zag overlaatst een aflevering van met 't hof van commerce erin, daarin gebruikte dj 4t4 een soort van oude pc om de samples te maken, alles was zeer premitief, zwart it scherm, paar blokjes enz,...
wat is dat voor apparaat ?
(iets zoals dit ?)
en kun je dat zelf maken met een of andere pc ?
Misschien zou je eens naar www.buzzmachines.com moeten gaan ofzo.
Kep zelf trouwens met zo'n MC303 mogen werken (voor de acid sounds in house worden die veelal gebruikt), dat is echt kicken
Groet,
Bart
maar dat zijn geen computers, maar gewoon groove boxen.
quote:303 is een leuk hebbeding ja!
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:47 schreef UrinatInVentuM het volgende:
Dat is niet primitief... Dat is gaaf!Misschien zou je eens naar www.buzzmachines.com moeten gaan ofzo.
Kep zelf trouwens met zo'n MC303 mogen werken (voor de acid sounds in house worden die veelal gebruikt), dat is echt kicken
Groet,
Bart
quote:MC 303 is nix speciaals die kun je in elke knake muziekhandel kope, das gewoon de digitale versie van tr-606 en tb-303 dat is de egte gear, analoog, zoals het hoort
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:47 schreef UrinatInVentuM het volgende:
Dat is niet primitief... Dat is gaaf!Misschien zou je eens naar www.buzzmachines.com moeten gaan ofzo.
Groet,
Bart
mja, als je zelf net begint met dat soort dingen zou ik je aanraden eerst eens met n paar simpele proggies op je pc te werken, is veel goedkoper en je kunt altijd nog gear kopen. (wie weet vind je ut wel zwaar klote en dan zit met n apparaat van n paar hondert euro waar je nix mee doet, en das ook niet de bedoelling )
maar ga eens met fruityloops of reason kloten
[Dit bericht is gewijzigd door Luxxx op 10-10-2003 12:58]
quote:joh, voor een knaak koop ik hem! But seriously, wat kost zo'n dingetje tegenwoordig nog op straat?
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:54 schreef Luxxx het volgende:[..]
MC 303 is nix speciaals die kun je in elke knake muziekhandel kope, das gewoon de digitale versie van tr-606 en tb-303 dat is de egte gear, analoog, zoals het hoort
quote:150 a 200 euro denk ik, tis idd wel n leuk dingetje, maar als je n beetje serieus bezig bent heb je er niet zo veel aan
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:56 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
joh, voor een knaak koop ik hem! But seriously, wat kost zo'n dingetje tegenwoordig nog op straat?
quote:Ik heb er ook niet niet professioneel mee gewerkt ofzo, maar ik had em een keer te leen van iemand. Die moest op vakantie en wilde het niet thuis laten liggen (ah... sentimenteel
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:54 schreef Luxxx het volgende:[..]
MC 303 is nix speciaals die kun je in elke knake muziekhandel kope, das gewoon de digitale versie van tr-606 en tb-303 dat is de egte gear, analoog, zoals het hoort
mja, als je zelf net begint met dat soort dingen zou ik je aanraden eerst eens met n paar simpele proggies op je pc te werken, is veel goedkoper en je kunt altijd nog gear kopen. (wie weet vind je ut wel zwaar klote en dan zit met n apparaat van n paar hondert euro waar je nix mee doet, en das ook niet de bedoelling
)
maar ga eens met fruityloops of reason kloten
Verder vind ik de TR909 wel leuk (die zit dus ook in Buzz en met een dikke gain erachter ), maar ik heb simpelweg geen tijd meer om lekker muziek te maken (tis maar waar je je prio's legt
zeggen ze dan wel eens)
Greetz,
Bart
quote:Tis inderdaad wel een leuk dingetje ja, vooral als je em weet te koppelen aan je pc, zodat je niet op die toetsies van dat ding zelf hoeft te hengsten.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:59 schreef Luxxx het volgende:[..]
150 a 200 euro denk ik, tis idd wel n leuk dingetje, maar als je n beetje serieus bezig bent heb je er niet zo veel aan
Daar ben ik trouwens wel een tijdje toen mee bezig geweest, voordat ik dat voor elkaar had.
quote:midi is n wereld opzich
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:14 schreef UrinatInVentuM het volgende:[..]
Tis inderdaad wel een leuk dingetje ja, vooral als je em weet te koppelen aan je pc, zodat je niet op die toetsies van dat ding zelf hoeft te hengsten.
Daar ben ik trouwens wel een tijdje toen mee bezig geweest, voordat ik dat voor elkaar had.
quote:Neuh. Ik gebruik zelf ook de pc, maar afgezien van Rebirth zijn er weinig programma's die dat unieke sound kunnen emuleren.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:59 schreef Luxxx het volgende:[..]
150 a 200 euro denk ik, tis idd wel n leuk dingetje, maar als je n beetje serieus bezig bent heb je er niet zo veel aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |