quote:hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd.....
Op woensdag 19 november 2003 01:15 schreef Atreidez het volgende:
Heb wel geluid aan staan maar niet de muziek meer. Zet nu zelf wat op of kijk tegelijk tv
quote:Ik heb al heel lang geen horloge meer, omdat ik overal wel ergens de tijd bij de hand heb. Behlave dus als ik SimCity speel. Dan moet ik eerst een oude wekker opwinden om de tijd in de gaten te houden.
Op woensdag 19 november 2003 09:58 schreef appelsientje het volgende:[..]
hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd.....
Lange nachten dus, en iedere ochtend weer tegen mezelf zegen, vanavond ga ik niet spellen en er "vroeg" in.
Maar tja......
Ik laat de muziek wel aanstaan, ik vind het wel gezellige deuntjes .
quote:zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan.
Op zondag 23 november 2003 12:56 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb heel veel problemen dat ze zeuren dat busstations niet gebruikt worden en metrostations... iemand tips?
Ik heb er al zin in
quote:Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
Op zondag 23 november 2003 19:08 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Na maanden van kwijlen op dit topic, heb ik een nieuwe PC en heb simcity4 voor 16 euro bij play.com bestledIk heb er al zin in
quote:Mee eens, maar die zal nog niet in de budgetbak zitten. Ben al benieuwd naar de screenies trouwens
Op zondag 23 november 2003 19:38 schreef flappiewappie het volgende:[..]
Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
quote:dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel
Op zondag 23 november 2003 19:38 schreef flappiewappie het volgende:[..]
Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
quote:Klotecookies ook.
Op maandag 24 november 2003 19:24 schreef flappiewappie het volgende:[..]
dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel
quote:ik heb in rush hour nooit meegemaakt dat ze erom gingen zeuren dat het niet gebruikt werd, terwijl er wel stations tussen zitten die nooit gebruikt worden, hoe zit dat dan?
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Quintony het volgende:[..]
zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan.
Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen maar nu is het wel pokkedruk in het metrostelsel (er gaan nu net zoveel mensen met de auto als met de metro), op een bepaald punt in het stelsel passeren 14.000 sims..
Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken...
quote:Klinkt goed
Op dinsdag 25 november 2003 18:49 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag wat woongebieden geruild met commerciële gebieden en de scholen/ziekenhuizen herplaatst, wat stukjes snelweg aangelegd voor de sims uit naburige steden en voor mijn eigen stad..Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen
maar nu is het wel pokkedruk in het metrostelsel (er gaan nu net zoveel mensen met de auto als met de metro), op een bepaald punt in het stelsel passeren 14.000 sims..
Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken...
Nou, komop met die plaatjes
ben niet verslaafd neuuuuuuuuuuuuuuuuuu
quote:SimCity 2000 had daar zo'n handig knopje voor dat je je gebouwen kon laten verdwijen en alle openbare troep kon zien..
Op dinsdag 25 november 2003 19:10 schreef Atreidez het volgende:[..]
maar tis nogal moeilijk om alle busstations te lokaliseren met een volledige met hoogbouw volgeplante kaart
![]()
quote:
Nou, komop met die plaatjes
quote:
Performance ImprovementsCorrected X-ray shadows on camouflage tank for U-Drive it mode.
Adjusted foam spray effect for firefighters fighting toxic spills.
Addressed issues related to U-Drive it mode while volcano disaster is active.
Fix for random issues that may arise when dragging a diagonal power line across zones in specific manner that creates a connected orphan pole in a segment.
Renderer updates to avoid memory corruption when model instance has an invalid position.
Updates to paths to improve clipper that was transforming stop points into single-point paths.
Video card improvements for the following:
Intel i830/845/865: Fixed graphics rules to allow hardware and to disable color cursor.
Addressed issues related to burning tree stump.
Fix for airplane sometimes taxiing above the airfield.
Implemented safety code for query.
Fix for relatively obscure problems that occur when moving vans are created on a tile with a complex paths.
Implemented a general-purpose fix for any remaining yet-to-be-discovered cases of a bad orientation vector.
Fix for issue where networks loaded from a saved city would not properly re-initialize their connection bitmap.
Updated Localized strings.
Updates for My Sim messaging. The issues would arise when moving a My Sim out of a city at just the right time.
Fix for reported location of sky diving mission.
Fix for query incorrectly reporting trip length after abandonment.
Fix for incorrectly reported commute time during inter-city travel.
Path fixes for various networks and intersections.
Texture fixes for several one-way/avenue intersections.
Fix for several network intersection resolves.
Improved usage of parking lots and transit stations.
Improved synching of foundation vs. building height.
Improved variety of industry building development.
Fix for intercity commute where bus traffic was periodically being treated as car traffic.
Fix for being able to drop highway ramps over buildings.
Adjusted toll booth capacities for 2-tile wide toll booths.
Fix for prevention of pedestrians from using neighbor connections.
Fix for elevated train volume not being reported in the traffic volume graph.
Fix for commercial traffic and road noise map calculations to accommodate multi-tile morning and evening commutes.
Added left turn lanes to avenue/highway overpass onramps.
Fix for priorities of props and textures in lot templates used in city detail.
Fix for variety of path bugs related to roads, rails, highways, avenues and elevated rail.
Momenteel ben ik aldoor bezig met de grootste stad: Dikcity die meer dan de helft van de inwoners herbergt van de regio (170.000)
De laatste week heb ik de woongebieden en kantoorgebieden gescheiden van elkaar (eerst lag alles maar door elkaar), ze wonen nu dus bijna allemaal hier:
Tot aan de derde hoofdstraat van onderen
Een paar mensen wonen nog in een vervallen buurtje wat ik maar gewoon laat staan, ooit komt daar misschien nog een woongedeelte (Rechtsboven op het overzicht)
Sommige sims hebben het beter getroffen en wonen aan de kust:
Ze werken voor het merendeel in het kantorengebied
Niet zoveel sims werken in de industrie, daar werken vooral veel sims uit de buurtsteden..
Na een energiecrisisje was alle vervuilende belasting verlaten, dus toen die belasting maar op 15% gezet, nu ontwikkelen zich wat minder vervuilende gebouwtjes..
Stroom wordt grotendeels geleverd door een kerncentrale die ver van de stad afligt:
Verder gaat alles lekker in mijn stad, weinig tot geen verkeersopstoppingen en het merendeel gaat met het metrostelsel (op een bepaald punt komen er 25.000 sims langs..)
En tot slot nog een plaatje van mijn (te grote) vliegveld
quote:Mooie stad, DJKoster! Zo te zien redelijk veel $$$-gebouwen.
Op donderdag 27 november 2003 15:30 schreef DJKoster het volgende:
[knip]
Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren.
quote:Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef SuperSiem het volgende:
bij SC worden dat al snel talloze uren.
quote:Ziet er echt goed uit DJ, mooie region ook
Op donderdag 27 november 2003 17:49 schreef DJKoster het volgende:[..]
Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen
, en een grote kerncentrale en en en en en... Verslavend!
![]()
Met die kerncentrale op die hoek moet je trouwens wel uitkijken! Als je ooit op de kaarten die er aan grenzen gaat bouwen en je legt een weg op die plek heb je bij t laden van je stad met die centrale meteen een probleem, omdat die weg je centrale vernietigd (misschien wel meltdown ).
quote:Die had mijn aandacht ook flink gestolen afgelopen weekend. Zit bij race 78 ofzo nu, maar heb t wel gezien. Wordt ook te moeilijk nu, een grens die ik bij SC4 nog nooit heb bereikt
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef SuperSiem het volgende:
Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren.
Ik heb altijd zulke verliezen dat het niet leuk meer is, en snelwegen bouw ik al helemaal niet...
Hoe kan ik nou eigenlijk het beste met een stad begin? Hebben jullie misschien een paar tips?
quote:Weet iemand een antwoord op mijn vorige vraag?
Op donderdag 27 november 2003 17:00 schreef zapsel het volgende:
Hoe zit t nou met die stadsgrenzen?
Ik krijg snelwegen enzo niet aan elkaar ,heb nu een stukkie grond met 46.000 mensen erop en als tie achteraf vraagt te egaliseren(waarop mijn trage laptopje vastloopt) moet ik 6 rij-en om me hele stad heen verwijderen.
Ik heb er een stuk grond naast met ook aardig wat volk , maar ik wil ze d.m.v snelwegen/spoor en waterleidingen aan elkaar linken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |