abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2003 @ 12:20:32 #151
72826 RetepV_kloon
Euh, password kwijt :)
pi_14753858
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:55 schreef Khadgar het volgende:
Wat ik zou doen is een normale 12v adapter pakken en die op je odyssee prikken, kijken wat ie doet. Doet die ook raar, dan zit het probleem in de odyssee. En anders gewoon de voeding wegtieften en een andere verzinnen (pc voeding, of een adapter bijvoorbeeld)
Idd. Ik zou verwachten dat de Odyssey te veel stroom trekt, en dat betekent dat er een kortsluiting in zit. Wat je ook kan doen is dat weerstandje weer vervangen, de voeding aan te zetten en gewoon eens te belasten met een lampje of een weerstand (100 Ohm ofzo, met 30 Ohm zit je aan de 400mA belasting). Als de voeding dan weer doorfikt, zit er een probleem in de voeding. Dan wordt het moeilijk imo.

Ik zou zeggen dat er dan ergens iets fout zit in een terugkoppeling, en dat zal dan wel met dat ic'tje te maken hebben. Maar ja, eigenlijk is dat gewoon een gok . Ik snap weinig van geschakelde voedingen.

pi_14753911
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:20 schreef RetepV_kloon het volgende:
Ik snap weinig van geschakelde voedingen.
Jij ook al niet? Ik ben er ook te lui voor...
pi_14780370
Hallo,

Heb een probleemje met de x-box.

Als ik hem aanzet dan begint hij groen te knipperen en hoor ik de xbox zoemen, en zoeken naar wat lijkt de dvdspeler.
Als hij dat een paar tellen gedaan heeft begint hij weer opnieuw.

Wat zou dit kunnen zijn?Iemand tips??

pi_14803629
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:22 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik doe nu zelf voor het 2e jaar electronica dus zal het ictje op school ff doormeten zonde om weg te gooien want ik wil al 'n systemen zo origineel mogelijk houden
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_14844354
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:22 schreef Khadgar het volgende:
Nou, op school heb ik het 'principe' geleerd, en voor het principe zijn maar 5 onderdelen nodig. Waarom er dan meer dan 200 onderdelen in een werkelijke geschakelde voeding nodig zijn kan ik met mijn pet niet bij .

Maar goed, da's net zoiets als een televisie. Het zal allemaal wel ergens goed voor zijn.

pi_14858131
Die onderdelen zijn om de voeding te ontstoren en stabiel te houden.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_14882054
Even spammen, misschien dat ik er iemand plezier mee kan doen.

[TK] Amiga 500+

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14884922
ik heb van het weekend

deze gekocht ;-))

pi_14895024
Aangeschaft/gekregen dit weekend:

Dreamcast Fishing Rod + Sega Bass Fishing (beide nieuw)
PEZ snoepautomaatje van Mario (nieuw en houdbaar tot begin 2000 )
SSX 3 (gewonnen hier )
Streets of Rage (Mastersystem)

Niet op de foto, Dockingbay 20 voor NES games. Net zo'n opbergbak met rolklep als waar ik er al 2 van had echter dan de 20 cassette uitvoering ipv de 10. Was wat te groot voor in de trein dus die komt later wel een keer op een foto

!
pi_14895460
quote:
Op maandag 24 november 2003 12:45 schreef baukel het volgende:
ik heb van het weekend

deze gekocht ;-))

[afbeelding]

Baukel

hoeveel

heb je er voor

betaald?

En was 'ie

nieuw?

En waarom

zit er

altijd

een

lege regel

tussen

jouw

zinnen?

pi_14952669
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:20 schreef RetepV_kloon het volgende:

[..]

Idd. Ik zou verwachten dat de Odyssey te veel stroom trekt, en dat betekent dat er een kortsluiting in zit. Wat je ook kan doen is dat weerstandje weer vervangen, de voeding aan te zetten en gewoon eens te belasten met een lampje of een weerstand (100 Ohm ofzo, met 30 Ohm zit je aan de 400mA belasting). Als de voeding dan weer doorfikt, zit er een probleem in de voeding. Dan wordt het moeilijk imo.

Ik zou zeggen dat er dan ergens iets fout zit in een terugkoppeling, en dat zal dan wel met dat ic'tje te maken hebben. Maar ja, eigenlijk is dat gewoon een gok . Ik snap weinig van geschakelde voedingen.

Met het IC is niks mis dus heb ik de weerstand weer vervangen nu klapte hij er gelijk uit en de stoppen ook Het zit waarschijnlijk in de traf , gelukkig heb ik nog een vergelijkbare liggen dus dat ga ik morgen eens proberen.
pi_14982578
Heb net deze binnengehaald. Vorige ging niet meer door maar deze set is toch veel beter!!

donderdag 27 november 2003 @ 20:42:20 #163
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_14982697
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:38 schreef ShadoW17 het volgende:
Heb net deze binnengehaald. Vorige ging niet meer door maar deze set is toch veel beter!!

[afbeelding]

mooie set _0_ alleen jammer van die stickertjes over de prijs heen
Bernie en ik zijn tof.
pi_14982752
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:42 schreef mordradead het volgende:

[..]

mooie set _0_ alleen jammer van die stickertjes over de prijs heen

Weet ik maar ach... boeie..
  donderdag 27 november 2003 @ 20:44:33 #165
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14982759
Netjes inderdaad. Yoshi's Island vooral! Dat is de enige N64 titel volgens mij die ik nog echt wil hebben.

En gelukig hebben ze tegenwoordig inderdaad betere oplossingen voor de prijsjes

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14983117
quote:
Op donderdag 27 november 2003 20:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Netjes inderdaad. Yoshi's Island vooral! Dat is de enige N64 titel volgens mij die ik nog echt wil hebben.

En gelukig hebben ze tegenwoordig inderdaad betere oplossingen voor de prijsjes

Nou intertoys gebruikt nog steeds dezelfde gare stickertjes
Die van freerecordshop zijn wel beter die laten tenminste los.
pi_14984124
Meeste gaan ook zo los als je ze even opwarmt met de aansteker. Met wat oefening (doe het niet meteen op je Panzer Dragoon Saga) is in veel gevallen een goed resultaat te bereiken.
!
pi_14984998
quote:
Op donderdag 27 november 2003 21:28 schreef TAG-Speedy het volgende:
Meeste gaan ook zo los als je ze even opwarmt met de aansteker. Met wat oefening (doe het niet meteen op je Panzer Dragoon Saga) is in veel gevallen een goed resultaat te bereiken.
Aansteker?... gebruik gewoon bv terpentine met een doekie... gaat er (in 9 van de 10x) zonder enige moeite vanaf

je moet is weten bij hoeveel doosjes ik dat al heb motte doen

pi_14985943
Ik vertrouw die chemische zooi niet
Met de aansteker warm je de sticker op, dan wordt dat plak spul weer zacht en dan trek je (voorzichtig) de sticker er weer af. Lukt over het algemeen erg goed.
Wel oppassen dat je de vlam niet op de sticker/doos laat komen (mijn Menacer doos stond al in de brand in een moment van onoplettendheid )
!
pi_14989849
quote:
Op donderdag 27 november 2003 22:21 schreef TAG-Speedy het volgende:
Met de aansteker warm je de sticker op, dan wordt dat plak spul weer zacht en dan trek je (voorzichtig) de sticker er weer af. Lukt over het algemeen erg goed.
Wel oppassen dat je de vlam niet op de sticker/doos laat komen (mijn Menacer doos stond al in de brand in een moment van onoplettendheid )
En ik vertrouw dat met dat vuur niet

Maar ik hoorde ook iets over pindakaas??

pi_14990736
quote:
Op donderdag 27 november 2003 22:21 schreef TAG-Speedy het volgende:
Jaja, je vertrouwt niet die 'chemische zooi', maar met een aansteker tegen karton / papier aanzitten vind je wel prima?

Ik heb iig nog nooit problemen met terpentine gehad. Werkt een beetje zoals bij jou met je aansteker... de plaklaag wordt zacht en laat dus sneller los.

Maar doe jij het op jouw manier... en ik op de mijne

pi_14993507
Zolang je de vlam niet op de sticker houdt kan er niks misgaan he, en als het misgaat ligt het aan je eigen zwakke hand of onoplettendheid
!
pi_15006813
Vandaag lag op de deurmat een prachtig exemplaar van Zelda : Link's Awakening , de EERSTE versie, dus niet de classic versie of de DX versie. Compleet met boekje, doosje, plastic hoesje. Prima staat
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 28 november 2003 @ 18:37:00 #174
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_15007013
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 00:19 schreef ShadoW17 het volgende:

[..]

En ik vertrouw dat met dat vuur niet

Maar ik hoorde ook iets over pindakaas??

ik heb ooit stickers van een deur af geprobeerd te skrapen met pindakaas, het was helaas geen succes en stonken dat die deur deed maar ja hij is nu wel mooi gaaf
Bernie en ik zijn tof.
pi_15111950
Hmm, ik heb weer wat interessants. Een pentium 2 zonder USB... Zo te zien zijn de zekeringen doorgefikt (gelukkig zijn die verplicht op mobo ontwerpen). En ik heb zo'n gruwelijke teringhekel aan solderen op moederborden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')