abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2002 @ 01:55:01 #151
35384 Parijs
bixisparijs-af. :)
pi_5959801
XistenZ vond ik werkelijk een gigantsiche kutfilm. Ik snap best dat niet iedereen dat bombastische van The Matrix kan waarderen, maar dat semi-intelectuele gewauwel in dat David Cronenberg prul, vreselijk!

[Dit bericht is gewijzigd door Parijs op 25-09-2002 02:00]

Ooh, I just know that something good is going to happen[br]And I don't know when[br]But just saying it could even make it happen
  woensdag 25 september 2002 @ 01:59:59 #152
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5959834
quote:
Op woensdag 25 september 2002 01:55 schreef Parijs het volgende:
dat semi-intelectuele gewauwel in dat David Cronenberg prul,
.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 25 september 2002 @ 02:00:39 #153
11923 I.R.Baboon
pi_5959838
Oja, ook ik erger me er aan dat elke Matrix-criticaster meteen wordt gezien als een dom mensch, die The Matrix niet snapt. Je KUNT het ook gewoon een slechte film vinden ondanks dat je hem snapt.
  woensdag 25 september 2002 @ 02:01:56 #154
35384 Parijs
bixisparijs-af. :)
pi_5959848
Heb je The 13th Floor gezien, IR-Aap?
Ooh, I just know that something good is going to happen[br]And I don't know when[br]But just saying it could even make it happen
  woensdag 25 september 2002 @ 02:02:35 #155
34793 neo567
You know who
pi_5959850
quote:
Op woensdag 25 september 2002 02:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oja, ook ik erger me er aan dat elke Matrix-criticaster meteen wordt gezien als een dom mensch, die The Matrix niet snapt. Je KUNT het ook gewoon een slechte film vinden ondanks dat je hem snapt.
Als "agent" is het wel een kutfilm ja...
Die moet ik als de vijand zien...
pi_5960640
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 17:13 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Ik vond 'm juist hier wel meevallen eigenlijk. Hij brengt het wat onderkoeld, maar dat is denk ik beter dan dat hij echt gaat proberen wat neer te zetten (iets waar overigens 99% van alle acteurs/trices zich in verslikken).
[..]

Zo duidelijk vind ik dat niet. Geef eens wat voorbeelden?

Ik vind dialogen die het niveau van GTST hebben en die een belangrijke positie in de film moeten hebben niet getuigen van goed regiseerwerk. Dialogen van het type:

[vereenvoudigde versie]
Ik moet dit doen.
- JA?
Ja!
- O Ja!
[/vereenvoudigde versie]

Maar van mij mag iedereen dit een goede film vinden, hoor.
Als jullie nou straks allemaal naar The Matrix 2 gaan, heb ik wat meer ruimte in de bioscoop bij de andere films!

pi_5964316
Mensen die de film bagger vinden ondanks dat ze de plot, de metafoors en de AI parallel met de meer metafysische duiding voor de huidige maatschappij snappen, alla, soit en goereeovervlakkee! Niets aan de hand, kan ik inkomen.
Maar mijn tanden staan op *knarsmode* zodra je gaat zeggen dat dit een run-of-the-mill sf-werkje is gelijk aan startrek the next generation of lara croft! Dan heb je er dus imo geen reet maar dan ook geen REET van begrepen!
Over de vorm of uitvoering van de film en of het thema je aldanniet bevalt is nog topicslang volop te twisten.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_5965864
Je mag een eigen mening hebben maar onderbouw dat dan met goede argumenten maar kom niet met semi-intelectuele geblaat zoals sommige users in dit topic
  woensdag 25 september 2002 @ 14:55:34 #159
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5966253
quote:
Op woensdag 25 september 2002 00:54 schreef Quistnix het volgende:
Wat me vooral altijd opvalt over de matrix is dat iedereen die zegt hem niet goed te vinden wordt verweten hem "niet te snappen". En hier heb ik vooral de indruk dat meneer Neonummerzoveel hem niet helemaal begrepen heeft, hoewel het toch helemaal niet zo moeilijk is.

De agenten vechten voor het bestaan van de aarde.
Morpheus, Neo etc vechten voor hun vrijheid, niet voor het voortbestaan van de mensheid of het redden van de wereld. (de machines hebben zowel mensen als de wereld nodig, dus die laten ze heus niet verdwijnen).

Je kunt het natuurlijk zo simpel laten klinken als je wilt.
Game designer test nieuw VR-spel, met onvermoede gevolgen.
quote:
En in tegenstelling tot The Matrix vind ik eXistenZ wel een superfilm.
Vond ze allebei erg goed.
quote:
De Matrix blinkt uit in visuele effecten (hoewel ik op dat gebied Starship troopers misschien wel beter vond
Beiden hebben ook hun zwakke plekken op dit gebied
quote:
en die film voegde ook nog een enorme dosis zwarte humor toe),
Laat dat maar aan Verhoeven over
quote:
montage, regie, en hij slaagt er in om de domste mensen zich slim te laten voelen en semi-intellectuele discussies te houden.

Je kunt het ook zien als een film die de kijker niet probeert te onderschatten en ervanuitgaat dat je meedenkt. Niet mis voor een semi-Hollywood productie.
quote:
The Matrix faalt voor mij kwa verhaal,
Wat is er nu zo verschrikkelijk slecht aan het verhaal? Ik vond het heel gedegen in elkaar zitten en verbazingwekkend weinig plot-gaten bevatten. Er is duidelijk uitvoerig en lang over de uitwerking nagedacht, en dat vind ik al heel wat tegenwoordig.
quote:
acteerprestaties en motivatie. En het zegt ook wel iets dat ik het meest positief verrast was door het slotnummer van Rage Against The Machine.
Ik vond de acteerprestaties heel behoorlijk, om eerlijk te zijn. Er werd gelukkig niet veel van Reeves' 'acteertalent' gevraagd, waardoor -ie min of meer zichzelf lijkt te spelen. Joe Pantoliano en Laurence Fishburne zetten wat mij betreft heel gedegen rollen neer (en in Pantoliano's geval verwacht ik ook niet anders...), en Hugo Weaving vond ik zelfs ijzersterk. Alleen CA Moss vond ik middelmatig, maar die had dan ook niet veel meer te doen dan 'vrouw' te spelen.
Wat je hier onder motivatie verstaat mag je me nog uitleggen, maar ik denk dat de Wachowski's gewoon een hele coole SciFi/actie/KungFu//Cyber/Gunplay-flick wilden maken. Daarin zijn ze wat mij betreft geslaagd.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_5966437
quote:
Op woensdag 25 september 2002 14:30 schreef Duiveltja het volgende:
Je mag een eigen mening hebben maar onderbouw dat dan met goede argumenten maar kom niet met semi-intellectuele geblaat zoals sommige users in dit topic
Ik hoop dat je niet op mij doelt nu he..

Ik ben er ook voor dat mensen kort onderbouwen waarom wel/niet. Maar ook weer niet té kort door de bocht AUB

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 25 september 2002 @ 15:25:02 #161
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_5966725
Het vetste stukje blijft bij toch dat trinity de lucht in springt, ze blijft hangen en dan dat geluid erbij op een 5.1 dolby..
pi_5966749
quote:
Op woensdag 25 september 2002 14:55 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk zo simpel laten klinken als je wilt.
Game designer test nieuw VR-spel, met onvermoede gevolgen.
[..]

Precies, je kan elke film op die manier heel simpel ontleden tot een simpel verhaaltje.
quote:
Op woensdag 25 september 2002 15:07 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet op mij doelt nu he..

Ik ben er ook voor dat mensen kort onderbouwen waarom wel/niet. Maar ook weer niet té kort door de bocht AUB

neen
  woensdag 25 september 2002 @ 17:56:33 #163
11923 I.R.Baboon
pi_5969111
quote:
Op woensdag 25 september 2002 02:01 schreef Parijs het volgende:
Heb je The 13th Floor gezien, IR-Aap?
Nope. Maar die staat wel op mijn zeer korte verlanglijstje.
pi_5979839
quote:
Op woensdag 25 september 2002 13:08 schreef kamagurka het volgende:
Mensen die de film bagger vinden ondanks dat ze de plot, de metafoors en de AI parallel met de meer metafysische duiding voor de huidige maatschappij snappen, alla, soit en goereeovervlakkee! Niets aan de hand, kan ik inkomen.
Ik vind the Matrix geen bagger, ik vind het alleen op de (toen) vernieuwende sfx na geen bijzondere film.

Een goed gemaakte, vermakelijke film maar naar mijn mening wel erg overschat.

donderdag 26 september 2002 @ 11:37:53 #165
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_5980064
quote:
Op woensdag 25 september 2002 08:47 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

Ik vind dialogen die het niveau van GTST hebben en die een belangrijke positie in de film moeten hebben niet getuigen van goed regiseerwerk. Dialogen van het type:

[vereenvoudigde versie]
Ik moet dit doen.
- JA?
Ja!
- O Ja!
[/vereenvoudigde versie]

Ik heb 'm gisteren nog eens doorgezapt (God I love DVD) en ik begrijp wel een beetje wat je hier bedoelt. Ik denk alleen dat, op de punten waar dit gebeurt (met name in het laatste gedeelte van de film) de dialoog expres kort en bondig is gehouden om het tempo van de film hoog te houden. Het script moet het op dat gebied toch meer hebben van de monologen(...) die diverse karakters hier en daar houden. Op die manier vindt ik het dus een heel goed geregisseerde film; het is een vrij uitgebalanceerd geheel waar de rustpunten gebruikt worden om verhaal en uitleg te geven.
Als regisseurs vind ik de broertjes overigens toch al niet de minste sinds ik Bound zag.
quote:
Maar van mij mag iedereen dit een goede film vinden, hoor.
Als jullie nou straks allemaal naar The Matrix 2 gaan, heb ik wat meer ruimte in de bioscoop bij de andere films!
Als we nou allemaal één voor één gaan, kunnen we om de beurt naar die andere films om jou alsnog het hele deel 2-verhaal in je oor te tetteren (inclusief imitaties van de geluidseffecten, natuurlijk!)
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_5997901
Ik vond het drie keer niks, zeker na alle ophef erover.

Wat een kutfilm.

dinsdag 15 april 2003 @ 00:13:59 #167
22259 Fogerty
slapende account
pi_9784124
Hij komt a.s. vrijdag op TV.
Ik ben 1 van die weinige mensen die hem nog nooit gezien hebben. Mij benieuwen.
Hieperdepiep hoera!
pi_9785554
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:13 schreef Fogerty het volgende:
Hij komt a.s. vrijdag op TV.
Ik ben 1 van die weinige mensen die hem nog nooit gezien hebben. Mij benieuwen.
Welke zender
  dinsdag 15 april 2003 @ 08:18:53 #169
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_9785887
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 06:44 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Welke zender

RTL, dan gooi ik liever de video er nog een keer in.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_9853186
Oe ik heb eindelijk mezelf zover gekregen om de nieuwe trailer te kijken. Ik kan haast niet wachten.

Die Animatrix filmpjes waren ook erg leuk om te zien, zeker voor wat achtergrond info.

Voor wat betreft The Matrix, om te zeggen dat het een super goede film was mwa, het verhaal is al vrij oud AI die de wereld overheerst. Dat is al een vehaal/angst wat sinds de eerste industriele revolutie afstamt.
Maar het is wel een leuke film wat ,inderdaad zoals eerder gezegd is, kung-fu, JohnWooachtige scenes en gave SFX combineerd. Net zoals met Star Wars, je hebt mensen die het leuk vinden en die het niet vinden. Je kan daar uren over discusseren, maar het is een kwestie van smaak...denk ik zo maar...

Geen smaak is ook smaak ...

Ik weet in ieder geval dat ik in mei ga genieten van deel 2...

Thanksgiving is what makes my mom worth it
  vrijdag 18 april 2003 @ 01:46:33 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9853429
Ik geloof dat in Mei 2003 "The Matrix: Reloaded" uitkomt en die ga ik zeker kijken!

Vampier: Wil je samen gaan als de vrouwen niet meewillen?

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 18 april 2003 @ 10:53:39 #172
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9855957
The Matrix Reloaded in a cinema near you : 15 mei
Klik maar eens op de link van mijn sig om naar de mooie site te gaan en de trailers te bekijken
  vrijdag 18 april 2003 @ 13:21:26 #173
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_9859291
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 08:18 schreef victorinox het volgende:

[..]

RTL, dan gooi ik liever de video er nog een keer in.

Natuurlijk in het Duits nagesynchroniseerd
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:26:08 #174
22259 Fogerty
slapende account
pi_9861533
Oh shit, de duitse RTL? Niet RTL4 of 5? Klote, ik had me echt verheugd op eindelijk-eens-die-rustige-avond-voor-mezelf-met-een-goeie-film-op-tv.
Misschien dat ik dan maar voor the talented mr ripley ga of voor jesus christ superstar ofzo, maar het is toch niet hetzelfde
Hieperdepiep hoera!
  woensdag 7 mei 2003 @ 00:51:23 #175
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_10262308
Maandag op SBS6.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')