quote:Humor!!!? Jij wil dus dat er flauwe grapjes tussendoor worden gemaakt? Dat zou de hele donkere/serieuze sfeer van de film meteen om zeep helpen. Slaapverwekkend plot? Tssss jij had natuurlijk meteen door hoe de hele film in elkaar zat nadat je de eerste 10 minuten had gezien. Ik ken meer van dat soort mensen.
Op dinsdag 24 september 2002 00:23 schreef OllieA het volgende:
Afgezien van de effecten vond ik het maar niks. Slaapverwekkend saai plot en semi-diepzinnige dialogen. Humorloos, ook.
Het Doornroosje thema op het eind is hilarisch.
Toegegeven het eind was een beetje jammer.
quote:Maar Calvobbes toch. Je wilt toch niet beweren dat een held die aan het einde van de film lijkt te sterven, maar dan op het allerlaatste moment toch-niet-dood-blijkt-te-zijn een onvoorspelbaar unicum in de film is? Het is het grootse cliché dat bestaat!
Op dinsdag 24 september 2002 00:33 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dan zou ik maar op de kermis gaan staan als jij al wist wat er ging gebeuren in die film....
quote:IDD!
Op dinsdag 24 september 2002 12:29 schreef pazuzu het volgende:[..]
Ik ook. Intelligent, goed gemaakt en constant bijzonder onderhoudend. Prettig een film te zien die zijn eigen ideëen serieus neemt, en het verhaal de tijd geeft daarover te praten en uitleg te geven. Verfrissend weinig humor ook, en prachtig afgemeten getimed waar het wel aanwezig is.
quote:Kijk, dan heb ik toch nog iets bijgedragen.
Op dinsdag 24 september 2002 13:00 schreef neo567 het volgende:[..]
En bedankt he..
trouwens geeneen recensie gelezen die ook zo erg negatief was...
quote:Heb je weleens van zwarte humor gehoord? Of ken je alleen maar flauwe grapjes?
Op dinsdag 24 september 2002 15:01 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Humor!!!? Jij wil dus dat er flauwe grapjes tussendoor worden gemaakt? Dat zou de hele donkere/serieuze sfeer van de film meteen om zeep helpen.
quote:Ach als je es wat ouwe technische SF of CyberpunkSF hebt gelezen dan is de achterliggende gedachte in The Matrix nauwelijks origineel hoor en het plot al evenmin. En het thema dat de werkelijkheid misschien wel niet is wat ze lijkt te zijn is ook al zo oud als de literatuur zelf.
Slaapverwekkend plot? Tssss jij had natuurlijk meteen door hoe de hele film in elkaar zat nadat je de eerste 10 minuten had gezien. Ik ken meer van dat soort mensen.
Maar ik geef toe dat ik niet had kunnen voorspellen dat Neo zo ontzettend lang zou blijven rennen, rennen, en rennen... En dat het nog net op tijd allemaal goed afliep, tsjonge, ik stond echt stijf van de spanning, op het eind...
quote:Had ik ook hoor... "There is no spoon..." , en maar staan te springen...
Op dinsdag 24 september 2002 13:19 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
Dat id had ik dus ook toen ik in de film in de bioscoop had gezien. Ik kwam buiten (was overdag) en zag al die mensen in de stad lopen en dacht toen ook van 'what if..' Stel dat we allemaal alleen maar dromen dat we hier lopen en leven, maar in werkelijkheid met miljoenen mensen aan een machine hangen die ons dat alleen maar wijsmaakt.. Blijf het een machtig mooie fantasie vinden
De theorie erachter is al zo oud als de mensheid zoals wij die nu kennen, en we gaan in onze "echte" wereld hier steeds dichter bij de film komen, zie onder andere het nieuws van vorige week, dat men door cortex stimuli beelden, gevoelens, geuren en dergelijke kan opwekken...
Dus ECHT ver weg is de technologie niet meer...
Verder is het een film die uitblinkt in visuele effecten, ballet achtige gevechten (die in deel 2 allemaal weer een niveautje verder getild worden).
Kortom, toffe film, met 2 potentiele toffe vervolgfilms...
Ik had gehoopt dat de vertoning gisteren mijn oordeel zou veranderen, omdat hij hier zo gewaardeerd wordt. Maar niet dus.
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 16:48 schreef dolle_hond het volgende:
blaat
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 16:52 schreef fatima het volgende:
blaat
quote:Ik vond 'm juist hier wel meevallen eigenlijk. Hij brengt het wat onderkoeld, maar dat is denk ik beter dan dat hij echt gaat proberen wat neer te zetten (iets waar overigens 99% van alle acteurs/trices zich in verslikken).
Maar ik vind The Matrix toch een Zeer Matige Film, verschrikkelijk matig geacteerd - Keanu Reeves kan het nou eenmaal niet
quote:Zo duidelijk vind ik dat niet. Geef eens wat voorbeelden?
en duidelijk slecht geregisseerd en gemonteerd.
quote:Inderrrrdaad... BLAAT
Op dinsdag 24 september 2002 16:52 schreef fatima het volgende:
Oersaai,ben het geheel met Ollie eens. Kleine toevoeging :een erg trieste afspiegeling van het hedendaags autiisme .Wat mij trouwens verbaasde was het veelvuldige contact met mobieltjes in die tijd!
Geef mij maar il Postino,the Postman,een eenvoudige postbode.
Een mooie vrouw.En een dichter die hen bij elkaar bracht.Niks geen fratsen,eindeloze dialogen (met humor) ,gewoon een onvergetelijk en hartverwarmend portret van een man die op zoek is naar liefde en acceptatie.
Die film over die kippen is ook goed
quote:Cow and Chicken? Lost in space.
Op dinsdag 24 september 2002 17:27 schreef kamagurka het volgende:[..]
Inderrrrdaad... BLAAT
![]()
![]()
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 16:59 schreef Duiveltja het volgende:
quote:Neus afvegen, handjes wassen en nu samen braaf met de Pokémon spelen.
Op dinsdag 24 september 2002 17:27 schreef kamagurka het volgende:Inderrrrdaad... BLAAT
![]()
![]()
quote:Ik hoop niet dat je die mening hebt gebaseerd op de wanstaltige pan-en-scan versie die SBS6 gisteren heeft uitgezonden.
duidelijk slecht geregisseerd en gemonteerd.Ik had gehoopt dat de vertoning gisteren mijn oordeel zou veranderen, omdat hij hier zo gewaardeerd wordt. Maar niet dus.
Het origineel vind ik namelijk erg goed gemonteerd. Over de regie kun je natuurlijk van mening verschillen (vond ik ook goed), maar de montage was technisch gezien gewoon dik in orde.
quote:* ik moet toch eens mijn geboortedatum vermelden geloof ik
Op dinsdag 24 september 2002 17:39 schreef OllieA het volgende:[..]
[..]Neus afvegen, handjes wassen en nu samen braaf met de Pokémon spelen.
Kijk als iemand gaat beginnen over een film over autisme (? bedoelt ze dat woord, nouja, spelling is moeilijk voor een LBOer
)...rain man.. eh ![]()
Daarna kan ik vervolgens echt volstrekt geen zinnig commentaar meer geven hoor ![]()
Ik denk toch echt dat je wat mist als je deze film niet snapt of juist te simpel (denkt) te vinden... Ik heb al heel wat simpele of oppervlakkige films bekeken in mijn leven, maar the matrix valt daar béslist niet onder!!
totjedienst sjon
quote:Chicken Run? Ja, die is erg goed, ja.
Op dinsdag 24 september 2002 17:27 schreef kamagurka het volgende:Die film over die kippen is ook goed
![]()
V.
quote:Laat Neo456 het maar niet horen. Die klettert in Helmond constant van de daken.
Op dinsdag 24 september 2002 19:49 schreef Zander het volgende:
Nou, ik vind het zeker wel een vermakelijke film, maar mijn tenen gaan wel krullen zodra mensen gaan beweren dat de film zo 'diep' is.
quote:Tenen krommen en lippen krullen.
Nou, ik vind het zeker wel een vermakelijke film, maar mijn tenen gaan wel krullen zodra mensen gaan beweren dat de film zo 'diep' is. Leuke actiefilm, meer niet.
quote:Hier ben ik het wel aardig mee eens.
Nou, ik vind het zeker wel een vermakelijke film, maar mijn tenen gaan wel krullen zodra mensen gaan beweren dat de film zo 'diep' is. Leuke actiefilm, meer niet.
De agenten vechten voor het bestaan van de aarde.
Morpheus, Neo etc vechten voor hun vrijheid, niet voor het voortbestaan van de mensheid of het redden van de wereld. (de machines hebben zowel mensen als de wereld nodig, dus die laten ze heus niet verdwijnen).
En in tegenstelling tot The Matrix vind ik eXistenZ wel een superfilm.
De Matrix blinkt uit in visuele effecten (hoewel ik op dat gebied Starship troopers misschien wel beter vond, en die film voegde ook nog een enorme dosis zwarte humor toe), montage, regie, en hij slaagt er in om de domste mensen zich slim te laten voelen en semi-intellectuele discussies te houden. The Matrix faalt voor mij kwa verhaal, acteerprestaties en motivatie. En het zegt ook wel iets dat ik het meest positief verrast was door het slotnummer van Rage Against The Machine.
quote:Dat vond ik nu juist wel weer passend: muziek van een band met een vrij eendimensionale visie op 'revolutie' ter afsluiting van een vrij eendimensionale film. Ik ben het overigens met je eens dat Existenz op een veel aantrekkelijker manier het probleem van wat echt is en wat onecht is aansnijdt. Met betere acteerprestaties.
Op woensdag 25 september 2002 00:54 schreef Quistnix het volgende:
En het zegt ook wel iets dat ik het meest positief verrast was door het slotnummer van Rage Against The Machine.
quote:1 dimensionale film ?
Op woensdag 25 september 2002 01:51 schreef Gellius het volgende:[..]
Dat vond ik nu juist wel weer passend: muziek van een band met een vrij eendimensionale visie op 'revolutie' ter afsluiting van een vrij eendimensionale film. Ik ben het overigens met je eens dat Existenz op een veel aantrekkelijker manier het probleem van wat echt is en wat onecht is aansnijdt. Met betere acteerprestaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |