abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13811678
ze spelen donderdag in ehv in de effenaar en zaterdag in de paradiso in adam.

Do make say think: Hoogstaande postrock uit de Constellation stal van Godspeed You! Black Emperor. Do Make Say Think is inventiever dan Mogwai, harder dan Jaga Jazzist en jazzier dan A Silver Mt. Zion. De band deelt echter wel de inventieve melodieën, opwindende spanningsbogen en ontladende noise uitbarstingen van de bovengenoemde drie.

ik heb de cd &yet&yet en die luistert erg lekker weg en de plaat is heerlijk om bij weg te dromen.

Kennen meer mensen het en wie gaat er een bezoekje plegen aan de concerten van ze?

pi_13812245
Ik ken het, zelfde label als Godspeed You! BE... .

Het is wel okay, maar het weet me niet te raken zoals bijv. GYBE dat doet.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:21:35 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_13812318
*meldt* Ja je moet toch wat. Ik ga ze idd zaterdag zien in Paradiso. Voor de tweede maal, ik heb ze tijdens het meest recente optreden van Godspeed You! Black Emperor nog in het voorprogramma gezien en dat klonk zeker niet verkeerd.

Wat gelijk opvalt zijn de twee drummers die ze hebben, die dus ook samen voor het drumwerk zorgen. Ook de opbouw van de nummers is opmerkelijk te noemen. Vaak hebben ze een accoordenschema, of een loopje waar het hele nummer mee wordt opgebouwd. DMST presteerd het om 7 minuten lang hetzelfde te spelen en het toch boeiend te houden, zeker omdat er erg mooi wordt toegewerkt aan climax.

Ookal komen ze uit dezelfde stal als die van Gybe! er is wel duidelijk verschil kwa sound. Wat andere postrockbands die ik ken lijken ze denk ik het meeste op Explosions in the Sky (een stel Texanen die postrock maken met de basismiddelen, drums, basgitaar en gitaren, zonder zang en zeer verlegen), als is DMST wel wat jazzier.

Ik heb nu al zin in volgende week

(en al eerder aangehaald, hoe goed en geweldig ze ook mogen zijn, Gybe! heeft wel een beter gevoel voor spanningsopbouw. Er zijn weinig bands die daar ook maar in de buurt kunnen komen).

pi_13812365
twee drummers? ik ben benieuwd

en explosions in the sky zet ik op mijn checklist

pi_13812426
Ah ja, Explosions in the Sky, kon even niet op de naam komen. Die zijn ook wel okay. Die komen aardig in de buurt qua sound idd., en valt zeker aan te raden voor liefhebbers van Do MST.

Optreden in paradiso, wist niet dat ze al zo bekend waren...

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:31:54 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_13812485
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:28 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ah ja, Explosions in the Sky, kon even niet op de naam komen. Die zijn ook wel okay. Die komen aardig in de buurt qua sound idd., en valt zeker aan te raden voor liefhebbers van Do MST.

Optreden in paradiso, wist niet dat ze al zo bekend waren...

Kleine zaal he en begin van de avond Maar ze zijn er wel eens eerder geweest in het voorprogramma van en hebben geloof ik daartussen nog twee keer los opgetreden (in 013 (kleine zaal) en effenaar ook dacht ik, maar dat weet ik niet zeker). Ze teren wrs. op die paar trouwe verstokte anarchistische post-rock freaks in Nederland.
pi_13812520
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:31 schreef Vork het volgende:

[..]

Kleine zaal he en begin van de avond Maar ze zijn er wel eens eerder geweest in het voorprogramma van en hebben geloof ik daartussen nog twee keer los opgetreden (in 013 (kleine zaal) en effenaar ook dacht ik, maar dat weet ik niet zeker). Ze teren wrs. op die paar trouwe verstokte anarchistische post-rock freaks in Nederland.

Ah, ok. Dacht al. .

Is do make say think ook al anarchistisch dan? .
Altijd weer anarchisten die goede muziek maken.

zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:36:07 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_13812560
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:33 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ah, ok. Dacht al. .

Is do make say think ook al anarchistisch dan? .

Geen idee eigenlijk, al behoren ze wel een beetje tot hetzelfde kliekje en iig ook tot hetzelfde label. Ik heb zo het idee dat de meeste bands van dat label wel een beetje dezelfde ideëen erop nalaten.

Nu nog begrijpen.

pi_13812616
leuke anekdote over dmst:

ik was in eindhoven in een cd zaak naar iets op zoek maar kon niets leuks vinden en toen stond er een cd op en ik vond het dus echt geweldig, ik vragen aan het meisje aan de kassa wat het was. Do make say think dus, hmm dacht ik nog nooit van gehoord. Verder op de gok die cd gekocht alleen het meisje bij de kassa was er niet zo blij mee ik beroofde haar van haar laatste half uurtje luisterplezier in de winkel tot sluitingstijd.

zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:46:06 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_13812773
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:38 schreef maurice81 het volgende:
leuke anekdote over dmst:

ik was in eindhoven in een cd zaak naar iets op zoek maar kon niets leuks vinden en toen stond er een cd op en ik vond het dus echt geweldig, ik vragen aan het meisje aan de kassa wat het was. Do make say think dus, hmm dacht ik nog nooit van gehoord. Verder op de gok die cd gekocht alleen het meisje bij de kassa was er niet zo blij mee ik beroofde haar van haar laatste half uurtje luisterplezier in de winkel tot sluitingstijd.

En terecht, ze mag blij wezen dat ze puur en alleen door de cd op te zetten 'm heeft weten te verkopen en dat ze daarmee iig iemand blij heeft gemaakt met een cd vol met goeie muziek.

Ik heb die van mij besteld via internet en dat duurde anderhalve maand. Kennerlijk is er nogal moeilijk aan te komen. Wel zat er bij de cd ook een catalogus van het platenlabel met daarop naast Godspeed You Black Emperor! en A Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-la-la Band (wat praktisch dezelfde groep is) nog een zooi onbekende bands plus omschrijvingen.

Nu zou ik bestwel wat willen bestellen, alleen ze doen nogal vaag over de wijze van bestelling. Vooral de zin 'do not send coins' zegt al genoeg denk ik Ze zijn trouwens niet duur, 13 euro per cd.

pi_13812790
Heb ze toen ook in het voorprogramma gezien van GYBE, maar ze konden me niet echt boeien toen, vind GYBE en Explosions in the Sky (die nieuwe cd van ze is echt geweldig) stukken beter live, maar op cd weet DMST me weer wel te boeien.
pi_13976018
Ik ben net thuis van hun concert in Paradiso. Wat een concert gaven ze. De opbouw naar elke climax was zo goed en het mooist blijven die twee drummers. Heerlijk hoe strak ze om elkaar heen en synchroon spelen.

Dit was echt een van beste concerten die ik ooit heb meegemaakt.

minpuntje: het harde praten van het publieke (voornamelijk achterin). Dit was zeer hinderlijk tijdens de rustige fases.

zondag 19 oktober 2003 @ 10:02:58 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_13979162
Nou dat hinderlijke publiek was ook voorin aanwezig, we stonden helemaal vooraan en achter ons stonden een paar mensen die zichzelf iets heel cultureels vonden doen, waarbij de ervaringen ook direct tijdens het concert moesten worden gedeeld op een zeer luid niveau. Later werd dat wel minder gelukkig.

Het voorprogramma, Berg Sans Nipple was ook stoer. Een of ander duo uit parijs met drums, enkele toetsenapparaten, xylofoons, drumcomputer, melodica en een hele ook samplers en effectenkastjes, waarmee muziek werd gemaakt met vers ingespeelde sample-loops e.d. alles was live er ingepropt en uitgehaald .

Maargoed, Do Make Say Think was natuurlijk helemaal geweldig, kwa timing en dynamiek. Zelfs de nieuwe nummers bevallen me wel die hebben ook iets meer Jazz-achtige invloeden, gemend uiteraard met die typische postrock gitaren en veel blazers. Op sommige momenten hadden zelfs 4 van de 7 leden een blaasinstrument in hun klauwen. Altijd leuk om te zien hoe een banddraait op multi-instrumentalisten en niet te vergeten twee drummers en die waren hard nodig, want het geluid stond niet zacht. Dat wasd ook gelijk het enige minpuntje, op wat mensen in het publiek na, de gitarist aan de rechterkant stond wel erg hard (misschien komt dat omdat ik daar vrij dicht op stond), daardoor hoorde je de blazers wat minder goed.

Maar al met al heb ik daar prima vermaakt

pi_13979556
Deze 2 concerten heb ik gemist helaas, heb ze hiervoor wel in Ekko gezien en in paradiso, geweldige band, geweldige muziek
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_13987918
Ik vond het ook erg leuk gisteren, maar zoals Vork al zei stonden er precies achter ons een stel semi-interessant-kutculturisten die over alles moesten praten, domme stellingen deponeerden over de band en eigenlijk compleet niet wisten waar ze het over hadden waardoor het alleen maar irritanter werd. Ook het geluid viel af en toe tegen, ik hoorde vaak de boxen trillen, maar de muziek zelf was erg betoverend. Het voorprogramma heb ik me ook zeer bij vermaakt. Echt knap hoe ze met z'n tweeën zo'n zee van geluid kunnen maken en het live samplen was erg interessant om te zien.

Het was zeker de moeite waard.

pi_13988259
in de effenaar vond ik het ook echt geweldig, en na dik een uur spelen heb ik geen eens zang gemist. Vond jullie trouwens ook dat die bassist (hij had af en toe ook een blazer in zijn hand) erg op een trucker leek
pi_13993903
Ik heb gister na afloop van het concert ook maar gelijk de nieuwe cd gekocht.
Ik vind het toch behoorlijk verschillen van het vorige werk van DMST. Niet slechter, maar anders. Het klinkt wat fijner en jazzier dan bijvoorbeeld Goodbye Enemy Airship The Landlord Is Dead. Maar het zit gewoon weer erg goed in elkaar.
pi_13994199
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 10:02 schreef Vork het volgende:
...en achter ons stonden een paar mensen die zichzelf iets heel cultureels vonden doen, waarbij de ervaringen ook direct tijdens het concert moesten worden gedeeld op een zeer luid niveau...
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:47 schreef Seborik het volgende:
...een stel semi-interessant-kutculturisten die over alles moesten praten, domme stellingen deponeerden over de band en eigenlijk compleet niet wisten waar ze het over hadden waardoor het alleen maar irritanter werd...
Hmm, volgens mij stonden we allemaal bij elkaar (nee, ik was niet een van de quasi-culturisten), maar ik hoorde er nl. continu ook twee achter me praten over mogwai, dmst, etc.
pi_13995411
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:08 schreef Citroentje het volgende:

[..]

[..]

Hmm, volgens mij stonden we allemaal bij elkaar (nee, ik was niet een van de quasi-culturisten), maar ik hoorde er nl. continu ook twee achter me praten over mogwai, dmst, etc.

Wij stonden tegen het podium aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')