abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:08:30 #1
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13810133


Lieve users,

Sinds jaar en dag is Digital Corner hét forum voor al je vragen over computers, internet, telefoons en andere electronische zaken. De ingewikkeldste en ook de makkelijkste vragen worden vaak met een boel hulp van de users (waarvoor ik iedereen die hier weleens post dank ) snel opgelost. Dat is okay.

Echter, sinds een tijdje begint het meer op een centrale helpdesk te lijken, waar jan en alleman zijn vragen neerkwakt zonder enige moeite te doen. De eerste reflex bij problemen en vragen lijkt vaak het zonder enige moeite posten van een nieuw topic, waarin zonder enige informatie, uitleg of ook maar iets van dat al, een vraag wordt gesteld.

Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ook van jullie wordt verwacht dat je enige moeite doet voor je hier een vraag komt stellen. Je zit hier op een forum, en voor het oplossen van een probleem moet de inspanning van twee kanten komen. Dus ook van jouw kant.

Vandaar dat sinds korte tijd een uitleg hierover, en een handige checklist, in de Huisregels van Digital Corner staan. Hieronder volgt die korte checklist alvast:

[list]
Voor je een topic opent:

  • Zoek eerst goed op Google naar een oplossing.
  • Zoek eens goed in de Fok! Search naar een oplossing.
  • Lees de FAQ.
  • Kijk eens bij de Centrale Topics

    Heb je dat allemaal gedaan, maar geen oplossing?

  • Verzin een goede topictitel
  • Vermeld alle relevante info
  • Vermeld wat je al gedaan hebt.
  • Wees duidelijk in je taalgebruik en spelling.
  • Stel je vraag zodat wij hem ook snappen.
    [/list]

    De volledige text kan je hier vinden.

    Commentaar? Vragen? Op- of aanmerkingen? Plaats ze hieronder!

    Lucille & Slarioux.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Sander op 04-09-2004 00:27:14 ]
  •   zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:13:14 #2
    17447 Reintje
    Zet je aan het denken!
    pi_13810209
    Puik idee hoor, maar de mensen die zelf niet zoeken, zijn vaak degenen die de faq en policy ook niet lezen, dus hier zul je weinig mee bereiken... Komt er ook een slotjes maatregel hiervoor?
    Action is the enemy of thoughts
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:13:59 #3
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_13810222
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:13 schreef Reintje het volgende:
    Puik idee hoor, maar de mensen die zelf niet zoeken, zijn vaak degenen die de faq en policy ook niet lezen, dus hier zul je weinig mee bereiken... Komt er ook een slotjes maatregel hiervoor?
    Uiteraard. De regel geldt vanaf nu, en als mensen het niet lezen, dan is het jammer maar helaas. Maar natuurlijk krijgen ze wel een mooi linkje naar dit topic in hun sluitpost .
    pi_13810235
    Dat is nog eens mooi .
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_13810329
    leuk verhaaltje enzo, maar hoe zit t nu met die eventuele splitsing van dit subforum?
    Once upon a time There was a DiscoFrog...
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:20:55 #6
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_13810335
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:20 schreef DiscoFrog het volgende:
    leuk verhaaltje enzo, maar hoe zit t nu met die eventuele splitsing van dit subforum?
    Welke eventuele splitsing?
    pi_13810378
    Zo, het werd tijd voor deze regel ....
    <a href="http://www.eddydibbink.nl" target="_blank" rel="nofollow">Goed Bezig</a>
    pi_13810387
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:20 schreef Slarioux het volgende:
    Welke eventuele splitsing?
    De voorgestelde splitsing met een DEV-forum die niet doorgezet gaat worden, vermoedelijk .
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:27:03 #9
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_13810440
    Och, dat mensen naar de bekende weg vragen is prima. Iedereen moet ergens beginnen.

    Als mensen alleen posten "het werkt niet" en dat meerdere topics achter elkaar vind ik het getuigen van gemakszucht.

    Inderdaad zou een openingspost moeten bevatten wat WEL gedaan is, wat specifiek NIET lukt en ventuele foutmeldingen.

    pi_13810546
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:24 schreef Litpho het volgende:

    [..]

    De voorgestelde splitsing met een DEV-forum die niet doorgezet gaat worden, vermoedelijk .


    ik heb ff gezocht, maar ik zie nergens dat t niet doorgaat
    Once upon a time There was a DiscoFrog...
    pi_13810641
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:
    Och, dat mensen naar de bekende weg vragen is prima. Iedereen moet ergens beginnen.

    Als mensen alleen posten "het werkt niet" en dat meerdere topics achter elkaar vind ik het getuigen van gemakszucht.

    Inderdaad zou een openingspost moeten bevatten wat WEL gedaan is, wat specifiek NIET lukt en ventuele foutmeldingen.


    Ik bid voor de dag dat dat zonder uitzondering gebeurd
    <a href="http://www.eddydibbink.nl" target="_blank" rel="nofollow">Goed Bezig</a>
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:39:14 #12
    67587 The_NiteAngyl
    and Sylvaënor live forever
    pi_13810685
    Da's leuk en al dat je het op kan zoeken op Google of Fok, maar is het niet interessanter als je het toch post en je met een aantal mensen erover kan discussiëren? Tenminste, dat is toch eenmaal de bedoeling van een forum?
    "Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
    With every dight letter, with the ebb of ink,
    The point of the quill my penmanship doth mirror."
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:40:58 #13
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_13810716
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:
    Och, dat mensen naar de bekende weg vragen is prima. Iedereen moet ergens beginnen.

    Als mensen alleen posten "het werkt niet" en dat meerdere topics achter elkaar vind ik het getuigen van gemakszucht.

    Inderdaad zou een openingspost moeten bevatten wat WEL gedaan is, wat specifiek NIET lukt en ventuele foutmeldingen.


    Dat klopt, het niveau van de topics maakt me ook helemaal niks uit. Voor mijn part vraagt iemand hoe hij zijn wallpaper verandert, als hij/zij maar zegt wat ie gedaan heeft. Ookal is dat alleen "Ik durf nergens op te drukken want misschien sloopt ik het wel". Dat vind ik al genoeg .
    pi_13810718
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:31 schreef DiscoFrog het volgende:
    ik heb ff gezocht, maar ik zie nergens dat t niet doorgaat
    Zowel Lucille als Slarioux zagen er tijdens de laatste discussie geen reden toe, dus mijn conclusie is dat het er voorlopig niet van gaat komen. Best kans dat er idd nergens expliciet staat dat het niet doorgaat, nee.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:41:28 #15
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_13810729
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:31 schreef DiscoFrog het volgende:

    [..]

    ik heb ff gezocht, maar ik zie nergens dat t niet doorgaat


    We gaan eerst wat DEV projecten opzetten binnen DIG.
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 16:42:30 #16
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_13810745
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:39 schreef The_NiteAngyl het volgende:
    Da's leuk en al dat je het op kan zoeken op Google of Fok, maar is het niet interessanter als je het toch post en je met een aantal mensen erover kan discussiëren? Tenminste, dat is toch eenmaal de bedoeling van een forum?
    Wat valt er over een vraag te discussieren als je absoluut geen informatie krijgt? Discussies zie ik graag, maar die beginnen vaak met een goede openingspost.
    pi_13810809
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:41 schreef Slarioux het volgende:

    [..]

    We gaan eerst wat DEV projecten opzetten binnen DIG.


    okay klinkt interessant...hoewel ik me vooralsnog alleen met PHP bemoei
    Once upon a time There was a DiscoFrog...
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:01:03 #18
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_13811050
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:46 schreef DiscoFrog het volgende:

    [..]

    okay klinkt interessant...hoewel ik me vooralsnog alleen met PHP bemoei


    me 2 en ik heb al een paar vragen over PHP gesteld, en gelukkig werd ik geholpen dus ik ben wel een voorstander ervan
    ooit komt de dag dat ik PHP "beheers"
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      zondag 12 oktober 2003 @ 23:51:15 #19
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_13839506
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 16:46 schreef DiscoFrog het volgende:

    [..]

    okay klinkt interessant...hoewel ik me vooralsnog alleen met PHP bemoei


    DEV betekent developpen dacht ik.
    Oftewel dingen maken, zoals een poll, in PHP ofzo
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
      maandag 13 oktober 2003 @ 19:45:42 #20
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_13857829
    Wat dacht je van de regel: "Mensen zonder kennis van zaken hoeven niet op hulp te rekenen" ?
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      maandag 13 oktober 2003 @ 19:47:43 #21
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_13857868
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2003 19:45 schreef Aaargh! het volgende:
    Wat dacht je van de regel: "Mensen zonder kennis van zaken hoeven niet op hulp te rekenen" ?
    Klinkt goed, ff 'verbouwen', zodat ie wat universeler is (dus ook mbt de rest van de eisen voor je een topic opent) en er neerzetten.
      maandag 13 oktober 2003 @ 19:48:13 #22
    28898 Darth.Vader
    May the force be with me
    pi_13857876
    Misschien is het handig om hier net zoals op de Frontpage te gaan werken (want ik zie Slarioux in veel DIG topics ingrijpen, want tijdintensief is...).
    Dus de mods lezen een (wannabee) topic door en besluiten of deze doormag of niet....cencuur dus
    The Dark side is stronger...
    pi_13857962
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2003 19:48 schreef Darth.Vader het volgende:
    Misschien is het handig om hier net zoals op de Frontpage te gaan werken (want ik zie Slarioux in veel DIG topics ingrijpen, want tijdintensief is...).
    Dus de mods lezen een (wannabee) topic door en besluiten of deze doormag of niet....cencuur dus
    En het doorlezen van alle topics voor ze geplaatst kunnen worden is minder tijdsintensief volgens jou?
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      maandag 13 oktober 2003 @ 19:53:02 #24
    28898 Darth.Vader
    May the force be with me
    pi_13857981
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2003 19:51 schreef Litpho het volgende:

    [..]

    En het doorlezen van alle topics voor ze geplaatst kunnen worden is minder tijdsintensief volgens jou?


    Vluchtig doorlezen is zo gepiept. Reageren, editten en sluiten van topics komt toch op meer tijd, lijkt me...
    The Dark side is stronger...
    pi_13858011
    Goede zaak...
    B Red Ten
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')