quote:Meer een dief,
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:04 schreef Goodfellow het volgende:[..]
Ik ben niet kansloos , ik bespaar gewoon me geld.
Met andere woorden , Ik ben een echte hollander !
en dat is geen echte hollander, eerder een echte ...
quote:Vraag me af hoe hij "geld gaat besparen" op een nieuwe bank. Die krijg je toch niet zo makkelijk ongezien uit de meubelboulevard gesjouwd. Bivakmutsen een must.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Meer een dief,en dat is geen echte hollander, eerder een echte ...
quote:Zeik niet man, als hij wil modden laat hem. Heb jij er last van?
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:01 schreef twi het volgende:Ik heb zelf een Xbox en vind het een schitterende console. Alleen wordt het geheel weer verziekt door gasten als jij die alles rippen, modden, kopieren en zelfs op het laatste dubbeltje wat willen besparen.
quote:Of jij bent zielig dat je je zo laat naaien door zoveel te betalen. Want gameprijzen hebben allang niets meer van doen met normale prijzen.
Je hebt een full-time baan en gaat straks helemaal geen fuck uitgeven aan spelletjes. Dat is op zich al gewoon te zielig voor woorden, en nu wil je ook al op de Xbox zelf besparen?
quote:Thank you
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:11 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Zeik niet man, als hij wil modden laat hem. Heb jij er last van?
[..]Of jij bent zielig dat je je zo laat naaien door zoveel te betalen. Want gameprijzen hebben allang niets meer van doen met normale prijzen.
Ik ga d`r in elk geval dan pas voor.
Mzzl met je search.
Anders zou ik nu ff naar de Media markt gaan, is daar de enige plaats waar ik in de verleiding ben gekomen om hem te kopen.
quote:Dat geld heb ik bespaard op die XBOX door hem te laten ombouwen en de games te downloaden.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:11 schreef twi het volgende:[..]
Vraag me af hoe hij "geld gaat besparen" op een nieuwe bank. Die krijg je toch niet zo makkelijk ongezien uit de meubelboulevard gesjouwd. Bivakmutsen een must.
quote:Benzineprijzen zijn eigenlijk ook wel verekte hoog, laten we allemaal maar doorrijden. Heb jij toch geen last van.
[..]Of jij bent zielig dat je je zo laat naaien door zoveel te betalen. Want gameprijzen hebben allang niets meer van doen met normale prijzen.
quote:stel je niet zo aan man. Alsof jij er ook maar iets van merkt dat hij een paar games kopieert.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:01 schreef twi het volgende:Ik heb zelf een Xbox en vind het een schitterende console. Alleen wordt het geheel weer verziekt door gasten als jij die alles rippen, modden, kopieren en zelfs op het laatste dubbeltje wat willen besparen.
quote:Graag gedaan. Neemt niet weg dat je niet zo snugger bent om een Xbox te kopen i.p.v. een PS2.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:13 schreef Goodfellow het volgende:
Thank you
quote:Nee, ik heb er direct niet zoveel last van, maar als jij een inbreker bij de buren betrapt, dan tik je 'm ook eventjes op z'n schouder (om het maar zachtjes te zeggen) om te zeggen dat 'ie gewoon ontzettend fout bezig is. Of wijs je 'm (zoals jij nu doet) naar het kwetsbare raampje verderop in de straat?
En over de prijzen? Als je goed zoekt kom je met je gamesprijzen rond de 50 euro uit voor de diverse consoles. Dat heeft toch veel weg van de 'gebruikelijke' 110 tot 120 gulden die al sinds jaar en dag wordt gehanteerd voor consolegames. Ik heb net 2 games NIEUW voor nog geen 90 euro gekocht, Crimson Skies en Top Spin. Waar ik trouwens beiden zo'n 100x meer fun uit kan halen omdat ik leuk op Xbox Live ermee kan.
quote:Zoals ik al zei , maat van me heeft PS2 en ik heb er vrij vaak op gespeeld. de XBOX trekt me meer aan omdat ik er meer mee ken doen.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:15 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Graag gedaan. Neemt niet weg dat je niet zo snugger bent om een Xbox te kopen i.p.v. een PS2.
quote:kap ff met continue off-topic gaan. Daar zijn die xbox vs gc vs gaystation 2 topics voor.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:15 schreef klumsie24 het volgende:Graag gedaan. Neemt niet weg dat je niet zo snugger bent om een Xbox te kopen i.p.v. een PS2.
quote:Dat is net zoals gameprijzen inderdaad onderhand stelen uit de portomonnee van hardwerkende mensen, doior de overheid met al hun accijnsen. Echter heeft het daar nog nut vanuit bepaald oogpunt, het ontmoedigen van autogebruik. Ik zie niet in waarom men gamen moet ontmoedigen. Je kunt lullen wat je wil maar met de huidige nieuwprijzen voor (console)games wordt het een beetje een elitaire hobby waarbij de armere gezinnetjes en studentjes bepaald niet regelamtig hun games kunnen kopen. En de helft van de prijs levert waarschijnlijk meer dan dubbele omzetten op, dus laat men dat maar eens proberen voordat men eikelt over diefstal door piracy...
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:14 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Benzineprijzen zijn eigenlijk ook wel verekte hoog, laten we allemaal maar doorrijden. Heb jij toch geen last van.
quote:En ik moet ergens direct van merken om er een mening over te hebben? Toch wel leuke redenatie, kunnen we OOG ook opheffen, als ik me niet erg vergis (wat wel kan hoor), toch een forum waar je geregeld je mening post.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:15 schreef Vision het volgende:[..]
stel je niet zo aan man. Alsof jij er ook maar iets van merkt dat hij een paar games kopieert.
quote:ik zeg niet dat je geen mening mag hebben, ik zeg alleen dat je je aanstelt
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:19 schreef twi het volgende:En ik moet ergens direct van merken om er een mening over te hebben? Toch wel leuke redenatie, kunnen we OOG ook opheffen, als ik me niet erg vergis (wat wel kan hoor), toch een forum waar je geregeld je mening post.
Jij beweert er last/hinder van te ondervinden dat hij zijn xbox mod en games kopieert. Ik zeg van niet
quote:Reageer eens op mijn post dan, calimero. Gamesprijzen zijn in de laatste tien jaar als je je best doet helemaal niks veranderd.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:19 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Dat is net zoals gameprijzen inderdaad onderhand stelen uit de portomonnee van hardwerkende mensen, doior de overheid met al hun accijnsen. Echter heeft het daar nog nut vanuit bepaald oogpunt, het ontmoedigen van autogebruik. Ik zie niet in waarom men gamen moet ontmoedigen. Je kunt lullen wat je wil maar met de huidige nieuwprijzen voor (console)games wordt het een beetje een elitaire hobby waarbij de armere gezinnetjes en studentjes bepaald niet regelamtig hun games kunnen kopen. En de helft van de prijs levert waarschijnlijk meer dan dubbele omzetten op, dus laat men dat maar eens proberen voordat men eikelt over diefstal door piracy...
quote:Mijn punt is gewoon: piracy is diefstal. En al vind je iets veel te duur, dan is het nog verkeerd.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:19 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Dat is net zoals gameprijzen inderdaad onderhand stelen uit de portomonnee van hardwerkende mensen, doior de overheid met al hun accijnsen. Echter heeft het daar nog nut vanuit bepaald oogpunt, het ontmoedigen van autogebruik. Ik zie niet in waarom men gamen moet ontmoedigen. Je kunt lullen wat je wil maar met de huidige nieuwprijzen voor (console)games wordt het een beetje een elitaire hobby waarbij de armere gezinnetjes en studentjes bepaald niet regelamtig hun games kunnen kopen. En de helft van de prijs levert waarschijnlijk meer dan dubbele omzetten op, dus laat men dat maar eens proberen voordat men eikelt over diefstal door piracy...
Daarbij vind ik de prijsstijgingen van games over de afgelopen 10 jaar eigenlijk wel meevallen, voor een snes game moest ik vroeger ook al 120 gulden neerleggen. En nu voor een nieuwe console-game €60, dat valt vergeleken de algehele inflatie toch behoorlijk mee...
quote:De hinder die ik ervan ondervind is dat ik mezelf op laat naaien door het idee dat iemand de games steelt. Daarbij al dat gazanik over het modden in de topics met de mensen die wél netjes betalen voor de producten die ze kopen.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:20 schreef Vision het volgende:[..]
ik zeg niet dat je geen mening mag hebben, ik zeg alleen dat je je aanstelt
Jij beweert er last/hinder van te ondervinden dat hij zijn xbox mod en games kopieert. Ik zeg van niet
Bovendien zijn m'n reacties hier voornamelijk niet omdat ik er last van zou hebben, maar dat ik het gewoon triest vind als je stelen gelijk stelt aan geld besparen. Geld besparen is als je je game niet bij de Intertoys koopt, maar bij GCShop en zo het verschil van 15 euro in je zak steekt.
quote:Waarom zou ik, nerd. Reageer maar eens op mijn stelling dat de helft lagere prijzen meer dan dubbele omzetten creert. En ga maar eens nadenken waarom dit niet gebeurt.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:21 schreef twi het volgende:Reageer eens op mijn post dan, calimero
quote:Die prijzen zijn gewoon te hoog, basta. Vergelijkingen met vroeger gaan nergens over, toen waren computers nog schaarse peperdure hobbie's die nauwelijks een markt hadden. Het is inmiddels een miljarden bizniz. Net zoals CD's had die prijs allang omlaag gekund, maar jij en vele trapt er met hun grote voeten in zonder zelf research te doen naar wie allemaal het geld opstrijkt.
Gamesprijzen zijn in de laatste tien jaar als je je best doet helemaal niks veranderd.
quote:Toen waren de ontwikkelingskosten van games ook veel lager. Ik denk niet dat de winstmarges zoveel gespekt zijn eigenlijk.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:25 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Waarom zou ik, nerd. Reageer maar eens op mijn stelling dat de helft lagere prijzen meer dan dubbele omzetten creert. En ga maar eens nadenken waarom dit niet gebeurt.
[..]Die prijzen zijn gewoon te hoog, basta. Vergelijkingen met vroeger gaan nergens over, toen waren computers nog schaarse peperdure hobbie's die nauwelijks een markt hadden. Het is inmiddels een miljarden bizniz. Net zoals CD's had die prijs allang omlaag gekund, maar jij en vele trapt er met hun grote voeten in zonder zelf research te doen naar wie allemaal het geld opstrijkt.
quote:Crimson Skies heb ik 42,50 voor neergeteld, voor Top Spin 44 euro. Dat is dus gewoon goedkoper dan de gemiddelde SNES game tien jaar terug. Bovendien heb je nu een heel andere tak van games die je tien jaar terug nog niet had: de classics. Dus iedereen die zegt dat games duurder zijn geworden moet oogkleppen op doen.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:23 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Mijn punt is gewoon: piracy is diefstal. En al vind je iets veel te duur, dan is het nog verkeerd.
Daarbij vind ik de prijsstijgingen van games over de afgelopen 10 jaar eigenlijk wel meevallen, voor een snes game moest ik vroeger ook al 120 gulden neerleggen. En nu voor een nieuwe console-game €60, dat valt vergeleken de algehele inflatie toch behoorlijk mee...
Daarover wil ik nog zeggen:
- Ik vind games wel te duur, maar ik koop daardoor gewoon minder spellen dan anderen, en verkoop ze desnoods weer. Ik heb 5-7 games in m'n bezit, een ander 30. So?
- Eisen van gamers worden hoger en hoger. De ontwikkeltijd van een spel wordt steeds langer en langer, dus in principe zou het - zelfs al zouden de gamesprijzen gestegen zijn - niet vreemd zijn als games door de jaren meer zijn gaan kosten.
quote:En jij heb natuurlijk ook geen 1 Illegaal software pakket op je pc staan zeker ?
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:24 schreef twi het volgende:[..]
De hinder die ik ervan ondervind is dat ik mezelf op laat naaien door het idee dat iemand de games steelt. Daarbij al dat gazanik over het modden in de topics met de mensen die wél netjes betalen voor de producten die ze kopen.
Bovendien zijn m'n reacties hier voornamelijk niet omdat ik er last van zou hebben, maar dat ik het gewoon triest vind als je stelen gelijk stelt aan geld besparen. Geld besparen is als je je game niet bij de Intertoys koopt, maar bij GCShop en zo het verschil van 15 euro in je zak steekt.
en als je zegt dat je dat niet heb , sorry maar dan lul je opzeker uit je nek
quote:Dat is natuurlijk ook fout, gelukkig luister ik niet zoveel nieuwe muziek.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:28 schreef Vision het volgende:
vraagje voor Evil_Jur en twi: kopen jullie ook al je muziek of vinden jullie dat je wel mp3s mag downloaden?
En daarbij steun ik de games-industrie liever dan de muziek-industrie, dus van een mp'3'tje zal ik idd niet zoveel zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 11-10-2003 09:33]
quote:Maar je hebt wel MP3's op je pc staan dus ?
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:30 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Dat is natuurlijk ook fout, gelukkig luister ik niet zoveel nieuwe muziek.
als dat zo is , moet je lekker je smoel houden over dat ik gekopieerde games wil hebben
komt pcies op hetzelfde neer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |