abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13880853
quote:
Loting doorgestoken kaart?

De loting voor de EK-kwalificatieplayoffs leverde geen enkel duel van grote landen op. Nederland, Spanje, Turkije, Kroatië en Rusland werden stuk voor stuk netjes gekoppeld een minder hoog aangeslagen voetballand. Dat bracht een enorme geruchtenstroom op gang: de loting zou doorgestoken kaart zijn geweest, omdat de UEFA het liefst zoveel mogelijk sterke landen op haar belangrijkste toernooi wil hebben.
Mijn mening: Doorgestoken kaart

De FIFA is een commercieel gedrocht geworden dat alleen maar om geld geeft en het voetbal alleen maar als instrument gebruikt.

pi_13884416
Je hebt gelijk hoor, maar ik vrees dat het niet in dit topic thuishoort.

[Dit bericht is gewijzigd door Heero op 14-10-2003 21:01]

pi_13891701
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:16 schreef Doc het volgende:
Voorkeur

Pot 1: Engeland
Pot 2: Nederland
Pot 3: Schotland
Pot 4: Wales
Pot 5: Noord-Ierland
Pot 6: Malta (of Faroer Eilanden, maar ik weet niet of ze daar Engels spreken)

Spreekt men op de Faroer geen Deens?

Maar al met al een leuke poule.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13894576
Sinds wanneer hoot Kazachstan nou weer bij Europa??
pi_13894641
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef Golfen het volgende:
En wat te denken van Israel en (in mindere mate) Turkije.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13894826
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En wat te denken van Israel en (in mindere mate) Turkije.

Inderdaad ook raar. Maar Israel ligt wel weer dicht bij Cyprus.:)
Kazachstan grenst gewoon aan China. Ik snap t echt niet... welke landen doen dan mij in de poel voor Azie?!
pi_13894877
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:04 schreef Golfen het volgende:
welke landen doen dan mij in de poel voor Azie?!
De rest uit Azie.
pi_13895053
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:26 schreef Duiveltja het volgende:
De FIFA is een commercieel gedrocht geworden dat alleen maar om geld geeft en het voetbal alleen maar als instrument gebruikt.
En terecht.

Ik zie liever Rusland, Kroatië, Spanje, Nederland en Turkijke op het WK, dan Letland, Schotland, Wales, Noorwegen of Slovenië.

Hoewel ik voor Wales ( Giggs .) dan wel weer een uitzondering zou maken.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_13895120
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef Golfen het volgende:
Tja, dat hele gebeuren slaat toch al nergens op. Israël ligt volledig in Azië, maar doet mee met Europa. Komt misschien omdat een kwalificatiepoule met Syrië, Libanon, Irak en Iran niet helemaal koosjer is, maar toch .

Turkije ligt voor 90% in Azië, maar mag ook mee doen met de UEFA. En voor een zwik van die oud-Sovjetdeelrepublieken geldt ook hetzelfde.

En dat Turkije een aanwinst is voor de UEFA (voor zowel de EC-toernooien als het EK) kan ik begrijpen, maar Kazachstan?

pi_13895175
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:15 schreef keeper het volgende:

[..]

En terecht.

Ik zie liever Rusland, Kroatië, Spanje, Nederland en Turkijke op het WK, dan Letland, Schotland, Wales, Noorwegen of Slovenië.

Hoewel ik voor Wales ( Giggs .) dan wel weer een uitzondering zou maken.

Het gaat er toch niet om wie men liever ziet, gewoon de beste landen behorden op een WK. En als dat dat net Wales, Schotland en Slovenie zijn ipv bijvoorbeel Rusland, Spanje of Italie, so be it.
pi_13895297
'k zie het somber in hoor....ik vind het lotingsysteem ook zeker niet geweldig. Met name het de 'potten' indeling lijkt wat mij betreft nergens op.
it's better to burn out than to fade away...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 oktober 2003 @ 12:29:58 #37
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13895368
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 09:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Spreekt men op de Faroer geen Deens?

Maar al met al een leuke poule.

Faroër is Deens inderdaad, maar ligt dichter bij Schotland (Shetland Eilanden) dat ik me afvroeg of ze daar ook Engels spreken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_13895633
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:21 schreef zjroentje het volgende:
Het gaat er toch niet om wie men liever ziet, gewoon de beste landen behorden op een WK.
Precies. En dus niet Wales, Letland, Slovenië (hoewel die het nog wel aardig doen op toernooien), Schotland en Noorwegen.
pi_13895658
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:40 schreef keeper het volgende:

[..]

Precies. En dus niet Wales, Letland, Slovenië (hoewel die het nog wel aardig doen op toernooien), Schotland en Noorwegen.

Als die landen op dat moment hoger eindigen dan de zogenaamde gevestigde landen, verdienen zij het gewoon om naar een eindronde te gaan.

En dan maakt het voor mij niks uit of ik ze persoonlijk beter of slechter vind, ze hebben het gewoon afgedwongen.

[Dit bericht is gewijzigd door zjroentje op 15-10-2003 12:42]

pi_13895799
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:42 schreef zjroentje het volgende:
Als die landen op dat moment hoger eindigen dan de zogenaamde gevestigde landen, verdienen zij het gewoon om naar een eindronde te gaan.
Ja hehe, maar het ging hier om het al dan niet valsspelen bij de loting voor de play-offs, waar de betere landen elkaar ontlopen.

En daar ben jij duidelijk voor, want je ziet liever de beste landen op het EK, dan willekeurige landen.

Stel je voor dat Spanje - Turkije was geloot. Dat zijn toch twee landen die op een EK horen. En daartegen had je dan een andere loting als Letland - Noorwegen gehad, daar word je toch niet blij van?

woensdag 15 oktober 2003 @ 12:49:48 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13895834
ligt de potindeling al vast, of is dit de huidige situatie? Dus als NL bijv 2 keer van Schotland zou winnen en Turkije wint dat NL in de 1e pot komt. Of worden die pot indelingen heel ergens anders op gebaseerd?
pi_13895898
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:49 schreef pfaf het volgende:
ligt de potindeling al vast, of is dit de huidige situatie? Dus als NL bijv 2 keer van Schotland zou winnen en Turkije wint dat NL in de 1e pot komt. Of worden die pot indelingen heel ergens anders op gebaseerd?
Die potten liggen natuurlijk al vast.
pi_13895899
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:48 schreef keeper het volgende:

[..]

Ja hehe, maar het ging hier om het al dan niet valsspelen bij de loting voor de play-offs, waar de betere landen elkaar ontlopen.

En daar ben jij duidelijk voor, want je ziet liever de beste landen op het EK, dan willekeurige landen.

Stel je voor dat Spanje - Turkije was geloot. Dat zijn toch twee landen die op een EK horen. En daartegen had je dan een andere loting als Letland - Noorwegen gehad, daar word je toch niet blij van?

Ik ben helemaal niet voor een gestuurde loting, heb het misschien bovenstaand wat ongelukkig geformuleerd.

Een tweede plaats in een poule is voor veel (kleine) landen al het hoogst haalbare, en daarna ook nog een gestuurde loting waarbij ze gegarandeerd een sterke tegenstander loten?

Voor mijn part had Nederland nu Turkije geloot, had Oranje het maar beter moeten doen in de kwalificatiereeks. Ik vind het altijd zo hypocriet dat de UEFA en de FIFA het altijd over de 'voetbalfamilie' hebben, terwijl ze eigenlijk geen 'indringers' willen, alleen de grote, sterke en machtige landen.

pi_13895933
Waarom zeurt iedereen nou over die loting? Had het pas okee geweest als er wel een duel tussen de toplanden had geweest? Maar dan, dan had je weer kunnen beweren dat de UEFA dat expres had gedaan omdat men anders zou gaan twijfelen aan de loting.

Slap gelul...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_13895960
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom zeurt iedereen nou over die loting? Had het pas okee geweest als er wel een duel tussen de toplanden had geweest? Maar dan, dan had je weer kunnen beweren dat de UEFA dat expres had gedaan omdat men anders zou gaan twijfelen aan de loting.

Slap gelul...

We hebben het nu over een (eventuele) gestuurde loting, niet zoals hij nu plaats gevonden heeft.
pi_13896625
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 12:52 schreef zjroentje het volgende:
Voor mijn part had Nederland nu Turkije geloot, had Oranje het maar beter moeten doen in de kwalificatiereeks.
En dat is dus ook weer onzin, want Nederland heeft in haar poule 19 punten gehaald en is daarmee 2e geworden.

Italië, Zwitserland, Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Zweden en Denemarken hebben allemaal minder punten gehaald (resp. 17, 15, 18, 17, 18, 17 en 15), maar zijn toch poule-winnaars geworden. En gaan dus zeker naar het EK.

Is toch eigenlijk ook krom?

pi_13896787
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende:
Pot 1: Frankrijk, Portugal, Zweden, Tsjechië, Engeland, Spanje, Italië en Turkije.
Pot 2: Nederland, Kroatië, België, Denemarken, Rusland, Ierland, Bulgarije en Slovenië.
Pot 3: Polen, Roemenië, Schotland, Servië-Montenegro, Zwitserland, Griekenland, Oekraïne en Slovakije.
Pot 4: Oostenrijk, Ijsland, Finland, Noorwegen, Bosnië-Herzegovina, Israël, Letland en Wales.
Pot 5: Hongarije, Georgië, Wit-Rusland, Cyprus, Estland, Noord-Ierland, Litouwen en FYR Macedonië.
Pot 6: Albanië, Armenië, Moldavië, Azerbeidjan, Faroer Eilanden, Malta, Liechtenstein, San Marino, Luxemburg, Andorra en Kazachstan.
Doe Nederland maar tegen Italie, Roemenie/Servie/Oekraine, Noorwegen, Georgie (Gooi het mes dan deze keer met het lemet de goede kant op, en richting van Nistelzooi svp) en Albanie in de poule.

Dan lukt kwalificatie (of afdwingen barrage duels) ze namelijk nooit.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_13898093
Kazachstan levert ook al EC-deelnemers, sinds een tijdje. Ooit was Rangers nog betrokken bij een incident, die wilden daar niet heen meen ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_13902633
quote:
Die ligt al vast... barragewedstrijden doen er niet toe, zou beetje oneerlijk zijn tegenover de landen die geen barragewedstrijden spelen he. Waar je wel op moet letten, is het feit dat deze lijsten nog niet officiëel bevestigd zijn door de UEFA. Normaal gezien zijn het wel de juiste, maar je weet natuurlijk nooit of de UEFA hier of daar weer probeert te prusten met die cijfers...
quote:
Italië, Zwitserland, Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Zweden en Denemarken hebben allemaal minder punten gehaald (resp. 17, 15, 18, 17, 18, 17 en 15), maar zijn toch poule-winnaars geworden. En gaan dus zeker naar het EK.
Beetje onozel hoor, zo gaan redeneren. België was met 16 punten de ploeg met de meeste punten die uitgeschakeld werd, Zwitserland had zelfs minder punten en mag rechtstreeks gaan! Maar doet dat er iets toe? :s
  woensdag 15 oktober 2003 @ 21:16:39 #50
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13905445
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:48 schreef Heero het volgende:

Beetje onozel hoor, zo gaan redeneren. België was met 16 punten de ploeg met de meeste punten die uitgeschakeld werd, Zwitserland had zelfs minder punten en mag rechtstreeks gaan! Maar doet dat er iets toe? :s

Hij gaf alleen aan dat NL het nog helemaal niet zo slecht gedaan heeft met 19 pt. Net als Belgie wat met 16 pt opgeheven niet naar de WK gaat, maar daar heb je naatuurlijk niets aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')