abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14746937
Heb wel geluid aan staan maar niet de muziek meer. Zet nu zelf wat op of kijk tegelijk tv
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 19 november 2003 @ 09:58:15 #227
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_14750092
quote:
Op woensdag 19 november 2003 01:15 schreef Atreidez het volgende:
Heb wel geluid aan staan maar niet de muziek meer. Zet nu zelf wat op of kijk tegelijk tv
hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd.....
Lange nachten dus, en iedere ochtend weer tegen mezelf zegen, vanavond ga ik niet spellen en er "vroeg" in.
Maar tja......
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_14833321
quote:
Op woensdag 19 november 2003 09:58 schreef appelsientje het volgende:

[..]

hehe jij bent nog lang door gegaan, het is echt zo irritant, ik vergeet gewoon iedere keer de tijd.....
Lange nachten dus, en iedere ochtend weer tegen mezelf zegen, vanavond ga ik niet spellen en er "vroeg" in.
Maar tja......

Ik heb al heel lang geen horloge meer, omdat ik overal wel ergens de tijd bij de hand heb. Behlave dus als ik SimCity speel. Dan moet ik eerst een oude wekker opwinden om de tijd in de gaten te houden.

Ik laat de muziek wel aanstaan, ik vind het wel gezellige deuntjes .

123
pi_14835994
Muziek is niets mis mee...
De laatste paar dagen een beetje HT-industrie laten ontwikkelen, een snelweg aangelegd en wat commerciele blokken geruild met woonblokken zodat het allemaal bij elkaar zit (115000 inwoners -> 95000 -> 125000 ) en er achter gekomen dat je onbeperkt gebouwen kan vernietigen.. (opeens stond ik 30.000 in de min..)
pi_14860294
Ik heb heel veel problemen dat ze zeuren dat busstations niet gebruikt worden en metrostations... iemand tips?
  zondag 23 november 2003 @ 18:13:35 #231
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_14867405
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:56 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb heel veel problemen dat ze zeuren dat busstations niet gebruikt worden en metrostations... iemand tips?
zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan.
Live from the USA
pi_14868648
Na maanden van kwijlen op dit topic, heb ik een nieuwe PC en heb simcity4 voor 16 euro bij play.com bestled

Ik heb er al zin in

zo kan die wel weer...
pi_14869302
quote:
Op zondag 23 november 2003 19:08 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Na maanden van kwijlen op dit topic, heb ik een nieuwe PC en heb simcity4 voor 16 euro bij play.com bestled

Ik heb er al zin in

Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.
pi_14886891
quote:
Op zondag 23 november 2003 19:38 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

Zorg dat je ook Rush Hour koopt! SimCity wordt echt veel beter met deze uitbreiding.

Mee eens, maar die zal nog niet in de budgetbak zitten. Ben al benieuwd naar de screenies trouwens
pi_14895553
quote:
Op zondag 23 november 2003 19:38 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel
pi_14903448
quote:
Op maandag 24 november 2003 19:24 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

dat is gepost door mn broer: SuperSiem .., alhoewel ik geheel zijn mening deel

Klotecookies ook.
And there was much rejoicing.
pi_14903903
quote:
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Quintony het volgende:

[..]

zorg voor goede aansluitingen. mensen willen maar 10 blokjes lopen, als ze meer moeten lopen om van huis naar het OV te komen of van het OV naar het werk, dan gaan ze met de auto. Dus hoe beter de dekking hoe meer mensen met de metro/bus gaan.

ik heb in rush hour nooit meegemaakt dat ze erom gingen zeuren dat het niet gebruikt werd, terwijl er wel stations tussen zitten die nooit gebruikt worden, hoe zit dat dan?
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_14923477
Vandaag wat woongebieden geruild met commerciële gebieden en de scholen/ziekenhuizen herplaatst, wat stukjes snelweg aangelegd voor de sims uit naburige steden en voor mijn eigen stad..

Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen maar nu is het wel pokkedruk in het metrostelsel (er gaan nu net zoveel mensen met de auto als met de metro), op een bepaald punt in het stelsel passeren 14.000 sims..

Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken...

pi_14924052
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:49 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag wat woongebieden geruild met commerciële gebieden en de scholen/ziekenhuizen herplaatst, wat stukjes snelweg aangelegd voor de sims uit naburige steden en voor mijn eigen stad..

Vervolgens het metrostelsel verbeterd waardoor er dus een stuk minder mensen een bepaald stuk snelweg namen maar nu is het wel pokkedruk in het metrostelsel (er gaan nu net zoveel mensen met de auto als met de metro), op een bepaald punt in het stelsel passeren 14.000 sims..

Vanavond maar wat HT-industrie aan gaan leggen en wat plaatjes maken...

Klinkt goed Metro geeft dus goed effect. Ik heb nergens metro's meer aangelegd door de laad tijden als je stad groter wordt. Wel overal bushaltes met de bedoeling dat ik die ooit om zou zetten naar metrostations als ik er geld en tijd en vraag naar had, maar tis nogal moeilijk om alle busstations te lokaliseren met een volledige met hoogbouw volgeplante kaart

Nou, komop met die plaatjes

dinsdag 25 november 2003 @ 21:28:28 #240
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_14927620
yup, toch wel weer zo'n 4 uur kunnen spelen vandaag ik maar klagen dat ik 't zo druk heb
anyway laatste dagen een flinke stad uit de grond gestampt, nu 130k inwoners, veel waardering voor de burgermeester meer als genoeg ziekenhuizen etc.
En ik heb ontdekt dat op 't moment dat je stad niet meer zo wil groeien en je gaat parkjes en plaza's aanleggen de wolkenkrabbers als paddenstoelen de lucht inschieten dat werkt echt onwijs goed. Op een gegeven moment was ik parkjes aan 't aanleggen en geen nieuwe woongebieden aan 't toewijzen maar m'n stad had inééns niet meer genoeg stroom en water

ben niet verslaafd neuuuuuuuuuuuuuuuuuu

...some more happy little trees!!
pi_14931544
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 19:10 schreef Atreidez het volgende:

[..]

maar tis nogal moeilijk om alle busstations te lokaliseren met een volledige met hoogbouw volgeplante kaart

SimCity 2000 had daar zo'n handig knopje voor dat je je gebouwen kon laten verdwijen en alle openbare troep kon zien..
quote:
Nou, komop met die plaatjes
, de film was leuker..
Morgen heb ik vast wel tijd..
pi_14945404
Op www.simcity.com is een update gelanceerd voor Rush-Hour .
17 MB groot.
quote:
Performance Improvements

Corrected X-ray shadows on camouflage tank for U-Drive it mode.
Adjusted foam spray effect for firefighters fighting toxic spills.
Addressed issues related to U-Drive it mode while volcano disaster is active.
Fix for random issues that may arise when dragging a diagonal power line across zones in specific manner that creates a connected orphan pole in a segment.
Renderer updates to avoid memory corruption when model instance has an invalid position.
Updates to paths to improve clipper that was transforming stop points into single-point paths.
Video card improvements for the following:
Intel i830/845/865: Fixed graphics rules to allow hardware and to disable color cursor.
Addressed issues related to burning tree stump.
Fix for airplane sometimes taxiing above the airfield.
Implemented safety code for query.
Fix for relatively obscure problems that occur when moving vans are created on a tile with a complex paths.
Implemented a general-purpose fix for any remaining yet-to-be-discovered cases of a bad orientation vector.
Fix for issue where networks loaded from a saved city would not properly re-initialize their connection bitmap.
Updated Localized strings.
Updates for My Sim messaging. The issues would arise when moving a My Sim out of a city at just the right time.
Fix for reported location of sky diving mission.
Fix for query incorrectly reporting trip length after abandonment.
Fix for incorrectly reported commute time during inter-city travel.
Path fixes for various networks and intersections.
Texture fixes for several one-way/avenue intersections.
Fix for several network intersection resolves.
Improved usage of parking lots and transit stations.
Improved synching of foundation vs. building height.
Improved variety of industry building development.
Fix for intercity commute where bus traffic was periodically being treated as car traffic.
Fix for being able to drop highway ramps over buildings.
Adjusted toll booth capacities for 2-tile wide toll booths.
Fix for prevention of pedestrians from using neighbor connections.
Fix for elevated train volume not being reported in the traffic volume graph.
Fix for commercial traffic and road noise map calculations to accommodate multi-tile morning and evening commutes.
Added left turn lanes to avenue/highway overpass onramps.
Fix for priorities of props and textures in lot templates used in city detail.
Fix for variety of path bugs related to roads, rails, highways, avenues and elevated rail.

123
pi_14973833
Alweer >300.000 inwoners in mijn regio

Momenteel ben ik aldoor bezig met de grootste stad: Dikcity die meer dan de helft van de inwoners herbergt van de regio (170.000)

De laatste week heb ik de woongebieden en kantoorgebieden gescheiden van elkaar (eerst lag alles maar door elkaar), ze wonen nu dus bijna allemaal hier:

Tot aan de derde hoofdstraat van onderen

Een paar mensen wonen nog in een vervallen buurtje wat ik maar gewoon laat staan, ooit komt daar misschien nog een woongedeelte (Rechtsboven op het overzicht)

Sommige sims hebben het beter getroffen en wonen aan de kust:

Ze werken voor het merendeel in het kantorengebied

Niet zoveel sims werken in de industrie, daar werken vooral veel sims uit de buurtsteden..

Na een energiecrisisje was alle vervuilende belasting verlaten, dus toen die belasting maar op 15% gezet, nu ontwikkelen zich wat minder vervuilende gebouwtjes..

Stroom wordt grotendeels geleverd door een kerncentrale die ver van de stad afligt:

Verder gaat alles lekker in mijn stad, weinig tot geen verkeersopstoppingen en het merendeel gaat met het metrostelsel (op een bepaald punt komen er 25.000 sims langs..)

En tot slot nog een plaatje van mijn (te grote) vliegveld

pi_14974623
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:30 schreef DJKoster het volgende:
[knip]
Mooie stad, DJKoster! Zo te zien redelijk veel $$$-gebouwen.

Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren.

And there was much rejoicing.
  donderdag 27 november 2003 @ 17:00:47 #245
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_14976748
Hoe zit t nou met die stadsgrenzen?
Ik krijg snelwegen enzo niet aan elkaar ,heb nu een stukkie grond met 46.000 mensen erop en als tie achteraf vraagt te egaliseren(waarop mijn trage laptopje vastloopt) moet ik 6 rij-en om me hele stad heen verwijderen.
Ik heb er een stuk grond naast met ook aardig wat volk , maar ik wil ze d.m.v snelwegen/spoor en waterleidingen aan elkaar linken...
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_14978043
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef SuperSiem het volgende:
bij SC worden dat al snel talloze uren.
Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen , en een grote kerncentrale en en en en en... Verslavend!
pi_14978610
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:49 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Idd.., net weer 2 uur gespeeld (vanavond weer verder) , eens proberen of ik de benodigde 25.000 HT-industriebanen voor dat raketgeval kan bouwen , en een grote kerncentrale en en en en en... Verslavend!

Ziet er echt goed uit DJ, mooie region ook Die kaart waar je nu al 170k heb kan je zeker nog flink uitbreiden ook. En dan niet te vergeten de overkant nog!

Met die kerncentrale op die hoek moet je trouwens wel uitkijken! Als je ooit op de kaarten die er aan grenzen gaat bouwen en je legt een weg op die plek heb je bij t laden van je stad met die centrale meteen een probleem, omdat die weg je centrale vernietigd (misschien wel meltdown ).

pi_14978682
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:51 schreef SuperSiem het volgende:
Ik moet ook maar weer eens gaan SimCity'en, maar ik speel nu even Need for Speed: Underground, dat spel leent zich er beter voor om af en toe even een half uurtje te spelen, bij SC worden dat al snel talloze uren.
Die had mijn aandacht ook flink gestolen afgelopen weekend. Zit bij race 78 ofzo nu, maar heb t wel gezien. Wordt ook te moeilijk nu, een grens die ik bij SC4 nog nooit heb bereikt
  donderdag 27 november 2003 @ 18:22:31 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_14978869
Hoe komen jullie zo ver???

Ik heb altijd zulke verliezen dat het niet leuk meer is, en snelwegen bouw ik al helemaal niet...

Hoe kan ik nou eigenlijk het beste met een stad begin? Hebben jullie misschien een paar tips?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 november 2003 @ 18:38:12 #250
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_14979207
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:00 schreef zapsel het volgende:
Hoe zit t nou met die stadsgrenzen?
Ik krijg snelwegen enzo niet aan elkaar ,heb nu een stukkie grond met 46.000 mensen erop en als tie achteraf vraagt te egaliseren(waarop mijn trage laptopje vastloopt) moet ik 6 rij-en om me hele stad heen verwijderen.
Ik heb er een stuk grond naast met ook aardig wat volk , maar ik wil ze d.m.v snelwegen/spoor en waterleidingen aan elkaar linken...
Weet iemand een antwoord op mijn vorige vraag?
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')