 november 2003 @ 16:55:59 #158
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14350277
quote:
Op zondag 2 november 2003 23:43 schreef Atreidez het volgende:
Ben aan de overkant van t water nu bezig. Heb met godmode en trucken een tunnel kunnen maken tussen me 2 stukken land onder water door. Soort scheldetunnel lama zeggen

De nieuwe stad ben ik nu begonnen en heb ik de bouwstyl op alleen modern europees gezet. Ziet er erg gaaf uit

[afbeelding]

Me volgende stad ga ik met de bouwstyle uit Chicago maken, lijkt me wel gaaf om van elke style 1 stad te hebben


Ziet er goed uit!

Hey weet jij of iemand anders of 't mogelijk is om een tunnel van bijvoorbeeld een laagvloerse snelweg te maken die niet door een berg heen gaat maar gewoon onder een vlak stuk grond, dus dat ie ergens onder de vloer gaat en ergens anders weer naar boven komt
Dat zou gaaaaaaaaaaaaf zijn

...some more happy little trees!!
pi_14352205
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:55 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

Ziet er goed uit!

Hey weet jij of iemand anders of 't mogelijk is om een tunnel van bijvoorbeeld een laagvloerse snelweg te maken die niet door een berg heen gaat maar gewoon onder een vlak stuk grond, dus dat ie ergens onder de vloer gaat en ergens anders weer naar boven komt
Dat zou gaaaaaaaaaaaaf zijn


Ik ben er een beetje mee aan t stunten, maar tis erg veel werk. Je moet namelijk een berg creeeren op de plek waar je de tunnel wil. Dan maak je de tunnel, en daarna haal je de berg weer weg. Erg tijdrovend, gaat ook vaak mis en t kost veel geld, maar t resultaat mag er weten

Ik heb t bij een onder water verbinding gedaan met de godtools, maar dat werkt niet zo precies. Je kan godtools gewoon gebruiken trouwens, ook als je al bezig bent met je stad dmv CTRL-ALT-SHIFT en dan t zonnetje aanklikken voor de godtools, dan staan ze er weer bij

Where facts are few, experts are many.
  maandag 3 november 2003 @ 18:50:26 #160
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14353696
quote:
Op maandag 3 november 2003 17:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik ben er een beetje mee aan t stunten, maar tis erg veel werk. Je moet namelijk een berg creeeren op de plek waar je de tunnel wil. Dan maak je de tunnel, en daarna haal je de berg weer weg. Erg tijdrovend, gaat ook vaak mis en t kost veel geld, maar t resultaat mag er weten

Ik heb t bij een onder water verbinding gedaan met de godtools, maar dat werkt niet zo precies. Je kan godtools gewoon gebruiken trouwens, ook als je al bezig bent met je stad dmv CTRL-ALT-SHIFT en dan t zonnetje aanklikken voor de godtools, dan staan ze er weer bij


Ja ok, nou zoiets heb ik dus ook al geprobeerd, maar dat is gewoon klote, ik vroeg me af of er een optie is hoe 't "gewoon " kan zeg maar

hier nog wat screenies;



...some more happy little trees!!
pi_14355219
Wat zijn nou de ideale omstandigheden voor Hightech industrie
pi_14357417
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:44 schreef DJKoster het volgende:
Wat zijn nou de ideale omstandigheden voor Hightech industrie
Hoog onderwijs, geen (water en lucht)vervuiling, aantrekkelijk gebied, weinig criminaliteit en natuurlijk, de demand naar HighTech

Bob Ross, hoeveel inwoners heb je nu?

Where facts are few, experts are many.
pi_14362129
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:44 schreef DJKoster het volgende:
Wat zijn nou de ideale omstandigheden voor Hightech industrie
In ieder geval meerdere steden, onderwijs en de belastingen voor de andere industriën belachelijk hoog zetten.
Heb zelf die belasting op 15% staan, is hoog genoeg.
123
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:49:17 #164
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14382069
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:02 schreef Atreidez het volgende:

Bob Ross, hoeveel inwoners heb je nu?


Iets van 117k
...some more happy little trees!!
pi_14395143
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:28 schreef liz het volgende:
Ja hoor, hij doet 't gewoon nog.
Geweldig.

Ik heb een vraag.
Waar staat het serial number, het nummer dat je moet invoeren om simcity te kunnen gaan installeren?
Wie kan mij helpen aan het antwoord?
Alvast bedankt!


of in de nfo file van de ripper natuurlijk
pi_14407175
Ligt het aan mij of is er echt haast geen enkele locatie geschikt om zo'n veerbootterminal te bouwen? Ik ben de hele kustlijn afgegaan, maar overal was het te steil, terwijl ik toch echt vrij vlakke strandjes zag. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

En in een map met heel veel water en maar een klein stukje bebouwbaar land probeer ik nu een soort Spaanse Costa op te zetten, met veel hoge flats langs de kustlijn. Gaat me dit lukken? Want ik had gelezen dat steden eerst in de breedte moeten groeien, voor ze in de hoogte gaan groeien. Maar ik heb dus niet echt veel ruimte, wel alle voorzieningen, zoals parken, onderwijs en gezondheidszorg.
En als in de hoogte groeien me niet gaat lukken, maak ik er wel een soort resort voor de meer welgestelde Sims in mijn regio. Ik zag al een paar landgoederen, die zagen er ook heel mooi uit.

And there was much rejoicing.
pi_14407395
quote:
Op woensdag 5 november 2003 16:38 schreef SuperSiem het volgende:
Ligt het aan mij of is er echt haast geen enkele locatie geschikt om zo'n veerbootterminal te bouwen? Ik ben de hele kustlijn afgegaan, maar overal was het te steil, terwijl ik toch echt vrij vlakke strandjes zag. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Zelfde ervaring, maar makkelijk op te lossen Eerst saven! Dan naar de bovenste optie van je rijtje met bouwopties. Daar kan je land omhoog halen, laten dalen, maar ook egalisaren. Die egaliseren kies je en met CTRL ingedrukt wordt t cirkeltje kleiner en kan je langs de kust een stukje egaliseren. Ik kies zelf altijd het eerste stukje groen vanaf t strand, dat schijnt wel goeie hoogte te zijn voor veerhavens. Egaliseren doe je dan door de knop ingedrukt te houden en je muis te bewegen over het terrein wat je egaliseert. Hou een weg aan om te kijken wat recht is (eerst een weg vlakbij trekken is ook een optie). Ik kan nu helaas geen plaatjes maken, dus ik hoop dat je het snapt
quote:
En in een map met heel veel water en maar een klein stukje bebouwbaar land probeer ik nu een soort Spaanse Costa op te zetten, met veel hoge flats langs de kustlijn. Gaat me dit lukken? Want ik had gelezen dat steden eerst in de breedte moeten groeien, voor ze in de hoogte gaan groeien. Maar ik heb dus niet echt veel ruimte, wel alle voorzieningen, zoals parken, onderwijs en gezondheidszorg.
En als in de hoogte groeien me niet gaat lukken, maak ik er wel een soort resort voor de meer welgestelde Sims in mijn regio. Ik zag al een paar landgoederen, die zagen er ook heel mooi uit.
Dit gaat idd niet lukken aangezien het met percentages werkt. Je kan wel sneller hoogbouw krijgen door een aangrenzende buurstad al flink uit te bouwen (100k+ inwoners), maar er zal altijd maar een percentage van je totale gebouwen de hoogte in gaan.. (gelezen op simtropolis). Wel leuk idee trouwens
Where facts are few, experts are many.
pi_14408238
quote:
Op woensdag 5 november 2003 16:46 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Zelfde ervaring, maar makkelijk op te lossen Eerst saven! Dan naar de bovenste optie van je rijtje met bouwopties. Daar kan je land omhoog halen, laten dalen, maar ook egalisaren. Die egaliseren kies je en met CTRL ingedrukt wordt t cirkeltje kleiner en kan je langs de kust een stukje egaliseren. Ik kies zelf altijd het eerste stukje groen vanaf t strand, dat schijnt wel goeie hoogte te zijn voor veerhavens. Egaliseren doe je dan door de knop ingedrukt te houden en je muis te bewegen over het terrein wat je egaliseert. Hou een weg aan om te kijken wat recht is (eerst een weg vlakbij trekken is ook een optie). Ik kan nu helaas geen plaatjes maken, dus ik hoop dat je het snapt


Ik denk dat ik het wel snap en ik had deze oplossing ook al overwogen, maar het leek me dat het makkelijker moest kunnen. Nee dus. Ik hoop maar dat Maxis dit probleem in een patch oplost, want iedere keer je land gaan bewerken is ook niet handig.
quote:
[..]

Dit gaat idd niet lukken aangezien het met percentages werkt. Je kan wel sneller hoogbouw krijgen door een aangrenzende buurstad al flink uit te bouwen (100k+ inwoners), maar er zal altijd maar een percentage van je totale gebouwen de hoogte in gaan.. (gelezen op simtropolis). Wel leuk idee trouwens


Hmm, ik heb inderdaad wel twee grote buursteden, maar die hebben nog gaan lang geen 100.000 inwoners. Ik zal die eerst maar eens gaan uitbouwen dan. En in kustplaatsjes zie je ook altijd alleen flats langs de kust, en wat verder landinwaarts alleen maar van die mooie stadsvilla's. Dat moet nog wel te realiseren zijn lijkt me.
And there was much rejoicing.
pi_14447043
Vanavond weer even gespeelt een uurtje. Had wel wat raars, zat door me statistieken te bladeren, zie ik dit.

Had het jaar toch niets raars gedaan..

Ook nog even verder gegaan met me allereerste stad uit me region.

Moeilijk voor te stellen dat hier ooit ook vuile industrie en open vlaktes waren

Where facts are few, experts are many.
pi_14464651
ok, ik heb mijn cd dus binnen, en al gespeeld. Hier komen wat screens.

Heb nu zo'n 30.000 inwoners, alleen moest er in de begroting flink gesnoeid worden, aangezien de kosten te hoog werden. Nu maak ik weer iets winst, en probeer ik weer uit te breiden in de stad. Maar dit gaat moeilijk, aangezien er weinig goede voorzieningen op het moment zijn, en de belastingen hoog zijn, dit om in de toekomst ervoor te zorgen dat alles beter loopt. Gelukkig loopt het niet leeg hier in de stad.

http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_14465030
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 17:17 schreef sjakie007 het volgende:
ok, ik heb mijn cd dus binnen, en al gespeeld. Hier komen wat screens.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb nu zo'n 30.000 inwoners, alleen moest er in de begroting flink gesnoeid worden, aangezien de kosten te hoog werden. Nu maak ik weer iets winst, en probeer ik weer uit te breiden in de stad. Maar dit gaat moeilijk, aangezien er weinig goede voorzieningen op het moment zijn, en de belastingen hoog zijn, dit om in de toekomst ervoor te zorgen dat alles beter loopt. Gelukkig loopt het niet leeg hier in de stad.


LOL, iedereen en alles knalt op elkaar en je krijgt toch een standbeeld
123
pi_14465347
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:48 schreef Quintony het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit bob ross

Ik heb nu van de www.simcity.com extra grote ziekenhuizen gedownload. is wel handig voon in de erg grote steden


Extra grote ziekenhuizen?
Waar kan ik die op die site vinden?
  vrijdag 7 november 2003 @ 20:10:21 #173
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_14468850
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 17:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Extra grote ziekenhuizen?
Waar kan ik die op die site vinden?


In dat gedeelte met die lot-editor
Live from the USA
pi_14472658
even een vraagje, weet iemand nog een site of iets dergelijks waar je hoogtekaarten en atlaskaarten kan vinden, ik wil namelijk mijn woonplaats nabouwen in simcity.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_14472963
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 23:12 schreef sjakie007 het volgende:
even een vraagje, weet iemand nog een site of iets dergelijks waar je hoogtekaarten en atlaskaarten kan vinden, ik wil namelijk mijn woonplaats nabouwen in simcity.
Op Simtropolis staat er een tutorial voor. http://www.simtropolis.com/omnibusContent.cfm?id=32

Weet alleen niet of je geregd moet zijn om m te kunnen zien. In die tutorial gebruiken ze MICRODEM. Misschien dat t je zonder tutorial ook lukt, progje kan je hier halen http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm

Er is nergens te lezen of het alleen voor US is trouwens, das het enige waar ik plaatjes van zie

Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')