abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 17:42:06 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13880120
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:15 schreef KarenDamen het volgende:
Groeien die vliegvelden vanzelf?
Ik heb een small int'l airport, maar ik kan niet kiezen uit large oid.
Als je stad het nodig vindt, dan vragen ze het aan je, heb ik al 3 keer gehad met een klein vliegveld, kost wat meer, maar je stad groeit meteen als kool.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_13890543
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 17:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je stad het nodig vindt, dan vragen ze het aan je, heb ik al 3 keer gehad met een klein vliegveld, kost wat meer, maar je stad groeit meteen als kool.

Ja ik had t vandaag ook in me grote stad met een middel vliegveld, maar kost t nou geld Niet op gelet eigenlijk, maar t hele vliegveld werd weer van de grond af aan opnieuw opgebouwd.

Ik ben op de goeie weg

Where facts are few, experts are many.
pi_13890593
Zomaar wat plaatjes uit me eigen stadje..

pi_13894703
Ziet er goed uit plaaggeest Errug gaaf die Avenue kruising daar op die heuvel. Ziet er ook naar uit dat je een erg hoge wealth hebt leven in je stadje. Heb je geen klachten van je bevolking over je industrie zo dicht bij de woonwijken
pi_13898865

Deze kwam ik tegen op Simtropolis, zelf nog nooit waargenomen. Als je goed kijkt zie je iemand op de rand staan die wil springen, en een andere sim die m probeert om te praten

Er zitten een hoop van dit soort dingen in SC4 die je alleen maar tegenkomt als je op de ingezoomde modus speelt, een aanrader dus

Dit is ook zoiets wat ik al eens eerder heb gepost, dronken brandweermannen ofzo

En het taartgooien ziet er ook wel errug grappig uit als je via je misdaad kaart daarop inzoomed

woensdag 15 oktober 2003 @ 16:53:57 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13900799
Ik heb gister in 2 uur, de grootte va de stad naar 86000 laten groeien.

En dan hoofdzakelijk door op verschillende plekken wolkenkrabbers toe te laten .

nu heb ik een major league, minor league en nog een ander toeristen ding waarvan ik de naam niet weet, en nog een zooi standbeelden over,

Wat kan ik hier het beste mee doen, ik wil een groot plein maken en heel veel commercial eromheen plempen, opgevuld door plaza's enzo... Of is dit gewoon zonde? .

trouwens, het is nu wel traditioneel ingedeeld, in het midden wordt commercial gebouwd, en daar omheen de woningen, met wat plekjes ertussen voor high tech industry, gaat goed samen, omdat allebij de gebouwen een teringhekel hebben aan vervuiling .

Vrijheid
pi_13902113
hoe krijg je van die grote wolkenkrabbers, het lukt me wel om kleintjes te krijgen maar daar houdt het ook mee op ??

of moet je gewoon een tijd wachten ??

woensdag 15 oktober 2003 @ 20:20:24 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13904259
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:19 schreef Jan-jaap het volgende:
hoe krijg je van die grote wolkenkrabbers, het lukt me wel om kleintjes te krijgen maar daar houdt het ook mee op ??

of moet je gewoon een tijd wachten ??

Je stad moet een bepaalde grootte hebben volgens mij, en je moet de duurste commercial of residential patches bouwen die je hebt, je kan ze ook over je bestaande huizen heen gooien daar gaan ze niet kapot van en ze kunnen dan groter worden, en je moet wel patches bouwen van 4*4 of groter.
Vrijheid
pi_13904359
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Je stad moet een bepaalde grootte hebben volgens mij, en je moet de duurste commercial of residential patches bouwen die je hebt, je kan ze ook over je bestaande huizen heen gooien daar gaan ze niet kapot van en ze kunnen dan groter worden, en je moet wel patches bouwen van 4*4 of groter.

dat heb ik allemaal gedaan , dus nu gewoon wachten denk ik
  woensdag 15 oktober 2003 @ 21:10:49 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13905302
Eindelijk de grote gebouwen in mijn stad .

en High tech only .

990000 inwoners .

Vrijheid
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:09:32 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13908424
\

Yeah! High tech is de enige die ze willen .

ik heb een kleine stad volgeplempt met industria, en daar alle high tech weggetrapt tot er alleen maar dirty en manufacturing zat. .

Vrijheid
pi_13910367
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:00 schreef Atreidez het volgende:
Ziet er goed uit plaaggeest Errug gaaf die Avenue kruising daar op die heuvel. Ziet er ook naar uit dat je een erg hoge wealth hebt leven in je stadje. Heb je geen klachten van je bevolking over je industrie zo dicht bij de woonwijken
Sorry dat ik zo laat reageer, maar beter laat als nooit...
Nee heb nooit problemen met industrie naast huizen, omdat ik nooit dirty industrie heb.. Hoe kan dat? Nou simpel... als je een start begint gooi de prijzen voor dirty industrie heel hoog! Dan laten ze het wel uit hun hoofd om dirty industrie te bouwen. En heb je alleen maar mooie industrie...
pi_13913583
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:09 schreef jogy het volgende:
Yeah! High tech is de enige die ze willen .

ik heb een kleine stad volgeplempt met industria, en daar alle high tech weggetrapt tot er alleen maar dirty en manufacturing zat. .

Nog steeds zo mooi uit elkaar Je moet wel uitkijken met die belastingen, ik had t ook gedaan met een grote stad maar die werd voor een groot deel werkeloos doordat de leerlinggraad nog niet hoog genoeg was voor alleen HT en daardoor de commute time te lang werd.

Ik heb trouwens sinds RH een commute time van 120 in sommige periodes, ben erg geneigd de pathfindig fix te installeren van Simtropolis, mede omdat de sims niet linksaf kunnen slaan op sommige kruisingen (bug RH).

quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:21 schreef PlaagGeest het volgende:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar beter laat als nooit...
Nee heb nooit problemen met industrie naast huizen, omdat ik nooit dirty industrie heb.. Hoe kan dat? Nou simpel... als je een start begint gooi de prijzen voor dirty industrie heel hoog! Dan laten ze het wel uit hun hoofd om dirty industrie te bouwen. En heb je alleen maar mooie industrie...
Maarre Je mensen zijn toch niet meteen hoog genoeg om in HT te werken. Id en Im zijn volgens mij onvermijdbaar, dus ben wel benieuwd naar je tactiek dan
  donderdag 16 oktober 2003 @ 10:35:57 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13914246
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 10:06 schreef Atreidez het volgende:
Nog steeds zo mooi uit elkaar Je moet wel uitkijken met die belastingen, ik had t ook gedaan met een grote stad maar die werd voor een groot deel werkeloos doordat de leerlinggraad nog niet hoog genoeg was voor alleen HT en daardoor de commute time te lang werd.

Ik heb trouwens sinds RH een commute time van 120 in sommige periodes, ben erg geneigd de pathfindig fix te installeren van Simtropolis, mede omdat de sims niet linksaf kunnen slaan op sommige kruisingen (bug RH).

Ik heb nu 100.000 inwoners en een commute-time van 80 en een education van ongeveer 170. Ik bouw ook pas industrial als het IQ hoog genoeg is, anders gaat het niet goed .

en de belasting staat nog op de standaardhoogte .

Vrijheid
pi_13914821
Heb RH eindelijk aan de gang...
gisteren nog ff kort gespeeld en het lijkt wel makkelijker als SC4 zonder RH. Ik heb nu zo'n 10k inwoners en al 3 scholen . Ik maak ook nog eens gewoon winst . Dit is mij zonder RH nog nooit gelukt.

Heb ook ff dat "U-drive-it" geprobeert... ik kreeg een opdracht om naar een plek te gaan waar mensen aan het demonstreren waren. Ik moest niet veel geld naar zo gooien ofzo
Dus kom ik daat aan.. staat er een gebouw (met een dikke rode lijn erom heen) dus ik denk ... ok hier moet ik dus zijn.. maar ik kom met geen mogelijkheid binnen de rode kaders en na een aantals seconden... mission failed : major rating -30

heb de missie 2x geprobeert... maar ik kan niet met m'n limo binnen het rode vlak komen iemand enig iedee wat ik fout doe?

donderdag 16 oktober 2003 @ 11:07:40 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13914891
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:04 schreef Roellie80 het volgende:

Heb ook ff dat "U-drive-it" geprobeert... ik kreeg een opdracht om naar een plek te gaan waar mensen aan het demonstreren waren. Ik moest niet veel geld naar zo gooien ofzo
Dus kom ik daat aan.. staat er een gebouw (met een dikke rode lijn erom heen) dus ik denk ... ok hier moet ik dus zijn.. maar ik kom met geen mogelijkheid binnen de rode kaders en na een aantals seconden... mission failed : major rating -30

heb de missie 2x geprobeert... maar ik kan niet met m'n limo binnen het rode vlak komen iemand enig iedee wat ik fout doe?

Die werkt niet lekker inderdaad, heb ik ook de hele tijd bji diemissie, maar de andere missies die je kan krijgen werken wel gewoon goed, als je bijvoorbeeld een ziekenhuis bouwt, moet je met de helicopter zieke mensen ophalen, en met bushaltes moetje op tijd bij de haltes komen, en catch the carthief missie werkt ook goed, dan kan je zelfs je sirenes aan zetten .
Vrijheid
pi_13915395
Die missie heb ik ook gedaan, en dan rij je in de limo van de burgemeester. Je hoeft niet in het rode vlak te staan, maar ervoor Dan kan je met spatie (zie je in de legenda) geld strooien en als je genoeg hebt gestrooid heb je missie voltooid
pi_13915757
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Die missie heb ik ook gedaan, en dan rij je in de limo van de burgemeester. Je hoeft niet in het rode vlak te staan, maar ervoor Dan kan je met spatie (zie je in de legenda) geld strooien en als je genoeg hebt gestrooid heb je missie voltooid
dank je!
ga het vannavond ff proberen...
Heb nog lang niet alles gezien.. maar m'n eerst indruk is dat RH vooral makkelijker is dan SC4 en dat er ERG veel aandacht word besteed aan infrastructuur.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk irritant dat je verschillende regio's hebt.. buursteden enzo. Ik heb nooit zin om terug naar m'n regio te gaan om ff naar een andere stad te kijken. Volgens mij staan de andere steden ook op "pauze" ofzo als je er niet mee bezig bent je moet in het begin namelijk vaak switchen om meerdere steden te laten opbouwen.. dat vind ik erg irritant... maarja.. doe je nix aan. Er word immers ERG veel aandacht besteed aan buursteden. Je word continu gepushed om goede verbindingen met je buren te maken...

donderdag 16 oktober 2003 @ 11:53:26 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_13916087
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:27 schreef Atreidez het volgende:
Oe, okay, thnx!
Vrijheid
pi_13916421
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:41 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

dank je!
Heb nog lang niet alles gezien.. maar m'n eerst indruk is dat RH vooral makkelijker is dan SC4 en dat er ERG veel aandacht word besteed aan infrastructuur.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk irritant dat je verschillende regio's hebt.. buursteden enzo. Ik heb nooit zin om terug naar m'n regio te gaan om ff naar een andere stad te kijken. Volgens mij staan de andere steden ook op "pauze" ofzo als je er niet mee bezig bent je moet in het begin namelijk vaak switchen om meerdere steden te laten opbouwen.. dat vind ik erg irritant... maarja.. doe je nix aan. Er word immers ERG veel aandacht besteed aan buursteden. Je word continu gepushed om goede verbindingen met je buren te maken...

Was er ook niet een bepaalde code dat je geen buursteden meer had maar dat je gewoon heel de region als 1 grote kaart had??
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_13916751
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:41 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

dank je!

Ik vind RH ook makkelijker, maar ik begin nu wel nieuwe steden met de hoogste moeilijkheidsgraad. Dat is volgens mij het niveau zonder RH.
De infrastructuur overherst inderdaad wel een beetje. Hopelijk gaat het niet te snel vervelen.
k Zal in het weekend ook weer eens een paar potjes spelen (hoop ik).
Hier Karen, ik doe wat ik doe
Ik ben een losbol, yeah baby, je m'en fou
Ik hou van koetjes en kleurtjes op m'n snuit
Maar zie de schoonheid diep onder je huid
pi_13917143
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 12:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

Was er ook niet een bepaalde code dat je geen buursteden meer had maar dat je gewoon heel de region als 1 grote kaart had??

je bedoelt dit:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
OK check this out. Some of you may already know how to do this, but I thought I would try and explain for some people who dont know. You can not only change the sizes of individual maps in a region, you can edit how large the region itself is. All you need is the windows paint program. I have WinXPPro, so your particular instructions may vary, but you can figure it out.

1st Step.

Go into SimCity 4 and make a new region, make all the land water (this probably doesnt matter) and dont start any new cities.

2nd

Exit out of the game; go to "My Documents\SimCity 4\Regions\San Francisco". Open the file named "config" with Microsoft Paint, its a .BMP file.

3rd

You will see many multicolored patches. Go to "Image" on the top file menu and go to "attributes". Change the size of the picture to 16x16 or any multiples of 4 you want. Im not sure what the limit is, 60x60 seems to be my limit. You will need to zoom to 800%. Take out the "Pick Color" tool and sample one of the blue squares. Then, using the "pencil" tool Layout a checkerboard pattern overwriting the other colors. Then, sample the other blue square that is a different shade and fill in the rest of the pattern. When its done it should like this:

X=Light blue pixel
B=Dark blue pixel

XXXXBBBBXXXXBBBB
BBBBXXXXBBBBXXXX
XXXXBBBBXXXXBBBB
BBBBXXXXBBBBXXXX

Of course, this will be much larger if you are going with a picture size that exceeds 16x16 pixels. You just need to fill in the blank white areas with the alternating checkerboard pattern. A picture that is 16x16 pixels makes 4x4 large maps. A picture that is 60x60 pixels makes 15x15 large maps. That is huge!

4th

Save the new config file in your "My Documents\SimCity 4\Regions\New Region X" directory. X is the highest numbered region in the directory, the last one you made. Dont worry, if it doesnt ask you to overwrite an old config file, there wont be an old config to overwrite.

5th

Load SimCity 4 and you should be looking at the new region you made. You might have load the region I didnt have to, it defaulted to the last new region I made.

So! This fixes my only major gripe with the game. Now you could make huge country-sized-regions. Post your questions here, ill be checking back today to help anyone who needs it. Let me know if this works for you! It worked for me! Happy gaming!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het zelf nog niet geprobeert... zijn er mensen hier die dit wel eens geprobeert hebben?... het lijkt me wel beter trouwens.. dan kan je pas echt een lompe poekel stad maken

pi_13917333
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 12:35 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

je bedoelt dit:

LAP TEKST

Ik heb het zelf nog niet geprobeert... zijn er mensen hier die dit wel eens geprobeert hebben?... het lijkt me wel beter trouwens.. dan kan je pas echt een lompe poekel stad maken

Dit bedoel ik ja moet je denk ik wel een snelle pc voor hebben!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_13917427
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 12:43 schreef Dezz het volgende:

[..]

'k ga het vannavond ff proberen denk ik
pi_13918887
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 12:43 schreef Dezz het volgende:

[..]

Eerder dat je veel geheugen nodig hebt en evt een snelle harde schijf als je moet swappen.
Ik ga het vanavond ook maar eens proberen (ik wist wel dat het kon, maar was de beschrijving kwijt).
Hier Karen, ik doe wat ik doe
Ik ben een losbol, yeah baby, je m'en fou
Ik hou van koetjes en kleurtjes op m'n snuit
Maar zie de schoonheid diep onder je huid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')