[Dit bericht is gewijzigd door Parijs op 25-09-2002 02:00]
quote:
Op woensdag 25 september 2002 01:55 schreef Parijs het volgende:
dat semi-intelectuele gewauwel in dat David Cronenberg prul,
quote:Als "agent" is het wel een kutfilm ja...
Op woensdag 25 september 2002 02:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oja, ook ik erger me er aan dat elke Matrix-criticaster meteen wordt gezien als een dom mensch, die The Matrix niet snapt. Je KUNT het ook gewoon een slechte film vinden ondanks dat je hem snapt.
quote:Ik vind dialogen die het niveau van GTST hebben en die een belangrijke positie in de film moeten hebben niet getuigen van goed regiseerwerk. Dialogen van het type:
Op dinsdag 24 september 2002 17:13 schreef pazuzu het volgende:[..]
Ik vond 'm juist hier wel meevallen eigenlijk. Hij brengt het wat onderkoeld, maar dat is denk ik beter dan dat hij echt gaat proberen wat neer te zetten (iets waar overigens 99% van alle acteurs/trices zich in verslikken).
[..]Zo duidelijk vind ik dat niet. Geef eens wat voorbeelden?
[vereenvoudigde versie]
Ik moet dit doen.
- JA?
Ja!
- O Ja!
[/vereenvoudigde versie]
Maar van mij mag iedereen dit een goede film vinden, hoor.
Als jullie nou straks allemaal naar The Matrix 2 gaan, heb ik wat meer ruimte in de bioscoop bij de andere films!
quote:Je kunt het natuurlijk zo simpel laten klinken als je wilt.
Op woensdag 25 september 2002 00:54 schreef Quistnix het volgende:
Wat me vooral altijd opvalt over de matrix is dat iedereen die zegt hem niet goed te vinden wordt verweten hem "niet te snappen". En hier heb ik vooral de indruk dat meneer Neonummerzoveel hem niet helemaal begrepen heeft, hoewel het toch helemaal niet zo moeilijk is.De agenten vechten voor het bestaan van de aarde.
Morpheus, Neo etc vechten voor hun vrijheid, niet voor het voortbestaan van de mensheid of het redden van de wereld. (de machines hebben zowel mensen als de wereld nodig, dus die laten ze heus niet verdwijnen).
quote:Vond ze allebei erg goed.
En in tegenstelling tot The Matrix vind ik eXistenZ wel een superfilm.
quote:Beiden hebben ook hun zwakke plekken op dit gebied
De Matrix blinkt uit in visuele effecten (hoewel ik op dat gebied Starship troopers misschien wel beter vond
quote:Laat dat maar aan Verhoeven over
en die film voegde ook nog een enorme dosis zwarte humor toe),
quote:
montage, regie, en hij slaagt er in om de domste mensen zich slim te laten voelen en semi-intellectuele discussies te houden.
quote:Wat is er nu zo verschrikkelijk slecht aan het verhaal? Ik vond het heel gedegen in elkaar zitten en verbazingwekkend weinig plot-gaten bevatten. Er is duidelijk uitvoerig en lang over de uitwerking nagedacht, en dat vind ik al heel wat tegenwoordig.
The Matrix faalt voor mij kwa verhaal,
quote:Ik vond de acteerprestaties heel behoorlijk, om eerlijk te zijn. Er werd gelukkig niet veel van Reeves' 'acteertalent' gevraagd, waardoor -ie min of meer zichzelf lijkt te spelen. Joe Pantoliano en Laurence Fishburne zetten wat mij betreft heel gedegen rollen neer (en in Pantoliano's geval verwacht ik ook niet anders...), en Hugo Weaving vond ik zelfs ijzersterk. Alleen CA Moss vond ik middelmatig, maar die had dan ook niet veel meer te doen dan 'vrouw' te spelen.
acteerprestaties en motivatie. En het zegt ook wel iets dat ik het meest positief verrast was door het slotnummer van Rage Against The Machine.
quote:Ik hoop dat je niet op mij doelt nu he..
Op woensdag 25 september 2002 14:30 schreef Duiveltja het volgende:
Je mag een eigen mening hebben maar onderbouw dat dan met goede argumenten maar kom niet met semi-intellectuele geblaat zoals sommige users in dit topic
Ik ben er ook voor dat mensen kort onderbouwen waarom wel/niet. Maar ook weer niet té kort door de bocht AUB
quote:Precies, je kan elke film op die manier heel simpel ontleden tot een simpel verhaaltje.
Op woensdag 25 september 2002 14:55 schreef pazuzu het volgende:[..]
Je kunt het natuurlijk zo simpel laten klinken als je wilt.
Game designer test nieuw VR-spel, met onvermoede gevolgen.
[..]
quote:neen
Op woensdag 25 september 2002 15:07 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik hoop dat je niet op mij doelt nu he..
![]()
![]()
Ik ben er ook voor dat mensen kort onderbouwen waarom wel/niet. Maar ook weer niet té kort door de bocht AUB
quote:Nope. Maar die staat wel op mijn zeer korte verlanglijstje.
Op woensdag 25 september 2002 02:01 schreef Parijs het volgende:
Heb je The 13th Floor gezien, IR-Aap?
quote:Ik vind the Matrix geen bagger, ik vind het alleen op de (toen) vernieuwende sfx na geen bijzondere film.
Op woensdag 25 september 2002 13:08 schreef kamagurka het volgende:
Mensen die de film bagger vinden ondanks dat ze de plot, de metafoors en de AI parallel met de meer metafysische duiding voor de huidige maatschappij snappen, alla, soit en goereeovervlakkee! Niets aan de hand, kan ik inkomen.
Een goed gemaakte, vermakelijke film maar naar mijn mening wel erg overschat.
quote:Ik heb 'm gisteren nog eens doorgezapt (God I love DVD) en ik begrijp wel een beetje wat je hier bedoelt. Ik denk alleen dat, op de punten waar dit gebeurt (met name in het laatste gedeelte van de film) de dialoog expres kort en bondig is gehouden om het tempo van de film hoog te houden. Het script moet het op dat gebied toch meer hebben van de monologen(...) die diverse karakters hier en daar houden. Op die manier vindt ik het dus een heel goed geregisseerde film; het is een vrij uitgebalanceerd geheel waar de rustpunten gebruikt worden om verhaal en uitleg te geven.
Op woensdag 25 september 2002 08:47 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Ik vind dialogen die het niveau van GTST hebben en die een belangrijke positie in de film moeten hebben niet getuigen van goed regiseerwerk. Dialogen van het type:
[vereenvoudigde versie]
Ik moet dit doen.
- JA?
Ja!
- O Ja!
[/vereenvoudigde versie]
quote:Als we nou allemaal één voor één gaan, kunnen we om de beurt naar die andere films om jou alsnog het hele deel 2-verhaal in je oor te tetteren (inclusief imitaties van de geluidseffecten, natuurlijk!)
Maar van mij mag iedereen dit een goede film vinden, hoor.
Als jullie nou straks allemaal naar The Matrix 2 gaan, heb ik wat meer ruimte in de bioscoop bij de andere films!
quote:Welke zender
Op dinsdag 15 april 2003 00:13 schreef Fogerty het volgende:
Hij komt a.s. vrijdag op TV.
Ik ben 1 van die weinige mensen die hem nog nooit gezien hebben. Mij benieuwen.
quote:RTL, dan gooi ik liever de video er nog een keer in.
Op dinsdag 15 april 2003 06:44 schreef DJKoster het volgende:[..]
Welke zender
Die Animatrix filmpjes waren ook erg leuk om te zien, zeker voor wat achtergrond info.
Voor wat betreft The Matrix, om te zeggen dat het een super goede film was mwa, het verhaal is al vrij oud AI die de wereld overheerst. Dat is al een vehaal/angst wat sinds de eerste industriele revolutie afstamt.
Maar het is wel een leuke film wat ,inderdaad zoals eerder gezegd is, kung-fu, JohnWooachtige scenes en gave SFX combineerd. Net zoals met Star Wars, je hebt mensen die het leuk vinden en die het niet vinden. Je kan daar uren over discusseren, maar het is een kwestie van smaak...denk ik zo maar...
Geen smaak is ook smaak
...
Ik weet in ieder geval dat ik in mei ga genieten van deel 2...
Vampier: Wil je samen gaan als de vrouwen niet meewillen?
quote:Natuurlijk in het Duits nagesynchroniseerd
Op dinsdag 15 april 2003 08:18 schreef victorinox het volgende:[..]
RTL, dan gooi ik liever de video er nog een keer in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |