quote:Ik zal hem binnenkort eens huren.
Op maandag 23 september 2002 03:12 schreef Lamon het volgende:
Eigenlijk alleen met de Matrix, voor zover ik weet, maar het verhaal gaat net even iets realistischer in op de nadelige gevolgen van het computertijdperk. Net als de Matrix is het pure commercieele pulp, maar het idee erachter vond ik wel een stuk aardiger.
Hoewel ik het idee achter geïntegreerde computertechnologie zeker niet slecht vind, kon The Matrix wat mij betreft nog wel wat verder gaan.
quote:Het idee is ..
Op maandag 23 september 2002 03:18 schreef broer het volgende:[..]
Dit is een samenvatting. Althans: dat denk ik erin te lezen.
Ik heb het over de idee erachter. Volgt u mij nog?
quote:De agenten willen de code uit morphues z'n koppie hebben..
Op maandag 23 september 2002 03:21 schreef Vibromass het volgende:[..]
Want.. jij.. bent.. KEANU REEVES
DUDE! Nou snap ik de stonede indruk die je maakt
De agenten zijn overigens de hele film lang bezig te zorgen dat de wereld juist in stand blijft, en dat is slechts het eerste bezwaar tegen jouw plot outline
[Dit bericht is gewijzigd door neo567 op 23-09-2002 03:25]
quote:Denk je nu dat je een bijzonder inzicht gehad hebt of zo? De Matrix/Jezus parallel komt in vrijwel iedere these over deze film aan bod. Ik verwijs u even naar bijvoorbeeld:
Op maandag 23 september 2002 03:21 schreef neo567 het volgende:[..]
Het idee is ..
Neo is zeg maar de nieuwe superjezus in de film voor de mens zonder dat de "menigte"dat daadwerkelijk door heeft; (dit ivm met eerdere kruisiging)
Sorry als dit sommige mensen tegen het verkeerde been schopt maar ik weet dat het zo is...
quote:
Op maandag 23 september 2002 03:21 schreef neo567 het volgende:
Sorry als dit sommige mensen tegen het verkeerde been schopt
Jij verdient een tien met een griffel en een kusje van de juf. Maar dan moet je nu wél lief gaan slapen.
quote:Ik ben die Neo, maar is moeilijk duidelijk te maken (lang verhaal).
Op maandag 23 september 2002 03:25 schreef Vibromass het volgende:[..]
Denk je nu dat je een bijzonder inzicht gehad hebt of zo? De Matrix/Jezus parallel komt in vrijwel iedere these over deze film aan bod. Ik verwijs u even naar bijvoorbeeld:
http://awesomehouse.com/matrix/parallels.html
quote:Uhm.. juist ja. Ik ga slapen
Op maandag 23 september 2002 03:29 schreef neo567 het volgende:[..]
Ik ben die Neo, maar is moeilijk duidelijk te maken.
En dus die Jezus ja!
Maar wel een met vuur erbij...
Voorderest....waarom heb ik daar een bijzonder inzicht voor nodig als ik het leven leidt wat Neo speelt ???
quote:jij gaat de matrix een bezoekje brengen...
Op maandag 23 september 2002 03:31 schreef Vibromass het volgende:[..]
Uhm.. juist ja. Ik ga slapen
quote:Ach, het geeft niet. Je bent pas de 567ste die dat beweert.
Op maandag 23 september 2002 03:29 schreef neo567 het volgende:
Ik ben die Neo
quote:Oeh, dat soort opmerkingen zijn nooit bevoordelijk voor een vruchtbare discussie...
Op maandag 23 september 2002 03:29 schreef neo567 het volgende:
Ik ben die Neo
quote:anders ?
Op maandag 23 september 2002 03:26 schreef broer het volgende:[..]
![]()
Jij verdient een tien met een griffel en een kusje van de juf. Maar dan moet je nu wél lief gaan slapen.
quote:Anders krijg je géén tien met een griffel en géén kusje van de juf.
Op maandag 23 september 2002 03:33 schreef neo567 het volgende:
anders ?
Dat leek me nogal duidelijk...
quote:MMM
Op maandag 23 september 2002 03:34 schreef broer het volgende:[..]
Anders krijg je géén tien met een griffel en géén kusje van de juf.
quote:Hee! Blijf ff van Neo af ja!
Op maandag 23 september 2002 03:34 schreef broer het volgende:
(..ik schaam mezelf nu bijna voor mijn schot voor open doel-achtige gedrag..
)
quote:We´ve probably met in the matrix bfore this ..
Op maandag 23 september 2002 03:41 schreef Lamon het volgende:[..]
Hee! Blijf ff van Neo af ja!
(..ik schaam mezelf nu bijna voor mijn schot voor open doel-achtige gedrag..
)
quote:Jep hier ben ik het ook mee eens dat de agents de wereld in stand willen houden. In de vorm van dat iedereen mooi rustig zijn leven leid in die gesimuleerde computerwereld. Juist morpheus en neo en zijn volgelingen proberen iedereen te bevrijden uit die computerwereld
Op maandag 23 september 2002 03:21 schreef Vibromass het volgende:[..]
Want.. jij.. bent.. KEANU REEVES
DUDE! Nou snap ik de stonede indruk die je maakt
De agenten zijn overigens de hele film lang bezig te zorgen dat de wereld juist in stand blijft, en dat is slechts het eerste bezwaar tegen jouw plot outline
quote:Leg eens uit dan?
Op maandag 23 september 2002 02:54 schreef Lamon het volgende:
(Ik vond als futuristische film bijvoorbeeld 'Strange days' een stuk indrukwekkender.)
V.
quote:prutser
Op maandag 23 september 2002 03:16 schreef neo567 het volgende:[..]
Je kan het mischien na morgen wel snappen.
Want dan komt de film op tv.....
Ik weet ook wel dat niemand die film zo goed kan snappen als ik dat kan...Heelaas..
quote:The Matrix belooft meer dan het uiteindelijk oplevert, het verzandt uiteindelijk in het standaard-actie moeras. Verder een heel vermakelijk film. Strange Days schat ik net iets hoger in, maar in dit subgenre vind ik Dark City de topper. Smaken verschillen.
Op maandag 23 september 2002 02:54 schreef Lamon het volgende:[..]
Beetje wel. Ik had de link nog niet zo gelegd, maar de film was voor mij wel een goed voorbeeld van snelheidsfilosofie. Stop zoveel mogelijk indrukwekkende beelden en 'ultra-coole' slomo-scenes in 2 uur film, gooi er wat hippe computerwijsheden doorheen en je hebt de SF-film van het jaar.
Weinig inhoud, veel technologische opschepperij.
Dus als je het zo bedoelt, was het idd niet veel meer dan intellectueel schermen tegen een computer.
(Ik vond als futuristische film bijvoorbeeld 'Strange days' een stuk indrukwekkender.)
quote:Jaaa daaagg als je zo naar een film kijkt, kan je elke film wel zo ontleden...
Op maandag 23 september 2002 02:54 schreef Lamon het volgende:[..]
Beetje wel. Ik had de link nog niet zo gelegd, maar de film was voor mij wel een goed voorbeeld van snelheidsfilosofie. Stop zoveel mogelijk indrukwekkende beelden en 'ultra-coole' slomo-scenes in 2 uur film, gooi er wat hippe computerwijsheden doorheen en je hebt de SF-film van het jaar.
Weinig inhoud, veel technologische opschepperij.
Dus als je het zo bedoelt, was het idd niet veel meer dan intellectueel schermen tegen een computer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |