De 51 landen die deelnemen aan de kwalificaties worden ingedeeld in 8 groepen: 3 groepen met 7 ploegen en 5 groepen met 6 ploegen. Alle groepswinnaars plaatsen zich automatisch voor het WK. De 2 beste tweedes mogen ook meteen hun tickets bestellen. De overige 6 tweedes strijden in de barragewedstrijden om de overige 3 WK-tickets.
De UEFA zal voor de loting opnieuw gebruik maken van het bekende bokalensysteem. Nederland en België zitten allebei net in Pot 2, wat dus betekent dat ze zowiezo zullen ingedeel worden met een ander topteam.
Pot 1: Frankrijk, Portugal, Zweden, Tsjechië, Engeland, Spanje, Italië en Turkije.
Pot 2: Nederland, Kroatië, België, Denemarken, Rusland, Ierland, Bulgarije en Slovenië.
Pot 3: Polen, Roemenië, Schotland, Servië-Montenegro, Zwitserland, Griekenland, Oekraïne en Slovakije.
Pot 4: Oostenrijk, Ijsland, Finland, Noorwegen, Bosnië-Herzegovina, Israël, Letland en Wales.
Pot 5: Hongarije, Georgië, Wit-Rusland, Cyprus, Estland, Noord-Ierland, Litouwen en FYR Macedonië.
Pot 6: Albanië, Armenië, Moldavië, Azerbeidjan, Faroer Eilanden, Malta, Liechtenstein, San Marino, Luxemburg, Andorra en Kazachstan.
Frankrijk
Nederland
Zwitserland
Noorwegen
Hongarije
Kazachstan
quote:zweden had ook altijd geluk in de poules...
Op zondag 12 oktober 2003 16:30 schreef SnookieMJ het volgende:
waarom zit zweden in pot 1
quote:No Shit Sherlock.
Op zondag 12 oktober 2003 16:26 schreef Baklap het volgende:
5 december is trouwens ook Sinterklaas
Dit lijkt mij wel een leuke poule:
Engeland
Nederland
Griekenland
Finland
Georgië
Azerbeidjan
"Na het missen van het WK2002, het EK2004 en nu het WK2006 hebben wij na lang beraad besloten het Nederlands elftal af te schaffen".
quote:Tenzij je een best nummer 2 bent natuurlijk.
Op zondag 12 oktober 2003 17:06 schreef methodmich het volgende:
Je zou in zo'n stinkpoule met 7 komen en dan 2e worden... Moet je 14 wedstrijden spelen...
Hoe wordt dat trouwens berekend? In een poule met 7 landen speel je 2 wedstrijden meer en heb je dus meer kans een goede nummer 2 te worden. Of rekenen ze het dan om op een of andere manier ofzo?
quote:Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende: Nederland en België zitten allebei net in Pot 2, wat dus betekent dat ze zowiezo zullen ingedeel worden met een ander topteam.
quote:Laatste keer dat ze dit probleem hadden, deed men dit:
Op zondag 12 oktober 2003 17:14 schreef keeper het volgende:[..]
Tenzij je een best nummer 2 bent natuurlijk.
Hoe wordt dat trouwens berekend? In een poule met 7 landen speel je 2 wedstrijden meer en heb je dus meer kans een goede nummer 2 te worden. Of rekenen ze het dan om op een of andere manier ofzo?
slechts de punten behaald tegen de nummer 1, 3 en 4 van de poule werden geteld. Je kreeg dus per nummer 2 een resultaat van 6 duels. Dit omdat er ongelijke poules waren en om de kleintjes een beetje te schrappen. Als jij San Marino als klein duimpje hebt, heb je al makkelijker dan wanneer je pakweg de Faröer hebt en scheelt dat misschien zo al 5 tot 10 goals in je doelsaldo.
quote:Euh, daar had ik niet eens opgelet.
Dit is hopelijk sarcastisch bedoeld?
quote:Denk het niet, dan blijf je met die kleintjes zitten.. De hoogste 5 hoogstens lijkt me.
Op zondag 12 oktober 2003 17:26 schreef Heero het volgende:
Ik denk dus dat het dit keer de resultaten tegen de 6 beste teams uit je poule zullen tellen.
[..]
quote:Oftewel, je speelt helemaal voor de kat zn kut tegen die kleintjes. Beter kan je ze schrappen en fijn een EK voor B-landen beginnen. Of C-landen zelfs.
Op zondag 12 oktober 2003 17:19 schreef methodmich het volgende:
om de kleintjes een beetje te schrappen.
quote:Moet te doen zijn.
Op zondag 12 oktober 2003 16:24 schreef Heero het volgende:
Zweden
Nederland
Zwitserland
Oostenrijk
Cyprus
Faroer Eilanden
Pot 1: Engeland
Pot 2: Nederland
Pot 3: Schotland
Pot 4: Wales
Pot 5: Noord-Ierland
Pot 6: Malta (of Faroer Eilanden, maar ik weet niet of ze daar Engels spreken)
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:16 schreef Doc het volgende:
VoorkeurPot 1: Engeland
Come on England,Scotland,Wales and Northern-Ireland
quote:Al dan niet met Nederland erbij zou dat echt een geniale poule zijn
Op zondag 12 oktober 2003 19:16 schreef Doc het volgende:
VoorkeurPot 1: Engeland
Lekker veel derby's .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |