quote:Mijn mening: Doorgestoken kaart
Loting doorgestoken kaart?
De loting voor de EK-kwalificatieplayoffs leverde geen enkel duel van grote landen op. Nederland, Spanje, Turkije, Kroatië en Rusland werden stuk voor stuk netjes gekoppeld een minder hoog aangeslagen voetballand. Dat bracht een enorme geruchtenstroom op gang: de loting zou doorgestoken kaart zijn geweest, omdat de UEFA het liefst zoveel mogelijk sterke landen op haar belangrijkste toernooi wil hebben.
De FIFA is een commercieel gedrocht geworden dat alleen maar om geld geeft en het voetbal alleen maar als instrument gebruikt.
[Dit bericht is gewijzigd door Heero op 14-10-2003 21:01]
quote:Spreekt men op de Faroer geen Deens?
Op zondag 12 oktober 2003 19:16 schreef Doc het volgende:
VoorkeurPot 1: Engeland
Pot 2: Nederland
Pot 3: Schotland
Pot 4: Wales
Pot 5: Noord-Ierland
Pot 6: Malta (of Faroer Eilanden, maar ik weet niet of ze daar Engels spreken)
Maar al met al een leuke poule.
quote:En wat te denken van Israel en (in mindere mate) Turkije.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef Golfen het volgende:
Sinds wanneer hoot Kazachstan nou weer bij Europa??
quote:Inderdaad ook raar. Maar Israel ligt wel weer dicht bij Cyprus.:)
Op woensdag 15 oktober 2003 11:57 schreef zjroentje het volgende:[..]
En wat te denken van Israel en (in mindere mate) Turkije.
quote:De rest uit Azie.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:04 schreef Golfen het volgende:
welke landen doen dan mij in de poel voor Azie?!
quote:En terecht.
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:26 schreef Duiveltja het volgende:
De FIFA is een commercieel gedrocht geworden dat alleen maar om geld geeft en het voetbal alleen maar als instrument gebruikt.
Ik zie liever Rusland, Kroatië, Spanje, Nederland en Turkijke op het WK, dan Letland, Schotland, Wales, Noorwegen of Slovenië.
Hoewel ik voor Wales (
Giggs
.) dan wel weer een uitzondering zou maken.
quote:Tja, dat hele gebeuren slaat toch al nergens op. Israël ligt volledig in Azië, maar doet mee met Europa. Komt misschien omdat een kwalificatiepoule met Syrië, Libanon, Irak en Iran niet helemaal koosjer is, maar toch
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef Golfen het volgende:
Sinds wanneer hoot Kazachstan nou weer bij Europa??
Turkije ligt voor 90% in Azië, maar mag ook mee doen met de UEFA. En voor een zwik van die oud-Sovjetdeelrepublieken geldt ook hetzelfde.
En dat Turkije een aanwinst is voor de UEFA (voor zowel de EC-toernooien als het EK) kan ik begrijpen, maar Kazachstan?
quote:Het gaat er toch niet om wie men liever ziet, gewoon de beste landen behorden op een WK. En als dat dat net Wales, Schotland en Slovenie zijn ipv bijvoorbeel Rusland, Spanje of Italie, so be it.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:15 schreef keeper het volgende:[..]
En terecht.
Ik zie liever Rusland, Kroatië, Spanje, Nederland en Turkijke op het WK, dan Letland, Schotland, Wales, Noorwegen of Slovenië.
Hoewel ik voor Wales (
Giggs
.) dan wel weer een uitzondering zou maken.
quote:Faroër is Deens inderdaad, maar ligt dichter bij Schotland (Shetland Eilanden) dat ik me afvroeg of ze daar ook Engels spreken.
Op woensdag 15 oktober 2003 09:18 schreef zjroentje het volgende:[..]
Spreekt men op de Faroer geen Deens?
Maar al met al een leuke poule.
quote:Precies. En dus niet Wales, Letland, Slovenië (hoewel die het nog wel aardig doen op toernooien), Schotland en Noorwegen.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:21 schreef zjroentje het volgende:
Het gaat er toch niet om wie men liever ziet, gewoon de beste landen behorden op een WK.
quote:Als die landen op dat moment hoger eindigen dan de zogenaamde gevestigde landen, verdienen zij het gewoon om naar een eindronde te gaan.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:40 schreef keeper het volgende:[..]
Precies. En dus niet Wales, Letland, Slovenië (hoewel die het nog wel aardig doen op toernooien), Schotland en Noorwegen.
En dan maakt het voor mij niks uit of ik ze persoonlijk beter of slechter vind, ze hebben het gewoon afgedwongen.
[Dit bericht is gewijzigd door zjroentje op 15-10-2003 12:42]
quote:Ja hehe, maar het ging hier om het al dan niet valsspelen bij de loting voor de play-offs, waar de betere landen elkaar ontlopen.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:42 schreef zjroentje het volgende:
Als die landen op dat moment hoger eindigen dan de zogenaamde gevestigde landen, verdienen zij het gewoon om naar een eindronde te gaan.
En daar ben jij duidelijk voor, want je ziet liever de beste landen op het EK, dan willekeurige landen.
Stel je voor dat Spanje - Turkije was geloot. Dat zijn toch twee landen die op een EK horen. En daartegen had je dan een andere loting als Letland - Noorwegen gehad, daar word je toch niet blij van?
quote:Die potten liggen natuurlijk al vast.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:49 schreef pfaf het volgende:
ligt de potindeling al vast, of is dit de huidige situatie? Dus als NL bijv 2 keer van Schotland zou winnen en Turkije wint dat NL in de 1e pot komt. Of worden die pot indelingen heel ergens anders op gebaseerd?
quote:Ik ben helemaal niet voor een gestuurde loting, heb het misschien bovenstaand wat ongelukkig geformuleerd.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:48 schreef keeper het volgende:[..]
Ja hehe, maar het ging hier om het al dan niet valsspelen bij de loting voor de play-offs, waar de betere landen elkaar ontlopen.
En daar ben jij duidelijk voor, want je ziet liever de beste landen op het EK, dan willekeurige landen.
Stel je voor dat Spanje - Turkije was geloot. Dat zijn toch twee landen die op een EK horen. En daartegen had je dan een andere loting als Letland - Noorwegen gehad, daar word je toch niet blij van?
Een tweede plaats in een poule is voor veel (kleine) landen al het hoogst haalbare, en daarna ook nog een gestuurde loting waarbij ze gegarandeerd een sterke tegenstander loten? ![]()
Voor mijn part had Nederland nu Turkije geloot, had Oranje het maar beter moeten doen in de kwalificatiereeks. Ik vind het altijd zo hypocriet dat de UEFA en de FIFA het altijd over de 'voetbalfamilie' hebben, terwijl ze eigenlijk geen 'indringers' willen, alleen de grote, sterke en machtige landen.
Slap gelul...
quote:We hebben het nu over een (eventuele) gestuurde loting, niet zoals hij nu plaats gevonden heeft.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom zeurt iedereen nou over die loting? Had het pas okee geweest als er wel een duel tussen de toplanden had geweest? Maar dan, dan had je weer kunnen beweren dat de UEFA dat expres had gedaan omdat men anders zou gaan twijfelen aan de loting.Slap gelul...
quote:En dat is dus ook weer onzin, want Nederland heeft in haar poule 19 punten gehaald en is daarmee 2e geworden.
Op woensdag 15 oktober 2003 12:52 schreef zjroentje het volgende:
Voor mijn part had Nederland nu Turkije geloot, had Oranje het maar beter moeten doen in de kwalificatiereeks.
Italië, Zwitserland, Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Zweden en Denemarken hebben allemaal minder punten gehaald (resp. 17, 15, 18, 17, 18, 17 en 15), maar zijn toch poule-winnaars geworden. En gaan dus zeker naar het EK.
Is toch eigenlijk ook krom?
quote:Doe Nederland maar tegen Italie, Roemenie/Servie/Oekraine, Noorwegen, Georgie (Gooi het mes dan deze keer met het lemet de goede kant op, en richting van Nistelzooi svp) en Albanie in de poule.
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende:
Pot 1: Frankrijk, Portugal, Zweden, Tsjechië, Engeland, Spanje, Italië en Turkije.
Pot 2: Nederland, Kroatië, België, Denemarken, Rusland, Ierland, Bulgarije en Slovenië.
Pot 3: Polen, Roemenië, Schotland, Servië-Montenegro, Zwitserland, Griekenland, Oekraïne en Slovakije.
Pot 4: Oostenrijk, Ijsland, Finland, Noorwegen, Bosnië-Herzegovina, Israël, Letland en Wales.
Pot 5: Hongarije, Georgië, Wit-Rusland, Cyprus, Estland, Noord-Ierland, Litouwen en FYR Macedonië.
Pot 6: Albanië, Armenië, Moldavië, Azerbeidjan, Faroer Eilanden, Malta, Liechtenstein, San Marino, Luxemburg, Andorra en Kazachstan.
Dan lukt kwalificatie (of afdwingen barrage duels) ze namelijk nooit.
quote:Die ligt al vast... barragewedstrijden doen er niet toe, zou beetje oneerlijk zijn tegenover de landen die geen barragewedstrijden spelen he.
ligt de potindeling al vast, of is dit de huidige situatie? Dus als NL bijv 2 keer van Schotland zou winnen en Turkije wint dat NL in de 1e pot komt. Of worden die pot indelingen heel ergens anders op gebaseerd?
quote:Beetje onozel hoor, zo gaan redeneren. België was met 16 punten de ploeg met de meeste punten die uitgeschakeld werd, Zwitserland had zelfs minder punten en mag rechtstreeks gaan! Maar doet dat er iets toe? :s
Italië, Zwitserland, Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Zweden en Denemarken hebben allemaal minder punten gehaald (resp. 17, 15, 18, 17, 18, 17 en 15), maar zijn toch poule-winnaars geworden. En gaan dus zeker naar het EK.
quote:Hij gaf alleen aan dat NL het nog helemaal niet zo slecht gedaan heeft met 19 pt. Net als Belgie wat met 16 pt opgeheven niet naar de WK gaat, maar daar heb je naatuurlijk niets aan
Op woensdag 15 oktober 2003 18:48 schreef Heero het volgende:Beetje onozel hoor, zo gaan redeneren. België was met 16 punten de ploeg met de meeste punten die uitgeschakeld werd, Zwitserland had zelfs minder punten en mag rechtstreeks gaan! Maar doet dat er iets toe? :s
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |