abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13805345
Je moet het helemaal zelf weten, dat ombouwen... ik vind het persoonlijk erg stom... ik koop mijn games origineel van mijn zuurverdiende geld en hecht daarom veel meer waarde aan mijn games... Kheb zelf ook een tijd games voor de PC gekopieerd, en op een gegeven moment had ik er zoveel dat ik geen enkele game meer uitspeelde.. Dit zal ook zo gaan als jij je Xbox laat ombouwen... be my guest, maar ik ben een echte gamer!
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 10:21:19 #77
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_13805381
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 10:11 schreef klumsie24 het volgende:
En ik blijf erbij dat de gamesindustrie/MS/Sony ook diefstal pleegt uit de portomonnee van de consument wat games betreft. Vandaar dat ik ook bijna altijd nieuwgames boycot, en ik bijna allemaal 2e hands, doch originele, games heb.
Zie je dan niet dat dit de grootst mogelijke onzin is? Ze dwingen je niet om het te kopen. Als een game 70 euro is dan koop ik 'm ook niet, ik heb m'n maximumprijs gesteld op rond de 55 euro en koop games soms ook gewoon 2e hands. Vind ik ook niks mis mee. Ik ben geen heilige, op het gebied van software, mp3 en video's, maar ik weet wel dat als ik het doe, het fout is. Vandaar dat ik ook zo verdedigend reageer. Als er dan iemand voorbij komt denderen die het normaal vind als 'ie fout bezig is (en nu zelfs denkt dat hij gelijk heeft), dan word ik daar toch best triest over. Zulke mensen leven in een eigen wereldje waar ze het logisch vinden om games te stelen als ze te duur zijn.

Als ik een Ferrari wil, dan steel ik 'm toch ook niet? Dat is misschien een overdreven voorbeeld, maar het principe is hetzelfde. Als je iets niet kunt betalen, dan is dat balen maar accepteren. Het is toch van de gekke dat mensen in de maatschappij dan denken dat ze het dan maar moeten stelen?

Natuurlijk is het simpel om te doen. Je zet je Kazaa, eMule of DC++ aan (ja, ik heb ze ook, voor TV-series die nog op DVD uitgebracht moeten gaan worden ) en downloaden maar. Maar dat maakt het nog niet 'normaal'. Misschien ben ik tegenwoordig voor velen een moraalridder doordat ik me er telkens weer zo over op wind. Maar een aantal jaren geleden was het niet meer dan een normaal standpunt...

pi_13805409
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 10:21 schreef twi het volgende:
Maar een aantal jaren geleden was het niet meer dan een normaal standpunt...
en datis het nog steeds.. alleen zijn er nu veel meer van die kansloze figuren die beweren dat ombouwen van consoles een normaal iets is, en dat het ook allemaal maar mag... ik vind het allemaal ook diep triest, maargoed ik kan er uiteindelijk toch weinig aan doen..
pi_13805450
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 10:25 schreef Retarded het volgende:

en datis het nog steeds.. alleen zijn er nu veel meer van die kansloze figuren die beweren dat ombouwen van consoles een normaal iets is, en dat het ook allemaal maar mag... ik vind het allemaal ook diep triest, maargoed ik kan er uiteindelijk toch weinig aan doen..

het ombouwen is ook een normaal iets. Het schaamteloos kopieeren van alle games die je kan krijgen echter niet.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 10:33:23 #80
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_13805452
Ik heb een gemodde PS2, en ik moet eerlijk toegeven dat je lang niet zoveel lol hebt als je een gekopieerd spel er op speelt.., ik zal m'n Cube dan ook niet modden mocht dat ooit mogelijk worden..

En de xbox die ik krijg.., tja.., als ik 'em mod doe ik 't om een heel andere reden dan het illegaal kopieeren van games...

pi_13805517
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 08:56 schreef Goodfellow het volgende:
Ik werk full time sukkel , alleen is et kopen van games waste of money. ken me geld wel beter gebruiken
Als je spellen een "waste of money" vindt, waarom koop je dan een console?
pi_13805525
ik heb alle drie de consoles, en vind de xbox met voorsprong de beste. Vooral door goede internet games, en graphics.
Kusje
pi_13805550
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 10:21 schreef twi het volgende:

Zie je dan niet dat dit de grootst mogelijke onzin is?

Nee, je ziet spoken.
quote:
Ze dwingen je niet om het te kopen. Als een game 70 euro is dan koop ik 'm ook niet, ik heb m'n maximumprijs gesteld op rond de 55 euro en koop games soms ook gewoon 2e hands.
Punt is nogmaals, het kan veel goedkoper verkocht worden zonder winstverlies, omdat absolute verkoopaantallen drastisch zullen stijgen bij forse prijsverlagingen. Vele consumenten hebben een bepaald budget per maand over aan games. Als de games de helft goedkoper worden zal men i.p.v. 1 game 2 games kopen. Simpel. Waar de ondergrens ligt is niet duidelijk, maar dat er kartels en prijsafspraken zijn is wel duidelijk. Kunstmatig hooghouden van prijzen is vanuit bepaald oogpunt diefstal als het veel en veel goedkoper kan zonder de bedrijven te schaden. Kijk maar eens goed naar wie nou eigenlijk het meeste verdiend aan die 70 euro van een game of die 25 aan een CD.
quote:
Vind ik ook niks mis mee. Ik ben geen heilige, op het gebied van software, mp3 en video's, maar ik weet wel dat als ik het doe, het fout is.
Ja nou dan? Zie je nou zelf niet dat je daarom geen recht van spreken hebt en dat fout fout is, en jouw gradaties van fout tot heel fout er niet te doen als je moraliserend wil doen.
quote:
Vandaar dat ik ook zo verdedigend reageer. Als er dan iemand voorbij komt denderen die het normaal vind als 'ie fout bezig is (en nu zelfs denkt dat hij gelijk heeft), dan word ik daar toch best triest over. Zulke mensen leven in een eigen wereldje waar ze het logisch vinden om games te stelen als ze te duur zijn.
Ik snap jouw probleem echt niet. Hij had waarschijnlijk sowieso nooit die games gekocht, dus omzet verliezen ze niet aan hem, en als jij werkelijk zeker weet dat jij veel meer plezier hebt aan je games dan zou ik me nul komma nul druk maken over een ander. Jij kunt er gewoon geen last van hebben, dus het moet wel jaloezie zijn.
quote:
Als ik een Ferrari wil, dan steel ik 'm toch ook niet? Dat is misschien een overdreven voorbeeld, maar het principe is hetzelfde. Als je iets niet kunt betalen, dan is dat balen maar accepteren. Het is toch van de gekke dat mensen in de maatschappij dan denken dat ze het dan maar moeten stelen?
Slecht voorbeeld idd. Het is namenlijk kopieren, je ontneemt de mogelijke buurman niet zijn Ferrari. Vanuit jouw voorbeeld zou het zijn dat bv. je buurman een Ferrari koopt, er een Science Fiction Replikator in zijn bezit heeft waarbij hij replika's maakt van zijn Ferrari omdat hij vindt dat iedereen ervan moet kunnen genieten, en Ferrari toch al meer dan genoeg verdiend aan hun bolides. Die replika's zijn dan misschien wel niet 100% zo mooi en rijden niet zo lekker volgens jou, diegene die ze rijdt vindt dat misschien wel. Smaken verschillen. Het gaat in dit geval om more fun for the masses.
quote:
Natuurlijk is het simpel om te doen. Je zet je Kazaa, eMule of DC++ aan (ja, ik heb ze ook, voor TV-series die nog op DVD uitgebracht moeten gaan worden ) en downloaden maar. Maar dat maakt het nog niet 'normaal'. Misschien ben ik tegenwoordig voor velen een moraalridder doordat ik me er telkens weer zo over op wind. Maar een aantal jaren geleden was het niet meer dan een normaal standpunt...
Je bent pas een moraalridder als je recht van spreken hebt. Dat heb je niet omdat het niet alleen bij die MP3's ophoudt zoals je zelf zegt. Goed, je kiest er nu inmiddels voor om de grote gameindustrie weer te sponsoren, maar je kunt niet ontkennen dat het ondersteunen van industrie-dieven die mensen veel te veel geld uit hun zak tillen niet veel verschil maakt met jouw aantijging dat kopieerders dieven zijn. Wellicht als iedereen stopt met kopen of protest aantekent dat er juist een prijsdaling aankomt, omdat men nu toch genoeg verdiend eraan en denkt : 'Hey, er zijn nog genoeg snuggere mensen die absurde prijzen betalen!'

Dit soort dingen hebben altijd 2 kanten en de waarheid ligt veel meer in het midden dan jij hier voorspiegelt.

sullig.
pi_13805913
. .
Dicht..
Lees de FAQ is een keer warez%*$#@(#..
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')