quote:Hier lijkt een frustratie boven te komen...
Op woensdag 15 oktober 2003 19:06 schreef Kanzaki het volgende:
Dus een vrouw trekt jouw intellect naar benden. Het probleem juist met de meeste mannen is. Dat hun intellect beneden hangt te wapperen. Wil wel eens zien als er een playboy babe voor je staat die met je wil neuken. Hoeveel belang je dan nog hecht aan haar intellect.
quote:Je hebt de plastuit ontdekt?
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:12 schreef Manono het volgende:[..]
PS die zijn er tegenwoordig zat trouwens.
quote:Als beiden zich dan concentreren op hun eigen hobby vinden ze elkaar niet en kunnen ze zich mogelijk geheel wijden aan de wetenschap. Niets lijkt me ergerlijker dan mensen die slechts zichzelf graag horen praten, die zichzelf bij voortduring etaleren of die niet in staat zijn zich te verplaatsen in de schoenen van een ander. Gelukkig verschillen de smaken wat zodat er voor elk wat wils rondloopt.
Op zondag 19 oktober 2003 23:46 schreef hace_x het volgende:
Ik kan me wel vinden in de term verticaal gedifferentieerd. Maar dat hoeft niet per se aan het man of vrouwzijn te liggen: je hebt gewoon beiden een net even iets andere interesse, daar waar je de diepte in gaat.
Dat dat vaker voorkomt bij intellectuele (of slimme) mensen is daaruit ook verklaarbaar.
Je vriendin (als in: kennis) kan zeer diep gaan bijvoorbeeld op filosofisch vlak, terwijl een jongen juist zeer diep kan gaan op technisch vlak. Beiden dus op hun eigen manier 'intellectueel', maar toch ook gedifferentieerd.
Ok maar hier mijn serieuze reactie!
Dat er verschil is in denken tussen man en vrouw, hoeft nog niet te zeggen dat het intellect ook verschilt. Zoiets (stoms ) heb ik nog nooit gehoord (alhoewel, denkend nu aan landen in het verre Oosten etc).
Tis idd hartstikke leuk om met soortgenoten op dezelfde lijn te zitten, maar juist weer een uitdaging om het andere geslacht beter te leren kennen. Juist dat verschil trekt mij aan. Daarbij zijn er genoeg meiden die bijvoorbeeld (een stuk of 3) broers hebben en die communiceren vaak beter met jongens dan met meiden. Zij zitten weer met jongens op dezelfde lijn. Er zijn zoveel gradaties, dat een meid bij voorbaat niet dommer is dan een jongen. En een jongen bij voorbaat niet intelligenter is dan een meisje.
Vrouw:
Jij: Feromonen, de specifieke geur die jij afscheidt wat mij opwindt.
Vrouw: Euh, ok
Jij: Da's zeker ok! En ook een zeer interessante materie! Wist je dat.... bla bla bla
*Vrouw rent gillend weg
Lang leve vrouwelijke middelmatigheid
quote:He bah, nog zo iemand die iedereen vermeende biseksualiteit wil aanpraten. Gatver!
Op woensdag 22 oktober 2003 12:44 schreef De_Poelier het volgende:
Het is toch ook eigenlijk waanzin dat de meeste mensen maar moeilijk blijven doen hun heil toch blijven zoeken bij het andere geslacht? Wil je echt begrip, diepgang en kameraadschap dan zou je vanzelfsprekend bij je eigen geslacht uitkomen. Homosexueel zijn is in dit opzicht veel natuurlijker. Wanneer de tegenstellingen tussen de seksen steeds meer oplossen, gaan we zeker zien dat bijna ieder mens zijn bi-sexuele kant gaat uitleven.
dat intellectuele gezwam levert van zichzelf een prettige gevoel op, omdat het een uitdagende bezigheid is...
misschien is het beter wat af te kicken van het instant geluk dat dat intellectuele zwaardvechten oplevert...
je kan ook de uitdaging zoeken in het flirten met vrouwen ipv de discussie...
na de flirtfase lijkt me dat je mee gaat zwammen over gevoelens en aanverwante zaken; je bent zelf intelligent genoeg om daar doelen in te verzinnen die je kunt najagen lijkt me...
zeg wat ik wil horen en je bent goed
spreek de waarheid en je bent slecht
intelligentie siert de mens
uit de hoogte doen siert de mens niet
quote:Excusez les mots, maar dat lijkt mij onzin. Heftige rivaliteit ontstaat als je geen geduld meer met elkaar hebt. Dat heeft weinig met intelligentie te maken. Intelligente mensen hoeven het natuurlijk helemaal niet met elkaar eens te zijn: het kan ook zijn dat beiden accepteren dat de ander het anders ziet, om haar of zijn moverende redenen.
Op vrijdag 7 november 2003 17:48 schreef cinnamongirl het volgende:
Voor het slagen van een relatie is verschil in intellect een belangrijke factor.
Wanneer beide partner qua intelligentie aan elkaar gewaagd zijn, ontstaat vroeg of laat een heftige rivaliteit.
Men wordt elkaars grootste tegenstander. Dit is niet bevorderlijk voor de relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |